Презентація. Природні явища

Про матеріал
Дана презентація розширить уявлення учнів про природні явища,навчить вести спостереження та проводити дослідження.Розвине допитливість та пізнавальну активність
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Веселкова родина

Номер слайду 2

Ми веселі чомучкихочемо все на світі знать а чому гуляє вітер ?А чому по небу хмаронька пливе?А чому яскраве сонце світить?І веселка з річки воду п΄є?Мова піде про те, що сховалось в нас у загадках. Що то за гість, що темряву їсть? 5. Що пливе і ллється,Тепло гріє, світить ясно, Часом на камінь дереться, Друге значення – комашка Як нема – все висихає,3. Летіла птиця по синьому небу. Звір і птах помирає. Крила розпустила, 6. Хто жив високо в небі на хмаринці? Сонечко і небо закрила 7. Спочатку – блиск,4. Хто тихесенько дрібоче, За блиском – тріск, Намочить нас дуже хоче, За тріском - плеск Навкруги все оживає. 8. Дощ – тато і сонечко - мати Хто з вас, друзі, відгадає? Вивели доню в небо погулять.

Номер слайду 3

Веселкова родинавеселкахмариденьлітовітерсонценебоблискавкагрімдощкраплинавода

Номер слайду 4

небо Небо – видимий над поверхнею землі повітряний простір у формі купола - небозвід Загадки: Блакитне простирадло весь світ укрило Голуба хустина, Жовтий клубок – По хустині качається, Людям усміхається

Номер слайду 5

СОНЦЕ – РОЗЖАРЕНА ГАЗОВА КУЛЯ ЯКА СВІТИТЬ НАДЗВИЧАЙНО СИЛЬНО. ЦЕ ЗІРКА СЕРЕДНЬОЇ ВЕЛИЧИНИ, ЯК І БАГАТО ІНШИХ ЗІРОК, ЯКІ МИ МОЖЕМО СПОСТЕРІГАТИ ВНОЧІ НА НЕБОСХИЛІ. ВІД СОНЦЯ В УСІ БОКИ ПОШИРЮЄТЬСЯ ТЕПЛО І СВІТЛО, ЩО ДАЄ ВСІМ ЖИТТЯ НА ЗЕМЛІ

Номер слайду 6

СОНЦЕ – ЦЕНТРАЛЬНЕ СВІТЛО СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ, ЩО МАЄ ФОРМУ ГІГАНТСЬКОЇ РОЗЖАРЕНОЇ КУЛІ, ЯКА ВИПРОМІНЮЄ СВІТЛО І ТЕПЛОІЗ НЕБА ДИВО ЗОЛОТЕІ СВІТИТЬ НАМ, І ГРІЄ, НІЩО БЕЗ НЬОГО НЕ РОСТЕ.І ВСЯК ЙОМУ РАДІЄ. ВСІ ЙОГО ЛЮБЛЯТЬ,ВСІ ЙОГО ЧЕКАЮТЬ. А ХТО ПОДИВИТЬСЯ – КОЖЕН СКРИВИТЬСЯ. МАЛЕНЬКЕ, КРУГЛЕНЬКЕ, ВСЬОМУ СВІТУ МИЛЕНЬКЕ. ВДЕНЬ У НЕБІ ГУЛЯЄ,А ВНОЧІ НА ЗЕМЛЮ СІДАЄ. ЩО ГОРИТЬ БЕЗ ПОЛУМ΄Я?КОТИЛОСЬ КОТИЛЬЦЕ,КОТИЛЬЦЕ – БАРИЛЬЦЕ,ТО ВИЩЕ І ВИЩЕ,ТО НИЖЧЕ І НИЖЧЕ. ЗАКИДАЛО В ВІКОНЦЕЗОЛОТЕ ВОЛОКОНЦЕ. ЩО У СВІТІ НАЙСВІТЛІШЕ,НАЙМИЛІШЕ, НАЙТЕПЛІШЕ?ЩО ПО НЕБУ ВДЕНЬ ГУЛЯЄ, НІЧ ПРИХОДИТЬ - СПОЧИВАЄ. ГАРНЕ, ДОБРЕ,НА ВСІХ ЛЮДЕЙ ДИВИТЬСЯ,А ЛЮДЯМ НА СЕБЕДИВИТИСЬ НЕ ДОЗВОЛЯЄ

Номер слайду 7

ХМАРИХМАРИ УТВОРЮЮТЬСЯ З ВОЛОГОГО ПОВІТРЯ, ЩО ПІДНІМАЄТЬСЯ ВГОРУ. ВОДЯНА ПАРА ЛЕГКА І СТРУМЕНІ ПОВІТРЯ ПІДНІМАЮТЬ ЇЇ ДУЖЕ ВИСОКО ДЕ НАВІТЬ У ЖАРКИЙ ДЕНЬ ХОЛОДНО, ЯК УЗИМКУ. ПРИ ХОЛОДНІЙ ТЕМПЕРАТУРІ ПАРА ПЕРЕТВОРЮЄТЬСЯ НА КРАПЛИНИ ВОДИ. ЦІ КРАПЛИНИ ПРИЄДНУЮТЬСЯ ОДНА ДО ОДНОЇ, ЗЛИВАЮТЬСЯ У БІЛЬШІ І ВСІ УТВОРЮЮТЬ ХМАРУ. ТЕПЕР ХМАРА ВИСИТЬ У НЕБІ ТАМ, ДЕ ЇЇ ЩОЙНО НЕ БУЛО. АНГЛІЄЦЬ ЛЮКГ ГОВАРД, СПОСТЕРІГАЮЧИ ЗА ХМАРАМИ, КЛАСИФІКУВАВ ЇХ ЗГІДНО З ЇХНІМИ ОПИСАМИ:“ КУПЧАСТІ” – ХМАРИ У ХОРМІ КЛУБІВ; “ ШАРУВАТІ” – ХМАРИ СХОЖІ НА КОВДРИ; “ ПІР΄ЯСТИМИ” – ВИСОКІ “ КРИЖАНІ” ХМАРИ. ОБРИСИ І РОЗТАШУВАННЯ ХМАР ПОСТІЙНО ЗМІНЮЮТЬСЯ. ВІТЕР РОЗДУВАЄ ЇХ, КУЙОВДИТЬ, ВИТЯГУЄ У ДОВГІ ЛІНІЇ

Номер слайду 8

ХМАРКА, ХМАРИНКА ЯК ПУХКА ПЕРИНКАПО НЕБУ БЛУКАЛА , ВЕСЕЛКУ ШУКАЛАБІЛОСНІЖНА ВАТА ПО ГОЛУБОМУ МОРЮ,ПЛИВЕ ВИЩЕ ХАТИ МОВ ЛЕГКІ ПІР΄ЇНКИ,ТА ЧИМ ВАТА НИЖЧЕ, ГАНЯЄ ПУСТУН – ВІТЕРТО І ДОЩИК БЛИЖЧЕ ПОДУШКИ ТА ПЕРИНКИЛЕТИТЬ ОРЛИЦЯ БЕЗ КРИЛ ПО СИНЬОМУ НЕБУ, ПО НЕБУ ЛІТАЄ,КРИЛА РОЗКРИЛА, НІХТО ЇЇ НЕ Б΄Є, СОНЦЕ ЗАКРИЛА. А ВОНА ПЛАЧЕ

Номер слайду 9

ВОДА – КОЛИСКА ЖИТТЯ. ВОДА – ДУША ВРОЖАЮ. ВОДА – ВЕЛИКИЙ САНІТАР ВОДА – ПРОЗОРА РІДИНА, БЕЗБАРВНА, ЯКА ЗНАХОДИТЬСЯ В РІЧКАХ, ОЗЕРАХ, МОРЯХ, ОКЕАНАХ . І В ЧИСТОМУ ВИГЛЯДІ НЕ МАЄ ЗАПАХУ ТА СМАКУ СОНЦЕ НАГРІВАЄ ВОДУ У ВОДОЙМАХ. І МАЛЕСЕНЬКІ ЧАСТИНКИ ВОДИ, МОЛЕКУЛИ, НЕВИДИМІ ДЛЯ ОЧЕЙ, ПІДНІМАЮТЬСЯ ВГОРУ. З НИХ УТВОРЮЮТЬСЯ КРАПЛИНИ. ОТЖЕ ХМАРИ УТВОРЕНІ З ВОДИЖИВА ВОДА ДАЄ ЖИТТЯ ВІДОМА З ВІКУ РІДИНА,УСЬОМУ ЖИВОМУ В СВІТІ. УСЯК ЇЇ ВЖИВАЄЯКЩО ЖИВЕ ЖИВА ВОДА, БУВАЄ ХМАРКОЮ ВОНА,ТОДІ ЗЕМЛЯ У КВІТІ. ПУШИНКОЮ БУВАЄ, БУВА ЯК СКЛО КРИХКА, ТВЕРДА – ЗВИЧАЙНА( ПІДКАЖІТЬ)….

Номер слайду 10

Вітер – рух повітря в горизонтальному напрямку. Літає часто він довкола, РУКАВОМ МАХНУВ, ЛІТУН – ШЕЛЕСТУН,Дерев чимало поламав, ДЕРЕВА НАГНУВ. ЗАЛІТАЙЛО – КЛОПОТУН,Але ніде, ніхто й ніколи ПО НЕБУ ПРОМЧАВ, УСЕ ЛИСТЯ ПОЛИСТАВ,Його не бачив, не тримав ХМАРИ РОЗІГНАВ УСЮ ХВОЮ РОЗЧЕСАВ,

Номер слайду 11

Дощ – атмосферні опади, що випадають із хмар у вигляді краплин води. Дуже сильний дощ зветься зливою. У спекотний день, коли яскраво світить сонечко, відбувається швидке випаровування води. Водяна пара піднімається вгору і утворюється низько хмаринка. Потрапивши в холодний потік повітря, пара перетворюється на краплинки які важчають і падають на землю великими рідкими краплинами. Такий дощ швидко закінчується і його звуть “ сліпим дощем “

Номер слайду 12

Я потрібен зеленим лугам,я потрібен полям і лісам, усе навкруги засихає,коли мене довго немає (…)Біла акація розпускає навколо свої пахощі – неодмінно чекайте дощу. Кури купаються у землі – на дощ. Перед дощем гусениця не залишає своїх гнізд. Рясна роса – на рясний дощ. Коло жовтої акації кружляє багато комах - чекайте на дощ. Перед дощем “ плачуть ” степові і лугові трави. Голосно кумкають жаби – незабаром почнеться дощ

Номер слайду 13

Ще у природі відбувається таке явище як гроза. Гроза – це грім та блискавка з дощем або градом, що супроводжується часто великим вітром Яскраве явище під час грози зветься блискавкою. Блискавка це електричний розряд у повітрі під час грози, який найчастіше супроводжується громом. Під час грози блискавку супроводжують грім, гуркіт і тріск. Грім – це звук блискавки, яка простромлює повітря. Заряд блискавки викликає найгучніший звук

Номер слайду 14

“ Декарт повісив веселку в потрібному місці на небосхилі, а Ньютон розфарбував її всіма фарбами спектру ” А. Фразер. Наукове пояснення веселки вперше дав Рене Декарт в 1637 році. Декарт обгрунтував пояснення на підставі законів заломлення і віддзеркалення сонячного світла в краплях падаючого дощу. Через 30 років Ісак Ньютон, що відкрив дисперсію білого світла при заломленні, доповнив теорію Декарта, пояснивши, як заломлюються кольорові промені в краплях дощу

Номер слайду 15

Як з΄являється веселка?Ми спостерігали, що відбувається, коли промінь світла попадає на скошений краєчок дзеркала або на поверхню мильної бульки. Білий промінь розпадається на різні кольори. Ми побачимо червоний, жовтогарячий, жовтий, зелений,голубий, синій і фіолетовий кольори. Утворені кольори створюють смужку з кольорових ліній, що сполучаються, називається “ спектр ”Предмет, що може розкласти промінь світла на його складові, називається “ призмою ”. Веселка – це великий вигнутий спектр, що утворився в результаті розкладання променів світла, що проходить через крапельки дощу де краплі дощу виконують роль призми

Номер слайду 16

Коли з΄являється веселка?Веселка з΄являється тільки під час зливи, коли йде дощ і світить сонце. Перебувати потрібно обовязково між сонцем (воно повинне бути позаду) і дощем (він повинен бути перед спостерігачем). Інакше веселки не побачити. Сонце посилає свої промені, які, потрапляючи на крапельки дощу, створюють спектр. Якщо сонце високо в небі, веселку побачити не можливо. От чому веселку можна спостерігати тільки рано вранці або ближче до вечора

Номер слайду 17

Веселкове диво природи

Номер слайду 18

Веселка без дощу Веселку можна побачити біля водопадів, фонтанів, біля поливних машин та установ. Можна самому створити веселку. Ставши спиною до сонця, з ручного пульверизатора створити завісу крапель. Чим більші краплі води, тим яскравіший колір веселки. Двоє людей, що стоять поруч, не можуть бачити однакову веселку, тому що щільність і розмір крапель у різних місцях різна

Номер слайду 19

Гра “ знайдіть краплинки від хмаринки “Підготовка до гри: намалювати хмаринку, краплинки (14шт.) всіх кольорів веселки ( для двох команд), торбинку з гостинцями, накреслити два маршрутні листи, розкласти краплинки по семи пунктах по маршрутах. Умови гри:щоб знайти дерево за яке “ зачепилася ” хмаринка з солодощами потрібно кожній команді пройти свій маршрут, зібрати краплинки (7 шт.) скласти з них веселку і прочитати назву дерева яке росте на території школи. Хмаринка до нас поспішала, Хлопчики й дівчатка!За деревами заблукала, Нам потрібно краплинки зібрати. Низесенько опустилася І хмаринку врятувати. За гілочку зачепилася. А хмаринка у торбинціІ краплинки – веселинки Принесла нам солодкі гостинці. Закапали із хмаринки. Хто з вас перший віднайде хмаринку Той і забере торбинку

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Політичка Ольга Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Лантух Ніна
Додано
9 грудня 2021
Переглядів
3599
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку