ТЕМА. В.О.Сухомлинський „Як Павлик списав у Зіни задачу."
„Найкраща лінійка." МЕТА: вчити орієнтуватися у структурі тексту, формувати уміння
визначати головну думку твору, давати характеристику
головним дійовим особам, порівнювати вчинки і поведінку
персонажів, розвивати зв'язне мовлення;
виховувати віру у свої сили, доброту. ТИП УРОКУ: комбінований.
ОБЛАДНАННЯ: портрет В.О.Сухомлинського, прислів'я, тест"Що з двох правильне?", таблиці, малюнки.
Хід уроку
I. Організація учнів до уроку.
-Діти, до нас на урок сьогодні завітали гості. Тож давайте привітаємо їх.
-Діти. Добрий день!
У добрий час радо ми вітаєм вас!
З миром зустрічаємо, щастя вам бажаємо. -А тепер налаштуємося на урок, проведемо автотренінг: -Я - вчитель. -Ми - учні. -Я ходжу до школи. -Ми ходимо до школи. -Я вас вчу!
-Ми навчаємось вчитись. -Я все розумію.
-Ми вас розуміємо, ми все хочемо знати.
II. Мотивація навчальної діяльності.
-Вправа. „ Мікрофон"
-Поміркуйте і скажіть, яким має бути наш урок? (Цікавим, навчальним, трохи казковим, продуктивним, веселим.) -А ви на уроці якими повинні бути?
(Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, вправними.)
-Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок.
-А працюватиме під гаслом: Щоб робота в нас кипіла, працювати будем: - Всі: Швидко! Дружно! Вміло!
(Читання учнями напам'ять вірша „Буває все ..." Запитання:
2. Вірш „Краще з друзями разом!"
- Чи хотіли б ви мати такого друга? Чому? Підсумок домашнього завдання.
Оцінювання віршів.
Доб - най - -ре - кра - і - мя -ще ба- -гат- ство. (Добре ім'я - найкраще багатство.)
1. Опрацювання оповідання В. Сухомлинського - «Як Павлик списав у Зіни задачу.»
- То чому Павлик списав задачу у Зіни? (Не хотів працювати.) 2. СЛОВНИКОВА РОБОТА.
- Прочитайте швидко, без помилок, змінюючи слова.
У
задача
У
Зіна Павлик
над
зошит
ДІЯ
Читання «пірамідок» слів.
Тож
дома
питає
питань
помилка
похнюпив
учителька стурбований
почервонів розв'язувати
РОБОТА З ІЛЮСТРАЦІЄЮ.
- Враховуючі цю ситуацію, які далі події розгорнулись в кінці цього оповідання?
ВИСНОВОК. Отже оповідання В. Сухомлинського «Як Павлик списав у Зіни задачу» вчить нас не списувати чужу роботу, бо це нечесно. Ви можете опинитись у смішному становище. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
11. Опрацювання оповідання В.Сухомлинського «Найкраща лінійка»
Письмо праці найкращі лінійка ручної роботи кострубата оцінки гладенька
а) казкою; б) оповіданням,
а) однокласниками; б) сусідами.
а) Йому було шкода залишити її в майстерні.
б) Хотів показати, що і він може зробити щось найкраще.
Відповіді: 1)б; 2)а; 3)б; 4)а; 5)б; 6) б.
Підсумок.
Отже, оповідання В. Сухомлинського "Найкраща лінійка" вчить нас допомагати один одному, бути справжніми товаришами.
Кожна група отримала домашнє завдання, опрацювати оповідання В. Сухомлинського.
Бути чесними. Допомагати один
одному.
Твори В. Сухомлинського.
Піклуватися за рідних цінувати людську Поважати
людей. працю. стареньких
людей
Підсумок уроку.