12 травня о 18:00Вебінар: Лайфхаки з використання сервісу LearningApps в освітньому процесі

Конспект уроку з математики для 1 класу на тему: "Циліндр. Куб. Куля. Додавання чисел. Задачі на збільшення числа на кілька одиниць. Знаходження остачі"

Про матеріал

Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Циліндр. Куб. Куля. Додавання чисел. Задачі на збільшення числа на кілька одиниць. Знаходження остачі“.

Метою уроку є: повторити й узагальнити вивчений матеріал; дати поняття «плоскі геометричні фігури», «об'ємні геометричні фігури»; удосконалювати обчислювальні навички.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з математики

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

Тема: Циліндр. Куб. Куля. Додавання чисел. Задачі на збільшення числа на кілька одиниць. Знаходження остачі

Мета: повторити й узагальнити вивчений матеріал; дати поняття «плоскі геометричні фігури», «об’ємні геометричні фігури»; удосконалювати обчислювальні навички; формувати вміння складати і розв’язувати задачі і приклади за малюнками; розвивати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення учнів; виховувати інтерес до математики.

Обладнання: геометричні фігури: плоскі і об’ємні, предметні малюнки.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Усна лічба. Гра «Мовчанка»

2. Гра «Хто швидше?»

3. Весела лічба

Іде з базару цап Мартин,
Купив він дев’ять капустин,
А кізка Манька сім несе.
Капусту люблять над усе!
Рахуйте, скільки капустин
Принесли Манька і Мартин? (9 + 7 = 16.)

На сніданок горобці
Готували голубці.
Вісім з’їли за сніданком,
Сім лишили на обід.
Скільки всіх приготували?
Нам порахувати слід. (8 + 7 = 15.)

4. Робота за індивідуальними картками

Картка № 1

а) 15 – 8 – 2 =   8 + 6 – 10 =

б) Пакет коштує 15 к. Скільки буде коштувати пакет, якщо його ціна знизиться на 6 к ?

Картка № 2

а) 16 – 9 + 10 =   9 + 5 – 8 =

б) Пакет коштує 14 к. Скільки буде коштувати пакет, якщо його ціна знизиться на 8 к.?

5. Гра «Який м’яч потрапить у сітку»

6. Математичний диктант (усно)

• Знайдіть різницю чисел 19 і 9.

• Знайдіть суму чисел 6 і 9.

• Зменшуване 14, від’ємник 5. Чому дорівнює різниця?

• Перший доданок 8, другий доданок 3. Чому дорівнює сума?

• У басейні на першій доріжці плаває 12 дітей, а на другій — 9 дітей. На скільки більше дітей плаває на першій доріжці, ніж на другій?

Взаємоперевірка. (10; 15; 9; 11; 3)

7. Складання прикладів за таблицею (підручник, с. 93, завдання 2).

— Складіть і розв’яжіть приклади за таблицею:

1-m-ru-94-638

8 – 4 = 4   8 + 2 = 10

6 – 4 = 2   6 + 2 = 8

7 – 4 = 3   7 + 2 = 9

10 – 4 = 6   10 + 2 = 12

4 – 4 = 0   4 + 2 = 6

5 – 4 = 1   5 + 2 = 7

9 – 4 = 5   9 + 2 = 11

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми познайомимось з об’ємними геометричними фігурами, будемо удосконалювати обчислювальні навички, вміння складати і розв’язувати задачі і приклади за малюнками, а також будемо виконувати багато інших цікавих завдань.

IV. Розвиток математичних знань

1. Ознайомлення з об’ємними геометричними фігурами

— Які ви знаєте геометричні фігури?
— Які фігури можна назвати одним словом — многокутники?
— У яких фігур немає кутів?

Назвіть фігури, які ви бачите. Ці фігури називають плоскими, бо вони лежать, їх не можна вхопити.

1-m-ru-94-638

Хто знає, як називаються ці фігури? Це об’ємні геометричні фігури. Як видумаєте, чому їх називають об’ємними? (Відповіді учнів). (Вони займають певне місце — об’єм).

Назвіть предмети, подібні на куб, циліндр. (Учні наводять приклади).

2. Первинне закріплення

Розгляньте малюнок.

— Які предмети на малюнку мають форму кулі? (Повітряні кульки, м’яч, акваріум.)
— Що має форму куба? (Ящик, торт, іграшкові кубики.)
— Які предмети нагадують циліндр? (Барабан, ваза, коробочка під пінгвіном, головний убір має навіть назву «циліндр».)

1-m-bua-149-638

3. Складання задачі на знаходження остачі

З 15 яєць взяли на яєчню 7, а решту зварили. Скільки яєць зварили?

— Що означає число 15 у задачі?

— Що означає число 7?

— Назвіть питання задачі.

— Чи можемо відразу відповісти на запитання задачі? Яку дію використаємо? Чому? (15 – 7 = 8 (яєць))

Фізкультхвилинка

Скільки раз ногою тупнемо,

Стільки раз руками плеснемо.

Ми присядемо стільки раз,

Ми нахилимося зараз,

Ми підстрибнемо рівно стільки!

От так лічба! Гра, і тільки!

(2 + 1)

(3 + 2)

(5 – 4)

(4 – 2)

(6 – 5)

4. Робота за підручником (с. 93)

Завдання 3

Складіть і розв’яжіть задачі за малюнками.

а) Було — 3 л

Долили — 3 л

Стало — ?

— Якщо доливають, то стає більше чи менше, як було?

— Якою дією розв’язати задачу? (3 + 3 = 6 (л)).

— Що означає «стільки ж»?

— Розв’яжіть задачу. (3 + 3 = 6 (л)).

Завдання 4

Учні із високим і достатнім рівнем знань розв’язують задачу самостійно. Учням із середнім рівнем знань вчитель надає допомогу (якщо це потрібно). (10 – 4 = 6 (кг))

 Творча робота над задачею

Змініть запитання задачі так, щоб потрібно було порівняти кількість цукру, який привезли і який використали?

Завдання 5

Пасічник привіз бочку, маса якої з медом 9 кг. Половину меду зїли і бочка з медом стала важити 5 кг. Яка маса порожньої бочки? (9 – 5 = 4 (кг) – половина меду, 5 – 4 = 1 (кг))

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 77, 78)

2. Робота над задачею, до якої поставлено два запитання

Довжина першого відрізка 14 см, другий відрізок на 4 см коротший від першого, а третій відрізок — на 5 см довший від другого. Яка довжина другого відрізка? Яка довжина третього відрізка?

— Чи можливо відразу знайти довжину третього відрізка? Чому?

— Як знайти довжину другого відрізка? (14 – 4 = 10 (см))

— Що сказано про довжину третього відрізка? Як знайти його довжину? (10 + 5 = 15 (см))

3. Завдання на увагу 

— Знайдіть приклади, у яких відповідями є числа 19 і 10.

10 + 9; 16 + 1; 20 – 1; 2 + 8; 16 – 6; 10 + 7; 18 + 1; 4 + 6.

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)
4. Самостійна робота

18 – 8 =  10 + 9 =  8 + 2 + 5 =   13 – 3 – 0 =

19 – 9 =  6 + 10 =  7 + 3 + 4 =   18 – 8 – 0 =

5. Розв’язування логічної задачі

• Мишко, Миколка і Настя вирішили допомогти мамі зібрати врожай — смородину, аґрус і вишню. Кожен з них збирав щось одне. Хто що збирав, якщо відомо, що найбільше було зібрано смородини, Мишко не збирав аґрус, а Мишко і Миколка вдвох набрали ягід менше, ніж Настя?

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Що нового дізналися на уроці?

— Із якими новими геометричними фігурами ви познайомилися?

— Як ви думаєте, чи вдався нам урок?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Рвачова Лариса Сергіївна
    Дуже цікавий урок. Як скачати?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
2729
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку