Я досліджую світ
2 клас ( за підручником Т.Г. Гільберг )
Тема уроку: Дослідження властивостей води. Виконання дослідів.
Мета уроку: ознайомити учнів з основними властивостями води; розвивати пізнавальне ставлення до природи; формувати уявлення про стани води та їх зміни; виховувати бережливе ставлення до води та природи.
Обладнання: презентація, пластикові стакани, вода, цукор, сіль, крейда, кава, відро, банка, палички, сода, листки для фіксування досліджень в парах, листочки із творчим підсумковим завданням.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організація класу
- Ось і пролунав дзвінок на урок.
- Відгадайте загадку.
Я і хмара, і туман,
І струмок, і океан,
І літаю, і біжу,
І скляною лежу.
-Так, це вода, діти.
ІІ. Повідомлення теми уроку.
-
Сьогодні на уроці ми будемо вести розмову про воду. Вивчимо властивості води та її стани. В цьому нам допоможуть досліди, спостережливість, уважність та досвід.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
-
Налаштування на дослідження.
-
На сьогоднішньому уроці ми працюватимемо в парах. Кожна пара отримує «Листок досліджень». В нього ви будете записувати результати дослідів.
-
А супроводжувати нас буде чарівна краплинка.
-Нагадайте, а де буває вода?(у річках, озерах, ставках….) А яка вона?(рідка).
-От ми зараз будемо досліджувати воду-рідину.
2. Досліди
Дослід №1.
- Для першого досліду виходять 1 пари з кожного ряду. Отримують стакани. Опускають у них ложку , різнокольорові олівці, пензлик, іграшку, шишку . Решта учнів спостерігають, роблять висновок.
- Який висновок ви зробили?(Вода прозора і безбарвна).
-
Зробіть записи на листочках досліджень.
Дослід №2.
-
Для наступного досліду виходять по одній парі з кожного ряду. Отримують стакани з водою, пробують на смак. Розповідають про свої смакові враження. Роблять висновок(вода без смаку).
Дослід №3
-
Тепер виходять треті пари з кожного ряду. Отримують стакани з водою. Нюхають.
-
Який висновок?(Вода без запаху).
Дослід №4.
-
Тепер для наступного досліду нам потрібні наступні пари з кожного ряду. Беруть стакани з водою і палички. В стакани вчитель кладе: 1-цукор, 2- муку, 3- сіль,4- крейду, 5-каву, 6-соду. Діти розмішують паличками, показують всім дітям якого кольору і стану отримали рідину.
-
Який же висновок ми зробимо після цього досліду?(Вода – розчинник для деяких речовин)
Дослід №5.
-
Для наступного досліду запрошую наступні пари.
Діти отримують стакани з водою. З’ясовують, яку форму має вода. А потім переливають воду у відро, чашку, банку. Роблять висновок(вода текуча, не має форми).
-
Фізкультхвилинка «Дощик».
-
Бесіда про стани води.
-
А тепер скористаємося досвідом і з’ясуємо в яких станах буває вода. Перший стан ми сьогодні досліджували.
-
Так. Це рідкий.
-
Тепер подивіться на ось цю речовину(вчитель тримає у руках шматок льоду). Що це на вашу думку? Так , це лід. А яке відношення він має до води?
-
Бо це вода в твердому стані.
-
А тепер подивимося, як кипить чайник. Що ви спостерігали?
-
З носика виходить пара, це і є вода в газоподібному стані. Давайте так і запишемо у наших дослідницьких листочках.
-
Перегляд відео.
-
А зараз ми дізнаємося, що стане з водою при нагріванні. Для цього ми переглянемо відео. Будьте дуже уважні. (Демонстрація відео).
-
Який висновок зробимо?(Вода при нагріванні розширюється).
-
А тепер поглянемо на колби. В одній вода розширилася, а в іншій ? Туди поклали лід. Зверніть увагу на позначку і рівень води. Висновок: вода при охолодженні стискається.
-
Температура, за якої вода перетворюється на лід – 0 градусів.
ІV. Закріплення нового матеріалу.
-
А зараз кожна пара виконає завдання на закріплення. Кожна пара отримує листок із завданням.
V. Підсумок уроку.
- На наступному уроці ми будемо говорити про збереження води. Ваше завдання дізнатися, як берегти воду вдома.
- А тепер дізнаємося цікаві факти про воду.