Урок ХХІ сторіччя
у 1 класі
з математики
на тему: «Додавання двоцифрових чисел виду 34+20. Розв'язування задач»
Сценарій уроку
Організаційна інформація |
|||||
Тема уроку |
«Додавання двоцифрових чисел виду 34+20. Розв'язування задач».
|
||||
Предмет |
Математика |
||||
Клас |
1 |
||||
Автор уроку (ПІБ, посада) |
|
||||
Освітня установа |
|
||||
Район |
|
||||
Коротка характеристика класу |
|
||||
Методична інформація |
|||||
Тип уроку |
Комбінований |
||||
Цілі уроку |
Навчити учнів розв’язувати приклади типу 34+20, формувати вміння застосовувати загальне правило додавання двоцифрових чисел до окремих випадків, коли в одному із компонентів цих дій відсутні одиниці,продовжувати вчити розв’язувати задачі на збільшення ( зменшення) числа на кілька одиниць та знаходження суми, задачі з двома запитаннями, вдосконалювати обчислювальні навички , розвивати логічне мислення, творчу уяву, виховувати позитивне ставлення до предмета. |
||||
Завдання уроку |
Акцентувати увагу учнів на розв’язання прикладів типу 34+20; проводити підготовчу роботу до розв’язування задач на дві дії; Формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення дітей. |
||||
Знання, уміння, навички, якості, компетентності, компетенції, які Актуалізують /набудуть/ закріплять учні в ході уроку |
Закріпити прийоми розв’язування прикладів типу 34+20, застосовувати загальне правило додавання двоцифрових чисел до окремих випадків, коли в одному із компонентів цих дій відсутні одиниці, розвивати уміння розв’язувати задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць та знаходження суми, задачі з двома запитаннями; проводити підготовчу роботу до розв’язування задач на дві дії; Формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення дітей.
|
||||
Необхідне обладнання і матеріали |
смайлики, картки для самостійної роботи, сигнальні картки, казкові герої: Чебурашка, крокодил Гена, гномик Веселун, Понка, Кощій Безсмертний, баба Яга, змій Горинович, макет дверей із шістьма замками. |
||||
Докладний конспект уроку |
|||||
Мотивація учнів |
Девіз наших уроків математики: Працювати треба дружно Щоб сказали у кінці Що у нашім 1 класі Учні просто Молодці. |
||||
Хід і зміст уроку |
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. -Сьогодні ми з вами здійснимо подорож у чарівний світ казок та у світ найулюбленішої нашої науки Математики. На уроці ми повинні бути уважними, старанними, вміти швидко і правильно обчислювати, допомагати одне одному. Ми познайомимося з додаванням двоцифрових чисел виду 34+20, навчимося розкладати його, також будемо розв’язувати цікаві задачі які містять дві дії.
-Діти, ви любите казки?Які герої найбільше вам подобаються? (Відповіді учнів).
-Тепер я вам загадаю загадки, ви уважно послухайте і відгадайте їх.
Він злий чоловік, Робить зло весь свій вік. Сам худющий, весь зігнутий, Тільки кістки торохтять.
-Скажіть, діти, як його звать? (Кощій Безсмертний).
Що за баба така, В неї кістяна нога Довгий ніс, великі вуха, Вона ніколи нікого не слуха. ( Баба Яга)
Оце так дива, Тільки в казці це бува В небі дивний звір летить І як ніч вогнем пихтить ( Змій Горинович)
Одного разу Кощій Безсмертний вирішив порахувати свої багатства. Та рахував він дуже погано. Тричі перелічив свої скарби і тричі отримав різні результати. Дуже розлютився. Тоді вирішив використати принцесу Математику. Але принцеса відповіла йому: «Ні, не буду тобі допомагати. Якби ти попросив по-доброму, я б тобі допомогла. А так — ні!» Ще більше розлютився Кощій і посадив Математику у в’язницю, закрив за нею двері на сім замків. Ми повинні звільнити її з полону, відкривши ці замки. Ви готові?
Розумова розминка 1.Назвіть найменше двоцифрове число. 2.Назвіть найбільше двоцифрове число. 3. Назвіть найбільше одноцифрове число. 4. Назвіть сусідів числа 48.
Хвилинка каліграфії - Пригадаємо віршик і проведемо каліграфічну хвилинку. Зошит свій я відкриваю, Навскоси його кладу. Ручку я ось так тримаю, Сяду рівно, не зігнусь. Буду я писати вправно, До роботи я берусь. Каліграфічно прописати всі числа шостого десятка. Перший замок ви зняли успішно. ІІІ. Робота над новим матеріалом. 1. Підготовча робота. Замініть за зразком: (приклади записані на дошці) 65= 60+5 78=…… 27=….. 82=….. Фронтальна перевірка Молодці, і другий замок ми зняли 2. Пояснення вчителя (розгляд як виконали приклад №1 за підручником). - Щоб додати розрядне число до двоцифрового потрібно: 1) розкласти перше число на розрядні доданки 2) до десятків додати десятки 3) до отриманого результату додати одиниці. Фізкультхвилинка Вже стомилися ми трішки, Вийдем, дітки, на доріжку. В нас голівонька стомилась, Вліво – вправо нахилилась. В другій вправі для дітей Руки ставим до плечей. Чітко руки підіймаєм, Вгорі пальці розтискаєм. Тепер всім на поясі руки тримати, Будем вставати і присідати. Зараз глибоко всі ми вдихнули, На пальчиках високо підтягнулись. Дружно видихнули всі, Нахилились до землі. Знов так раз і два зробили І за парти тихо сіли. 3. Робота за підручником ( №2 біля дошки) 65+30 47+20 53+30 36+40 Колективна перевірка. - Ось, і третій замок ми зняли. 4.Самостійна робота І варіант ІІ варіант
А, перевіримо ми нашу самостійну роботу за допомогою сигнальних карток, якщо відповідь у вас правильна піднімаємо зірочку, якщо ви розв’язали приклад не вірно піднімаємо серце. -Ось, і четвертий замок ми знімаємо.
Фізхвилинка.
|
||||
Перевірка й оцінювання ЗУНів, компетентностей, компетенцій |
|
||||
Рефлексія діяльності на уроці |
ІV. Закріплення вивченого матеріалу Робота над задачами ( № 3 за підручником) -Діти, нам хочуть допомогти зняти ще один замок з наших дверей герої мультфільмів це Чебурашка та крокодил Гена але вони ніяк не можуть розв’язати задачу, допоможемо їм? 1.Про кого задача? ( про крокодила Гену та Чебурашку) 2.Що ніс крокодил Гена (валізу) 3.А ще кого ніс крокодил? (Чебурашку) 4.Що маємо дізнатися в задачі? (масу Чебурашки) 5.Як про це дізнатися? ( треба до маси валізи додати число 5, оскільки Чебурашка на 5 кг важчий від валізи. 20+5=25 кг 6.Про що ще ми маємо дізнатися в задачі? (загальну масу вантажу, яку ніс Гена) 7.Як про це дізнатися? (треба до маси валізи додати масу Чебурашки) 20+25=45 кг Розв'язання задачі діти записують у зошити. -Молодці, допомогли ми Чебурашці та крокодилу Гені розв’язати їхню задачу і вони знімають ще один замок. -Діти, залишився в нас ще один замок і допомогти зняти його нам хочуть гномик Веселун та Поночка але нам потрібно здогадатися яке число вони задумали. (№4 за підручником) 1.Яке число задумав гномик Веселун? (90) 2.Як ви дізналися? 3.А яке число задумала маленька Поночка? (99) 4.Як про це дізналися? Останній замок знято, ми врятували принцесу Математику. V. Підсумок уроку -Чи сподобався вам урок? - Чи добре ми працювали? -Як ви вважаєте, чи виконали ми всі завдання, які були перед нами поставлені?
|
||||
Домашнє завдання |
|
||||
Інше |
|
||||
Додаткова інформація |
|||||
Використані джерела і література |
Програми для середньої загальноосвітньої школи 1 – 4 класи, Видавництво «Початкова школа» київ – 2006; Довідник учителя початкових класів в запитаннях та відповідях, Видавництво «Ранок» Веста, 2007 рік;
|
||||
Поради щодо логічного переходу від цього уроку до наступних |
|
||||
Інше |
|