Урок з математики "Різницеве порівняння"

Про матеріал
Важко знайти такі матеріали та розробки, тому пропоную вам їх тут. Розробка уроку з математики "Різницеве порівняння". Користуйтеся.
Перегляд файлу

Урок з математики

 

Різницеве порівняння чисел

 

 

Виготовила:

вчитель початкових класів

Шпаляр Олена Сергіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

2020р.

Тема:   Різницеве порівняння чисел.

           Мета:  навчальназакріпити знання правила різницевого порівняння та вміння   знахо-    дити, на скільки одне число більше або менше за інше; вміння    вимірювати і порівнювати довжину відрізків; знання про геометричні фігури;

                                розвивальна – розвивати память, спостережливість, увагу, логічне мислення;

                                виховна – виховувати любов до природи, тварин, бажання допомагати їм, берегти все живе навколо.

 

 Хід уроку

І. Організаційний момент.

                                  Пролунав дзвінок,

                             починається урок.

             -  До нас на урок завітали гості. Привітайтеся та подаруйте їм свої усмішки.

                Сьогодні, сподіваюсь, у нас буде цікавий урок.

                            До знань з математики ми зробили ще крок.

                             Ми будемо вчитися не просто слухати, а й чути,

                             Не просто дивитися, а й бачити,

                             Не просто відповідати, а й міркувати,

                             Чітко і плідно будемо працювати.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Усна лічба. (Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»)

         

  • Як називаються фігури, у яких є кути?
  • 10 – це число чи цифра?
  • Як називається число, яке записують за допомогою 4-х цифр?
  • Як називається лінія, у якої немає ні початку, ні кінця?
  • Як називається фігура, схожа на сонце?
  • Яке число не належить до натурального ряду чисел?

                     - Молодці! А тепер ми вирушаємо у подорож до зимового лісу шукати красуню-ялинку.

 

  1. Математичний диктант.

    - Перше випробування допоможе нам знайти шлях у казковий ліс.

      Відкрийте зошити і записуйте через клітинку тільки відповіді.

          

  • Сусіди числа 5.
  • Попереднє числа 9.
  • Наступне числа 7.
  • До 6 додати 3 дорівнює …
  • 7 – це 6 і …
  • До якого числа треба додати 10, щоб отримати 10?

                (На дошці закриті  кружечки з відповідями. Відкриваємо кожний з них і перевіряємо  разом.)

 

                        - Виконавши завдання, ми знайшли шлях. Дивіться, який чудовий зимовий ліс!

 

СЛАЙД 1

                           

 

  1. Актуалізація правила різницевого порівняння.

- Яких тварин можна побачити взимку у лісі?

 

(Діти дають відповіді, а вчитель показує слайди 2, 3, 4, 5, 6, 7.)              

 

             СЛАЙД 1                                                 СЛАЙД 2                                              СЛАЙД 3

    C:\Users\вася\Desktop\images (7).jpg                   C:\Users\вася\Desktop\images (5).jpg                   C:\Users\вася\Desktop\images (6).jpg 

 

 

 

 

                СЛАЙД 4                                      СЛАЙД 5                                            СЛАЙД 6

   C:\Users\вася\Desktop\slide_3.jpg           C:\Users\вася\Desktop\f72b0b720f6438fd74f7db04bf203409.jpeg           C:\Users\вася\Desktop\scho-v-ls-roste-hto-zhive-opis-vesnyanogo-osnnogo-lsu_425.jpeg

 

ФІЗХВИЛИНКА

(На партах лежать аркуші із завданнями.)

 

C:\Users\вася\Desktop\20180120_130143.jpg

 

                    - Ці тваринки допоможуть нам знайти у лісі найгарнішу ялинку.

  • Скільки лисичок намальовано?
  • Скільки зайчиків ховається від лисичок?
  • Встановіть пари.
  • Скільки лисичок залишилось без пари?
  • На скільки зайчиків менше, ніж лисичок?
  • На скільки лисичок більше, ніж зайчиків?

 

                   - Як знайти на скільки більше чи на скільки менше одне число, ніж друге?

 

    Щоб знайти на скільки більше чи на скільки менше одне    

         число за інше, треба від більшого відняти менше.

 

                    - Як знайти на скільки зайчиків менше, ніж лисичок, а лисичок більше, ніж зайчиків?

                    -Треба від 4 відняти 3 дорівнює 1.

                    - Запишіть цей вираз на своїх аркушах.

 

                    (Вчитель записує вираз на дошці, а учні на аркушах із завданнями.)

 

  • Скільки вовків намальовано?
  • Скільки білочок сидить на сніжку?
  • Встановіть пари.
  • Скільки білочок залишилось без пари?
  • На скільки вовків більше, ніж білочок?
  • На скільки білочок менше, ніж вовків?

 

                      - Як знайти на скільки вовків більше, ніж білочок, а білочок менше, ніж вовків?

                       - Треба від більшого відняти менше. Від 5 відняти 4 дорівнює 1.

 - Запишіть цей вираз  на своїх аркушах.

 

                       (Вчитель записує вираз на дошці, а учні на аркушах із завданнями.)

 

                       - Тваринкам дуже сподобалося, як ви працювали. Тому вони показали нам найкращу                        

                          ялинку у лісі.

 

   (Вчитель розкриває крило дошки, за яким схована намальована ялинка.)

C:\Users\вася\Desktop\tree.jpg


                           - Яке свято наближається? (Новий рік)

                           - У наших домах незабаром зявляться ялиночки. Хай вони будуть штучні, щоб всі

                              живі залишилися у лісі та радували всіх мешканців лісу.

 

                           - Дивіться, яка надзвичайна в нас ялиночка?! Давайте прикрасимо її для тваринок і   

                              залишимо у цьому чарівному місці. А допоможе нам наступне завдання.

                

 ІІІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

  1.  Закріплення навичок додавання і віднімання  1, 0 та віднімання однакових чисел.

 - Спочатку треба розвязати вираз, знайти на столі іграшку з таким числом, як відпо-  відь, а потім – прикрасити ялинку.

 

(Приклади на дошці)

 

                          5+5=                       8-8=                   6+1=

                7-6=                        3+0=                   5-1=

 

                                   (Діти виконують завдання і прикрашають ялинку.)

                                            

ФІЗХВИЛИНКА (для очей)

                             

               2.  Закріплення вміння вимірювати довжину відрізків.

                     - Молодці! Ялинка чарівна. Треба повертатися додому. Щоб знайти дорогу, ми повинні

                       виміряти відрізки і порівняти їх.

 

  • Якої довжини перший відрізок?
  •  Яку довжину має другий відрізок?
  • На скільки перший відрізок більший за другий?
  • Як про це дізналися?

                3.  Закріплення знань про геометричні фігури.

                     - Ось і закінчується подорож … Зачекайте. Дивіться які подаруночки нам залишили

                        тв аринки за те, що ми залишили для них прикрашену ялинку.                   

 

C:\Users\вася\Desktop\77806a972e3e66ca2bd20a4460b37d8d.jpg

 

                   - Це незвичайні рукавички – із завданням.

 

                     (Вчитель роздає учням малюнки з рукавичками.)

                                 

  • Яка фігура на рукавичці зайва?
  • Чому?
  • Розфарбуй коло червоним кольором.
  • Які многокутники на узорі рукавички?
  • Встанови пари «трикутник – квадрат».
  • Скільки  на узорі трикутників?
  • Скільки квадратів?
  • Скільки трикутників залишилося без пари?
  • На скільки трикутників більше, ніж квадратів?
  • На скільки квадратів менше, ніж трикутників?
  • Як про це дізналися?

         ІV. Підсумок уроку.

 - Як дізнатися, на скільки одне число більше чи менше за інше?

 

                         - Молодці! Ви дуже добре працювали сьогодні на уроці.

                         - А тепер покажіть мені, чи сподобалося вам на цьому уроці.

                           Для цього розфарбуйте пальчик на рукавичці:

                                    якщо сподобалося – червоним кольором;

                                    якщо щось не сподобалося – зеленим;

                                    якщо зовсім не сподобалося – синім.

   - Дякую всім за роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Авраменко Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 березня 2020
Переглядів
3014
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку