Тема уроку: Вибіркова інсценізація п'єси-казки. Н.Шейко-Медведєва “Лисиця,
що впала з неба”
Мета уроку: удосконалювати навички провильного, інтонаційного, швидкого, виразного читання, закріпити знання про п'єсу, вчити інсценізувати п'єсу, передавати інтонацію почуття дійових осіб; розвивати творчі здібності учнів, увагу, уяву; виховувати позитивне ставлення до знань, рідного слова.
Обладнання: складові таблиці, таблиці слів, чистомовки, скоромовка-лабіринт, деформований текст, костюми для інсценізації п'єси.
Тип уроку: урок-інсценізація
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
Продзвенів уже дзвінок,
Час почати нам урок.
- Ми починаєм урок, а на уроці ми
ІІ. Актуалізація опорних знань:
1. Мовна розминка.
- Діти, ми прагнемо навчитися гарно, виразно, інтонаційно говорити, читати, а для цього потрібно тренувати своє дихання. Отож, вправа для дихання:
-вдихнути повітря носом і видихнути також через ніс; (повт. 2-3р.)
-здування уявної пір'їнки з долоні (повт. 2-3р.)
2. Робота зі скоромовкою (робота в парах)
Завдання: відшукати зміст скоромовки за запропонованим лабіринтом-підказкою, записати на аркуші паперу, щоб прочитати її спочатку повільно, швидше, ще швидше.
3. Розчитування: читання чистомовки
( індивідуально, хорове читання )
Ко-ко-ко- не ходіть далеко.
Ки-ки-ки — мийте чисто руки.
Жи-жи-жи- чистомовку кажи.
Же-же-же- хатинку береже.
Ша-ша-ша- смачна каша.
Шу-шу-шу — їм кашу.
4 . Читання складів за індивідуальними складовими таблицями (робота в групах)
1-ша група — читають перший рядок складів;
2-га група — другий рядок;
3-я група — третій рядок;
Усі разом — четвертий рядок (голосно, тихо, пошепки)
скл |
скла |
скло |
склу |
скли |
склі |
скле |
скр |
скра |
скро |
скру |
скри |
скрі |
скре |
спр |
спра |
спро |
спру |
спри |
спрі |
спре |
стр |
стра |
стро |
стру |
стри |
стрі |
стре |
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
- Діти, на попередніх двох уроках ми знайомились із змістом твору Нелі Шейко-Медведєвої “Лисиця, що впала з неба”, з цим працювали і вдома. Чи уважні ви читачі покаже нам виконання тестових завдань
(виконання тестових завдань, взаємоперевірка)
ІУ. Повторення знань про п'єсу.
1. Розгадування кросворда “П'єса” (додаток 2)
2. Робота з деформованим текстом (додаток 3)
3. Дидактична вправа “Пригадай” (робота в групах)
Дати відповідь на запитання:
- З чого починається п'єса? (з переліку дійових осіб)
- З чого починається кожна репліка діалогу?
( із назви дійової особи, яка промовляє ці слова )
4. Словникова робота.
- Щоб запам'ятати правильну вимову слів потренуємось у їх читанні
( читання слів “луною” )
ДРИЖИТЬ НАТОМІСТЬ
ЗЛОДІЙКА УКИНУТИ
ШАНОВНІ СІЛЬЧАНИ
ПАМОРОЗЬ ОПОЛОНКА
V. Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні ми не будемо читати зміст п'єси-казки “Лисиця, що впала з неба” Нелі Шейко-Медведєвої, а спробуємо інсценізувати ті уривки, які вам найбільше сподобались. Пам'ятайте про те, що потрібно передати настрій, характер дійових осіб за допомогою голосу, міміки, жестів.
- Попередньо, об'єднавшись у дві групи, ви самостійно вибрали уривки, які вам найбільше сподобались, визначили ролі і зараз нам покажете.
VІ. Інсценізація уривків п'єси-казки
Представлення групами вибраних уривків п'єси-казки, що найбільше сподобалися.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Треба дружно, діти, встати
фізкультпаузу почати.
Руки в боки, вгору, вниз
Раз, два, три — не помились ...
VІІ. Вправи на розвиток швидкості читання.
1. Гра “Чиї слова?”
- Пригадайте, кому з дійових осіб належать слова, дочитайте їх до кінця.
(робота в групах)
“Нащо мені той візок ...” (Лисиця)
“Втікай, Вовче! ...” (Ворона)
“Шановні сільчани! ... “ (Заєць)
“Не спіймати вам її ...” (Вовк)
“А мені оте ...” (Овечка)
“Чого ж ти мовчав? ...” (Сірко)
2. Відшукати і прочитати питальні, спонукальні речення.
(робота в парах, кожна пара шукає по три реченні)
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Метод “Незакінченого речення”
- Автором прочитаної п'єси-казки є ...
- Головні герої твору — це ...
- Вчинки Лисиці засуджую тому, що ...
- Вчинок Зайця схвалюю тому, що ...
ІХ. Домашнє завдання
с.124-133, прочитати текст в особах, або стисло переказати зміст прочитаного, склавши словесний малюнок.
Додаток 1
Б |
О |
К |
О |
Т |
О |
К |
Л |
К |
М |
У |
Д |
И |
А |
П |
П |
І |
А |
К |
Т |
Д |
П |
О |
С |
Т |
К |
О |
Т |
Е |
А |
К |
Р |
Й |
О |
У |
О |
Р |
В |
Н |
А |
И |
Т |
К |
П |
Ч |
О |
О |
Л |
В |
Х |
О |
М |
П |
О |
К |
А |
К |
О |
Т |
К |
У |
Т |
У |
П |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2
1 Той, хто пасе стадо, череду, отару. (Пастух)
2 Не ходжу я, а стрибаю,
Бо я спритні ноги маю.
Через поле навмання
Перегнав би і коня.
Я страшенний боягуз,
Дуже я усіх боюсь. (Заєць)
3 Прийшла кума із довгим віником,
На бесіду з нашим півником.
Схопила півня на обід,
Та й замела мітлою слід. (Лисиця)
4 Гордо птаха походжає,
Пташенят життю навчає.
Дуже мудра чорна птиця,
І біда, як розізлиться. (Ворона)
Додаток 3
саП'є — ец трів, якйи знапринийче дял аральтетної тависви.
У тексіт с'єп є осипи міцьс, де бувавідтьсяє ідя, свола дувегочо.