Урок математики в 1 класі
Тема: Лічба в межах 20. Складання рівностей на основі переставної властивості додавання та зв'язку дій додавання і віднімання. Розв’язування задач на знаходження невідомого доданку. Побудова відрізків заданої довжини.
Змістовна мета уроку:
1.Вдосконалювати знання про компоненти дії додавання,та віднімання ,вміння знаходити невідомий доданок; про натуральний ряд чисел.
2.Закріплювати й корегувати навички додавання й віднімання виду 10+7; 17-7; довести їх до автоматизму.
3.Доповнити знання учнів про співвідношення між одиницями вимірювання довжини.
Діяльнісна мета уроку:
Основні поняття уроку:
Обладнання: мультимедійна презентація до уроку, роздатковий матеріал,калина для самооцінки.
Тип уроку: закріплення набутих знань.
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності(організаційний момент)
Сядьте,діточки, рівненько
Руки покладіть гарненько
Голівоньки підніміть
І плечі гарно розгорніть.
Є багато країн на Землі
В них озера,річки і долини
Є країни великі й малі
Та найкраща завжди Батьківщина.
- Діти,подивіться уважно на екран ,що цікавого ви помітили?
- Які цифри заховалися?(0,1,7)
- Куточок якої держави зображено?( Україна)
- З чого ви зробили такі висновки?(припущення дітей)
- Мамина пісня, батьківська хата, дідусева казка, бабусина вишиванка, рушник, калина біля вікна-це народні символи. Саме гілочка калини допоможе нам побачити наскільки ви були активними на уроці, а вам оцінити свою роботу.(у кожного на парті малюнок калини-діти по мірі виконання завдань будуть зафарбовувати ягідку,якщо вважатимуть, що працювали гарно).
ІІ Етап підготовки учнів до активного і свідомого засвоєння матеріалу уроку.
(очікувані результати)
Не обчислюючи
На екрані вирази: 7+7 10+10
1+7 1+0
1+1 7+0
Індивідуальні завдання:
10+10+10+10
17+17+17+17
( учні масажують долоні й пальці за допомогою масажних м’ячиків)
3) Хвилинка каліграфії
Розгляд цифр, аналіз, визначення елементів.
Зошит свій я відкриваю
Навкоси його кладу
Ручку я ось так тримаю
Сяду рівно, не зігнуся
До роботи я беруся.
Діти спочатку в групах виконують на окремих аркушах, потім записують всі варіанти в зошити не забуваючи про каліграфічне написання цифр.
107 017 170
071 701 701
4)Тренінг обчислювальних навичок
( 10,11,17,70,71,77)- на екрані
7 10 17-на екрані.
ІІІ Побудова проекту виходу з утруднення
( припущення дітей)
7+10=17
(згадати назви компонентів при додаванні)
(від перестановки місцями доданків сума не змінюється)
10+7=17( 1 учень коментуючи біля дошки)
(так-це взаємообернені дії)
17-10=7
17-7=10 (коментуючи)
(пригадати назви компонентів при відніманні)
ІV Фізкультхвилинка
V Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
*+10=17 7+*=17
*+7=17 10+*=17
*-10=7 17-*=7
*-7=10 17-*=10
- Знайдіть вираз в якому невідомий перший доданок
- Знайдіть вираз в якому невідомий другий доданок
- Знайдіть вираз в якому невідоме зменшуване
- Знайдіть вираз в якому невідомий від’ємник
VІ Включення в систему знань і повторення
Сьогодні на уроці відсутній Артем, його матуся зателефонувала мені й повідомила, що в нього сильний кашель. Я порадила їй спробувати вилікувати сина цілющим чаєм з калини.( демонструю дітям в’язку ягід)
Для цього їй необхідно взяти 17 ягід калини й залити їх склянкою окропу. Але в матусі знайшлося тільки 10 ягід. Давайте допоможемо Артему одужати, для цього нам необхідно порахувати скільки ягід калини матусі ще необхідно придбати.
Діти складають коротку умову до задачі. Обчислюють її, записують розв'язок в зошити. Визначають вид задачі
Складають обернену задачу. (Усно) Визначають вид задачі.
Робота з нерівностями
Розташувати числа 10,7, 17 так, щоб нерівності були правильними.
*>*<* І група
*<*>*ІІ група
*>*>*ІІІ група
*<*<*ІV група
Круги Ейлера
Розташуйте 10 одиничок так, щоб у кожному крузі їх було по 7.
( учні в групах складають ребуси) 7Я, Р1НА
-Є слова,які народжуються для того,щоб торкнути найніжніші струни душі людської. До таких слів найрідніші для нас: сімя , родина, мама, тато, -цінуйте, бережіть один одного, дбайте, піклуйтеся. Коли ви перебуваєте вдома-ви дочки і синочки, а коли ви знаходитеся в школі-ви учні, школярі, а разом ми також велика шкільна родина.
- А я пропоную вам розгадати ще ребуси, які я вам підготувала.
7’НО ВІ7 СМОР1А Г1А
VІІ Рефлексія діяльності
Гра « Доповни речення» « Мікрофон»
VІІІ Підсумок уроку
А тепер погляньте на свої гілочки калини, покажіть їх всім нам-це показник ваших старань.
Щоб цвіла Україна моя,
Ми даєм обіцянку нині
Вчитись так, щоб набуті знання
Знадобились моїй Батьківщині.
( Учні під пісню « Діти України» виходять до дошки й прикрашають карту своїми гілочками калини)
1