Конспект уроку з літературного читання для 4 класу на тему "Мар’яна і Тарас Прохаськи «Самостійне життя"

Про матеріал
Конспект уроку з літературного читання для 4 класу на тему "Мар’яна і Тарас Прохаськи «Самостійне життя"
Перегляд файлу

Тема. Мар’яна і Тарас Прохаськи «Самостійне життя»

Мета: ознайомити учнів з оповіданням «Самостійне життя» та його авторами, удосконалювати навички свідомого та виразного читання; розвивати логічне мислення, культуру усного мовлення; виховувати інтерес до творчості письменників, самостійність;

Тип уроку. Вивчення нового твору

Література. Методика викладання літературного читання, хрестоматія сучасної української дитячої літератури.

Наочність: ілюстрація крота, тхора, горностая, портрети авторів, ілюстрація книги «Куди зникло море»,ілюстрації до оповідання «Самостійне життя».

Перебіг уроку

  1. Організаційний момент
    1.        Привітання
    2.        Перевірка готовності до уроку

Перевірте, чи все необхідне лежить у вас на парті. Усе зайве приберіть.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
    1.        Робота над загадкою

Для того, щоб дізнатися тему уроку, ми з вами розгадаємо загадку

Хоч бачить він пагано,

Але копа старанно.

Під землею вирив хід

Сліпкуватий сірий …(Кріт)

  1.        Повідомлення теми уроку

Сьогодні ми з вами читатимемо про цього героя. А допоможуть нам побачити особливих кротів українські письменники, подружжя Мар'яна та Тарас Прохаськи. Отож познайомимося з ними.

Розглянемо портрети.

Мар’яна Прохасько- українська художниця-ілюстраторка, письменниця. Народилася в Ужгороді.

Тарас Прохасько – сучасний український письменник, журналіст. Народився в Івано-Франківську.

Про оповідання «Самостійне життя» автори сказали так: «Ідея написати історію про родину кротів настільки давня, що вже важко визначити точно- коли і як вона з’явилася. Ми знали десять років тому, що мусимо це зробити. Інакше щось дуже важливе з того, що ми знаємо, що ми можемо, пропаде, зникне. Ми належимо до тих, хто вірить що книжка може не тільки зафіксувати, але й оживити, дати життя. Ми хотіли, аби наші герої отримали шанс пожити. Головними прототипами є ми самі.

Це оповідання- уривок з книги «Куди зникло море».

  1. Вивчення нового твору
    1.        Підготовка учнів до сприймання твору (бесіда)

- Прочитайте назву твору.

- Давайте пофантазуємо. Як ви думаєте, які події можуть розгортатися у творі?

Велика кротяча родина зібралася в далекі краї – туди, де тепло і росте виноград, з якого на зиму можна заготувати багато поживних родзинок. Удома, в Буковому лісі, залишилися тільки Муркавка, Повз і Мартіна. Але дітям не лячно самим, бо ж у них є друзі – бобреня Загата, білки Жужіка та Ержіка, – з якими кожен день сповнений несподіванок і пригод.

  1.        Перше читання твору
  2.        Бесіда після першого читання з метою перевірки усвідомлення змісту прочитаного

- Про кого це оповідання? ( про кротів)

- Скільки головних героїв? (3- Повз, Муркавка, Мартіна)

  1.        Словникова робота

Значення яких слів вам незрозуміле?

Зуп – суп;

Канапки - вид бутерброда, невелика скибка свіжого чи підсушеного хліба, булки, може бути змащена різноманітними складниками (з вершкового масла, паштету, сиру, соусів, джему, варення, мармеладу), поверх якої викладена скибками чи шматочками різноманітна начинка.

  1.        Повторне читання учнями (ланцюжком)
  2.        Аналіз твору (вибіркове читання)

- Прочитайте, що робив кожен із членів кротячої родини. Чи мали вони постійні обов’язки? (Мартіна лежала у гамаку і дивилася, як Повз і Муркавка поливають орхідеї)

- Хто визначив їм обов’язки? ( Батьки. Написали на великій чорній дошці крейдою)

- Хто із дорослих піклувався про кротят? Прочитайте, що хвилювало білку? Чому це її турбувало?

- Як діти розв’язали цю проблему?

  1. Фізкультхвилинка
  2. Підготовка учнів до сприймання твору
    1.        Гра «Хто швидше?»  

Віднайдіть речення, у яких зустрічаються такі словосполучення: «вирощування орхідей», «мчала аж до узлісся», «чай з пелюстками», «кілька крапель кави», «кошик з продуктами», «що їдять діти», «записник з рецептами», «трохи нагрілася», «порізала картоплю», «давніх приповідок», «крутила обруч»…

  1.        Перевірка сприймання тексту

-Як би ви сформулювали ідею тексту?

  1.        Узагальнена бесіда  

●Ми працювали над уривком з книги…(«Куди зникло море»)

● Її автором є…(Мар’яна і Тарас Прохаськи)

  1. Підсумок уроку

Сьогодні ми з вами ознайомилися з оповіданням «Самостійне життя». Я сподіваюсь, вам сподобалося і ви захочете самостійно ознайомитися з іншими творами Мар’яни і Тараса Прохаських.

 

docx
Додано
15 жовтня
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку