Конспект уроку з математики для 1 класу на тему "Складання таблиць додавання і віднімання числа 6. Задачі на різницеве порівняння. Побудова відрізка, коротшого (довшого) від дано

Про матеріал

Розробка уроку розрахована на учнів 1 класу. Представлена у вигляді мандрівки зі сніжинкою по темі "Складання таблиць додавання і віднімання числа 6. Задачі на різницеве порівняння", мета якої - засвоїти табличні випадки додавання і віднімання числа 6; закріпити знання складу числа 5,6; формувати обчислювальні навички в межах 10, вміння порівнювати числа на основі порівняння груп предметів; розвивати математичне мовлення , логічне мислення, уміння аналізувати та узагальнювати; виховувати охайність у написанні, бережливе ставлення до птахів.

Перегляд файлу

Математика 1 клас

Тема . Складання таблиць додавання і віднімання числа 6. Задачі на різницеве порівняння.  Побудова  відрізка, коротшого (довшого) від даного. (с.65).

Мета: засвоїти табличні випадки додавання і віднімання числа 6; закріпити знання складу числа 5,6; формувати обчислювальні навички в межах 10, вміння порівнювати числа на основі порівняння груп предметів; розвивати математичне мовлення , логічне мислення, уміння аналізувати та узагальнювати; виховувати  охайність у написанні, бережливе ставлення до птахів.

Обладнання: сніжинка з променями - завданнями, міні - сніжинки успіху на кожного учня, сніговичок  Вітамінчик з прикладами   з таблиці 6, кульки для усного рахунку, сніговики для складу чисел 5,6, схеми  до типів задач.

                                                                                 Хід уроку

І.Організаційний момент

Всі сідаймо дружно, діти,

Домовляймось не шуміти

Старанно на уроці працювати

І знання мерщій хапати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Мозкова атака.

-  Яка пора року, місяць?

-  Який по порядку це місяць?

- Скільки місяців у році? (рахуємо)1-12, 12-1 .

Від 2 , від 5, через 2.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Загадка.

Зимової  днини гостя прилетіла

В неї сукня сніжно - біла

Цікавинок повен міх.

Завдань вистачить на всіх.

Чи впізнали ви цю гостю?

- Це чарівна сніжинка. Вона нам допоможе сьогодні на уроці.

- Скільки променів має? ( 6)

Отже має 6 цікавинок для нас.

2. Розгляд промінців:

1. числа;

2. склад:

3. таблиці:

4. задачі;

5.приклади;

6. відрізок.

3. Каліграфічна хвилинка.

-  Сніжинка прохає провести каліграфічну хвилинку і записати цифру, яка позначає кількість її  променів.  6  6  6  66

4. Х-ка числа 6. (Сусіди, парне, 6 більше.. 6 менше..)

5. Сніжинка проготувала вам подарунки – сніжиночки успіху: виконуючи її завдання, ви будете відмічати  промінці двома кольорами: було легко – синій колір, важко - червоний.

- На кінець уроку поглянемо , які в кого сніжинки вийшли.

-А щоб «цікавинки» всі взнати, треба тему, над  якою працюємо, пригадати.

(Таблиці додавання і віднімання в межах 10).

- Які таблиці вже знаємо?

- Яку таблицю не лічу, бо  за правилом лічу. (За яким правилом?)

6. Усний рахунок (повторення таблиці числа  5.  Гра «Кулька»

-Я кидаю кульку +5,-5 і хто її ловить , називає відповідь прикладу.

Інші діти віялами показують відповіді.                               

- Про числа повторили , сніжинку успіху відмітили.

7. Групова робота . Гра «Ліпимо сніговика»(склад 5,6). 

- Що можна взимку ліпити з кульок?

Чия команда швидше зліпить сніговика.

 

 

 

         3+3                 2+3

         4+2                 1+4

         1+5                 5+0

 Фронтальна перевірка – віялами. 1 варіант – склад 5, 2 варіант - склад 6.

                          

   - Склад чисел повторили , сніжинку успіху відмітили.

8. Фізкультхвилинка.

ІV. Оголошення теми уроку

-Сніжинка привела нас до казкового сніговика Вітамінчика.

- Чому його так назвали?

- Що тримає  в руках? (кульки) Скільки їх? (4)

- Що схоже в усіх кульках?( Всі на додавання)

- Як називаються числа при додаванні?

- Який  другий доданок? (6).

- Отже, тема уроку: «Складання таблиць додавання і віднімання числа 6».  а+6

Завдання уроку: скласти таблицю додавання і віднімання числа 6.

V. Робота над темою уроку.

1. Робота з підручником с. 65 № 1.

- Чому відповідей немає?

- Бо з інших таблиць відомі.

- Чому у сніговика Вітамінчика 4 приклади, а у книзі 8?

2. Запис таблиць у зошит з коментуванням

                                           

- Таблицю склали , сніжинку успіху відмітили.

- Денис біля дошки 3 стовпчик запише.

- Яка закономірність в таблицях?

2. Задача с.65 № 3.

- Сніговичок запрошує нас підкріпитися фруктами і овочами, бо в них багато вітамінів, щоб взимку не хворіти.

- Складемо задачу. За чим буде задача? (за малюнком).

- Скільки фруктів? Овочів? Чого більше? Яке запитання?

Скільки треба ще овочів, щоб стала однакова кількість?

- Як порівняти?

- Яка схема до цієї задачі? Тип задачі?

3. Фізкультхвилинка.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

1. Складання задачі за малюнком.

-  Вітамінчик не тільки нас пригостив.

– Кому  взимку потрібна допомога? Голод страшніший птахам за холод.

  • Яких пташок бачите?

Снігурі – 3

Синиці – 6

Поставте запитання. Яке ще питання можна поставити? (Всього, на скільки більше)

  • Запис виразів у зошит:

3+6= 9 (пт.)

6-3=3 (пт.)

-З задачею справилися , сніжинку успіху відмітили.

2. Приклади № 2.

- Замело сніжинку до хати сніговика. Щоб її розшукати, будемо приклади рахувати.

1 варіант -2 стовпчик

2 варіант - 3 стовпчик, 1 стовпчик – усно.

 

- Приклади обчислили, сніжинку успіху відмітили.

3. Креслення відрізку с.65 № 6.

-  Ідемо до хати сніговика. Скільки кроків залишилося ,взнаємо за допомогою олівця і лінійки .

- Виміряти відрізок.  Накреслити на 4см довший (більший).

-А Вітамінчик  прохає  таблицю +6  не забувати і відповіді нагадати.

 

 

  • Відрізок накреслили , сніжинку успіху відмітили.

V ІІ. Рефлексія. * успіху

-У всіх сніжинки сині? Молодці!

- Чи всі завдання легко було виконувати?

V ІІІ. Підсумок уроку

- Чого навчилися?

- Що цікавого було?

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Фурт Ольга Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 травня 2018
Переглядів
6675
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку