Літ.чит. Дата __________________________
Тема: Життя і творчість Леоніда Глібова. Істинні ознаки байки. Леонід Глібов. Зозуля й Півень.
ОР: познайомити з життям та творчістю Л. Глібова, зокрема з байкою «Зозуля й Півень»; визначити істинні ознаки бійки; розвивати навички читання вголос (свідомого, правильного, виразного, із дотриманням літературних норм тощо), мовчки, вміння визначати жанр прочитаного твору, обґрунтувати власну думку; висловлюють міркування про читання як важливе джерело знань; обирають та застосовують тон, темп, гучність читання, логічний наголос з урахуванням змісту та жанрової специфіки твору для самостійного читання.
Хід уроку:
І. Ок
ЛЕГО
Оберіть цеглинку. Сформуйте коло спиною один до одного. Намалюйте на спині однокласника любов. (Учні, без вербального втручання вчителя, «малюють»). Вчитель бере участь в даній вправі.
Рефлексія: які почуття у вас виникли, коли вам малювали. (Вислухати кожного.)
А тепер давайте побажаємо один одному щось, спираючись на перший звук кольору вашої цеглинки. (По колу, включаючи вчителя.)
Рефлексія.
Для плідної праці давайте об’єднаємося в групи за кольорами ваших цеглинок.
Правила роботи в групі пригадати.
ІІ. АОЗ
За допомогою ЛЕГО учні «показують» план до байки Езопа.
Озвучування плану.
Отже, щоб скласти план до тексту (будь-якого), що потрібно зробити? (Відповіді учнів.)
Комплімент від сусідської групи.
Чистомовка
Ень-ень-ень – яскравий півень
Ля-ля-ля – голосиста зозуля
Ець-ець-ець – спритний горобець
На-на-на – дзвінкоголоса … (весна)
Ло-ло-ло – мальовниче … (село)
Вправа для очей «Квітка»
Розчитування
Складова табл. Різними способами.
Скоромовка
Сів шпак на шпаківню,
Заспівав шпак півню: —
Ти не вмієш так, як я,
Як ти, не вмію я.
У мене до вас запитання… Чи справедливим був шпак? Обґрунтуйте думку.
Дякую.
ІІІ. МНД, Пт
Бесіда
Який жанр ми розпочали читати? (Байки.) Хто є батьком байки? (Езоп.) сьогодні прочитаємо байку й українського байкаря Леоніда Глібова.
Байка завжди хоче нас чогось …. (навчити). У байках хто є дійовими особами? (Звірі.) А звідки беруть сюжет байки? (З життя людей.)
Хочеться підсумувати, для чого ж нам читати байки? (Відповіді дітей.)
ІV. Робота над матеріалом уроку
Портрет (можна взяти й портрети інших письменників, діти впізнають Леоніда Івановича)
Роки життя
Село
Початкова освіта
Вчитель
Леся Українка
Диференціація: сильніші опрацьовують с. 119 самостійно, слабші з вчителем.
На дошці з’явився тин з мальвами. (Вчитель обігрує ситуацію на власний розсуд.)
А ну знайдіть в класі головних героїв байки Глібова.
Коли людина в кімнаті
Буває без голови? (Вікно)
У дні погожі сонцем грає,
А на морозі розцвітає. (Вікно.)
Діти прикріплюють героїв на тин.
Читання байки учнем.
Короткий аналіз: хто головні герої? Хто дійові особи? На вашу думку, де відбувається подія?
Читання мовчки
Аналіз: Між ким був діалог? Хто першим почав розмову? Що відбувалося з Півнем, коли він слухав Зозулю? На якому кущі співала Зозуля? З ким Зозуля порівняла Півня? Хто втрутився в їхню розмову? Що сказав Горобець? А чому він так сказав?
V. Закріплення, РЗМ
1. Різні види читання
Читання зносок Ланцюжком Вибіркове читання Читання перевернутої книги Читання в особах Читання «Наввипередки» по групах
2.РЗМ
Як ви розумієте вислів «рука руку миє»?
Робота в групах Характеристика головних героїв.
Робота з фото
VІ. Підсумок
Чого нас хотів навчити автор? (Відповіді учнів)
Пригадайте скоромовку
Чи є щось спільного в байці та скоромовці???
Зв’язок з життям.
Уявіть, що вам потрібно дати поради дітям, які схильні приховувати істину. Які б це були поради?
VІІ. Д/з
Виразно читати в особах.