Урок "Г. К. Андерсен "Гидке каченя""

Про матеріал
Ознайомлення учнів із життєвим і творчим шляхом данського письменника-казкаря Г. К. Андерсена. Казка "Гидке каченя" - виховання доброти і милосердя.
Перегляд файлу

Урок літературного читання  в 4 класі

 

Тема уроку: Г. К. Андерсен „ Гидке каченя”

Мета уроку: Ознайомити учнів з новим розділом „Літературні казки зарубіжних письменників”, з казкою Г.К. Андерсена „Гидке каченя”. Продовжити ознайомлення учнів із життєвим і творчим шляхом Г. К. Андерсена, удосконалювати навички свідомого і виразного читання, розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати вміння ставити запитання і знаходити на них відповіді в тексті, виховувати доброту, милосердя.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

                                             Хід уроку

 

I Організація класу

1. Ранкова зустріч . Привітання.  Вправа „Обіймалочки”

- Підніміть руки - хто любить співати

- Помахайте - хто любить малювати

- Пострибайте – хто любить танцювати

- Присядьте – хто любить спорт

- Обійміться – хто любить читати.

2. Обмін інформацією.

Безмежна сила книги. Протягом усього життя ми звертаємось до неї. Книга відкриває перед людиною великий світ.

  • Які літературні жанри ви любите читати?
  • Потисніть один одному руки – хто любить читати казки.

 3. Відгадування загадок (літературні казки зарубіжних письменників)

4. „ Прихований скарб”(діти відгадують , що знаходиться в скриньці, передаючи по колу

шкаралупка з яйця)

5.Щоденник вражень

- Моя перша казка.

- Чого навчає казка ?

- Якби не було казок...

 

II Мотивація навчальної діяльності

1. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми розпочинаємо вивчати розділ „Літературні казки зарубіжних письменників”

Продовжимо ознайомлення із життєвим і творчим шляхом Ганса Крістіана  Андерсена.

  • Які казки Андерсена ви читали?

( Діти розповідають і демонструють малюнки до казок Г. К. Андерсена)

2. Виставка учнівських робіт.

 

III Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Розповідь біографії Г. К. Андерсена учнями –дослідниками

2. Робота з підручником

а) Гра „Бджілки”

 (Самостійне напівголосне  читання статті Ганс Крістіан Андерсен”)

б) Гра „Мікрофон

- Де народився Андерсен?

- В якій школі навчався майбутній казкар?

- Чим найбільше захоплювався в житті?

в) Розгляд ілюстрації в підручнику с. 143

3. Загадка про лебедів .

Що це  ще за чудеса?

Подивись, яка краса !

Птахи дивляться на воду

На свою чудову вроду,

Легко змахують крильми,

Ніби перший сніг зими,

Шиї довгі і гнучкі.

Що за красені такі?(Лебеді)

4. Фізхвилинка

IV Робота над першою частиною казки

1.Словникова робота  с.143

- Правильно прочитати і пояснити слова

Незграбний                        бережіться

 посміховиськом                 випроставшись

принаймні                           перестраждав

висиджувала                       видряпалося

      нічогеньке

       2. Читання комбінованим способом

     (учитель- учень)

        3. Перевірка первинного сприйняття. Тести

 

   1. Де сиділа  качка?

     а) в лопухах;

     б) в кульбабі;

     в) кущах.

  2. Як довго сиділа качка?

    а) тиждень;

    б) місяць;

    в)  довго.

 3. Який колір корисний для очей?

    а) жовтий;

    б) зелений;

    в) чорний.

 4. Куди тягнувся світ?

    а) до лісу;

    б) за село;

    в) до ниви.

5. Куди качка повела пташенят?

    а) до ставка;

    б) до калюжі;

    в) до канави.

6. Кого потрібно боятися на пташиному  дворі?

    а) собаки;

    б) людей;

    в)  кішки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Аналіз змісту з елементами вибіркового читання

- Прочитайте опис народження каченят.

- Як автор описав останнє гидке каченя?

- Як вели себе каченята у канаві?

V Робота над змістом другої частини казки

1. Виразне читання казки

а) Гра „Передай іншому”

2. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання

- Куди прийшла качка з каченятами?

- Як їх зустріли на пташиному дворі?

- Як захищала мати гидке каченя?

3. Ромашка Блума . Робота в парах

VI Підсумок уроку. Рефлексія

  • Сьогодні на уроці  ми вчились...
  • Найбільше мені  сподобалось...

 VII Домашнє  завдання

       с. 143 – 147  читати ,переказувати.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Перкова Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
22 березня 2019
Переглядів
3849
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку