Конспект уроку з математики

Про матеріал
Запропонована розробка містить елементи інтерактиву. Тож, будьте впевені, учні не лише гарно засвоять навчальний матеріал, а й продемонструють уважність та зацікавленість роботою.
Перегляд файлу

Тема: «Закріплення додавання і віднімання двоцифрових чисел. Розв’язування задач»

Мета: удосконалювати вміння учнів додавати і віднімати двоцифрові числа та розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати товариськість, дружелюбність

Обладнання: підручник, зображення героїв

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

- Доброго дня, діти. Уявіть, на хвилинку, себе маленькими промінчиками, які тягнуться до своїх знань. А щоб їх отримати нам необхідно на уроці: міркувати – швидко, відповідати – правильно, лічити – точно, писати – гарно.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • На сьогоднішньому уроці математики ми здійснимо мандрівку казками разом із відомим вам казковим героєм. А з ким саме ви дізнаєтеся відгадавши загадку:

 Хто моторчик свій заводить?

З даху в гості хто приходить?

І до нас він теж дібрався

Скажем дружно:

«Здрастуй, ... (Карлсон)

  • Разом із Карлсоном ми «відвідаємо» казки, у яких нам потрібно допомогти героям впоратися із завданнями, аби не потрапити в біду. (карта маршруту) Тож не гаймо часу, а скоріш вирушаймо на допомогу.

Зупинка 1

  • Першою казкою в яку ми потрапили, є казка «Колобок». Тут Вовк набагато спритніший, ніж у казці. Він обов’язково з’їсть Колобка, якщо ми його не врятуємо. Для цього нам треба виконати завдання.

Відкрийте зошити й запишіть число і класна робота.

Каліграфічна хвилинка

Встановіть закономірність і продовжіть числовий ряд. Будьте уважними.

1 4 7 10 13 …

Зупинка 2

  • Наступна казка у яку ми потрапляємо «Коза і семеро козенят». Ми маємо захистити бідненьких козенят від злого Вовка. А зробимо ми це лише тоді, коли виконаємо наступне завдання.

Гра «Хибне чи істинне»

  1. Діаметр – це відрізок, що проходить через центр кола (так)
  2. Коло – це замкнена лінія (ні. Коло – це замкнена ламана)
  3. Числа при додаванні називають: зменшуване, від’ємник, різниця (ні. Числа при додаванні називають: доданок, доданок, сума)

А при якій арифметичній дії числа називаються: зменшуване, від’ємник, різниця.

  1. Радіус – це відрізок, що з’єднує центр кола з будь – якою точкою на колі(так)
  • Молодці! Ви дуже гарно справилися і з цим завданням. Отож, рухаємося далі

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні на уроці ми з вами закріпимо навички додавання і віднімання двоцифрових чисел.

ІV. Сприймання та усвідомлення матеріалу

Зупинка 3

  • А на нашому шляху нова пригода. Бідний Незнайко геть заблукав серед чисел. Давайте йому допоможемо. Для цього нам треба відкрити наші підручники на с.86. Погляньте на нерівності у впр. 502. Давайте спробуємо розв’язати їх та запишемо наші відповіді до зошита.

 

  • Ви справжні молодці! Гарно справилися із цим завданням. Незнайко дуже радий, що мав нагоду з вами познайомитися.

Зупинка 4

  • А ось і наступний наш герой, який просить нас про невеличку послугу. Давайте допоможемо Вінні – Пуху розібратися із впр. 503. Наше завдання вставити такі числа, щоб рівності стали істинними.

  • Добре. Ви чудово справилися із цим завданням та надали допомогу Вінні – Пуху. За це він пропонує нам трішечки відпочити.

Фізкультхвилинка

Зупинка 5

  • А тим часом до нас завітав Буратіно. Через те, що він пропустив останній урок математики він не може розв’язати задачу 506 на с. 87. Давайте допоможемо нашому героєві розв’язати задачу, аби він не отримав погану оцінку. Прочитайте, будь ласка, умову задачі.

  • Про що йде мова у задачі?
  • Хто головні герої?
  • Скільки Лунтік приготував кульбабової каші?
  • Скільки Кузя приготував соку кропиви?
  • Скільки Міла приготувала квіткового варення?
  • Скільки Бджоленя – меду?
  • Про що запитується в задачі?
  • Це проста задача чи складена?
  • Що треба знайти, щоб відповісти на запитання задачі? (потрібно дізнатися скільки смакоти приготував кожен герой окремо)
  • А чи відомо нам скільки вони приготували смакоти, окремо кожен? (невідомо лише скільки смаколиків приготувала Міла)
  • Знайдемо скільки смакоти приготувала Міла та дамо відповідь на запитання задачі.
  • Добре, молодці. Давайте зробимо короткий запис нашої задачі.

Лунтік – 7 кг

Кузя – 4 кг ? кг

Бджоленя – 6 кг

Міла - ?, на 2 кг більше, ніж

  • Про що ми маємо дізнатися у першій дії?
  • Яким чином ми можемо це зробити?
  1. 6+2=8 (кг) – приготувала Міла
  • Про що ми дізнаємося у другій дії?
  • Яким чином ми це зробимо?
  1. 7+4+6+8= 25 (кг)
  • Запишемо відповідь. Прочитайте, будь ласка, про що запитується у задачі?
  • Чи отримали ми відповідь на це запитання?
  • Отже, записуємо відповідь.

Відповідь: 25 кілограмів 

  • Ви справжні розумнички. Гадаю, Буратіно тепер з легкістю отримає гарну оцінку за домашнє завдання.  А ми рухаємося далі.

Зупинка 6

  • Наш наступний герой – Король, відправив свого гінця до володінь Королеви, аби передати їй важливу інформацію. Але, він боїться, що гінець не встигне вчасно. Давайте йому допоможемо. Погляньте, будь ласка, на впр. 510 на с. 88. Прочитайте завдання. Нам потрібно визначити усі можливі маршрути гінця та обрати найкоротший із шляхів, аби він встиг вчасно. До речі, а хто такий гінець?

Гінець – посланець, особа, яку відправляють з терміновим дорученням.

  • Добре, молодці. Тож не будемо гаяти часу, а швидше допоможемо Королю.
  • З допомогою чого ми можемо визначити довжину кожного з шляхів? ( з допомогою лінійки)
  • Так, давайте визначимо шлях, що веде через ліс; через гори; прямо.
  • Виміряйте довжину кожного із шляхів.
  • Як ми можемо визначити довжину шляху через ліс? Через гори?(додати результати двох відрізків)
  • То який шлях найдовший?(через гори – 7 см) А який найкоротший? (прямо – 5 см)
  • То який шлях ми можемо порадити гінцю, аби він міг вчасно виконати доручення? (шлях прямо – найкоротший)
  • Молодці, діти. Ви дуже старанно допомагаєте нашим героям і за це вони вам дуже вдячні.

Зупинка 7

  • Наша остання зупинка для найкмітливіших, найдобріших, найрозумніших діточок. Адже, хто як не ви зможе подолати злі чари Снігової Королеви. Погляньте, яке завдання вона нам залишила на с. 89 впр.512.
  • Прочитайте уважно умову.

  • Про що йде мова?
  • Що нам потрібно зробити? (нам необхідно здогадатися, які числа зашифровані під однаковими фігурами)
  • Давайте визначимо, які ж числа сховані за фігурками? (1. 5+5+2+2=14; 2. 3+5+2+3=13)

V. Домашнє завдання

VI. Підсумок

  • Діти, нашому Карлсонові дуже цікаво, що ви розповісте своїм друзям, батькам про сьогоднішню подорож? Що нового ви сьогодні дізналися? Що запам’ятали? Що найбільше сподобалося?
  • Наші герої дуже вдячні вам за допомогу та хочуть віддячити вам невеличкими подарунками.
docx
Додано
24 липня 2020
Переглядів
1292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку