Конспект уроку з математики 6 клас

Про матеріал
Урок з математики у 6 класі на тему: «Додавання і віднімання раціональних чисел»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Урок з математики у 6 класі на тему:

«Додавання і віднімання раціональних чисел»

 

 

 

 

Підготувала вчитель математики та інформатики

Околіта Марія Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель Околіта М. В.                                                     09.02.2022р.

6 – Б клас

Тема: Розв’язування вправ.

Мета:

      - закріпити навички додавання і віднімання раціональних чисел, 

          поглибити систему знань з даної теми;

  • розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, вміння правильно висловлювати думку, самостійно застосовувати набуті знання;

 

  • виховувати любов до навчання, старанність, бажання творчо працювати.

Обладнання: підручник, завдання, картки з круговими прикладами, роздатковий матеріал,

Тип уроку: узагальнення і закріплення знань

Хід уроку

                                                            

І.Організація учнів до початку уроку

1. Привітання.

2.Перевірка робочих місць.

3. Перевірка домашнього завдання.

 Гра «Так чи ні»

- Зараз я читатиму твердження, якщо ви погоджуєтесь із ними, то плескаєте в долоні, а якщо ні – не плескаєте. Ну що почнемо?

1)Число нуль додатне.

2) Найбільше натуральне число 1999.

3) При додаванні протилежних чисел одержимо нуль.

4)Модуль числа -4 дорівнює -4.

5) Нуль завжди більше від’ємного числа.

6) При додаванні двох від’ємних чисел одержимо від’ємне.

7)Цілі числа належать до раціональних.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Протягом кількох тижнів  ми вивчали окремі розділи з теми «Додавання і віднімання раціональних чисел». Це були наші краплинки, які сьогодні на уроці ми зберемо у величезний океан знань про раціональні числа.

ІІІ.  Актуалізація опорних знань

  1. Розгадування кросворду
  1. Числа, що використовуються при лічбі (натуральні)
  2. Дія, в результаті якої знаходять суму чисел (додавання)
  3. Натуральні числа разом з протилежними та числом нуль називаються … (цілі)
  4. Числа, менші за нуль (від’ємні)
  5. Числа, які розташовані справа від нуля на координатній прямій (додатні)
  6. Властивість додавання (переставна)
  7. В результаті якої дії знаходять різницю чисел? (віднімання)
  8. Як називаються числа 5 і -5, 10 і -10,23 і -23? (протилежні)
  9. Відстань від початку координат до будь-якої точки? (модуль)
  10.         Сума протилежних чисел (нуль)
  11.         Знак, що ставлять між числами, для знаходження різниці (мінус)
  • Яке ключове слово в кросворді? (раціональні)
  • Які ж числа називаються раціональними?

 

  1. Усна лічба «Магічні квадрати»
  • Перед вами «Магічний квадрат». Необхідно заповнити порожні клітинки так, щоб сума чисел по горизонталі, вертикалі і діагоналі була однаковою.

-9

 

11

     23

 

-23

   

 

9

 

 

ІV. Закріплення і удосконалення раніше набутих знань

  1. Робота за таблицею

 

1

2

3

4

5

6

7

A

-4

-22

-45

-1,2

-20

-12

-1

B

-1/18

-4/5

0,4

-18

-2,5

7

-1/9

C

-0,4

2

-5

-9

-7

-6

18

D

-44,5

48,3

-51

-11,78

-48,3

5/9

0

 

  1. Усно
  • Прочитайте числа рядка А.
  • Назвіть найбільше число в цьому рядку.
  • Прочитайте числа четвертого стовпчика.
  • Прочитайте всі дробові числа.
  • Знайдіть натуральні числа.
  • Назвіть пари протилежних чисел.
  • Прочитайте числа рядка С в порядку зростання.
  • Знайдіть найменше число в таблиці.
  • Знайдіть найбільше число в таблиці.
  1. Розв’язування прикладів за таблицею (письмово)
  • Знайдіть суму чисел А3 і D4:  -45 + (-11,78)

                                        А5 і D2:  -20+48,3

                                         В4 і С1:  -18 + (-0,4)

                                         D1 і D2:  -44,5+ 48,3

  • Знайдіть різницю чисел В1 і В7:  -1/18 – ( -1/9)

                                             В5 і C3:  -2,5 – (-5)

                                             А5 і С7:  -20-18

  1. Робота з підручником

Вправа №1202

 

Вправа №1220

 

 

  1. Кругові приклади
  • А зараз перевіримо які ви швидкі. Кожен ряд отримує картку, на якій записані кругові приклади. Завдання швидко і правильно розв’язати приклади.

1 ряд                                               2 ряд                                    3 ряд

47-83                                             36-79                                      53-71

-36-35                                           -43-42                                    -18-42

-71+69                                          -84+79                                   -60+49

-2-62                                             -5-49                                       -11-16

-64+111                                        -54+90                                    -27+80

- Молодці, швидко впорались. А тепер обміняйтеся картками і перевірте правильність розв’язання.

5. Гра «Знайди помилку»

- А зараз трохи пограємо. На дошці знаходяться розв’язані приклади. Якщо відповідь правильна ви плескаєте в долоньки, якщо неправильна – не плескаєте.

-9+(-16)=-25        14+(-8)=6           14+(-5)=-9        -17-10=-27              -16+6=10       -12-(-54)=42       -27+14=-13       -42+79=-36         14-80=66            79+(-42)=36

21+(-28)=-7     1-3,8=2,8       0-(-11,9)=-11,9      12,7+(-1)=11,7         -4-(-41)=-37

 

6.Закодовані рівняння

- Ви дуже гарно впорались з попереднім завданням. А зараз наступне завдання. Необхідно розв’язати рівняння. Але вони не прості, а закодовані. Розв’язок кожного з них відповідає одній із букв. Знайшовши правильно корені всіх рівнянь прочитаєте закодоване слово.

- Біля дошки працюватимуть одночасно 4 учні. 2 рівняння, що залишились, розв’яжете самостійно.

Х+16=7;           Х-9,2=-4,3;        5,6-У=12,9;              У+5,8=-4,7;         -10-Х=6;           Х+6,2=-7,8 

о

ц

м

і

л

д

4,9

-16

-9

-14

-7,3

-10,5

 

  • Яке слово було закодовано? (молодці)
  • Дійсно ви, молодці. І з цим завданням впорались добре.

V. Підсумок уроку

Виставлення оцінок

У кожній справі є доробок…

А в народі зветься він жнива.

А в нас сьогодні в підсумку по темі

Це бал високий і знання.   

VI. Домашнє завдання.

§26-27 повторити.

Піідготуватися до контрольної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-9

 

11

23

 

-23

 

 

9

 

 

1

2

3

4

5

6

7

A

-4

-22

-45

-1,2

-20

-12

-1

B

-1/18

-4/5

0,4

-18

-2,5

7

-1/9

C

-0,4

2

-5

-9

-7

-6

18

D

-44,5

48,3

-51

-11,78

-48,3

5/9

0

 

1 ряд                                               2 ряд                                    3 ряд

47-83                                             36-79                                      53-71

-36-35                                           -43-42                                    -18-42

-71+69                                          -84+79                                   -60+49

-2-62                                             -5-49                                       -11-16

-64+111                                        -54+90                                    -27+80

 

-9+(-16)=-25        14+(-8)=6           14+(-5)=-9        -17-10=-27              -16+6=10       -12-(-54)=42       -27+14=-13       -42+79=-36         14-80=66            79+(-42)=36

21+(-28)=-7     1-3,8=2,8       0-(-11,9)=-11,9      12,7+(-1)=11,7         -4-(-41)=-37

Х+16=7;           Х-9,2=-4,3;        5,6-У=12,9;              У+5,8=-4,7;         -10-Х=6;           Х+6,2=-7,8 

о

ц

м

і

л

д

4,9

-16

-9

-14

-7,3

-10,5

 

doc
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
940
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку