Конспект уроку з математики для 1 класу на тему: "Додавання і віднімання числа частинами. Зміна різниці при зміні одного з компонентів"

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Додавання і віднімання числа частинами. Зміна різниці при зміні одного з компонентів“. Метою уроку є: закріпити вміння учнів розв’язувати приклади на додавання і віднімання з переходом через десяток; вдосконалювати обчислювальні навички, уміння розв’язувати задачі на різницеве порівняння; закріпити знання нумерації; розвивати вміння складати і розв’язувати прямі і обернені задачі, порівнювати вирази, будувати відрізки.
Перегляд файлу

Математика

Тема: Додавання і віднімання числа частинами. Зміна різниці при зміні одного з компонентів

Мета: закріпити вміння учнів розв’язувати приклади на додавання і віднімання з переходом через десяток; вдосконалювати обчислювальні навички, уміння розв’язувати задачі на різницеве порівняння; закріпити знання нумерації; розвивати вміння складати і розв’язувати прямі і обернені задачі, порівнювати вирази, будувати відрізки; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати акуратність, працьовитість.

Обладнання: предметні малюнки.

Тип уроку: закріплення й узагальнення вивченого матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Ви прокинутися встигли?

А тепер вперед, за діло.

Математика чекає,

Починаємо лічбу.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Усна лічба. Кругові приклади

3 + 5 = – 6 = + 8 = – 3 = + 10 = – 7 – 7 =

2. Гра „Які рибини впіймає песик?“

3. Розумова розминка (підручник, с. 104, завдання 1)

Назвіть числа, менші за 12.

Назвіть числа, більші за 9.

Скільки десятків у числі 11?

Скільки десятків у числі 20?

Назвіть найменше двоцифрове число.

Скільки сантиметрів в 1 дециметрі?

4. Складання числових виразів (підручник, с. 104, завдання 2)

 

5. Розв’язування задач (усно)

• Хлопчики грали у футбол. Перша команда забила 12 м’ячів, а друга — на 2 м’ячі менше. Скільки м’ячів забила друга команда?

• У Мишка було 6 машинок. Йому подарували ще кілька машинок. У нього стало 9 машинок. Скільки машинок подарували Мишкові?

• Мама купила 5 кг винограду, а яблук — на 4 кг більше, ніж винограду. Скільки всього фруктів купила мама?

6. Робота на картках

5 учнів біля дошки розв’язують приклади.

7. Математичний диктант

• Яке число більше 15 на 1?

• Яке число менше 13 на 1?

• Яке число треба відняти від 18, щоб одержати 10?

• Яке число треба додати до 10, щоб одержати 19?

Яке число має 1 десяток, 3 одиниці.

• Перший доданок 10, другий доданок 7. Чому дорівнює сума?

• Зменшуване 16, від’ємник 10. Чому дорівнює різниця?

Взаємоперевірка робіт. (Відповіді: 16, 12, 8, 9, 13, 17, 6)

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми продовжимо розв’язувати приклади на додавання і віднімання чисел частинами, будемо складати і розв’язувати прямі і обернені задачі, порівнювати вирази, будувати відрізки, а також виконувати інші цікаві завдання.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Додавання й віднімання чисел частинами з опорою на схеми

2. Коментоване розв’язування прикладів

9 + 4 =  8 + 7 =  16 – 8 =  12 – 7 =

3. Розвязування задачі на різницеве порівняння

— Скільки казок прочитав Андрійко?

— Скільки казок прочитав Василько?

— На скільки казок більше прочитав Андрійко, ніж Василько? (10 – 4 = 6 (к.))

— Як дізнатися, на скільки одне число більше, менше за інше?

Фізкультхвилинка

Ми поставили платівку

І виходим на розминку.

Починаєм біг на місці,

Фініш — метрів через двісті!

Раз-два, раз-два,

Вистачить, прибігли,

Потягнулися, подихали.

(Біг на місці, на передостанньому рядку зупинитися, на останньому рядку потягнути руки вгору й опустити їх униз.)

4. Робота за підручником (с. 104)

Завдання 3

— Порівняйте вирази.

1 дм 11 см   17 см 1 дм   16 см 1 дм 7 см

20 см 2 дм   18 см 2 дм   1 дм 4 см 14 см

Завдання 4

— Потрібно швидко і правильно розв’язати приклади-«краплини».

Пропонуються краплини трьох кольорів: синій (середній рівень), зелений (достатній рівень), блакитний високий рівень). Кожен учень отримує «краплину» і розв’язує приклади.

Завдання 5

— Виміряйте довжину відрізка. Накресліть відрізок, на 2 см коротший від даного.

— Як знайти його довжину?

Завдання 6

Розв’яжіть задачі, а потім складіть ще одну обернену до неї.

 (16 + 4 = 20 (м)    (20 — 4 = 16 (м)

Яку ще обернену задачу можна скласти? (У Петруся 16 марок. Скільки марок у Вовчика, якщо разом у хлопчиків 20 марок?)

Завдання 7

— На ганку сиділо 7 голубів. До них підкрався кіт Рудько. Скільки тварин стало на ганку? (1 кіт, тому що голуби полетіли)

5. Творча робота над задачею

Прочитайте задачу. Складіть до неї обернену.

У подорож взяли 10 кг яблук і 8 кг груш. Скільки кілограмів фруктів взяли всього?

Обернена задача

У подорож ми взяли з собою 18 кг фруктів: 8 кг груш, а решта — яблука. Скільки кілограмів яблук ми взяли з собою?

6. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 61 Перевір себе)

Пальчикова гімнастика

Ми писали, ми писали,

Наші пальчики втомились,

А тепер ми відпочинем

І писати знову станем.

7. Самостійна робота

1 варіант

1. Записати числа цифрами.

чотирнадцять   дванадцять   вісімнадцять 

2. Записати сусідів числа.

 16    19    12 

3. Записати число, у якому:

1 десяток 5 одиниць   2 десятки 

4. Скільки десятків і одиниць у числі?

14 = десяток одиниці  18 = десяток одиниць  17 = десяток одиниць

5. Яке число слід додати до 10, або відняти від 10, щоб отримати 7? 15? 2? 11? 14? 9?

7 = 10   11 = 10 

15 = 10   14 = 10 

2 = 10    9 = 10 

6. Знайти різницю.

Зменшуване 17, від’ємник 10.

7. Розв’язати приклади.

14 – 4 – 3 =   16 – 10 + 4 =   6 + 4 + 2 = 

8. Розв’язати задачу.

У дівчинки було 5 іграшок. Їй подарували кілька іграшок. У неї стало 8 іграшок. Скільки іграшок дівчинці подарували?

Відповідь: іграшки.

9. Розв’язати задачу.

У Миколки 14 марок, а у Юрка на 4 марки менше. Скільки марок у Юрка?

Відповідь:  марок.

10. Скільки сантиметрів у:

1 дм 7 см =  см  2 дм =  см

11. Виміряти відрізок. Відповідь записати у сантиметрах.

Відповідь: см.

12. Розв’язати приклади, заповнити пропуски.

+ 2 = 6    – 5 = 2   + 4 = 9   6 + = 10

2 варіант

1. Записати числа цифрами.

тринадцять   одинадцять   двадцять 

2. Записати сусідів числа.

10    14    17 

3. Записати число, у якому:

1 десяток 9 одиниць   1 десяток 3 одиниці 

4. Скільки десятків і одиниць у числі?

16 = десяток одиниць  12 = десяток одиниці  20 = десятки одиниць

5. Я ке число слід додати до 10, або відняти від 10, щоб отримати 18? 8? 17? 5? 4? 13?

18 = 10   13 = 10 

8 = 10   4 = 10 

17 = 10   5 = 10 

6. Знайти різницю.

Зменшуване 18, від’ємник 8.

7. Розв’язати приклади.

17 – 10 – 3 =   13 – 3 + 5 =   8 + 2 + 6 = 

8. Розв’язати задачу.

Довжина однієї смужки 15 см, а другої на 5 см менше. Яка довжина другої смужки?

Відповідь: см.

9. Розв’язати задачу.

На дворі було 10 курчат і каченят. З них 6 — каченят. Скільки курчат?

Відповідь: курчати.

10. Скільки сантиметрів у:

1 дм 6 см =  см  1 дм 4 см =  см

11. Виміряти відрізок. Відповідь записати у сантиметрах.

Відповідь: см.

12. Розв’язати приклади, заповнити пропуски.

+ 5 = 6    – 7 = 9  7 + = 9   5 + = 8

V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— На уроці ми повторили додавання і віднімання з переходом через десяток.

— Як розв’язати приклад 6 + 7? 13 – 8?

— Продовжте речення.

• Я зрозумів, що...

• Було цікаво...

• Було складно...

• У мене вийшло...

doc
Додано
20 березня 2020
Переглядів
1486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку