Урок математики в 1 класі " Лічба в межах 20"

Про матеріал
Вдосконалювати знання про компоненти дії додавання,та віднімання ,вміння знаходити невідомий доданок; про натуральний ряд чисел. 2.Закріплювати й корегувати навички додавання й віднімання виду 10+7; 17-7; довести їх до автоматизму.
Перегляд файлу

Урок  математики в 1 класі

Тема: Лічба в межах 20. Складання рівностей на основі переставної  властивості  додавання та зв'язку дій додавання і віднімання. Розв’язування задач на знаходження невідомого доданку. Побудова відрізків заданої довжини.

Змістовна мета уроку:

1.Вдосконалювати знання про компоненти дії додавання,та віднімання ,вміння знаходити невідомий доданок; про натуральний ряд чисел.

2.Закріплювати й корегувати навички додавання й віднімання виду 10+7; 17-7; довести їх до автоматизму.

3.Доповнити знання учнів про співвідношення між одиницями вимірювання довжини.

Діяльнісна мета уроку:

  1.                Корегувати й закріплювати знання про склад числа;
  2.                Закріплювати поняття «рівність», «вираз», «сума», «різниця»;
  3.                Розвивати навички усного рахунку,математичне мовлення, здатність логічно мислити,вміння розв’язувати практичні завдання,продовжити формування комунікативних компетенцій,
  4.                Вчити аналізувати,виокремлювати головне, узагальнювати і систематизувати.
  5.                Виховувати шанобливе ставлення до Батьківщини, формувати активну життєву позицію;виховувати  позитивне ставлення до себе, свого «я»,повагу до колективу,дбайливе ставлення до родини,зацікавлення до предмета.

Основні поняття уроку:

  •               Цифра,число;
  •               Доданок,сума;
  •               Зменшуване,від’ємник , різниця;
  •               Найменше двоцифрове;найбільше двоцифрове;
  •               Рівність, нерівність
  •               Відрізок,трикутник
  •                

Обладнання: мультимедійна презентація до уроку, роздатковий матеріал,калина для самооцінки.

Тип уроку: закріплення набутих знань.

 

 

Хід уроку

І. Самовизначення до діяльності(організаційний момент)

Сядьте,діточки, рівненько

Руки покладіть гарненько

Голівоньки підніміть

І плечі гарно розгорніть.

  1.                На екрані з’являється  малюнок, на якому заховані цифри 0,1,7.

Є багато країн на Землі

В них озера,річки і долини

Є країни великі й малі

Та найкраща завжди Батьківщина.

- Діти,подивіться уважно на екран ,що цікавого ви помітили?

- Які цифри заховалися?(0,1,7)

- Куточок якої держави зображено?( Україна)

- З чого ви зробили такі висновки?(припущення дітей)

- Мамина пісня, батьківська хата, дідусева казка, бабусина вишиванка, рушник, калина біля вікна-це народні символи. Саме гілочка калини допоможе нам побачити наскільки ви були активними на уроці, а вам оцінити свою роботу.(у кожного на парті малюнок калини-діти по мірі виконання завдань будуть зафарбовувати ягідку,якщо вважатимуть, що працювали гарно).

 

ІІ Етап підготовки учнів до активного і свідомого засвоєння матеріалу уроку.

  •                   Як ви вважаєте,любі мої, чи зможемо ми на протязі всього уроку працювати лише з цими цифрами?

(очікувані результати)

  •                   То ж настав час перевірити ваші припущення.
  1.               Усний рахунок

Не обчислюючи

На екрані вирази:       7+7             10+10

1+7            1+0

1+1            7+0

  •                   Знайдіть вираз в якого найменше значення(1+0 ,бо складається з найменших доданків)
  •                   Знайдіть вираз з найбільшим значенням(10+10,тому,що складається з найбільших доданків)
  •                   А чи є серед даних виразів вирази з однаковими значеннями(1+7, 7+1 – вони мають однакові доданки,тільки переставлені місцями)

Індивідуальні завдання:

10+10+10+10

17+17+17+17

  •                   Знайти спільні і відмінні ознак.
  1.               Пальчикова гімнастика

( учні масажують долоні й пальці за допомогою масажних м’ячиків)

3) Хвилинка каліграфії

Розгляд цифр, аналіз, визначення елементів.

Зошит свій я відкриваю

Навкоси його кладу

Ручку я ось так тримаю

Сяду рівно, не зігнуся

До роботи я беруся.

  •                   Спочатку учні по одному разу записують кожну цифру за зразком, а потім отримують завдання в групах:
  •                   Розташуйте цифри так, щоб в кожному рядку, стовпчику цифри не повторювалися.

Діти спочатку в групах виконують на окремих аркушах, потім записують всі варіанти в зошити не забуваючи про каліграфічне написання цифр.

107  017   170

071   701   701

  1.          170   017

4)Тренінг обчислювальних навичок

  •                   Використовуючи дані цифри утворіть всі можливі двоцифрові числа

( 10,11,17,70,71,77)- на екрані

  •                   Що спільного?
  •                   Запишіть утворені числа в порядку зростання хлопчики і в порядку спадання дівчатка(взаємоперевірка)
  •                   Отже, яке найменше серед даних чисел?(10)
  •                   А яке взагалі існує найменше двоцифрове? (10)
  •                   А яке найбільше серед записаних вами чисел?(77) За допомогою якої цифри записуємо дане число? (7)
  •                   Можливо хтось з вас знає яке взагалі найбільше двоцифрове число існує?(99)
  •                   В якому числі одиниць на 6 більше ніж десятків? (17)

7  10   17-на екрані.

ІІІ Побудова проекту виходу з утруднення

  •                   Саме з цими числами ми продовжимо працювати надалі.
  •                   Чим відрізняється цифра від числа?
  •                   Дайте характеристику цим числам. Що цікавого помітили?(17 складається з 10 та 7)
  •                   Так,число 17 складається з 1 десятка та 7 одиниць.
  •                   Діти,а як ви вважаєте, скільки виразів можна скласти використовуючи тільки дані числа?

( припущення дітей)

  •                   Давайте складемо з вами вираз на додавання використовуючи ці три числа.

7+10=17

(згадати назви компонентів при додаванні)

  •                   А зараз давайте пригадаємо вивчене нами раніше правило,що стосується доданків.

(від перестановки місцями доданків сума не змінюється)

  •                   То ж який наступний вираз ми складемо спираючись на дане правило?

10+7=17( 1 учень коментуючи біля дошки)

  •                   Дітки, а тепер пригадайте, чи існує зв'язок між дією додавання й віднімання?

(так-це взаємообернені дії)

  •                   Використовуючи наші знання отримані на попередньому уроці пригадайте, скільки виразів на віднімання можна скласти з виразу на додавання?(2)
  •                   Будь ласка, давайте їх складемо.

17-10=7

17-7=10 (коментуючи)

(пригадати назви компонентів при відніманні)

 

ІV Фізкультхвилинка

 

V Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.

  1.                На екрані

*+10=17       7+*=17

*+7=17          10+*=17

*-10=7           17-*=7

*-7=10           17-*=10

- Знайдіть вираз в якому невідомий перший доданок

- Знайдіть вираз в якому невідомий другий доданок

- Знайдіть вираз в якому невідоме зменшуване

- Знайдіть вираз в якому невідомий від’ємник

 

VІ Включення в систему знань і повторення

 

  1.               Робота над задачею.

Сьогодні на уроці відсутній Артем, його матуся зателефонувала мені й повідомила, що в нього сильний кашель. Я порадила їй спробувати вилікувати сина цілющим чаєм з калини.( демонструю дітям в’язку ягід)

Для цього їй необхідно взяти 17 ягід калини й залити їх склянкою окропу. Але в матусі знайшлося тільки 10 ягід. Давайте допоможемо Артему одужати, для цього нам необхідно порахувати скільки ягід калини матусі ще необхідно придбати.

Діти складають коротку умову до задачі. Обчислюють її, записують розв'язок в зошити. Визначають вид задачі

 Складають обернену задачу. (Усно) Визначають вид задачі.

  1.               Робота в групах

Робота з нерівностями

Розташувати  числа 10,7, 17 так, щоб нерівності були правильними.

*>*<* І група

 

*<*>*ІІ група

 

*>*>*ІІІ група

 

*<*<*ІV група

Круги Ейлера

Розташуйте 10 одиничок так, щоб у кожному крузі їх було по 7.

 

 

 

 

 

 

 

  1.               Робота з геометричним матеріалом
  •                   Відступіть праворуч 5 клітинок і поставте точку. Давайте назвемо її ( А ). Виходячи з цієї точки необхідно побудувати 2 відрізки так, щоб вони утворили відрізок 11 сантиметрів, при умові, що один з них дорівнюватиме 1 сантиметру.
  •                   Діти креслять, перетворюють в дециметри
  •                   Подивіться ,як виконав це завдання Незнайко
  •                   Вірно?(ні)
  •                   Чому? Адже умову виконано.  ( утворився не відрізок, а ламана)
  •                   А якщо поєднати точки ВС, яку фігуру отримаємо? ( трикутник)
  1.               Розгадування ребусів.
  •                   Ось бачите, скільки завдань ми змогли виконати використовуючи лише наші числа.
  •                   А чи зможемо ми з вами скласти ребуси, використовуючи ці числа. Для цього нам необхідно пригадати уроки навчання грамоти.

( учні в групах складають ребуси) 7Я, Р1НА

-Є слова,які народжуються для того,щоб торкнути найніжніші струни душі людської. До таких слів найрідніші для нас: сімя , родина, мама, тато, -цінуйте, бережіть один одного, дбайте, піклуйтеся. Коли ви перебуваєте вдома-ви дочки і синочки, а коли ви знаходитеся в школі-ви учні, школярі, а разом ми також велика шкільна родина.

- А я пропоную вам розгадати ще  ребуси, які я вам підготувала.

7’НО     ВІ7      СМОР     Г1А

 

VІІ  Рефлексія діяльності

  •                   Яку мету ми ставили перед собою на уроці?
  •                   Чи вдалося нам її досягти?

Гра « Доповни речення» « Мікрофон»

  •                   Сьогодні на уроці я дізнався…
  •                   Сьогодні на уроці я навчився…
  •                   Найбільше мені сподобалося…
  •                   Я запам’ятав …
  •                   Складним для мене було…
  •                   Хочу краще навчитися…

 

VІІІ Підсумок уроку

 

А тепер погляньте на свої гілочки калини, покажіть їх всім нам-це показник ваших старань.

Щоб цвіла Україна моя,

Ми даєм обіцянку нині

Вчитись так, щоб набуті знання

Знадобились моїй Батьківщині.

  •                   Я вам вдячна за те, що ви сьогодні працювали, старалися працювати. Я знаю, що ви в мене найкращі. Ви були сьогодні неперевершеними. Дякую вам за урок. А зараз давайте прикрасимо нашими гілочками калини карту України, щоб наша держава квітла, а разом з нею наші сім'ї та шкільні родини.

( Учні під пісню « Діти України» виходять до дошки й прикрашають карту своїми гілочками калини)

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 жовтня
Переглядів
202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку