Конспект уроку з математики 1 клас

Про матеріал
Конспект уроку з математики для учнів 1 класу на тему "Додавання двоцифрових чисел виду 34+20. Розвязування задач"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок ХХІ сторіччя

у 1 класі

з математики

на тему: «Додавання двоцифрових чисел виду 34+20. Розв'язування задач»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій уроку

 

Організаційна інформація

Тема уроку

«Додавання двоцифрових чисел виду 34+20. Розв'язування задач».

 

Предмет

Математика

Клас

1

Автор уроку (ПІБ, посада)

 

Освітня установа

 

Район

 

Коротка характеристика

класу

 

Методична інформація

Тип уроку

Комбінований

Цілі уроку

Навчити учнів розв’язувати приклади типу 34+20, формувати вміння застосовувати загальне правило додавання двоцифрових чисел до окремих випадків, коли в одному із компонентів цих дій відсутні одиниці,продовжувати вчити  розв’язувати задачі на збільшення ( зменшення) числа на кілька одиниць та знаходження суми, задачі з двома запитаннями, вдосконалювати обчислювальні навички , розвивати логічне мислення, творчу уяву, виховувати позитивне ставлення до предмета.

Завдання уроку

Акцентувати увагу учнів на розв’язання прикладів типу 34+20; проводити підготовчу роботу до розв’язування задач на дві дії; Формувати обчислювальні навички;  розвивати логічне мислення дітей.

Знання, уміння, навички, якості,

компетентності, компетенції, які

Актуалізують /набудуть/ закріплять учні в ході уроку

Закріпити прийоми розв’язування прикладів типу 34+20, застосовувати загальне правило додавання двоцифрових чисел до окремих випадків, коли в одному із компонентів цих дій відсутні одиниці, розвивати уміння розв’язувати задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць та знаходження суми, задачі з двома запитаннями; проводити підготовчу роботу до розв’язування задач на дві дії; Формувати обчислювальні навички;  розвивати логічне мислення дітей.

 

Необхідне обладнання і матеріали

смайлики,  картки для самостійної роботи, сигнальні картки, казкові герої: Чебурашка, крокодил Гена, гномик Веселун, Понка, Кощій Безсмертний, баба Яга, змій Горинович, макет дверей із шістьма замками.

Докладний конспект уроку

Мотивація учнів

     Девіз наших уроків математики:

Працювати треба дружно

Щоб сказали у кінці

Що у нашім 1 класі

Учні просто Молодці.

Хід і зміст уроку

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

    -Сьогодні ми з вами здійснимо подорож у чарівний світ казок та у світ найулюбленішої нашої науки Математики. На уроці ми повинні бути уважними, старанними, вміти швидко і правильно обчислювати, допомагати одне одному. Ми познайомимося з додаванням двоцифрових чисел виду 34+20, навчимося розкладати  його, також будемо розв’язувати цікаві задачі які містять дві дії.

 

-Діти, ви любите казки?Які герої найбільше вам подобаються? (Відповіді учнів).

 

-Тепер я вам загадаю загадки, ви уважно послухайте і відгадайте їх.

 

Він злий чоловік,

Робить зло весь свій вік.

Сам худющий, весь зігнутий,

Тільки кістки торохтять.

 

-Скажіть, діти, як його звать? (Кощій Безсмертний).

 

Що за баба така,

В неї кістяна нога

Довгий ніс, великі вуха,

Вона ніколи нікого не слуха. ( Баба Яга)

 

Оце так дива,

Тільки в казці це бува

В небі дивний звір летить

І як ніч вогнем пихтить ( Змій Горинович)

 

 Одного разу Кощій Безсмертний вирішив порахувати свої багатства. Та рахував він дуже погано. Тричі перелічив свої скарби і тричі отримав різні результати. Дуже розлютився. Тоді вирішив використати принцесу Математику. Але принцеса відповіла йому: «Ні, не буду тобі допомагати. Якби ти попросив по-доброму, я б тобі допомогла. А так — ні!» Ще більше розлютився Кощій і посадив Математику у в’язницю, закрив за нею двері на сім замків.

Ми повинні звільнити її з полону, відкривши ці замки. Ви готові? 

 

Розумова розминка

1.Назвіть найменше двоцифрове число.

2.Назвіть найбільше двоцифрове число.

3. Назвіть найбільше одноцифрове число.

4. Назвіть сусідів числа 48.

 

  Хвилинка каліграфії

- Пригадаємо віршик і проведемо каліграфічну хвилинку.

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати вправно,

До роботи я берусь.

Каліграфічно прописати всі числа шостого десятка.

Перший замок ви зняли успішно.   

ІІІ. Робота над новим матеріалом.

1. Підготовча робота.

Замініть за зразком:

(приклади записані на дошці)

65= 60+5                   78=……

27=…..                       82=…..

Фронтальна перевірка

Молодці, і другий замок ми зняли

2. Пояснення вчителя (розгляд як виконали приклад №1 за підручником).

- Щоб додати розрядне число до двоцифрового потрібно:

1) розкласти перше число на розрядні доданки

2) до десятків додати десятки

3) до отриманого результату додати одиниці.

Фізкультхвилинка

Вже стомилися ми трішки,

Вийдем, дітки, на доріжку.

В нас голівонька стомилась,

Вліво – вправо нахилилась.

В другій вправі для дітей

Руки ставим до плечей.

Чітко руки підіймаєм,

Вгорі пальці розтискаєм.

Тепер всім на поясі руки тримати,

Будем вставати і присідати.

Зараз глибоко всі ми вдихнули,

На пальчиках високо підтягнулись.

Дружно видихнули всі,

Нахилились до землі.

Знов так раз і два зробили

І за парти тихо сіли.

3. Робота за підручником ( №2 біля дошки)

65+30       47+20       53+30    36+40

Колективна перевірка.

- Ось, і третій замок ми зняли.

4.Самостійна робота

        І варіант                         ІІ варіант

15+20

23+30

36+40

85+10

   А, перевіримо ми нашу самостійну роботу за допомогою сигнальних карток, якщо відповідь у вас правильна піднімаємо зірочку, якщо ви розв’язали приклад не вірно піднімаємо серце.

-Ось, і четвертий замок ми знімаємо.

 

Фізхвилинка.

 

 

Перевірка й оцінювання ЗУНів,

компетентностей, компетенцій

 

Рефлексія діяльності на уроці

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Робота над задачами ( № 3 за підручником)

-Діти, нам хочуть допомогти зняти ще один замок з наших дверей герої мультфільмів це Чебурашка та крокодил Гена але вони ніяк не можуть розв’язати задачу, допоможемо їм?

1.Про кого задача? ( про крокодила Гену та Чебурашку)

2.Що ніс крокодил Гена (валізу)

3.А ще кого ніс крокодил? (Чебурашку)

4.Що маємо дізнатися в задачі? (масу Чебурашки)

5.Як про це дізнатися? ( треба до маси валізи додати число 5, оскільки Чебурашка на 5 кг важчий від валізи.

20+5=25 кг

6.Про що ще ми маємо дізнатися в задачі? (загальну масу вантажу, яку ніс Гена)

7.Як про це дізнатися? (треба до маси валізи додати масу Чебурашки)

20+25=45 кг

Розв'язання задачі діти записують у зошити.

-Молодці, допомогли ми Чебурашці та крокодилу Гені розв’язати їхню задачу і вони знімають ще один замок.

-Діти, залишився в нас ще один замок і допомогти зняти його нам хочуть гномик Веселун та Поночка але нам потрібно здогадатися яке число вони задумали.

(№4 за підручником)

1.Яке число задумав гномик Веселун? (90)

2.Як ви дізналися?

3.А яке число задумала маленька Поночка? (99)

4.Як про це дізналися?

Останній замок знято, ми врятували принцесу Математику.

V. Підсумок уроку

-Чи сподобався вам урок?

- Чи добре ми працювали?

-Як ви вважаєте, чи виконали ми всі завдання, які були перед нами поставлені?

 

Домашнє завдання

 

Інше

 

Додаткова інформація

Використані джерела і література

Програми для середньої загальноосвітньої школи 1 – 4 класи, Видавництво «Початкова школа» київ – 2006;

Довідник учителя початкових класів в запитаннях та відповідях, Видавництво «Ранок»  Веста, 2007 рік;

 

Поради щодо логічного переходу від цього уроку до наступних

 

Інше

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 вересня
Переглядів
3464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку