Конспект уроку з математики для 1 класу на тему "Подорож до Країни "Математики"

Про матеріал

Дана розробка уроку з математики (урок-подорож з елементами використання національно-патріотичного виховання) допоможе вчителям 1 класів закріпити навички додавання і віднімання числа 2; навчати учнів порівнювати вираз і число; розвивати пам'ять, швидкість, оперативність мислення; виховувати бажання вчитися; почуття доброти та бережливого ставлення до свого рідного куточку.

Перегляд файлу

 

    Урок – подорож  у країну «Математики»

Тема. Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання та віднімання числа 2. Порівняння виразу й числа.

Мета: закріпити навички додавання і віднімання числа 2; учити порівнювати вираз і число; розвивати пам'ять, швидкість, оперативність мислення; виховувати бажання вчитися; почуття доброти та бережливого ставлення до свого рідного куточку.

Обладнання: схема-маршрут уроку (НАЗВА КРАЇНИ, НАЗВИ  СТАНЦІЙ); малюнок потяга; малюнки державних символів (герба, прапора, гімна); картки з цифрами маленькі рибки для кожної дитини із завданням; по 1 великій рибці  для  об'єднання груп; сигнальні картки для визначення настрою; сигнальні картки для зворотного зв'язку: двосторонні (зеленого і червоного кольору); зображення  будиночка із  геометричних   фігур.

ХІД УРОКУ  І. Організаційний момент

Всі почули ви дзвінок, 

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп'ята.

Ми урок розпочинаєм,

             Математику вивчаєм.

— Покажіть сигнальчиком, з яким настроєм ви прийшли на  урок. 

 

П. Повідомлення теми, мети та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: (на дошці)

У всiх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рiднiша їм своя пустиня,

Анiж земний в чужинi рай.

Їм красить все їх рiдний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батькiвщини

                                                 

  • В якій країні ми живемо? (В Україні)
  • Про яку святиню говориться у вiршi? (Про Україну)
  • Яке слово утворилося? (Україна)

 

  - Сьогодні на уроці ми не лише розв'язуватимемо приклади та задачі, учитимемося  рахувати, мислити, а й розвиватимемо в собі почуття доброти та бережливого ставлення до рідного краю. Кожен із вас перевірить, чи добре він засвоїв вивчений матеріал, можливо, зрозуміє, над чим йому ще потрібно попрацювати.

III. Контроль, корекція за закріплення знань

1. Вступне слово вчителя             

- Діти, ви любите подорожувати? На сьогоднішньому уроці ми вирушимо в подорож до країни Математики.А подорожуватимемо ми на веселому потязі. Цей потяг особливий. Що  цікавого ви помітили? (На вагонах записаний ряд чисел від 1 до 10.) Супроводжувати нас будуть дівчинка-україночка Килинка та хлопчик-українець Івасик.

- Але для  того,  щоб  поїзд вирушив у путь і ми зайняли місця у потязі, необхідно отримати квиток. Для того, щоб отримати квиток, необхідно виконати завдання.

2.  Усний рахунок. Вставити цифри, які з’їв дід Цифроїд.

Зворотна лічба

Разом: 10 . 8 . . 5 . . 2 .  10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

  • У якому порядку – збільшення чи зменшення записані числа? (зменшення)
  • Назвіть сусідів числа 5.
  • Назвіть число, яке передує числу 10.
  • Назвіть число наступне за числом 3.
  • Як називають числа при додаванні.

Роздаю квитки

Вирушаємо в путь!

 1-а зупинка «Патріотично-каліграфічна».  Письмо цифри 3.

 

Хвилинка каліграфії

1) Каліграфічне письмо цифри 3. Пояснення правил написання вчителем.

2) Взаємоперевірка.

— Обміняйтеся зошитами та оберіть у зошиті товариша одну цифру, що  написана найкраще, намалюйте над нею корону.

 

3) Бесіда (використовується метод «Мікрофон»).

-А ви знаєте, чому на хвилинці каліграфії ми писали цифру 3? (Тому що сьогодні третій день зими, третій день місяця грудня)

 

Вчитель: Кожна країна свiту обов’язково повинна мати свої три основні символи. Що ж означає слово символ?

Давайте зазирнемо у словничок, що означає слово СИМВОЛ.

(на дошці - Символ — це умовне позначення якогось предмета, поняття чи явища.)

Україна також має 3 своїх символи. А які, ви зараз пригадаєте. 

 

Послухайте таку казку-легенду і скажіть про які 3 символи йдеться у легенді.

 

Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя.

Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір. Найстаршому мати подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед. За цю трипроменеву корону люди дали першому синові ім'я Тризуб. Середньому сину мати дала в дорогу синьо-жовтий одяг. Сміливий і сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими звитяжними вчинками. Люди запам'ятали його і назвали Прапором.

А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому ім'я Гімн. Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку-Україну.

Отже, такою собі фотографією, візитівкою нашої країни, або, якщо говорити по-дорослому, символами України є золотий тризуб на блакитному тлі – це наш Державний Герб, синьо-жовтий  Державний Прапор і велична урочиста пісня, яка має назву "Ще не вмерла Україна" – це наш Державний Гімн. Коли звучить Гімн необхідно усім встати гідно, цим самим ми висловлюємо свою шану і повагу до України, до всіх тих, хто живе в Україні, тобто і до себе також.

 

- Про які 3 символи йдеться у легенді?

 

- Молодці, добре впорались із завданням. Час продовжувати далі.

 

2 зупинка «Логічна». Робота з підручником.

  1.  Жителі країни Математика дівчинка Килинка та хлопчик Івасик заблукали. Давайте допоможемо повернутися їм назад до своїх домівок. Для цього ми повинні виконати наступне завдання:

Відкриваємо підручники на с. 56 №2

Увага: письмо з поясненням та коментуванням біля дошки

 

 3 зупинка «Кращий математик». Завдання на рибках (прикріплене під партою кожного учня)

 

На нашому шляху з’явилася перешкода – річка, найбільша річка України - Дніпро. Довжина річки – 2201 км. І рибка водиться така ж. Вона приготувала для вас завдання. Загляньте, будь ласка, під ваші парти. (Індивідуальні завдання прикріплені до зображення рибок)

  1. Знайди хто в якому будиночку живе? Перших 5 учнів, які правильно і швидко виконають завдання, отримають звання «Кращий математик»

 

4 зупинка «Фізкультурна»

 

Гарно ви рахуєте,
Гарно ви міркуєте,
Уважно слухаєте всі,

  Бо знання потрібні всім.

  Ви дуже гарно потрудились,

 

Тому трохи стомились.

Тепер настав час відпочинку—

Давайте зробимо фізкультхвилинку.

Руки в боки, руки вниз,

Раз-два-три, не помились

У долоні, хлоп-хлоп,

1 ногами топ-топ.

 Мов годинник зробим так:

Тік-так, тік-так.

Тихо сіли на стільці.

Я скажу вам: «Молодці!».

 

 

5 зупинка «Дружні бригади»

Робота в групах. Спочатку повторити основні частини задачі (на дошці ПАМ`ЯТКА)

Об’єднайтеся в групи згідно рибок, які ви спіймали біля річки.

(Кожна група збирається біля ставу, на якому розміщена рибка такого самого кольору, як і в них, тільки більшого розміру. Діти отримують завдання за скороченим записом скласти задачу і розв’язати її.

 

Перевірка результатів роботи в групах. Звіт представників груп.

 

6 зупинка «Геометрична»

 

Ось на дорозі нам трапилась дивна хатинка. Назвіть зі скільки геометричних фігур вона складається? Діти називають геометричні фігури, з яких утворений будиночок, і показують на математичному віялі, скільки у ньому окремо трикутників, квадратів, прямокутників.

— Нам час повертатися додому. А на зворотному шляху  ми виконаємо ще одне завдання. Повторимо разом Гімн України (стоячи).

IV. Підсумок уроку

 Підбиття підсумків подорожі

 Ось і завершилась наша подорож. Давайте висловимо свої враження про неї.

Що вам сподобалось?

Чи було цікаво?

Які виникали  труднощі?


Рефлексія 

- Покажіть    сигнальчиком,    з    яким    настроєм    ви повернулися додому. Чому?

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
1898
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку