Знайомство з письменником Олександром Дерманським, чиї твори було включено до оновленої програми з літературного читання для початкової школи. Розглянуті такі його твори, як «Кого беруть у космонавти», «Латочка на лапці», «Про двох бездомних джинів"
(Хрестоматія 1-2 класи серії «Шкільна бібліотека»/ укладач Стус Т.В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016.-С.122-127)
Конспект уроку
з літературного читання
для 2-го класу
Підготувала
учитель початкових класів
Комунального закладу
«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зміївської районної ради
Харківської області»
Бикова І.А.
Тема. Творчість Сашка Дерманського
(«Кого беруть у космонавти», «Латочка на лапці», «Про двох бездомних джинів …»)
Мета: ознайомити учнів з творчістю Сашка Дерманського, вправляти у виразності та швидкості читання; розвивати мовлення,формувати уміння аналізувати, робити висновки; виховувати любов до художнього слова
Обладнання: презентація «ДерманськийС_2 клас Бикової І.А.»; Хрестоматія 1-2 класи серії «Шкільна бібліотека»/ укладач Стус Т.В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016.-С.122-127
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Оголошення теми і завдань уроку
ІІІ. Ознайомлення з творчістю С. Дерманського
3.1. Біографія Дерманського Сашка
Слайд 2-6: (вчитель на свій вибір подає запропоновану інформацію: повністю чи вибірково)
Дитячий поет, прозаїк та казкар. Народився 28 листопада 1976 року в селі Гайворон Володарського району на Київщині. Навчався у Володарській середній школі № 1. За освітою – учитель української та зарубіжної мови та літератури, 1999 року закінчив Київський національний педагогічний університет ім. М. Драгоманова. Викладає за фахом у Київському технікумі електронних приладів. Одружений, виховує двох доньок – Владиславу (2001) та Злату (2011).
Із дитинства пробував писати вірші, часом пише й тепер, однак ставиться до них не так серйозно, як до прози. Перші вірші для малечі опублікував у дитячому журналі «Стежка», де довгий час працював літературним редактором. Сашко Дерманський – автор популярних пригодницьких повістей і казок для дітей, зокрема, дилогії «Чудове Чудовисько», «Царство Яблукарство», «Володар макуци, або Пригоди вужа Ониська», «Король буків, або Таємниця Смарагдової книги», «Казки Дракона Омелька» та інших. Видав 14 книжок, 1 аудіокнигу та 2 інтерактивні-книжки для дітей. Переконаний, що «любов до книжки слід прищеплювати з перших місяців життя. Це завдання батьків, вони мусять читати дитині, читати з нею, читати самим, щоб показувати приклад».
Своїми творами письменник допомагає зберігати зернятка дитячих душ: «Якщо не з книжки, то звідки тоді дитина дізнається, що найголовніше в житті – робити добро, не кривдити ближнього?»
Сашко Дерманський — чи не найталановитіший і найпопулярніший в Україні молодий дитячий письменник. Народився Сашко (Олександр Дерманський) на Київщині. Закінчив факультет української філології НПУ імені Михайла Драгоманова. 1999 року отримав диплом учителя української та зарубіжної мови й літератури. Відтоді викладає за фахом у Київському технікумі електронних приладів.
Літературний редактор дитячого журналу «Стежка».
Одружений. Має дві донечки.
Перші вірші для малечі опублікував 2001 року. З того часу було надруковано в періодичних дитячих виданнях чимало його віршів, оповідань та казок. Дещо виходило під псевдонімами Сашко Володарський та Назар Діброва.
Член Спілки письменників України.
Автор десяти дитячих повістей та казок, серед яких: «Володар макуци, або Пригоди вужа Ониська», «Король буків, або таємниця Смарагдової книги» та ін.
3.2. Слайд 7:
Перегляд відео за участю автора
https://www.youtube.com/watch?v=OSbHwzqGBk0
3.3. Розчитування із завданням
Слайд 8: (уривок з вірша «Медмеді» з книги «Бигимоти не медмеді»)
МЕДМЕДІ
У МЕДМЕДів з МЕДом ложки —
МІДні, МЕДні й запашні.
Гей, МЕДМЕДі, дайте трошки
МЕДу — мамі і мені!
3.4. Робота над віршами «Кого беруть в космонавти» та «Латочка на лапці» за Хрестоматією с.123-124
Слайд 9:
- учні ставлять питання до прочитаного один одному
- пошук опису песика
3.5. Робота над казкою С.Дерманського «Про двох бездомних джинів…» с.125-127
Слайд 10:
https://www.youtube.com/watch?v=3kFLXIvH8H0&t=3s
Слайд 11:
Слайд 12:
V. Підсумок уроку
Слайд 13:
1