Урок-казка
«Ріпка»
ПОВТОРЕННЯ СКЛАДУ ЧИСЛА 10. СКЛАДАННЯ, ЗАПИС І ЧИТАННЯ РІВНОСТЕЙ. РОЗПІЗНАВАННЯ ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР. НАПИСАННЯ ВИВЧЕНИХ ЦИФР.
Математика 1-клас
Підготувала і провела Тесленко Світлана Валентинівна
Урок-казка
«Ріпка»
ПОВТОРЕННЯ СКЛАДУ ЧИСЛА 10. СКЛАДАННЯ, ЗАПИС І ЧИТАННЯ РІВНОСТЕЙ. РОЗПІЗНАВАННЯ ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР. НАПИСАННЯ ВИВЧЕНИХ ЦИФР
Мета: розглянути всі варіанти складу числа 10; вправляти у складанні і розв'язуванні прикладів на додавання і віднімання в межах 10; вчити порівнювати числа в межах 10, розпізнавати геометричні фігури; розвивати мислення, навички каліграфічного письма; виховувати старанність.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вчитель.
Гості наші вмостилися,
Діти їх роздивилися.
Привіталися, усміхнулися
І до мене повернулися.
— А тепер всі тихенько сіли. Сьогодні до нас прийшли гості, які хочуть подивитися, як ви за цей час подорослішали, чого навчилися, що вже вмієте робити. І ми із задоволенням це продемонструємо нашим гостям як учні 1-Б класу можуть працювати. А тому на уроці ми всі повинні бути: старанними, уважними, організованими, веселими і кмітливими.
Наш девіз:
Міркуємо - швидко!
Відповідаємо точно!
Лічимо – правильно!
Пишемо – гарно!
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати?
(Ріпка)
ІІІ. Робота за матеріалами уроку.
1. Усний рахунок. Повторення чисел і цифр в межах 10.
Посадив Дід Ріпку.
(СЛАЙД 3)
Виросла вона швидко
(СЛАЙД 4)
Дід за Ріпку тягне - тягне
Піт струменем з чола біжить:
А Ріпка раптом говорить.
Ти Дідусю, не спіши,
Краще сили бережи.
Бачиш, я якого зросту?
Витягнути мене не так просто!
Швидкий дуже ти який.
Ось тобі наказ такий:
Виконай мої завдання
І можливо ти тоді
Кашу з ріпки поїси
(СЛАЙД 5)
Завдання 1
Ріпка хоче перевірити як гарно ми знаємо вивчені числа і цифри якими ці числа записуються
- Зараз на екрані будуть з’являтися числа, а ви їх повинні впізнати і голосно назвати. (10)
(СЛАЙД 6, 7, 8, 9)
- Яке число заховала ріпка? (рука)
2. Повторення числового ряду в межах 10. Попереднє, наступне числа, сусіди.
Щось Ріпка міцно сидить!
Швидше кличе бабку дід (СЛАЙД 10)
ми, все ж таки, одна сім’я
Бабка, Бабка, мершій біжи,
Ріпку витягти допоможи.
Бабка: Кликав ти мене, мій друже?
Ось так Ріпка! Сидить дуже!
Ріпку зараз обв’яжу
Швидко витягти допоможу.
А Ріпка бабусі відповідає:
Ти, Бабуся, не спіши,
Краще сили бережи.
Бачиш, я якого зросту?
Витягти мене не так то й просто!
Поряд із Дідом ти сідай,
За завдання моє уважно читай.
Завдання 2
Хвилинка каліграфії «Конкурс красунь» (7,8,10)
- Назвіть числовий ряд, який ми з вами вже вивчили:
від 1 до 10, від 10 до 1, від 3 до 8, від 7 до 2.(усно за рукою)
- Назвіть пропущені числа
(СЛАЙД 11, 12, 13)
- Назвіть сусідів числа
(СЛАЙД 14, 15)
3. Складання, запис і читання рівностей.
Ой, втомилися, не можуть.
Може внучка допоможе. (СЛАЙД 16)
Онучка, Онучка! Виручай!
Бабці з Дідом допомагай!
А Ріпка й каже:
Внучка, Внучка не біжи,
Краще сили бережи.
Бачиш, я якого зросту?
Витягти мене не так то й просто!
Поруч з Бабусею сідай,
Та завдання моє читай.
- І з цим завданням треба, діти, нам впоратися зуміти.
Завдання 3 (робота за підручником)
(СЛАЙД 18 )
(СЛАЙД 19 )
(СЛАЙД 20 )
Геометричний матеріал
Фізхвилинка
Ручки ми покладемо
І фізхвилинку почнемо
(СЛАЙД 21-22)
4. Повторення складу чисел. Розв’язування прикладів.
Ой, втомилися, не можуть.
Може Жучка допоможе? (СЛАЙД 21)
Жучка, Жучка, поспішай.
Швидше нам допомагай!
Завдання 4
Піготували математичне віяло
Склад чисел
(СЛАЙД 24-30)
Приклади
(СЛАЙД 31)
Фіззарядка для очей
А зараз за порядком
Фіззарядка для оченяток
(СЛАЙД 32-33)
5. Розв’язування задачі.
Ой, втомилися, не можуть.
Може кішка допоможе? (СЛАЙД 34)
Мурка, Мурка, поспішай.
Швидше нам допомагай!
Завдання 5
Подивіться на запис і спробуйте здогадатися про що зараз піде мова?
ЗАДАЧА (СЛАЙД 35)
У Андрія шість книжок,
А в Павла — чотири.
Скільки книжечок разом,
Ви вже полічили? (6 + 4 = 10)
Сім горобців на гілку сіли,
До них три ще прилетіли.
Скільки горобців всього
На нашім дереві було? (7 + 3 = 10)
9 кошенят пісок копають
Та на сонці загоряють.
Ще одне сидить в траві.
Скільки всіх?
Скажіть мені! (9 + 1 = 10)
В чепурненькій годівниці
Горобці сидять, синиці.
Вісім горобців завзято
Узялись зерно клювати.
На мотузці куснем сала
Дві синички ласували
Полічи на рахівниці,
Скільки пташок в годівниці? (8 + 2 = 10)
6. Завдання з логічним навантаженням.
Нерівність. Парна робота.
Ой, втомилися, не можуть.
Може мишка допоможе? (СЛАЙД 36)
Мишка, мишка, поспішай.
Швидше нам допомагай!
Завдання 6
Спеціальне завдання від Ріпки. У кожного на столі лежить перевернута ріпка, ви зараз разом з товаришем по парті подумайте, яке ж число треба вставити, щоб отримати 10. Працювати дружно, тихенько і швиденько
(СЛАЙД 37)
(перевірка на дошці за допомогою цифр на магніті)
ІV. Підсумок уроку.
Ось робота закипіла,
Разом всі взялись за діло. (СЛАЙД 38)
Дід та Бабка,
Внучка й Жучка,
Кішка й мишка встали в ряд.
Один за одного вхопились,
Піднатужились і все,
Ріпка із землі повзе.
(СЛАЙД 39)
В казці діти побували,
Дуже гарно працювали.
А тепер скажіть, будь ласка,
Чи сподобалася казка?
|
|
|
|
10 |
|
|
|
8 |
5+5 |
|
|
6 |
5+3 |
|
|
5 |
1+5 |
|
|
4 |
2+3 |
|
|
|
3+1 |
|
|
|
|
Додатки
|
|
|
|
10 |
|
|
|
4 |
8+2 |
|
|
3 |
2+2 |
|
|
8 |
1+2 |
|
|
9 |
7+1 |
|
|
|
3+6 |
|
|
|
|
1