Конспект уроку з математики для 1 класу на тему: "Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік".

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 1 класу на тему: "Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік". В даній розробці велика увага приділена ігровій діяльності молодших школярів, зокрема вправи для розвитку творчої уяви, креативності, логіки, розвитку мислення, компетентностей, аналізу і розуміння власних дій в команді за допомогою конструктора LEGO.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА   1 КЛАС

 

Тема: Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і систематизація знань     учнів. Підсумок за рік.

Мета: Узагальнювати навички додавання та віднімання чисел, поняття числа і натуральної послідовності чисел. Вправляти учнів у розв’язуванні задач вивчених видів, розвивати логічне мислення, мовлення; працювати над розвитком уваги, спостережливості. Виховувати естетичні смаки, любов до природи, чуйність, доброту, старанність, гуманне ставлення до усього живого.

Обладнання: картки для усної лічби, демонстраційні таблиці, предметні малюнки, лічильний матеріал, діапроектор.

Тип уроку: урок-узагальнення знань.

 

Хід уроку:

  1. Організація класу.
  • Діти, в народі кажуть, що добрий гість- дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям, давайте з ними привітаємось.

(учні вітаються, повернувшись до присутніх)

 

 Всі сідайте тихо, діти,

 домовляємось не шуміти,

 руку гарно підіймати,

 на уроці не дрімати,

 а знання всім показати.

 

  1. Створення емоційного настрою, творчої атмосфери, настанова на роботу.
  • Сьогодні вранці до школи листоноша приніс лист від Мудрої Сови. Злий Чаклун зачаклував ліс. Там зникли дерева, кущі і усі звірята. Лісова школа залишилась без учнів.

Мудра Сова просить нас про допомогу: повернути лісових школярів на уроки. Адже вони не можуть потрапити до лісу. Для цього потрібно виконати завдання Чаклуна.

  • Діти, допоможемо Мудрій Сові?

А щоб допомогти Сові, нам потрібні: 

    

Уважні

    Розумні

    Організовані

    Кмітливі, дружні і веселі діти

 

Тому девізом нашого уроку є:

    Думай, працюй, встигай!

    Розум, вміння, проявляй!

    Активним і уважним будь

    І про кмітливість не забудь!

 

Сьогодні у нас незвичайний урок. Нам доведеться розчаклувати лісових мешканців, які потребують нашої допомоги. Ми будемо виконувати завдання Чаклуна. А для цього нам потрібно повторити вивчений матеріал, узагальнити і систематизувати наші математичні знання, здобуті протягом навчального року.

 

    То ж гаразд, часу не гаєм

    І урок вже починаєм.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

А. Каліграфічна хвилинка.

 

Урок продовжимо без зупинки

з каліграфічної хвилинки.

Приготуйтесь до письма:

 Сядем рівно,

 Спинка прямо,

 Зошит з нахилом кладем.

 Цифри старанно ведем.

 

  • Який сьогодні день? (середа)
  • Яким він є по рахунку у тижні? (третім)
  • Пишемо цифру «3» стільки разів, скільки днів у тижні.

 

Б. Математичний диктант.

  • Щоб знати, кого першим ми повернемо до «Лісової школи», спочатку нам треба відгадати загадку.

   Він маленький і вухатий,

Попелястий, волохатий.

Високо стрибає і спритно тікає,

Дуже куций хвостик має.

    (Зайчик)

  • Щоб повернути його до «Лісової школи», нам потрібно виконати перше завдання Чаклуна.

   Усний рахунок з використанням Lego (на екрані)

 

МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ

 

  • записати число, в якому 1 десяток і 5 одиниць;
  • з-за куща виглядає 2 вушок,  скільки зайчиків ховається за кущем?
  • яке число є «зайвим»: 2,3,4,6?
  • перший доданок 10, другий доданок 6, записати суму;
  • зменшуване 14, від’ємник 8, записати різницю;
  • «ланцюжок»: 10-2+10+1+1-0=

(Перевірка диктанту: 15,1,3,16,6,20

  • В кого інша відповідь?
  • Всі згідні?

 

В. Математичні ігри.

«Кубування». Теорія на гранях куба.

  Завітав сьогодні в клас

  на урок знову до нас

  кубик, діти, непростий,

  кубик, діти, чарівний.

 

На гранях куба:  -   назвати числа при додаванні;

  • назвати числа при відніманні;
  • з чого складається задача;
  • прочитати різними способами: 5+4;
  • одиниця вимірювання ємкості;
  • одиниця вимірювання довжини.

 

Гра «Вгадай число».

У цього числа: 1 десяток, 3 одиниці;

1 десяток, 0 одиниць;

2 десятки, 0 одиниць;

1 десяток, 7 одиниць.

 

Гра «Я задумала число».

  • Якщо ви правильно до 8+4, до дізнаєтесь, і т.д.

 

Гра «Футбол» (з використанням м’якої іграшки м’ячика)   

 (назвати наступне, попереднє число, сусіди чисел) 

 

Ви молодці, впорались із завданнями Чаклуна і Зайчик повертається до «Лісової школи».

 

  1. Робота над темою уроку.

А. Розв’язування математичних виразів.

- Ось і ще одно звірятко просить допомогти йому потрапити до лісу.

Це:    Руденька і хитренька,

   Невелика й немаленька.

   Вона- вовчику сестричка,

   Здогадались- хто ?              (Лисичка).

  • Щоб допомогти Лисичці, нам потрібно виконати друге завдання Чаклуна.

(На екрані з’являються  вирази)

 

8+2       11  7+0      10  8-0       8

 

16-6       10  18-8       11   47-7      50

 

13-3       9   22-2       20  66-6      60

 

 Діти самостійно розв’язують поданні завдання. По закінченню роботи, по одному учневі з свого варіанту, виходять по черзі до дошки і маркером у пропущеній клітинці ставлять знак рівності- «більше», «менше», «дорівнює».

 

 (-Хто поставив інший знак?)

Ви молодці, впорались із завданням Чаклуна і Лисичка теж повертається до «Лісової школи».

 

Б. Розв’язування задач.

- А хто це до нас поспішає?

 Що за дивна непосида

 На стежинку шишки кида.

 З гілки скік та скік на гілку

 Ви впізнали хто це?

     (Білка)

- Білочка теж не може потрапити до лісу.

 Щоб допомогти Білочці, нам потрібно виконати наступне завдання:

   (на екрані з’являється скорочений запис задач)

 

   білих грибів – 10

   лисичок – 4

   скільки разом грибів?

 

- За малюнком складемо умову задачі.

   Аналіз задачі:

- Задача про що? (про гриби)

- Скільки білих грибів знайшла Білочка?

- Скільки лисичок знайшла Білочка?

- Що питається в задачі? Що означає слово «разом»?

- Як будем розв’язувати?

 

(запис розв’язку задачі учнями в зошиті, 1 учень- біля дошки).

 

- Давайте до умови цієї задачі, запитання перебудуємо так, щоб задача розв’язувалась дією віднімання.

 (На скільки більше Білочка знайшла білих грибів?) Розв’язуємо усно.

 

  1. Фізкультхвилинка.

Час настав для відпочинку- проведено фізкультхвилинку.

(на екрані з’являються жабки)

 

Дві веселі жабки рахували лапки:

- В тебе п’ять і в мене п’ять

Ми умієм рахувать.

Вийшов бусол з комишу:

- Вас до школи запишу!

Жабки миттю до води

Поховались хто куди.

- І чого було тікати?

- Бо не вмієм рахувати.

   (відео супроводжується на екрані)

 

2 задача

(на екрані з’являється умова другої задачі)

 

Було -10 л  меду

У діжці – 7 л

У банці - ? л

За малюнком складемо  умову задачі. (діти складають задачу)

 

Аналіз задачі:

  • Задача про що? (про мед)
  • Скільки меду у діжці?
  • Скільки меду банці?
  • Скільки разом меду ?
  • Що питається в задачі?
  • Цю задачу розв’язуємо в парі.

(запис розв’язку задачі учням в зошиті, 1 учень – біля дошки)

 

 Ви молодці, впорались із завданням Чаклуна і Білочка теж повертається до «Лісової школи».

 

 В. Віршовані задачі.

 А ось і ще одне звірятко поспішає за допомогою:

   Він влітку медом ласував,

   Досхочу малини мав.

   А як впав глибокий сніг

   Позіхнув і спати ліг.

   Бачив, чи не бачив сни,

   А проспав аж до весни. 

       (Ведмідь)

 

  • Ведмедик теж не може потрапити до «Лісової школи».

Щоб допомогти йому, нам потрібно виконати наступне завдання Чаклуна:

 

  1. Що у лісі там гримить?

Робить вулики ведмідь.

Він зробив їх тільки 7 –

На два менше, ніж хотів.

     (9)

   2) Заєць вуха насторожив-

Ліс шумів із всіх кінців.

Хто сказати мені може

Скільки вух у трьох зайців?

     (6)

 

 Ви швидко впоралися із цими задачами Чаклуна і Ведмедик теж повертається до «Лісової школи».

 

  Г. Побудова відрізків.

   А ось між листями і гілками

   По вузькій доріжці

   Біжить клубок з голками

   На коротеньких ніжках.

       (Їжачок)

 

  • Їжачок теж хоче потрапити до школи, але не може.
  • Допоможемо йому?
  • Потрібно виконати наступне завдання Чаклуна.

(на екрані з’являється завдання)

 

Накреслити два відрізки.

Довжина першого відрізка -7 см

Другий відрізок - на 5 см довший.

 

 (діти в зошитах креслять 2 відрізки, 1 учень- коментує розв’язок)

 

 Ви молодці, швидко впорались із завданням Чаклуна, Їжачок теж повертається до «Лісової школи».

 

  1.  Гімнастика для очей. (на екрані)

 

 Ґ. Розпізнавання геометричних фігур.

 

  • Всі учні уже потрапили до «Лісової школи»

і з нетерпінням чекають на урок.

Але нема ще кого?

    (Сови)

 

  • Щоб повернути Тітоньку Сову до «Лісової школи», ми повинні виконати останнє завдання Чаклуна.

(на екрані з’являються геометричні фігури, діти називають їх)

 

 Ви молодці, перемогли Чаклуна і допомогли мешканцям лісу потрапити додому.

 

  1. Підсумок уроку.

Гра «мікрофон»

  • Чи цікаво вам було працювати на уроці?
  • А яке із завдань, на вашу думку, було найцікавішим?
  • Спасибі вам за спільну працю. Ви дуже хороші діти. Допомогли лісовим мешканцям. Я вами задоволена.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Фоміна Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 липня 2019
Переглядів
3248
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку