Конспект уроку з літературного читання 4 клас на тему: " Життя і творчість Олени Пчілки. Олена Пчілка "Котова наука". Розігрування байки за ролями."

Про матеріал
знання учнів про життя і творчість Олени Пчілки; виразне читання байки, характеристика дійових осіб, знаходження головної думки, визначення суттєвих ознак байки.
Перегляд файлу

             

   Тема уроку: Життя і творчість Олени Пчілки. Олена Пчілка “Котова наука”.

                             Розігрування байки за ролями.

   Мета уроку: збагатити знання учнів про життя і творчість Олени Пчілки; вдосконалювати вміння виразно читати байку, характеризувати  дійових осіб, знаходити головну думку, визначити суттєві ознаки байки;  розвивати навички виразного читання, зв'язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати інтерес до байки, почуття відповідальності.

    Обладнання: портрет  Олени Пчілки, презентація “ Життєвий та творчий                                     шлях Олени Пчілки”, скоромовки, чистомовки, зображення  кота, тематичні словники.

       Тип уроку:  засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

 

 

                                

                                                         Хід уроку

          І.Організація класу до уроку.

                             -Я всміхаюсь сонечку

                               Добридень, золоте.

                               Я всміхаюсь квіточці

                               Хай вона росте!

                               Я всміхаюсь дощику

                               Лийся, мов з відра!

                               Друзям усміхаємось

                               Зичим їм добра.

          -Ми бажаємо всім добра. Я сподіваюсь, що урок теж буде добрим. Зараз ми

           зберемо девіз уроку. (Гра “Зберемо девіз уроку”, робота в групах;

                                Хто багато ... (читає), той багато ... (знає),

                                Хто швидко  ... (читає), той багато ... (зробити встигає).

                                                  Учні зачитують девіз уроку.)

 

         ІІ.Мовленнєва  розминка

  1. “Гімнастика” читання.

          -Щоб навчитися читати правильно, швидко і виразно, треба розпочати

           урок із дихальної гімнастики.

          -Зробіть довгий глибокий вдих. На видиху вимовляйте звук: о-о-о-о.

         -Зробіть довгий глибокий вдих. На видиху вимовляйте звук: ф-ф-ф.

 

  1.  Робота над скоромовкою (робота в парах)

         -Завдання: відшукати зміст скоромовки за запропонованим лабіринтом-підказкою,

          записати на аркуші паперу, щоб прочитати її спочатку повільно, швидше, ще

          швидше.

                       

                            Кіт котив коток по току

                            Коток попав на лапу коту.

 

  1. Розчитування (робота над чистомавкою)

           -Пропоную прочитати чистомовку, чітко вимовляючи звуки (хором,

            парою, індивідуально; використання елементів ейдетики)

                            Ок-ок-ок-пролунав ...  (дзвінок)

                             Ас-ас-ас-читання у  ... (нас)

                             Ли-ли-ли-картки ми...  (взяли)

                            Ча-ча-ча-  в мене немає ... (калача)

                             Ати-ати-ати-почали ...  (читати)

 

         ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

               -Проведемо конкурс на краще читання з пам'яті байки Л.Глібова “Зозуля і

                Півень”

                 (діти читають байку, оцінюється читання, визначається переможець

                конкурсу)

 

         ІV. Повідомлення теми, мети уроку.

                -Сьогодні ми докладніше ознайомимося з творчістю  української

     письменниці  Олени Пчілки (вивішую портрет на дошку) ,   будемо

    удосконалювати навички свідомого виразного читання байки.

 

        V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

             1 Повідомлення членів “довідкового бюро” про життєвий та творчий

                    шлях  Олени Пчілки;

                   2 Перегляд презентації  “Життєвий та творчий шлях Олени Пчілки”

 

                                                    Фізкультхвилинка

 

                                    Слухати ми перестали і тепер всі дружно встали.

                                    Будемо відпочивати, нумо вправу починати.

                                    Руки -вгору, руки -вниз і легесенько пригнись.

                                    Покрутились, повертілись, на хвилинку зупинились.

                                    Раз -  присіли, другий -  встали, раз -  присіли, другий - встали.

                                    Потім дружно всі сідаймо і до праці приступаймо!

 

                    3 Опрацювання байки Олени Пчілки “Котова наука”

                                відгадування загадки про кота;                                                

                                       Відчинились тихо двері –

                                        Увійшов вусатий звір.

                                        Біля печі сів тихенько –
                                        Вмився лапкою собі!
     

                               робота з тематичним словником;

                               розгляд зображення кота;

                               виразне читання байки Олени Пчілки “Котова наука”

                               словникова робота:             (робота в парах)

                     

 З'єднайте синонімічні пари:

                                 Наморився                     лаяв

                                 хижа                               справді

                                 лихословив                    утомився

                                 далебі                              хата

 

                                 Читання байки учнями в парах

                        Поділ байки на логічні завершені частини.

                                 Читання байки учнями вголос за частинами

                        У якій частині розкривається мораль байки? Зачитайте.

                                 Аналіз змісту байки з елементами вибіркового читання.

                        -Де ходив кіт?

                        -Як він відпочивав?

                        -З ким його порівнює автор?

                        -За що Петрусь Мурка сварив?

                        -Що на це відповів кіт?

                        -У чому він погодився з Петрусем?

                        -За що докоряв хлопчикові?

                                  Робота за ілюстрацією.

                         Розгляньте ілюстрацію до байки.  Кого зображено? Які кольори

                         використав художник? Який настрій вони створюють? Яким рядкам

                         байки відповідає ілюстрація?

                                  Визначення головної думки байки

                         -Які людські вади засуджує автор?

                         -Чому байка називається “Котова наука”?

                         -Яким у байці зображено котика, а яким — Петруся?

                         -У яких рядках міститься мораль байки?

                                  Підготовка до розігрування байки за ролями

                         -З якою інтонацією, силою голосу і яким тоном будете читати слова

                          Петруся? Слова котика?

                                  Читання байки за особами.

   

            VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

                 Вправа “Продовж речення”

             - Сьогодні наш урок був присвячений  ...

             - Ми прочитали  байку ...

  • Автором байку є ...
  • Я запам'ятав   (ла)  ..
  • Урок завершую ... настроєм.

 

           VІІ. Домашнє завдання.

                   с. 121-123 -  виразно читати байку                            

                             

 

 

doc
Додано
31 жовтня
Переглядів
59
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку