Конспект уроку з математики для 1 класу на тему: "Розв'язування задач на вимірювання об'єму рідини в літрах. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання"

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Розв'язування задач на вимірювання об'єму рідини в літрах. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання“. Метою уроку є: закріплювати навички табличного додавання і віднімання в межах вивчених таблиць, уміння розв’язувати задачі; вчити практично користуватися одиницею вимірювання об’єму рідини — літром; вчити розрізняти істинні і хибні висловлювання, розвивати обчислювальні навички.
Перегляд файлу

Математика

Тема: Розв'язування задач на вимірювання об'єму рідини в літрах. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання

Мета: закріплювати навички табличного додавання і віднімання в межах вивчених таблиць, уміння розв’язувати задачі; вчити практично користуватися одиницею вимірювання об’єму рідини — літром; вчити розрізняти істинні і хибні висловлювання, розвивати обчислювальні навички, кмітливість, пам'ять, мислення; виховувати уважність, охайність.

Обладнання: предметні малюнки.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Весела лічба

Вінні-Пух пішов на річку,
Упіймав там сім плотвичок.
Дві він П’ятачку віддав,
Решту у відро поклав.
Ось питання дітворі:
Скільки рибок у відрі? (7 – 2 = 5.)

Нещодавно ми нову
Кізоньку купили,
Вже п’ять літрів молока
Всього надоїли.
Ось у глечику воно,
Тут його два літри.
Ну а решту полічіть.
Скільки ще в макітрі? (5 – 2 = 3.)

Можна в глечик налити два літри
І три літри налити в макітру.
Тож скажіть, на скільки літрів
Більше вміщує макітра. (3 – 2 = 1.)

2. Усна лічба

Квас звірята купували,
У балони наливали:
Білочка, ведмідь і жабка,
І зайчисько — Сіра Лапка.
Ну а це, напевно, слон
Тут залишив свій балон.

— Хто скільки літрів купить?

3. Гра «Мовчанка»

4. Математичний диктант (усно)
1) Зменшити 6 на 4;
2) збільшити 9 на 1;
3) знайти суму чисел 3 і 5;
4) від 9 відняти 4;
5) на скільки 5 більше ніж 3?
6) на скільки 7 менше від 10? (Відповіді: 2, 10, 8, 5, на 2, на 3)

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати приклади на додаваня і віднімання, розв’язувати задачі, в тому числі задачі, в яких будемо визначати об’єм рідини в літрах, а також виконувати інші цікаві завдання.

IV. Розвиток математичних знань

1. Робота за підручником (с. 85)

Завдання 1

Які числа потрібно вставити? Запишіть утворені рівності.

5 + 1 = 6   4 + 2 = 6   7 + 2 = 9

1 + = 6   2 + = 6   2 + = 9

Завдання 2

У Ганнусі — 3 і 2 квітки. У Іванки — 2 і 3 квітки. Чим схожі букети у дівчаток? (Однаковою кількість квітів — 5 квіток: 3 + 2 = 5, 2 + 3 = 5).

Чим відрізняються їхні букети? (Різною кількістю видів квітів: 3 і 2, 2 і 3).

Завдання 5

Які висловлювання істинні, а які хибні?

• Після осені настає зима. (Так).

• Після літа настає весна. (Ні).

• Влітку діти навчаються у школі. (Ні).

• Число 7 менше, ніж число 10. (Так).

• Число 9 більше, ніж число 10. (Ні).

2. Складання і розвязування задач

— Розгляньте перший малюнок. Скільки л рідини в каністрі? Скільки у відрі? Якою дією розв’яжемо задачу? (2 + 6 = 8 л)

— Розгляньте другий малюнок. Скільки л рідини у мисці? А у відрі? Якою дією розв’яжемо задачу? (10 – 3 = 7 л)

3. Розвязування задач

— Складіть і розв’яжіть задачі за малюнком.

Перед вами різний посуд,
Поряд собачатко босе.
Не придумає, хоч плач,
Собача таких задач!

Фізкультхвилинка

На пальчики встанемо —

До хмарин дістанемо.

Один, два, три, чотири,

До хмарин дістанемо.

Нахиліться стільки раз,

Скільки квіточок у нас.

Один, два, три, чотири, п’ять —

Добре вмієм рахувать.

Скільки покажу грибків,

Стільки ви зробіть стрибків.

Один, два, три, чотири, п’ять —

Час усім відпочивать.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 46)

Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)

2. Складання і розвязування задач за скороченим записом

І — 6 л

ІІ — ?, на 3 л >, ніж

Що означає «на 3 л більше...?»

Якою дією розв’яжемо задачу? (6 + 3 = 9 (л))

— Розгляньте малюнки, складіть і розв’яжіть задачі.

— Як знайти невідомий доданок? (від суми відняти відомий доданок)

3. Робота з геометричним матеріалом

Скільки на малюнку чотирикутників? (5).

4. Усне розв’язання віршованих задач

З гірки на санчатах
Каталось сім малят.
З них шестеро — дівчата.
Скільки ж там хлоп’ят? (7 – 6 = 1.)

Дві великі капустини
Козі Марфі принесли,
А у Марфи капустини
У коморі вже були.
Марфа всі порахувала:
Всіх тепер їх десять стало.
Відповідь давай скоріше,
Скільки там було раніше? (10 – 2 = 8.)

5. Самостійна робота

За даними таблиці склади вирази та обчисли їх значення.

6. Виконання завдання на кмітливість.
У відрі 8 л води. Є банки: 3 л, 1 л, 2 л — всіх по дві. У який посуд я можу перелити цю воду? (Діти пропонують різні варіанти: 3 + 3 + 2; 3 + 2 + 2 + 1 та ін.)

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Чим цікавим для вас був урок?

— Що на уроці було важко виконувати?
— Які завдання сподобалися найбільше?

Гра «Збудуємо снігову фортецю».
Учні складають вираз зі значенням, яке пропонує вчитель (наприклад, вчитель каже 7, тоді учні пишуть 10 – 3 або 2 + 5 або 7 + 0 тощо), записують його на дошці і обводять. Гру можна проводити як змагання двох або трьох команд, якщо кожна має свій варіант виразу.

848

 

 

doc
Додано
27 жовтня
Переглядів
80
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку