Конспект уроку з літературного читання 4 клас. Тема: "Леонід Глібов. Зозуля й Півень".

Про матеріал
ОР: познайомити з життям та творчістю Л. Глібова, зокрема з байкою «Зозуля й Півень»; визначити істинні ознаки бійки; розвивати навички читання вголос (свідомого, правильного, виразного, із дотриманням літературних норм тощо), мовчки, вміння визначати жанр прочитаного твору, обґрунтувати власну думку; висловлюють міркування про читання як важливе джерело знань; обирають та застосовують тон, темп, гучність читання, логічний наголос з урахуванням змісту та жанрової специфіки твору для самостійного читання.
Перегляд файлу

Літ.чит.       Дата __________________________

Тема: Життя і творчість Леоніда Глібова. Істинні ознаки байки. Леонід Глібов. Зозуля й Півень.

ОР: познайомити з життям та творчістю Л. Глібова, зокрема з байкою «Зозуля й Півень»; визначити істинні ознаки бійки;  розвивати навички читання вголос (свідомого, правильного, виразного, із дотриманням літературних норм тощо), мовчки,  вміння визначати жанр прочитаного твору, обґрунтувати власну думку; висловлюють міркування про читання як важливе джерело знань; обирають та застосовують тон, темп, гучність читання, логічний наголос з урахуванням змісту та жанрової специфіки твору для самостійного читання.

Хід уроку:

І. Ок

ЛЕГО

Оберіть цеглинку. Сформуйте коло спиною один до одного. Намалюйте на спині однокласника любов. (Учні, без вербального втручання вчителя, «малюють»). Вчитель бере участь в даній вправі.

Рефлексія: які почуття у вас виникли, коли вам малювали. (Вислухати кожного.)

А тепер давайте побажаємо один одному щось, спираючись на перший звук кольору вашої цеглинки. (По колу, включаючи вчителя.)

Рефлексія.

Для плідної праці давайте обєднаємося в групи за кольорами ваших цеглинок.

Правила роботи в групі пригадати.

ІІ. АОЗ

  1. Первірка д/з

За допомогою ЛЕГО учні «показують» план до байки Езопа.

Озвучування плану.

Отже, щоб скласти план до тексту (будь-якого), що потрібно зробити? (Відповіді учнів.)

Комплімент від сусідської групи.

  1. Мовна розминка

Чистомовка

Ень-ень-ень – яскравий півень

Ля-ля-ля – голосиста зозуля

Ець-ець-ець – спритний горобець

На-на-на – дзвінкоголоса … (весна)

Ло-ло-ло – мальовниче … (село)

Вправа для очей «Квітка»

Розчитування

Складова табл. Різними способами.

Скоромовка

Сів шпак на шпаківню,

Заспівав шпак півню: —

Ти не вмієш так, як я,

Як ти, не вмію я.

У мене до вас запитання… Чи справедливим був шпак? Обґрунтуйте думку.

Дякую.

ІІІ. МНД, Пт

Бесіда

Який жанр ми розпочали читати? (Байки.) Хто є батьком байки? (Езоп.) сьогодні прочитаємо байку й українського байкаря Леоніда Глібова.

Байка завжди хоче нас чогось …. (навчити). У байках хто є дійовими особами? (Звірі.) А звідки беруть сюжет байки? (З життя людей.)

Хочеться підсумувати, для чого ж нам читати байки? (Відповіді дітей.)

ІV. Робота над матеріалом уроку

  1. Життя і творчість Л. Глібова

Портрет (можна взяти й портрети інших письменників, діти впізнають Леоніда Івановича)

Роки життя

Село

Початкова освіта

Вчитель

Леся Українка

Диференціація: сильніші опрацьовують с. 119 самостійно, слабші з вчителем.

  1. Фізкульхвилинка для очей «Теплі долоньки»
  2. Зосередження уваги

На дошці зявився тин з мальвами. (Вчитель обігрує ситуацію на власний розсуд.)

А ну знайдіть в класі головних героїв байки Глібова.

  1. Відгадування загадок:

Коли людина в кімнаті

Буває без голови? (Вікно)

 

У дні погожі сонцем грає,

А на морозі розцвітає. (Вікно.)

Діти прикріплюють героїв на тин.

  1. Первинне сприймання байки

Читання байки учнем.

Короткий аналіз: хто головні герої? Хто дійові особи? На вашу думку, де відбувається подія?

  1. Вторинне сприймання байки

Читання мовчки

Аналіз: Між ким був діалог? Хто першим почав розмову? Що відбувалося з Півнем, коли він слухав Зозулю? На якому кущі співала Зозуля? З ким Зозуля порівняла Півня? Хто втрутився в їхню розмову? Що сказав Горобець? А чому він так сказав?

  1. Фізкультхвилинка

V. Закріплення, РЗМ

1. Різні види читання

Читання зносок         Ланцюжком             Вибіркове читання           Читання перевернутої книги     Читання в особах      Читання «Наввипередки» по групах

2.РЗМ

Як ви розумієте вислів «рука руку миє»?

Робота в групах Характеристика головних героїв.

Робота з фото

VІ. Підсумок

Чого нас хотів навчити автор? (Відповіді учнів)

Пригадайте скоромовку

Чи є щось спільного в байці та скоромовці???

Зв’язок з життям.

Уявіть, що вам потрібно дати поради дітям, які схильні приховувати істину. Які б це були поради?

VІІ. Д/з

Виразно читати в особах.

 

docx
Додано
19 березня 2019
Переглядів
4139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку