Тема. Додавання розрядного числа до двоцифрового.
Задачі на знаходження суми двох чисел. (С.123,підручник)
М ета : закріпити вміння учнів розв’язувати приклади на додавання, коли один з компонентів не містить одиниць;
формувати вміння працювати над задачами на збільшення (зменшення) числа, сформульованими у непрямій формі, задачами на знаходження суми двох чисел;
розвивати творчу уяву, пам’ять, логічне мислення;
виховувати позитивне ставлення до предмета.
Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Створення позитивного настрою.
Продзвенів дзвінок веселий. Починаємо урок.
Поверніться до гостей, привітайтесь «Добрий день».
Встало сонечко давно, зазирнуло у вікно.
На урок час поспішати, математику вивчати. (Слайд 1)
Наш девіз «Граючись – навчаємось»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку. ( Слайд2)
Дорогі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок-зустріч з героями країни Математики. Це вони: Точка Мандрівниця, Хлопчик Крок, Плюс Плюсович та Мінус Мінусович, Дід Цифроїд, Цікава Задача, Мудре Козеня поспішають до нас на урок . Наші друзі прийдуть до нас з цікавими завданнями, щоб переконатися , що всі ми вміємо добре лічити, порівнювати числа , розв’язувати задачі та вирази, знаємо геометричні фігури та види ліній тощо…
Тема нашого уроку звучить так :
«Додавання розрядного числа до двоцифрового.
Задачі на знаходження суми двох чисел.»
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
2.Каліграфічна хвилинка. (Cлайд3)
Попереду у нас багато цікавих завдань, які ми будемо записувати у зошити. А щоб запам’ятати сьогоднішній день пропоную каліграфічну хвилинку. Запишіть число 28. Чому? Догадалися ?Наступні числа у рядку збільшіть на 10.
28, 38, 48, 58, 68, 78, 98
Знайти спільні ознаки для записаних чисел.
Сьогодні в нас у гостях Мудре Козеня. Воно добре вміло лічити до 10. Але ми з вами вміємо лічити в межах 100 – то давайте навчимо й Козеня.
3.Вправа «Нагадування» ( Слайд 4)
На минулому уроці ми вчилися додавати числа виду :31+20.
Пригадаємо алгоритм способу додавання:
( Нехай до числа 31 потрібно додати число 20. Число 31 розкладаємо на розрядні доданки 30 і 1.У другому доданку немає одиниць.
Отже,треба додати десятки 30 і 20, і до знайденого результату додати 1.)
4. Математичний тренажер «Веселі змагання» ( Слайд 5-11)
( за вправою 1, с.123)
До нас на урок завітав професор Математикус і пропонує вам математичний диктант.
5. Математичний диктант (с. 123, впр.2)
1. Запишіть число, в якому 5 дес. і 9 од.
2. Запишіть найменше двоцифрове число, яке утворене однаковими цифрами.
3. Запиши найбільше двоцифрове число, яке утворене однаковими цифрами.
4. Запишіть суму чисел 60 і 3.
5. Запишіть різницю чисел 50 і 30.
6. Збільшіть 70 на1.
7. Зменшіть 40 на1.
Перевірка: 59, 11, 99, 63, 20,71, 39. ( Слайд 12)
( По закінченні роботи учні виконують самоперевірку, звіряють свої результати з відповідями, представленими на слайді)
У Математичній країні, де живуть і працюють цифри та інші математичні знаки, мешкають Плюс Плюсович та Мінус Мінусович. Вони люблять грати з цифрами.
Коли тільки стають поміж них, відбуваються дивні речі. З них утворюються Сума або Різниця.
Вони пропонують вам подумати і у виразах вставити потрібні знаки — «+», або «–»
6. Гра «Знайди своє місце» (Усно) ( Слайд13)
3 2 □20 = 52 50 □10 = 40
70 □13 =83 90 □30 = 60
7. Порівняння виразів (Усно)( Слайд14)
Разом із Плюсом Плюсовичем та Мінусом Мінусовичем в одному будинку проживають знаки Менше, Більше й Дорівнює.
Гра «Так чи ні»
70 = 70 40 – 30 < 70
31 < 13 60 + 20 = 90
55 > 45 5 5>30+22
Фізкультхвилинка
ІV. Закріплення знань і способів дій.
- Назвіть складові задачі?
( Умова – розповідь із числовими даними;
питання – мета, якої потрібно досягти шляхом розв’язання задачі;
розв’язання – математичні обчислення;
відповідь – результат.)
Хвилинка-цікавинка
Синій кит
Про те, що кит не риба, а ссавець було відомо вже в античності. Це стверджував Аристотель.
Кити дихають повітрям за допомогою легенів, є теплокровними, годують дитинчат молоком з молочних залоз і мають деяку (хоча і досить незначну) шерсть.
Найбільший кит, а відповідно, найбільше ссавець планети - синій кит. Причому самка синього кита завжди крупніша самця.
На язику синього кита, який важить до 4 тонн, може вміститися близько 50 чоловік - футбольна команда у повному складі разом з тренерами, запасними гравцями та обслуговуючим персоналом.
Серце синього кита розміром з невеликий автомобіль важить 600-700 кг і по судинах діаметром з відро перекачує близько 8 тисяч літрів крові.
За 1 секунду синій кит вдихає приблизно 2 тисячі літрів повітря, всього ж в легенях цього гіганта здатні вміститися до 14 кубометрів повітря.
Кити можуть не спати три місяці, не їсти вісім, не дихати до двох годин і при цьому долати гігантські відстані до декількох тисяч кілометрів.
Щодня дорослий синій кит поглинає близько мільйона калорій. У меню тварини входить приблизно тонна криля - невеликих рачків. Взагалі ж кити їдять невеликих риб, каракатиць і планктон.
Кити можуть ковтати і великих риб, одного разу в шлунку 16-метрового кашалота були виявлені дві 3-метрові акули.
У всьому світі 19 лютого відзначається Всесвітній день захисту морських ссавців або День китів (World Whale and Dolphin Day). Причому ця екологічна дата вважається днем захисту не лише китів, але і всіх морських ссавців і різних інших живих істот, що мешкають в морях і океанах нашої планети.
Перш за все, День китів - це привернення уваги громадськості, представників влади і всього людства до питань захисту цього унікального виду тварин і взагалі всіх морських ссавців, яких до теперішнього часу на нашій планеті збереглися всього 119 видів. Інтенсивне і нещадне винищення морських ссавців і, зокрема, китів, що продовжується вже більше 200 років, згубно позначається на їх чисельності - багато представників цього загону опинилися на межі зникнення.
У багатьох країнах існують клуби та товариства любителів цих тварин, створюються морські заповідники, де їх життю нічого не загрожує. А безпосередньо в цей день щорічно різні природоохоронні групи, екологічні організації та громадськість проводять всілякі акції на захист китів та інших морських ссавців і різні інформаційні заходи або присвячують цей день захисту одного унікального виду, якому загрожує смертельна небезпека.
(2–4 учні складають задачу, чітко виділяють умову і запитання задачі.
Після аналізу задачі — розв’язання записують у зошити: 45 + 20 = 65 (кн.))
2. Робота з геометричним матеріалом. (Слайд 17)
- Діти, пригадуєте я вам розповідала казку про незвичайних мешканців міста Геометрії. Серед них лінії,многокутники,просторові фігури, Точка Мандрівниця, Хлопчик Крок… Весело і цікаво проводять час жителі цього міста на річці Геометрична. Сьогодні ми теж з вами побуваємо там.
3. Гра «Стоп-контроль»
( Виділити множини ліній,многокутників,просторових фігур)
4. Гра «Кмітливчик» (с.123,завдання 6) (Слайд 18)
— Чи не хочете, малята, у «Кмітливчика» пограти?
Усмішкою Плюс Плюсович та Мінус Мінусович сяють,
Нові завдання вам шукають.
Просять вас,малята,
Цікаві задачі розв’язати.
V. Рефлексія навчально-пізнавальної активності.
Вправа «Чотири Я» (Слайд 19)
Я повторив
Я зацікавився
Я дізнався
Я закріпив