Конспект уроку з математики для 1 класу на тему: "Віднімання числа частинами. Розв'язування задач на знаходження остачі та на різницеве порівняння. Складання задач за виразом"

Про матеріал

Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Віднімання числа частинами. Розв'язування задач на знаходження остачі та на різницеве порівняння. Складання задач за виразом“.

Метою уроку є: ознайомити учнів з прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами); скласти таблицю віднімання числа 4 з переходом через десяток; розвивати вміння розв'язувати задачі і приклади вивчених видів.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з математики

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

Тема: Віднімання числа частинами. Розв'язування задач на знаходження остачі та на різницеве порівняння. Складання задач за виразом

Мета: ознайомити учнів з прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами); скласти таблицю віднімання числа 4 з переходом через десяток; розвивати вміння розв’язувати задачі і приклади вивчених видів; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розпізнавати многокутники; розвивати увагу, пам’ять; виховувати акуратність, працьовитість.

Обладнання: предметні малюнки.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Вправа «Сходинки»

906

2. Усна лічба. Гра «Хто швидше?»

3. Розумова розминка

59  9 100  18  57  85  64

— Прочитайте числа.

Назвіть сусідів цих чисел.

Назвіть найменше (найбільше) число.

— Назвіть розряди чисел.

— Розмістіть числа у порядку зростання.

4. Гра «Чарівний ланцюжок» (підручник, с. 138, завдання 4)

1-m-ru-139-638

5. Математичний диктант (усно)

Назвіть числа, які ідуть за числами 12; 15; 19. 

Назвіть числа, які стоять перед числами 11; 17; 16.

• Чому дорівнює сума чисел 10 і 3?

• Чому дорівнює різниця чисел 14 і 10?

• На одній галявині 7 дзвіночків, а на другій — на 2 менше. Скільки дзвіночків на другій галявині?

• Довжина першого відрізка 9 см, другого — 6 см. На скільки сантиметрів перший відрізок довше другого?

6. Гра «Допоможи Незнайкові»

— У якому прикладі Незнайко припустився помилок? Виправте їх.

11 – 3 + 2 = 10   11 – 3 + 5 = 10 (13)  9 + 2 – 1 = 11 (10)

9 + 4 + 1 = 12 (14)  12 – 3 – 4 = 5    9 + 3 – 1 = 11

7. Повторення складу чисел 4; 7; 9

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами), складемо таблицю віднімання числа 4 з переходом через 10, будемо розв’язувати задачі і приклади, а також виконувати багато цікавих завдань.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення нового матеріалу

— Прочитайте приклади, до яких записані відповіді.

— Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати (11 – 4; 12 – 4; 13 – 4)

Розгляньте, як виконали віднімання частинами.

1-m-bua-145-638

2. Первинне закріплення

— За даним записом поясніть, як знайти різницю

Розв’яжіть аналогічно приклади.

12 – 6   12 – 3   12 – 5   12 – 7

3. Розв’язання віршованої задачі

Одинадцять бурячків
Закупили борсучки.
Вісім з’їли за сніданком,
Решта буде на обід.
Скільки на обід лишили,
Нам порахувати слід. (11 – 8 = 3.)

Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться.

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться.

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

4. Робота за підручником (с. 138)

Завдання 1. Самостійна робота

46 + 40  95 – 85 27 + 22  83 – 42  94 – 93

55 + 10  81 – 60  70 + 25  100 – 70  21+ 12

Завдання 2. Робота в парах

— Складіть вирази та обчисліть їх значення.

(Учні складають приклади на додавання і віднімання, а потім, обмінявшись зошитами в парах перевіряють правильність виконання).

89 – 26  89 – 74  89 – 89  89 – 17  89 – 33 89 – 29 

89 – 4   89 – 51

42 + 23  42 + 47 42 + 12  42 + 55 42 + 50  42 + 45

42 + 17  42 + 35

Завдання 3

— Короткими відповідями «так» або «ні» визначте істинні чи хибні висловлювання. Візьміть до уваги: питальні речення не є висловлюваннями.

• Усі геометричні фігури — многокутники. (Ні)

• У одному метрі 100 см?

• Щоб порівняти 2 числа, треба від більшого числа відняти менше. (Так)

• 30 + 7 — це сума розрядних доданків числа 73. (Ні)

Завдання 5. Робота над задачею

— Що робили дідусь, батько і син?

— Що означає число 12 (24, 10)?

— Про що запитується в задачі?

— Як дізнатися, скільки дерев посдили дідусь, батько і син? (12 + 24 + 10 = 46 (д.))

Творча робота над задачею.

— Поставте інші запитання до задачі. Дайте на них відповідь. (на скільки більше обкопав дідусь, ніж син?, на скільки більше обкопав батько, ніж дідусь і син разом?)

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 81, 82)

2. Розв’язування прикладів (з коментуванням)

12 – 4 – 4 =   7 + 2 + 4 =   13 – 4 – 3 =

8 + 2 + 4 =   9 + 2 – 4 =   10 – 4 + 3 =

3. Складання прикладу на дві дії за шкалою лінійки

12 – 2 – 3 = 7

— Як записати цей приклад так, щоб він розв’язувався однією дією?

12 – 5 = 7

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

4. Самостійна робота

55 + 44   98 – 11   30 + 70   65 – 32

38 – 8    18 + 11   86 – 32   65 – 45

5. Робота з геометричним матеріалом

— Скільки всього трикутників? чотирикутників?

6. Задача на кмітливість

У Катрусі є батьки, 2 брати і сестра. У Сергійка — мама, бабуся, дві сестри і два брати. У кого сім’я більше? (У Сергійка родина більше на 1 особу.)

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Що нового дізналися на уроці?

Що вам найбільше сподобалось?

— Розкажіть таблицю віднімання числа 4.

Як потрібно віднімати частинами?

doc
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
1609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку