Конспект уроку з математики № 82 до підручника Ольги Гісь, Ірини Філяк

Про матеріал
Мета: формувати вміння розв’язувати типові задачі на спільну роботу, виконувати ділення на двоцифрове число, актуалізувати знання істотних ознак і плану розв’язування задач на спільну роботу, у яких шуканим є час спільної роботи, уміння розв’язувати такі задачі; дослідити задачі на спільну роботу шляхом зміни шуканого та узагальнити математичну структуру та план розв’язування задач на спільну роботу, у яких спільна продуктивність є сумою продуктивності виконавців; формувати вміння виконувати ділення на двоцифрове число способом добору; удосконалювати вміння знаходити значення виразів на кілька дій, уміння порівнювати математичні вирази.
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики № 82 до підручника Ольги Гісь, Ірини Філяк

Тема: Задачі, що є оберненими до задач на спільну роботу.

Очікувані результати:

виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях ;

знаходить значення числового виразу ;

розв'язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом;

знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули, під час розв'язання практично зорієнтованих задач;

аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних;

добирає числові дані, необхідні й достатні для розв'язання проблемної ситуації ; обчислює периметр прямокутника відомими способами; розпізнає геометричні фігури, визначає їх елементи;

визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації, на предметах навколишнього середовища, малюнках;

створює різні конструкції, поєднуючи між собою площинні та об'ємні фігури .

 

І. Організація класу

Вже пролунав шкільний дзвінок,

Покликав  всіх нас на урок.

Рівненько стали. Все. Вже час.

Роботу починає клас.

 

ІІ. Усний рахунок (картки- гра з цеглинками)

Рухлива вправа для очей

Хвилинка каліграфії.

IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

— Ми продовжуємо вправлятись у розв’язуванні задач на спільну роботу та знаходженні коренів рівнянь.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

4.1. Робота в парах. Завдання 133 (с. 58).

Опрацювання повідомлення про циркулярну пилку (с. 58)

1. Попередньо назвати по порядку всі пункти плану розв’язання задач на спільну роботу.

1) 24 : 6 = 4 (к.) — розпилює мала циркулярна пила за 1 год;

2) 24 : 3 = 8 (к.) — розпилює велика циркулярна пила за 1 год;

3) 4 + 8 = 12 (к.) — розпилюють разом за 1 год;

4) 24 : 12 = 2 (год) — час, за який обидві пили розпиляють ці колоди.

2. Вираз: 24 : (24 : 6 + 24 : 3) = 2 (год)

3. Дізнаємося продуктивність праці за 1 год кожної пили окремо, потім спільну продуктивність праці за 1 год, а наприкінці загальну кількість ділимо на загальну продуктивність.

 

 

V. Робота в малих групах. Завдання 134 (с. 59).

(Обчислюють по діях та складають вирази до задач.)

 

— Мала циркулярна пила розпилює 24 колоди дерева за 6 год, а велика пила — за 3 год. Скільки колод дерева розпиляють обидві пили за 2 год, працюючи разом?

1) 24 : 6 = 4 (к.) — розпилює мала циркулярна пила за 1 год;

2) 24 : 3 = 8 (к.) — розпилює велика циркулярна пила за 1 год;

3) 4 + 8 = 12 (к.) — розпилюють разом за 1 год;

4) 12 • 2 = 24 (к.) — розпиляють обидві пили за 2 год, працюючи разом.

— Велика циркулярна пила розпилює 24 колоди дерева за 3 год. За скільки годин розпиляє ці колоди дерева мала пила, якщо, працюючи разом, обидві пили розпилюють ці колоди за 2 год?

1) 24 : 3 = 8 (к.) — розпилює велика циркулярна пила за 1 год;

2) 24 : 2 = 12 (к.) — розпилюють обидві пили за 1 год;

3) 12 - 8 = 4 (к.) — розпилює мала циркулярна пила за 1 год;

4) 24 : 4 = 6 (год) — розпиляє ці колоди мала пила.

— Велика циркулярна пила розпилює 24 колоди дерева за 3 год. Скільки колод дерева розпиляє мала пила за 6 год, якщо, працюючи разом, вони розпилюють ці колоди за 2 год?

1) 24 : 3 = 8 (к.) — розпилює велика циркулярна пила за 1 год;

2) 24 : 2 = 12 (к.) — розпилюють обидві пили за 1 год;

3) 12 - 8 = 4 (к.) — розпилює мала циркулярна пила за 1 год;

4) 4 • 6 = 24 (к.) — розпиляє мала пила за 6 год.

 

  • Прийом «Продовж речення»

— Обернена задача є задачею на... (спільну роботу). Зміна шуканого вплине на... (хід розв’язання задачі, від загальної продуктивності будемо віднімати продуктивність одного об’єкта).

 

  • Гра «Істинне — хибне»

(Учитель/учителька ставить запитання, діти сигналізують пальчиком відповідь: ні, так, так.)

  • Робота в парах Завдання 135 (с. 60).

х : 6 + 791 = 1 110                у • 4 - 2 524 = 5 300            6 000 : (z + 1 101) = 2

х : 6 = 1 110- 791                  у • 4 = 5 300 + 2 524           z + 1 101 = 6 000 : 2

х : 6 = 319                             у • 4 = 7 824                         z + 1 101 = 3 000

х = 319 • 6                             у = 7 824 : 4                         z = 3 000 - 1101

х = 1 914                               у = 1 956                               z = 1 899

Посудомийка                       Коректор                              Медичний шприц  

(k - 905) • 4 = 4 240

k - 905 = 4 240 : 4

k - 905 = 1 060

k = 1 060 + 905

k = 1965

Бронежилет

 

  • Фізкультхвилинка

 

  • Самостійна робота.  Завдання 136 (с. 60).

1 км 8 м = 1 008 м

1) 1008:3 = 336 (м/хв) — швидкість, з якою катер рухався протягом 3 хв;

2) 336-50 = 286 (м/хв) — швидкість, з якою катер рухався протягом 5 хв;

3) 286-5 = 1430 (м) — проплив катер за 5 хв;

4) 1 008 + 1 430 = 2 438 (м) — 2 км. 438 м шлях, який катер подолав за весь час. Окремим учням можна дати картку

— Установи відповідність між діями та поясненням.

1 008 : 3 = 336 (м/хв)

Шлях, який катер подолав за весь час.

 

336 - 50 = 286 (м/хв)

Швидкість, з якою катер рухався протягом 3 хв.

286 • 5 = 1 430 (м)

5 - 3 = 2 (год)

Проплив катер за 5 хв.

1 008 + 1 430 = 2 438 (м)

Швидкість, з якою катер рухався протягом 5 хв.

 

Гра «Хто швидше». Завдання 137 (с. 60).

В = 840 : (2 • 5 • 7 • 3 • 4) = 1

А = 840 : (42 • 1 • 4) = 5

 

Робота в парах . Завдання 138 (с. 61).

1) 90 : 30 = 3 (л) — за день випиває тато;

2) 90 : 18 = 5 (л) — за день випивають разом тато і мама;

3) 5 - 3 = 2 (л) — за день випиває мама;

4) 90 : 2 = 45 (дн.) — випиває мама 90 л води.

 

Підсумок.

  •          Які задачі ви виконували сьогодні на уроці?
  •          За якими ознаками можна впізнати задачі на спільну роботу?
  •          За яким планом розв’язують задачі на спільну роботу?
  •          Розкажіть про результати своїх навчальних досягнень.

Рефлексія (картки- цеглинки)

На уроці мені сподобалося…

Що нового ви дізналися, чого навчилися?

Як ви оцінюєте свою участь на уроці?

 

Домашнє завдання: с. 61 підручника, завдання  138,139.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 лютого
Переглядів
161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку