5 березня о 18:00Вебінар: Дизайн продуктивного уроку біології

конспект уроку з Літературного читання 4 клас " Прислів'я.Приказки.Скоромовки.Загадки.

Про матеріал
конспект враховує особливості дітей. Використовуются малюнки, завдання на розвиток мовлення, пам'яті,уваги.
Перегляд файлу

Українські народні прислівя. Прислівя народів світу .Скоромовки.загадки.

Мета: збагатити та розширити знання учнів про прислів’я, приказки,загадки і скоромовки як один із жанрів усної народної творчості;формувати і удосконалювати навички швидкого та свідомого виразного читання та запам ятовувавання; розвивати мовлення, образне мислення, творчу уяву учнів; виховувати любов до художнього слова та народної творчості.. 

Обладнання:слов-пазли,ілллюстрації,підручник.

                                                               Хід уроку 

І. Організаційний момент 

ІІ. Мовленєва розминка

Робота над скоромовкою  Гра «Вітерець» 

Діти читають хором. 

- Накрапає дощ (тихо). 

- Дощ пускається сильніше (голосніше). 

- Злива (голосно). 

- Дощ слабшає (тихіше). 

- Дощ припинився (читання припиняється). 

 Артикуляційна розминка (Веселий язичок) перегляд відео

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Гра  знавців прислів’їв про ставлення людей до знань, природи та інших людей. 

Кожний учень називає по прислів’ю. Переможець — той, за ким залишається останнє слово. 

IV. Мотивація навчальної діяльності.Повідомлення теми і мети уроку

 1. Розповідь учителя 

 Прислів’я і приказки, самі дихаючи життям, пробуджують до життя й розвитку рідного слова. 

Загадки мають багато спільного з прислів’ями та приказками завдяки стислості й чіткості викладення, вживанню слів у переносному значенні (метафоричності), передачі вікового досвіду й спостережень народу над природою і побутом. Загадки бувають різних видів — від звичайних до загадок-порад, загадок- задач, загадок-жартів і вікторин. 

Діти полюбляють скоромовки, тому що їх виконання сприймається як весела забавка: той, хто прагне швиденько продекламувати скоромовку, часто потрапляє у смішне становище, «спотикаючись» чи перекручуючи слова.

V. Сприймання усвідомлення нового матеріалу 

1. «Самостійне мовчазне читання тексту  Прислів’я та приказки»  

2. Робота в групах. (зібрати словесні пазли –відповідь)

А) Відгадування загадок 

-  Що росте без кореня? (Камінь) 

- Що біжить без повода? (Вода) 

- Один баранець пасе тисячу овець. (Місяць) 

- Чорна корова весь світ поборола. (Ніч) 

- На долину, на поділ ліг великий сивий віл. 

Надійде теля червоне — і того вола прогоне. (Туман, сонце) 

- Стоїть пані, чепуриться, бо вдягла сорочок триста. (Капуста) 

- Що без леза та без зуба розтина міцного дуба? (Блискавка) 

- Руковом махнув — дерева нагнув. (Вітер) 

- Мене просять і чекають, я як покажусь — утікають. (Дощ) 

- Під землею птиця кубло звила і яєць нанесла. (Картопля) 

- Без ніг, без рук, без язика, а кричить. (Луна) 

- Коли швець дарма шиє? (Коли забуде вузлика зав’язати.) 

- Яких каменів немає в морі? (Сухих) 

- Без крила летить, без кореня росте. (Місяць) 

- Не суша і не вода: ні ногами не підеш, ні на човні не попливеш. (Болото)

Б). Робота над скоромовками 

Учні читають скоромовки спочатку мовчки, потім — уголос повільно повторюють за вчителем, а далі — усе швидше і швидше. 

Фізкультхвилинка 

В.) Гра «Упізнай і віднови скоромовку» 

Учитель демонструє ілюстрації (мак, моржі, щиглі, перепілка). Учні знаходять скоромовку, відновлюють її і розказують. 

- Визрів ярий Яків мак, Так-сяк, абияк. 

Якось Яків сіяв мак Та щось коле, як їжак. 

- Бо в сніжнім безмежжі — стежки ведмежі. 

Моржі прибережні — сторожі обережні, 

Моржі лежать, моржат сторожать. 

- Щиглі в кущах пищали, Щоранку сповіщали: 

«В кущах вітрище свище, Гуляє морозище». 

- Перепілка — гарна птиця,  Та хлоп’ят вона боїться, 

Бо хлоп’ята беруть гілку  І лякають перепілку. 

Не потрібно так лякать, В неї п’ять перепелят. 

4. Робота над прислів’ями народів світу 

Учні «ланцюжком» читають прислів’я народів світу, пояснюють їх значення. 

 Розповідь учителя про В. Даля. 

— Даль Володимир Іванович (літературний псевдонім Козак Луганський) народився у селищі Луганський завод Катеринославської губернії (тепер — місто Луганськ) у сім’ї Івана Даля — лікаря, лінгвіста, богослова. Мати — Марія Христофорівна — була віртуозною піаністкою, знала багато іноземних мов. Отримавши хорошу домашню освіту, Даль у 1814–1819 роках навчався у Морському кадетському корпусі міста, потім служив. У 1826–1829 роках вивчав медицину в університеті. У 1828–1829 роках брав участь у російсько-турецькій війні, мав нагороди. 

 Гра «Рибки та бджілки». 

Самостійне мовчазне читання учнями статті про В. І. Даля у підручнику 

— Скільки років жив В. Даль в Україні?  Як він підписував свої праці? 

— Який запис є на обкладинці його книжки? 

VI. Підсумок уроку

 Гра «Продовжи речення» 

- Сьогодні на уроці я вчився... 

- Найбільше мені запам’яталося... 

- Мені сподобалося... 

- Хочу навчитися... 

VII. Домашнє завдання

Вивчит скоромовку,прислів я.

docx
Додано
18 листопада 2020
Переглядів
186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку