Конспект уроку з літературного читання в 3-А класі Тема. Зима-красуня, біла чарівниця! В ній стільки дива-дивного й краси! Вадим Скомаровський « Морозенко»

Про матеріал
Конспект уроку з літературного читання в 3-А класі Тема. Зима-красуня, біла чарівниця! В ній стільки дива-дивного й краси! Вадим Скомаровський « Морозенко»
Перегляд файлу

                             

             

                Конспект уроку з літературного  читання  в  3-А класі 

Тема. Зима-красуня, біла  чарівниця! В ній  стільки дива-дивного й краси! Вадим  Скомаровський  « Морозенко»

      Мета:

  • формувати уявлення про характерні ознаки зими, вдосконалюва­ти навички виразного читання поетичних творів;
  • збагачувати слов­никовий запас учнів, вчити відчувати образність художнього слова;
  • розвивати творчу уяву;
  •  виховувати естетичні почуття у дітей;
  • корегувати увагу, мислення, пам'ять, звуковимову

      Обладнання. Фотоілюстрації зими, пазли  із  реченнями,запис  мелодії    Антоніо     Вівальді   «Зима»

 (цикл «Пори  року» )

 

                                                                       Хід  уроку

      І. Організаційний  момент

      Дзвоник  дзвінко  пролунав

      Нас за парти погукав.

      Настрій гарний—як годиться

      Як же нам без  нього вчиться.

      На  уроці  працювати

      І знання здобувати.

      ІІ. Мовленнєва  розминка

 

  1. Читання чистомовки

 

      Вчитель . Зараз ми прочитаємо чистомовку запитально,радісно.

     Ма-ма-ма—-прийшла   сніжна Зима,

    Ом-ом-ом—погуляла нашим  садом, 

    Ем-ем-ем—походила  чистим   полем,

    Ом-ом-ом—притрусила  усе  снігом,

    Им-им-им—білим та пухнастим,

    Ам-ам-ам—на радість    малятам.

 

                                        2.Робота  над скоромовкою

     Прочитати скоромовку у різних темпах (повільно, нормально, швидко)

    Їхав  грудень  возом 

     Віз  мішок  морозу.

 

 

     ІІІ. Повідомлення  теми  і  мети  уроку

   1.Відгадайте  загадку

   Чудо-сани прилетіли,

   Скакуни в тих санях білі.

   В санях тих сидить цариця —

   Білокоса, білолиця. 

   Рукавом махає,

   Сріблом все вкриває. (Зима.)

   --Які слова допомогли вам відгадати загадку?

                                 (Відповіді дітей)

   2.Робота в парах. Складання  деформованих  речень

    Вчитель. Зимова  хурделиця  бавилася  реченнями і вони розірвалися. Складіть і    прочитай­те їх.

 

 

  

               Біла                           Зима-красуня,                                             чарівниця!

 

 

 

дива-дивного                              й краси                                   стільки                                           В ній

 

 

 

(Діти  складають  речення Зима-красуня, біла чарівниця! В ній стільки дива-дивного й краси)

Вчитель. Яка  тема  нашого  сьогоднішнього  уроку?

           -- Про  що ми будемо  читати? 

               (Учитель відкриває дошку, на якій розміщено фотоілюстрації зимової природи.)

      І справді зима — красуня. Скільки гарного навкруги! Блискучі бу­рульки, ажурні сніжинки! Казкова краса зими притягує, хвилює, бенте­жить. Обмерзлі дерева і кучугури перетворюються на чудернацькі скульп­турні композиції. Вигадливі морозні малюнки вражають своєю красою. Холодна зимова краса наче застигла у нерухомості.

   А скільки див може статися у тихі зимові вечори і ночі, скільки чарівних свят несе зима!

   Отже, друзі, вирушаємо у світ зимової краси і зимових див.

 

 

 

 

 

    3. Опрацювання вірша Вадима  Скомаровського « Морозенко»

Сьогодні  ми будемо  працювати над  твором Вадима  Скомаровського « Морозенко»

Візьміть  олівчики  у руки і, слухаючи  вірш,   підкресліть   незрозумілі вам  слова.

       (Читання  твору  вчителем)

 Які слова вам незрозумілі? Зараз ми дізнаємося їх значення.

  Словникова  робота  (слова  записані  на  дошці)

Знічев’я — несподівано, раптом.

Без угаву — не перестаючи, без перерви.

 Шарпати — смикати.

Кольчуга — частина старовинного захисного військового спорядження у вигляді сорочки з металевих кілець.

 

Робота  над  виразним  читанням  вірша  учнями

 

               Читання в парах

 

 Відповіді на питання

Вчитель . Який  настрій  викликав  у  вас  цей  вірш ? Покажіть свій настрій за допомогою смайликів (учні  сигналізують  смайликами, які  є  у них  на партах)

--Поясніть  свій вибір

--Що  робив  Морозенко  із дубом?

-- Як  зображений  дуб  після  хуги?

 

ІV. Фізкультхвилинка

Хвилина  релаксації 

 Зима надихала на творчість не тільки поетів, а й композиторів,послухайте, яку мелодію наспівала зима італійському композитору Антоніо Вівальді « Зима» (Цикл «Пори року».) Закрийте  очі. Спробуйте  уявити  собі,  що  відбувається із  природою  взимку.

  •                Яку картину зимової природи ви  уявили?

Крісло автора. Виразне читання вірша

 

V. Виконання  завдання  (завдання  у дітей  на  столах)

 

1. Встановіть  порядок дій Морозенка

                          шарпав крону дуба

                           дихнув

                           умостився на дубі              

                            дмухнув

              хотів побавитись листям

2. Доберіть й запишіть синоніми до слова хуга:

(завірюха,метелиця, хурделиця, сніговій, заметіль…)

3.В останній строфі вірша знайдіть порівняння.   Підкресліть його синім олівцем.

Це  один  із художніх  засобів  мовлення. Запам’ятайте, що  такі  художні  означення  називаються  епітетами.

 Робота в порах.

 

 

Спробуйте  придумати  і записати порівняння  до  слів

Іній--  

Сніг—

Жолуді--

 

 Гра “Доповни речення”

Вчитель.

Багато ознак у красуні зими. Світить, але не гріє ... (сонечко). Падає білий, пухнастий ... (сніг). Річки  та  озера   вкрилися ... (кригою). На деревах  сріблиться ... (іній). Небо часто закривають важкі , сірі ... (хмари).

 

VІ.  Підсумок  уроку

Вправа  «Мікрофон»

--Що  нового  ви  дізналися  на  уроці?

--Який  за  жанром  прочитаний  сьогодні  твір? Доведіть  свою  думку.

--Яких  несподіванок-сюрпризів  очікуєте  від  зими?

VІІ. Домашнє  завдання.

Користуючись  додатковими  джерелами  з природознавства, вам необхідно  дізнатися, чи  насправді  дуб не  скидає  листя  на зиму. 

Намалювати  ілюстрацію  до  вірша.

 

 

 

 

Додаток.

 

МОРОЗЕНКО

 Височенько чи низенько,

в кожушку чи в шубі —

умостився Морозенко

на столітнім дубі.

 

От, мовляв, побавлюсь де я

листям лопотючим —

та й дихнув собі знічев’я

вітерцем колючим.

 

Раз дихнув — і облетіли

жолуді доспілі,

 ще дихнув — і задзвеніли

 віти посивілі.

 

Потім дмухав без угаву

 і згори, і здолу,

 шарпав крону кучеряву,

зовсім охололу.

 

Після хуги снігової

 голо в лісі й лузі.

Тільки дуб стоїть, як воїн,

 в листяній кольчузі .

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 квітня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку