1 червня о 18:00Вебінар: Медіаграмотність як структурний компонент у траєкторії професійного самовизначення учнів

Конспект уроку з літературного читання для 2-го класу "Сашко Дерманський, про нього та його твори"

Про матеріал

Знайомство з письменником Олександром Дерманським, чиї твори було включено до оновленої програми з літературного читання для початкової школи. Розглянуті такі його твори, як «Кого беруть у космонавти», «Латочка на лапці», «Про двох бездомних джинів"

(Хрестоматія 1-2 класи серії «Шкільна бібліотека»/ укладач Стус Т.В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016.-С.122-127)

Перегляд файлу

Конспект уроку

з літературного читання

для 2-го класу

 

 

Підготувала

учитель початкових класів

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Бикова І.А.

Тема. Творчість Сашка Дерманського

(«Кого беруть у космонавти», «Латочка на лапці», «Про двох бездомних джинів …»)

Мета:  ознайомити учнів з творчістю Сашка Дерманського, вправляти у виразності та швидкості читання; розвивати мовлення,формувати уміння аналізувати, робити висновки; виховувати любов до художнього слова

Обладнання: презентація «ДерманськийС_2 клас Бикової І.А.»; Хрестоматія 1-2 класи серії «Шкільна бібліотека»/ укладач Стус Т.В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016.-С.122-127

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку

ІІІ. Ознайомлення з творчістю С. Дерманського

3.1.  Біографія Дерманського Сашка

Слайд 2-6: (вчитель на свій вибір подає запропоновану інформацію: повністю чи вибірково)

 Дитячий поет, прозаїк та казкар. Народився 28 листопада 1976 року в селі Гайворон Володарського району на Київщині. Навчався у Володарській середній школі № 1. За освітою – учитель української та зарубіжної мови та літератури, 1999 року закінчив Київський національний педагогічний університет ім. М. Драгоманова. Викладає за фахом у Київському технікумі електронних приладів. Одружений, виховує двох доньок – Владиславу (2001) та Злату (2011).

Із дитинства пробував писати вірші, часом пише й тепер, однак ставиться до них не так серйозно, як до прози. Перші вірші для малечі опублікував у дитячому журналі «Стежка», де довгий час працював літературним редактором. Сашко Дерманський – автор популярних пригодницьких повістей і казок для дітей, зокрема, дилогії «Чудове Чудовисько», «Царство Яблукарство», «Володар макуци, або Пригоди вужа Ониська», «Король буків, або Таємниця Смарагдової книги», «Казки Дракона Омелька» та інших. Видав 14 книжок, 1 аудіокнигу та 2 інтерактивні-книжки для дітей. Переконаний, що «любов до книжки слід прищеплювати з перших місяців життя. Це завдання батьків, вони мусять читати дитині, читати з нею, читати самим, щоб показувати приклад».

Своїми творами письменник допомагає зберігати зернятка дитячих душ: «Якщо не з книжки, то звідки тоді дитина дізнається, що найголовніше в житті – робити добро, не кривдити ближнього?»

Сашко Дерманський — чи не найталановитіший і найпопулярніший в Україні молодий дитячий письменник. Народився Сашко (Олександр Дерманський) на Київщині. Закінчив факультет української філології НПУ імені Михайла Драгоманова. 1999 року отримав диплом учителя української та зарубіжної мови й літератури. Відтоді викладає за фахом у Київському технікумі електронних приладів.

Літературний редактор дитячого журналу «Стежка».

Одружений. Має дві донечки.

Перші вірші для малечі опублікував 2001 року. З того часу було надруковано в періодичних дитячих виданнях чимало його віршів, оповідань та казок. Дещо виходило під псевдонімами Сашко Володарський та Назар Діброва.

Член Спілки письменників України.

Автор десяти дитячих повістей та казок, серед яких: «Володар макуци, або Пригоди вужа Ониська», «Король буків, або таємниця Смарагдової книги» та ін.

3.2.  Слайд 7:

Перегляд відео за участю автора

https://www.youtube.com/watch?v=OSbHwzqGBk0

3.3. Розчитування із завданням

Слайд 8: (уривок з вірша «Медмеді» з книги «Бигимоти не медмеді»)

МЕДМЕДІ

У МЕДМЕДів з МЕДом ложки —
МІДні, МЕДні й запашні.
Гей, МЕДМЕДі, дайте трошки
МЕДу — мамі і мені!

  • читаючи вірш, діти замінюють малюнок на склад-слово «мед»
  • перечитування скоромовкою
  • бесіда щодо розуміння дітьми прочитаного

 

3.4. Робота над віршами «Кого беруть в космонавти» та «Латочка на лапці» за Хрестоматією с.123-124

Слайд 9:

  • Вправа «Роздуми»:
  • Чи є серед вас діти, які хочуть стати космонавтом? Чому?
  • Як ви вважаєте, чи кожен може стати космонавтом? Чому?
  • Кого можуть взяти в космонавти?
  • Читання вчителем вірша «Кого беруть в космонавти»
  • Як автор дає відповідь на ці запитання?
  • Які бажання виникають в космосі?
  • Що позитивного і негативного має політ у космос?
  • Вибіркове читання
  • Доведіть, що в космосі важко перебувати людині
  • Хорове читання останньої строфи
  • Кого слід брати у космос? Чому?
  • Читання джмеликом вірша «Латочка на лапці»

- учні ставлять питання до прочитаного один одному

- пошук опису песика

3.5. Робота над казкою С.Дерманського «Про двох бездомних джинів…» с.125-127

Слайд 10:

  • Перегляд відео «Хто такий Омелько»

https://www.youtube.com/watch?v=3kFLXIvH8H0&t=3s

  • Робота над заголовком (передбачення, хто такі джини, навіщо їм потрібний глек)

Слайд 11:

 

  • Читання тексту (спочатку вчителем, далі – самостійне дочитування учнями)

Слайд 12:

  • Робота над змістом – робота в групах : придумати по три запитання по три відповіді до кожного за змістом прочитаного; запропонувати тест своїм однокласникам з подальшою перевіркою

V. Підсумок уроку

Слайд 13:

  • З творами якого письменника ми сьогодні познайомилися?
  • З яких творів персонажі лівого стовпчика?
  • Що спільного між цими творами (варіанти відповідей правого стовпчика)? Доведіть свою думку.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Жиденко Людмила Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шарко Вікторія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ніколаєнко Анна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Щербина Ольга Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5.  Andrey
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Яшин Данило
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Дмитришена-Гончар Анна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Носик Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
doc
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
5389
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку