Конспект уроку з літературного читання для 4 класу на тему "Пейзаж змінюється і настрій персонажа змінюється. В. Чухліб. Чомга і весна (скорочено)"

Про матеріал

Подача навчального матеріалу здійснюється за допомогою різних методів, вибір яких зумовлюється особливостями змісту навчального предмета, його обсягом, рівнем узагальнення, віковими можливостями учнів. Застосовуються завдання різних когнітивних рівнів: на відтворення знань, на розуміння, на застосування в стандартних і змінених навчальних ситуаціях, уміння висловлювати власні судження, ставлення, оцінки.

Перегляд файлу

Тема: Пейзаж змінюється і настрій персонажа змінюється. Чомга і весна (скорочено)

Мета.

Формувати ключові компетентності –соціальну компетентність (вміння продуктивно працювати в колективі, ефективно взаємодіяти з різними партнерами у групі, виявляти ініціативу); моральну компетентність (любов до Батьківщини, рідної природи, усвідомлення її чарівності).

Формувати предметні читацькі компетентності: поглибити знання учнів про творчість Василя Чухліба, поетичний твір; формувати навички аналізу прозових творів, учити учнів визначати зміну настрою персонажів тексту за допомогою зміни пейзажу описаноного в творі ,розпізнавати і знаходити в тексті яскраві образні слова, вислови, пояснювати мету їх використання у тексті, розрізняти речення за емоційним забарвленням; розвивати вміння виразно декламувати поетичні твори; виховувати естетичні почуття, любов до поетичного слова.

Обладнання: ноутбук, презентація уроку, портрет В.Чухліба, корзинка з пір’їнками, наклейки смайликів.

Література:

   Літературне читаня: підруч. для 4-го кл. загальноосвіт. навч. закл./ Віра Науменко. – Київ: Генеза, 2015. – 176 с.: іл.

Джерело: http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-kachku/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 

Слайд№1

   Щоб урок пройшов немарно,

   Треба сісти рівно, гарно

   І виконувати те,

   Про що мова зараз йде

 

1.«Психологічна настанова»

"Самоналаштування"

- Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці

Прийом «Настрій»

-Зврніть увагу, на ваших партах лежать смайлики з різним настроєм.  Знайдіть  смайлик, який відповідає вашому настрою.

 

ІІ. Актуалізація і корекція  опорних знань учнів. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 

1. Артикуляційна гімнастика  «Пісенька язичка»

2. Вправа «Логоритміка»

3.Гра «Швидкочитання» 

IV.Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Скажіть будь-ласка, як ви розумієте, що таке пейзаж?
  • Хто може зображувати пейзаж? (Художник, письменник)
  • А які «таємниці» допомагають письменникам описувати картини природи, передавати свої думки, настрій, почуття? (Художні засоби: слова-ознаки, порівняння, слова з переносним значенням, а ще звукопис).

Слайд №6

  • Тема нашого уроку: Пейзаж змінюється і настрій персонажа змінюється. Будемо читати твір під назвою «Чомга і весна» (скорочено) автор Василь Чухліб.
  • Чи знайоме вам слово чомга?
  • Що воно може означати?

                          Загадка

  • В неї ноги — наче ласти,
  • Дзьоб плескатий, червонястий,
  • — Кря-кря-кря, — пливе по річці,
  • Їсть зерно, скубе травичку…
  • Ви вгадали, що за пташка?
  • Хто це, діти? Звісно, …(качка).

 

  • Саме вона допоможе вам заробити на уроці високі бали, за допомогою  чарівного пір’ячка.
  • Вам цікаво, як саме чарівне пір’ячко вам допоможе?
  • За кожну правильну відповідь на уроці, ви будете отримувати по одній пір׳їнці, а в кінці уроку ви підрахуєте все це чарівне пір’ячко і в кого буде його багато, той отримає гарну оцінку!

 

V.Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

1. Розповідь про автора.

- Пригадайте які твори Василя Чухліба ми вже читали?

(«Равлик»-3 кл.)

Перегляд відео про автора.

  • - Яку назву мало село де він народився?
  • -  На берегах якої річки проходило дитинство  поета?
  • - В якому віці він написав свій перший вірш?
  • - Яку професію здобув поет?
  • - Як звуться твори письменника?(Пісня тоненької очеретини, Сопілкарик  з джмелиного оркестру, Неслухняний гарбузик, Олень на тому березі, Тарасикова знахідка)

- Прослухавши твір, назвете ще одного героя твору і проведіть спостереження чи змінювався настрій чомги у тексті.

2. Виразне читання твору вчителем 

— Чи сподобався вам твір? Чим сподобався?

- Крім Чомги ще хто є героєм оповідання? 

- Чи змінювався настрій Чомги під час читання твору? Який він був?Від чого це залежало?

3.Словникова робота

Слайд №8

  • Погляньте на слайд, чи всі слова вам зрозумілі?

Чомга, Валун, дзеркальне плесо.

     -    Значення ще яких слів вам не зрозуміле? 

- Якими словами автор називав качку?

Слайд №9

  • Час настав для відпочинку, розпочнем фізкультхвилинку.
  • Давайте разом з качечкою та каченятами відпочинемо.

 

VI.Осмислення, узагальнення і систематизація з знань

1. Читання тексту учнями ланцюжком, дощиком

2. Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання 

3. Робота в групах

а)  І – відшукайте у тексті слова, якими описано озеро.

     ІІ - відшукайте у тексті слова, якими описано весну.

     ІІІ - відшукайте у тексті слова, якими описано літо.

б) І –знайдіть частину тексту в якій описується сумний настрій Чомги.

    ІІ - знайдіть частину тексту в якій описується грайливий настрій Чомги.

    ІІІ - знайдіть частину тексту в якій описується радісний настрій Чомги.

в) І – складіть сенкан до слова  качка

    ІІ - складіть сенкан до слова  весна

    ІІІ - складіть асоціативний кущ до слова  качка

 

 

 

VIІ. Підсумок уроку. Повідомлення домашнього завдання

1.Бесіда

— З яким текстом ознайомилися на сьогоднішньому уроці? 

Яким настроєм закінчився твір? 

        2.Прийом «Настрій»

- А тепер, дітки, знову зверніть увагу на смайлики. Оберіть собі такий який відповідає вашому настрою на кінець уроку.

- Чи змінився у вас настрій?

2.Рефлексія

  •    Сьогодні на уроці мені сподобалось….
  •    А тепер давайте підрахуємо наші чарівні пір’їнки.

VIII.     Домашнє завдання.

Слайд №12

І група - читати оповідання  с. 65-66. Переказувати, давати відповіді на запитання.

ІІ група – складіть план до тексту.

Намалюйте будь-ласка малюнок до прочитаного тексту. А щоб вам було легше дарую вам  малюнок поетапного малювання качечки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок літературного читанняв 4 класіЩепанська Ірина Олексіївна

Номер слайду 2

Самоналаштування

Номер слайду 3

Мовленнєва розминка1. Артикуляційна гімнастика  «Пісенька язичка»2. Вправа «Логоритміка»3. Гра «Швидкочитання» 

Номер слайду 4

Пейзаж змінюється і настрій персонажа змінюється

Номер слайду 5

“Чомга і весна” Василь Чухліб. В неї ноги – наче ласти,Дзьоб плескатий, червонястий,Кря-кря-кря, - пливе по річці,Їсть зерно, скубе травичку…Ви вгадали що за пташка?Хто це, діти? Звісно …

Номер слайду 6

Качка

Номер слайду 7

Словникова робота. Валун – старий камінь. Дзеркальне плесо – водяні простори

Номер слайду 8

Малюємо качку

Номер слайду 9

zip
До підручника
Літературне читання 4 клас (Наумчук М. М., Романюк Н. З.)
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
3687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку