Конспект уроку з літературного читання Ганна Чубач

Про матеріал
Конспект уроку з літературного читання для 4 класу. Ганна Чубач "Найрідніші голоси". Формувати навички швидкого, виразного, правильного читання; розвивати вміння учнів передавати під час читання настрій твору, ставлення автора до зображуваного; розвивати уяву, спостережливість; виховувати любов і бережливе ставлення до рідних людей.
Перегляд файлу

РОЗДІЛ ВОСЬМИЙ. СВІТ ДИТИНСТВА В ЛІТЕРАТУРІ

 ГАННА ЧУБАЧ. НАЙРІДНІШІ ГОЛОСИ

Мета: формувати навички швидкого, виразного, правильного читання; розвивати вміння учнів передавати під час читання настрій твору, ставлення автора до зображуваного; розвивати уяву, спостережливість; виховувати любов і бережливе ставлення до рідних людей.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Будем добре працювати,

Хороші результати будемо  мати.

 

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Читання чистомовки.

Чок-чок-чок:
Ось червоний бурячок.
Чу-чу-чу: 
Я капусту посічу.
Щок-щок-щок: 
В чавунці зварю борщок.
Чний-чний-чний: 
Получився борщ смачний.

Читання скоромовки «Дощиком»

Миші в шафі шаруділи,

Шість шарфів шерстяних з'їли.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра «Розкажи сусідові»

Учні повертаються одне до одного та переказують казку В. Сухомлинського «Співуча пір’їнка» та ставлять питання.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Відгадайте загадку.

Все, що бачите, малята,

Може вам намалювати. (Художник)

Хто з вас любить малювати?

— Що ви любите малювати?

— Сьогодні ми з вами познайомимося з віршем, у якому Ганна Чубач описує юну художницю.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Біографічна довідка

— Ганна Танаеівна Чубач народилася у переддень Різдва, 6 січня 1941 року, в селі Плоске Муровано-Куриловецького району на Вінниччині в сім’ї хліборобів.

Працювала в редакціях газети «Літературна Україна» та журналу «Дніпро». За назвою першої ліричної збірки друзі одразу ж почали називати її ясноокою Журавкою.

За ці роки у поетеси вийшло понад сорок книжок. Кілька з них адресовані дітям: «Вивчаймо самі», «Сонячна абетка», «Алфавітні усмішки», «Жук малий І волохатий», «Черепаха Аха», «Прикмети — не секрети» та ін. Дітям полюбилися її вірші, скоромовки, лічилки для дошкільнят і молодших учнів. Нині малята залюбки вивчають у садочках і школах літери за її «Абетками» та весело-виразні вірші.

Вірші поетеси перекладено російською, англійською, німецькою, чеською, болгарською, угорською, монгольською та іншими мовами.

2. Гра «Передбачення»

— Як ви думаєте про що йтиметься у вірші?

3. Виразне читання вірша вчителем

— Чи сподобався вам вірш?

— Які почуття він у вас викликав? Який настрій створив?

4. Словникова робота

Читання колонок слів учнями «бджілкою»

Очі                                   сині

руки                                 хати

сільської                           вузлуваті

дозвольте                         відкладати

5. Фізкультхвилинка

6. Самостійне ознайомлення з віршем. Підготовка до виразного читання вірша

7. Виразне читання вірша учнями

— Від чийого імені ведеться розповідь у вірші?

8. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

— Зачитати з якими словами онучка звернулася до бабусі?

— Як дівчинка описує руки бабусі?

Що бабуся відповіла дівчинці?

— Прочитайте слова бабусі, які звучать як прислів’я.

— Із чим порівнюється портрет бабусі? Прочитайте.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

- З яким автором познайомилися на уроці?

Що ви дізналися про Ганну Чубач?

З яким віршем ознайомилися?

— З яким настроєм завершуєте сьогоднішній урок?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати вірш (с. 175-176).

 

doc
Додано
2 травня 2019
Переглядів
2117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку