Конспект уроку
з курсу «Я досліджую світ»
Тема: «Створення аплікації песика з тканини»
Підготувала:
вчитель початкових класів
НВК №3
м. Кам’янського
Радченко К.С
Тема: «Створення аплікації песика з тканини».
Мета:
Очікувані результати: учні розрізняють види аплікації; характеризують об’ємну аплікацію; називають матеріали для виготовлення аплікації; складають план роботи з виготовлення аплікації; добирають виріб та малюнок для його оздоблення.
Обладнання: шматки тканини з малюнком; картонні шаблони – кружечки; аркуші картону для основи; прості олівці; ножиці; клей, зразки/фото виробів; іграшкова собака; одноразовий посуд двох видів; малюнки кісточок; комп’ютер; аудіозапис; пазли; картки-символи.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.
Освітні галузі: технологічна, мистецька, мовно-літературна.
Хід уроку
Доброго ранку , дорогі друзі!
Доброго ранку!
На вас чекає гарний день.
Бачу, всі веселі і здорові
До уроку всі готові!
II. Повідомлення теми та мети уроку.
-Давайте відгадаємо загаду, щоб дізнатися, кого ми будемо сьогодні виготовляти.
Ліг біля дверей поперек.
Дві медалі на грудях.
Краще в будинок не заходь!(Собака)
-До нас у гості завітала собачка Боня. Їй одній дуже самотньо, нумо допоможемо! Зробимо друзів-песиків у техніці аплікації.
Отже, сьогодні на уроці ми будемо виготовляти аплікацію песика.
III. Контроль, корекція та актуалізація опорних знань.
-Що можна виготовити при використанні техніки «аплікація»?
-Які матеріали можна використовувати для аплікації?
IV. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу
1.1.Словникова робота
Апліка́ція (від латини — applicatio) (накладання, пристосовування, приєднання до якоїсь поверхні) – один із різновидів декоративно-ужиткового мистецтва; вид рукоділля й ремесла; спосіб оздоблення предметів домашнього вжитку, побуту, інтер’єрів за допомогою наклеювання або нашивання на поверхню (основу) майбутнього виробу окремих деталей з різноманітних матеріалів (паперу, тканин, шкіри, соломи, шнурів тощо); виріб із накладним рисунком, виконаний таким способом.
1.2 Галерея
1) Перегляд зразків фото виробів, виконаних у техніці аплікації. (Додаток 1).
2) Перегляд презентаційних зразків.
- Зараз я продемонструю вам зразки аплікацій «Кумедні песики з обрізків тканини». (Додаток 2).
1.3.Фізкультхвилинка "Руханка з Майклом і Джетою"(https://www.youtube.com/watch?v=KjnngTEO21o).
4.2. Організація самостійної практичної діяльності учнів.
2.1 Підготовка робочих місць.
На партах у вас повинні лежати шматки тканини з малюнком, картонні шаблони – кружечки, аркуші картону для основи, прості олівці, ножиці, клей.
Повторення правил користування ножицями і клеєм.
-Поміркуйте, сільки кружечків вам потрібно вирізати, щоб створити аплікацію песика.( 6 кружечків)
3. Підігніть кружечок з двох сторін, приклейте на картон- основу. Це тулуб песика.
4. Зігніть кружечки навпіл. Прикріпіть до тулуба передні і задні лапи, хвіст, голову.
5. Підігніть кружечок з обох сторін. Прикріпіть вушко.
2.4. Самостійна робота учнів
- Створіть песика за зразком чи власним задумом.
2.5 Пальчикова гімнастика «Собака». (Додаток 3)
Гав-гав я не лякаю
Я з хлопцями граю!
V. Узагальнення, систематизація та контроль вивченого матеріалу.
5.1 Підбиття підсумків практичної роботи
1) Естетичне оформлення роботи.
- Виріжте кружечки і зробіть песику око, носик, язичок.
2) Презентація виробів
5.2 Технологія «Крісло автора».
Давайте, придумаємо казку про наших собачок.
5.3 Динамічна пауза «Тренування цуценят»
- Маленьких цуценят теж потрібно вчити - тренувати. Проведіть цуценя по містку-лавочці, перестрибніть через калюжу, пройдіть по доріжці, пролізьте з ним в тунель. (Виконується під музику «Мій щеня схожий трохи»).
5.4 Дидактична гра «Що є у собаки»
Ось і песик — наш Барбос —
Білий лобик, чорний ніс.
Вірний цуцик ніч не спав —
Двір безстрашно охороняв,
І тепер він дуже хоче
Кісточки скуштувати соковитою.
– Ось пес Барбос. У нього є килимок. Для чого собаці килимок? Щоб спати на ньому.
Ще у собаки є миска. Для чого собаці миска? Щоб їсти з неї.
Ще у собаки є кістка. Для чого собаці кістку? Щоб гризти її.
Ще у собаки є м’яч. Для чого собаці м’яч? Щоб грати з ним.
Діти одну за одною викладають відповідні предмети перед собою.
5.5 Дидактична гра «Собака з цуценям».
Перед вами собаки-мами. А їхні дітки-цуценята розбіглися. Потрібно знайти їх. Цуценята дуже схожі на своїх великих мам, тільки маленькі. Знайдіть своїм собакам-мамам їх діток-цуценят. (Додаток 4)
5.6 Дихальна гімнастика «Собачки».
Запахло сосисками і собачка почула цей запах. Нюхаємо повітря як собачки - шумно, швидко. Нюхаємо по два рази («нюх-нюх») і відпочиваємо. Дивіться на мене і слухайте, як я буду нюхати. Підборіддя злегка піднятий, вдих, при яких чути шум повітря і видно, як ніздрі зближуються з носовою перегородкою.
5.7 Робота в групах. Складання пазлів
-Щоб успішно виконати це завдання, потрібно об’єднатися в груп, я визначу капітанів, які вийдуть і скажуть : «На наших пазлах зображено….»
5.8 Хвилинка-цікавинка
● Собаки здатні розрізняти кольори. Їх світ не є чорно-білим. Однак їх колірна гамма не така широка, як у людини.
● У собак дуже розвинена здатність до сприйняття запахів. Вони відчувають аромати в тисячі разів краще ніж людина.
● Собаки — дуже гарячі тварини, середня температура їх тіла — 38,5. На жаль, ця температура комфортна для бліх, у зв'язку з чим важливо час від часу перевіряти вашого вихованця на наявність паразитів.
● Шум грози часто викликає біль у вухах собаки. Якщо ви бачите, що ваш вихованець злякався грози, насправді це може бути реакція на біль у вухах.
● Чи знаєте ви, що собаки не пітніють через шкіру? Їх піт виходить назовні через подушечки лап і швидке дихання.
● Рівень інтелекту собаки такий же, як у дворічної дитини.
5.9 Мовна гра «Собака гавкає».
Звуконаслідування. Велика собака гавкає голосно «гав-гав», маленька собака гавкає тихо «гав-гав», а щеня дзявкає «дзяв-дзяв».
VI.Підсумки уроку.
Учні по колу висловлюються одним реченням.
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4