Дослідження властивостей води. Виконання дослідів.

Про матеріал
Цей матеріал допоможе цікаво і змістовно провести урок з ЯДС. Діти із задоволенням братимуть участь у дослідах і працюватимуть у парах.
Перегляд файлу

              

                                                                Я досліджую світ

2 клас ( за підручником Т.Г. Гільберг )

Тема уроку:  Дослідження властивостей води. Виконання дослідів.

Мета уроку: ознайомити учнів з основними властивостями води; розвивати пізнавальне ставлення до природи; формувати уявлення про стани води та їх зміни; виховувати бережливе ставлення до води та природи.

Обладнання: презентація, пластикові стакани, вода, цукор, сіль, крейда, кава, відро, банка, палички, сода, листки для фіксування досліджень в парах, листочки із творчим підсумковим завданням.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

                                                               Хід уроку

І. Організація класу

- Ось і пролунав дзвінок на урок.

- Відгадайте загадку.

Я і хмара, і туман,

І струмок, і океан,

І літаю, і біжу,

І скляною лежу.

-Так, це вода, діти.

ІІ. Повідомлення теми уроку.

  • Сьогодні на уроці ми будемо вести розмову про воду. Вивчимо властивості води та її стани. В цьому нам допоможуть досліди, спостережливість, уважність та досвід.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Налаштування на дослідження.
  • На сьогоднішньому уроці ми працюватимемо в парах. Кожна пара отримує «Листок досліджень». В нього ви будете записувати  результати дослідів.
  • А супроводжувати нас буде чарівна краплинка.

         -Нагадайте, а де буває вода?(у річках, озерах, ставках….) А яка вона?(рідка).

-От ми зараз будемо досліджувати воду-рідину.

2. Досліди

Дослід №1.

- Для першого досліду виходять 1 пари з кожного ряду. Отримують стакани. Опускають у них ложку , різнокольорові олівці, пензлик, іграшку, шишку . Решта учнів спостерігають, роблять висновок.

- Який висновок ви зробили?(Вода прозора і безбарвна).

 

  • Зробіть записи на листочках досліджень.

 

Дослід №2.

  • Для наступного досліду виходять по одній парі з кожного ряду. Отримують стакани з водою, пробують на смак. Розповідають про свої смакові враження. Роблять висновок(вода без смаку).

 

 

Дослід №3

  • Тепер виходять треті пари з кожного ряду. Отримують стакани з водою. Нюхають.
  • Який висновок?(Вода без запаху).

 

 

Дослід №4.

  • Тепер для наступного досліду нам потрібні наступні пари з кожного ряду. Беруть стакани з водою і палички. В стакани вчитель кладе: 1-цукор, 2- муку, 3- сіль,4- крейду, 5-каву, 6-соду. Діти розмішують паличками, показують всім дітям якого кольору і стану отримали рідину.
  • Який же висновок ми зробимо після цього досліду?(Вода – розчинник для деяких речовин)

Дослід №5.

  • Для наступного досліду запрошую наступні пари.

Діти отримують стакани з водою. З’ясовують, яку форму має вода. А потім переливають воду  у відро, чашку, банку. Роблять висновок(вода текуча, не має форми).

 

  1. Фізкультхвилинка «Дощик».
  2. Бесіда про стани води.
  • А тепер скористаємося досвідом і з’ясуємо в яких станах буває вода. Перший стан ми сьогодні досліджували.
  • Так. Це рідкий.
  • Тепер подивіться на ось цю речовину(вчитель тримає у руках шматок льоду).  Що це на вашу думку? Так , це лід. А яке відношення він має до води?
  • Бо це вода в твердому стані.
  • А тепер подивимося, як кипить чайник. Що ви спостерігали?
  • З носика виходить пара, це і є вода в газоподібному стані. Давайте так і запишемо у наших дослідницьких листочках.

 

  1. Перегляд відео.
  • А зараз ми дізнаємося, що стане з водою при нагріванні. Для цього ми переглянемо відео. Будьте дуже уважні. (Демонстрація відео).

  • Який висновок зробимо?(Вода при нагріванні розширюється).
  • А тепер поглянемо на колби. В одній вода розширилася, а в іншій ? Туди поклали лід. Зверніть увагу на позначку і рівень води. Висновок: вода при охолодженні стискається.

 

  • Температура, за якої вода перетворюється на лід – 0 градусів.

ІV. Закріплення нового матеріалу.

  • А зараз кожна пара виконає завдання на закріплення. Кожна пара отримує листок із завданням.

            

V. Підсумок уроку.

- На наступному уроці ми будемо говорити про збереження води. Ваше завдання дізнатися, як берегти воду вдома.

- А тепер дізнаємося цікаві факти про воду.

 

docx
Додано
7 червня 2022
Переглядів
3174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку