Конспект уроку з математики, 1 клас. Тема. Додавання розрядного числа до двоцифрового. Задачі на знаходження суми двох чисел.

Про матеріал
Конспект уроку з математики, 1 клас. Тема. Додавання розрядного числа до двоцифрового. Задачі на знаходження суми двох чисел.
Перегляд файлу

Тема.      Додавання  розрядного числа до двоцифрового.

                Задачі на знаходження суми двох чисел.                                (С.123,підручник)

 

М ета :  закріпити вміння учнів розв’язувати приклади на додавання, коли один з компонентів не містить одиниць;

формувати вміння працювати над задачами на збільшення (зменшення) числа, сформульованими у непрямій формі, задачами на знаходження суми двох чисел;

 розвивати творчу уяву, пам’ять, логічне мислення;

виховувати позитивне ставлення до предмета.

Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація.

 

 

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

Створення позитивного настрою.

 

Продзвенів дзвінок веселий. Починаємо урок.

Поверніться до гостей, привітайтесь «Добрий день».

 

Встало сонечко давно, зазирнуло у вікно.

На урок час поспішати, математику вивчати.  (Слайд 1)

 

Наш девіз «Граючись – навчаємось»

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку. ( Слайд2)

 

   Дорогі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок-зустріч з героями країни Математики. Це вони: Точка Мандрівниця, Хлопчик Крок, Плюс Плюсович та Мінус Мінусович, Дід Цифроїд, Цікава Задача, Мудре Козеня поспішають до нас на урок . Наші друзі прийдуть до нас з цікавими завданнями, щоб переконатися , що всі ми вміємо добре лічити, порівнювати числа , розв’язувати задачі та вирази, знаємо геометричні фігури та види ліній тощо…

Тема нашого уроку звучить так :

«Додавання  розрядного числа до двоцифрового.

  Задачі на знаходження суми двох чисел.»

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 

  1. Математична розминка
  • Як називаються числа при додавані? При відніманні?
  • Що означає збільшити число на кілька одиниць?
  • Що означає зменшити число на кілька одиниць?
  • Які числа називаються круглими?
  • Продовж ряд 2, 4,6…
  • Як називається лінія у якої є початок і кінець?
  • Скільки паличок потрібно, щоб викласти 2 квадрати?
  • Який день настає після неділі?

  2.Каліграфічна хвилинка. (Cлайд3)

 Попереду у нас багато цікавих завдань, які ми будемо записувати у зошити. А щоб запам’ятати сьогоднішній день пропоную каліграфічну хвилинку. Запишіть число 28. Чому? Догадалися ?Наступні числа у рядку збільшіть на 10.

 

28, 38, 48, 58, 68, 78, 98

Знайти спільні ознаки для записаних чисел.

Сьогодні в нас у гостях Мудре Козеня. Воно добре вміло лічити до 10. Але ми з вами вміємо лічити в межах 100 – то давайте навчимо й Козеня.

 

3.Вправа «Нагадування»  ( Слайд 4)

На минулому уроці ми вчилися додавати числа виду :31+20.

Пригадаємо алгоритм способу додавання:

  • розкладаємо перше число на розрядні доданки;
  • до десятків додати десятки;
  • до отриманого результату додати одиниці.

(  Нехай до числа 31 потрібно додати число 20. Число 31 розкладаємо на розрядні доданки 30 і 1.У другому доданку немає одиниць.

Отже,треба додати десятки 30 і 20, і до знайденого результату додати 1.)

4. Математичний тренажер «Веселі змагання» ( Слайд 5-11)

( за вправою 1, с.123)

До нас на урок завітав професор Математикус і пропонує вам математичний диктант.

5. Математичний диктант (с. 123, впр.2)

1.  Запишіть число, в якому 5 дес. і 9 од.

2.  Запишіть найменше двоцифрове число, яке утворене однаковими цифрами.

3.  Запиши найбільше двоцифрове число, яке утворене однаковими цифрами.

4.  Запишіть суму чисел 60 і 3.

5.  Запишіть різницю чисел 50 і 30.

6.  Збільшіть 70 на1.

7.  Зменшіть 40 на1.

 

Перевірка:  59, 11, 99, 63, 20,71, 39.  ( Слайд 12)

( По закінченні роботи учні виконують самоперевірку, звіряють свої результати з відповідями, представленими на слайді)

У Математичній країні, де живуть і працюють цифри та інші математичні знаки, мешкають Плюс Плюсович та Мінус Мінусович. Вони люблять грати з цифрами.

Коли  тільки стають поміж них, відбуваються дивні речі. З них утворюються Сума або Різниця.

Вони пропонують вам подумати і у виразах вставити потрібні знаки —  «+», або «–»

6. Гра «Знайди своє місце» (Усно)  ( Слайд13)

3 2 □20 = 52                 50 □10 = 40

70 □13 =83                  90 □30 = 60

7.  Порівняння виразів  (Усно)( Слайд14)

Разом із Плюсом Плюсовичем та Мінусом Мінусовичем в одному будинку проживають знаки Менше, Більше й Дорівнює.

Гра «Так чи ні»

70 = 70          40 30 < 70          

31 < 13          60 + 20 = 90          

          55 > 45          5 5>30+22

 

Фізкультхвилинка

 

ІV. Закріплення знань і способів дій.

 

  1. Розв’язування задач (с.123,задача 3,4)

- Назвіть складові задачі?

( Умова – розповідь із числовими даними;

питання – мета, якої потрібно досягти шляхом розв’язання задачі;

розв’язання – математичні обчислення;

відповідь – результат.)

 

  • Задача 3 (усно)  ( Скорочений запис, слайд 15)

Хвилинка-цікавинка

Синій кит

Про те, що кит не риба, а ссавець було відомо вже в античності. Це стверджував Аристотель.

Кити дихають повітрям за допомогою легенів, є теплокровними, годують дитинчат молоком з молочних залоз і мають деяку (хоча і досить незначну) шерсть.

Найбільший кит, а відповідно, найбільше ссавець планети - синій кит. Причому самка синього кита завжди крупніша самця.

На язику синього кита, який важить до 4 тонн, може вміститися близько 50 чоловік - футбольна команда у повному складі разом з тренерами, запасними гравцями та обслуговуючим персоналом.

Серце синього кита розміром з невеликий автомобіль важить 600-700 кг і по судинах діаметром з відро перекачує близько 8 тисяч літрів крові.

За 1 секунду синій кит вдихає приблизно 2 тисячі літрів повітря, всього ж в легенях цього гіганта здатні вміститися до 14 кубометрів повітря.

Кити можуть не спати три місяці, не їсти вісім, не дихати до двох годин і при цьому долати гігантські відстані до декількох тисяч кілометрів.

Щодня дорослий синій кит поглинає близько мільйона калорій. У меню тварини входить приблизно тонна криля - невеликих рачків. Взагалі ж кити їдять невеликих риб, каракатиць і планктон.

Кити можуть ковтати і великих риб, одного разу в шлунку 16-метрового кашалота були виявлені дві 3-метрові акули.

У всьому світі 19 лютого відзначається Всесвітній день захисту морських ссавців або День китів (World Whale and Dolphin Day). Причому ця екологічна дата вважається днем ​​захисту не лише китів, але і всіх морських ссавців і різних інших живих істот, що мешкають в морях і океанах нашої планети.

Перш за все, День китів - це привернення уваги громадськості, представників влади і всього людства до питань захисту цього унікального виду тварин і взагалі всіх морських ссавців, яких до теперішнього часу на нашій планеті збереглися всього 119 видів. Інтенсивне і нещадне винищення морських ссавців і, зокрема, китів, що продовжується вже більше 200 років, згубно позначається на їх чисельності - багато представників цього загону опинилися на межі зникнення.

У багатьох країнах існують клуби та товариства любителів цих тварин, створюються морські заповідники, де їх життю нічого не загрожує. А безпосередньо в цей день щорічно різні природоохоронні групи, екологічні організації та громадськість проводять всілякі акції на захист китів та інших морських ссавців і різні інформаційні заходи або присвячують цей день захисту одного унікального виду, якому загрожує смертельна небезпека.

  • Творча робота. Складання задачі за скороченим записом. (Слайд 16)

 (2–4 учні складають задачу, чітко виділяють умову і запитання задачі.

Після аналізу задачі — розв’язання записують у зошити: 45 + 20 = 65 (кн.))

2. Робота з геометричним матеріалом. (Слайд 17)

- Діти, пригадуєте я вам розповідала казку про незвичайних мешканців міста Геометрії. Серед них лінії,многокутники,просторові фігури, Точка Мандрівниця, Хлопчик Крок…  Весело і цікаво проводять час жителі цього міста на річці Геометрична. Сьогодні ми теж з вами побуваємо там.

3.  Гра «Стоп-контроль»

       (  Виділити множини ліній,многокутників,просторових фігур)

4. Гра «Кмітливчик» (с.123,завдання 6) (Слайд 18)

— Чи не хочете, малята, у «Кмітливчика» пограти?

Усмішкою Плюс Плюсович та Мінус Мінусович сяють,

Нові завдання вам шукають.

Просять вас,малята,

Цікаві задачі розв’язати.

 

V. Рефлексія навчально-пізнавальної активності.

      

Вправа «Чотири Я»  (Слайд 19)

Я повторив

Я зацікавився

Я дізнався

Я закріпив

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 січня 2020
Переглядів
3310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку