Збільшення і зменшення числа на 1

Про матеріал

Удосконалювати вміння учнів збільшувати і зменшувати число на 1, вчити складати приклади за малюнком, формувати навички швидких обчислень та прийомів самоконтролю, повторення геометричних фігур, розвивати інтерес до математики, розвивати мислення, увагу, пам'ять та виховувати самостійність, бажання вчитися.

Перегляд файлу

Віра Василівна  Фрейлова

  вчитель початкових класів

  Старосинявської «Загальноосвітньої

                                                                                             школи  І-ІІІступенів,гімназія»

                                                                                              імені Олександра Романенка

        Урок  математики у 1 клас

 Тема : Збільшення і зменшення числа на 1

 Мета:  удосконалювати  вміння  учнів  збільшувати  і зменшувати  число на 1, вчити складати  приклади за малюнком, формувати  навички  швидких обчислень та прийомів  самоконтролю, повторення  геометричних фігур,  розвивати  інтерес до математики, розвивати  мислення,  увагу, пам’ять та  виховувати  самостійність, бажання вчитися. Обладнання: демонстраційний матеріал: силуетні  картинки, таблиці. Індивідуальний матеріал: палички.

  Хід уроку

І. Організація  класу

           Вже дзвінок нам дав сигнал

           Працювати час настав.

           Тож і ми часу не гаймо

         Всі трудитись починаймо

 Сьогодні вранці , йдучи до  школи , я  зустріла маленького звірка. Не то риженький котик, не то собачка. А насправді це була  хитренька лисичка, руденька, з довгим пухнастим хвостиком, Лисичка-сестричка. Вона запитала  куди я йду. Я, звичайно, відповіла їй, що йду до школи. Розповіла їй, що ви у мене  дуже хороші, слухняні, розумні. А Лисичка,  вислухавши мене, сказала, що хоче запросити вас на свято, яке вона проводить кожного року для звірят. Мене це зацікавило. А вас? Але,  щоб потрапити на це свято потрібно вам виконати  всі завдання сьогоднішнього уроку математики.

 Отож, будьте всі уважні, не спішіть, правильно усе лічіть, щоб Лисичці хитруватій добре все порахувати і  всім міцні знання  мати.

ІІ. Повторення  вивченого на  попередніх уроках

 1)Назвати  числа від 1 до 10 і навпаки.

   Назвати  числа від 3 до 9, від 8 до 3.

  2)порахувати  квіточки і позначити  їх кількість цифрою.

  3) Порівняти  кількість предметів (білочки і жирафи,  пташечки і метелики), записати  знаки  більше, менше.

  4) Склад числа (два учні)  «Доповни до 9, 10.2

5) Скласти задачу за малюнком.

 6)Усний рахунок  (вирази на дошці)

 7) робота в зошиті

 --каліграфічна хвилинка : цифра 6

 Цифра 6- немов замок.

 Знизу круг, внизу замок.

 --математичний диктант

  1)  записати тільки відповіді

    2+4           7-2

    6+1          4+5

  2)  завдання на малюнках

  3)   усне розв’язування задач

  Пташка мала пташенят

 5 сіреньких малят.

Випало одне з гнізда

   Скільки пташенят тоді

 Залишилось у гнізді?

 

  5 метеликів  літають

   І на квіточки сідають.

 Прилетів ось ще один

   Сів на квіточку і він.

 Полічімо швидко всіх

  Цих метеликів усіх

8) фізкультхвилинка

  1,2- дерева.

  3,4 – вийшли звірі.

 5, 6- зелен листопад

 7, 8 – птахи в лісі.

9, 10 – ось сунички  підняли зелені личка.

 10,9 – а малята йдуть  ті ягоди збирати .

  8, 7 – назбирали вже усі.

  6, 5 –час додому.

  4, 3 – будуть смачні пироги.

 2, 1 – малята  стомлені відпочивають,

 а учні  тихенько за парти сідають.

  Отже, ви здогадались, де живе Лисичка і де вона буде проводити свято. (у лісі). А чому ви так думаєте?

 ІІІ. Робота над новим матеріалом

  1. Робота з демонстраційним матеріалом

Викласти 4 котики на першу поличку.

На другу стільки ж собачок.

-Скільки  виставлено котиків?

 -Скільки собачок?

  Покладіть ще одну собачку.

-Що можна сказати про кількість собачок? (Їх стільки ж  скільки котиків та ще один)

                            2)  Практична робота з паличками

                   а) Викладіть 3 палички зліва , а справа на 1 більше.

 -Скільки ви виклали паличок зліва? А справа? Чому  4 ? (Бо їх на 1 більш , а 4 більше за 3 на 1. )

                б) Викладіть  5 паличок зліва , а справа  стільки ж , але на 1 менше.

   -Що ви  зробили  з паличками справа? Менше чи більше їх стало? Чому?

 Отже, коли  ми кажемо  на 1 більше – це стільки ж та ще один, додаємо. Бо знаходимо  більше число. А коли  кажемо на 1 менше, то знаходимо менше число, віднімаємо.

  ІV.  Закріплення

   1)Робота за підручником 

Завдання 1, 2. (скласти задачу про папуг усно, задачу про кружечки  в зошиті)

2)Самостійна робота

Зайчик дуже хоче потрапити до Лисички на  свято, але не може правильно розв’язати  приклади. Давайте допоможемо йому.

     5+1     8+1

      7+1    9-1

      4-1     10-1

    3) Перевірка роботи

     4) Повторення назв геометричних фігур

Хлопчик  Сашко  на уроці трудового  навчання  працював з кольоровим папером. Він навирізав  різні  геометричні фігури. А Лисичка із цих фігур склала таких казкових тваринок.  Назвіть ці фігури.

V.Підсумок  уроку

 Ми сьогодні ніби побували у казковому лісі. Одиницю до чисел додавали і віднімали, а для себе знання здобували. Я думаю Лисичка буде задоволена вами. А ці квіти ми подаруємо їй.

 

 

docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
2774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку