Урок математики на зазначену тему складений відповідно до проблемної теми, над якою я працюю "Арт - педагогіка як засіб навчання та виховання".У роботі було використано музикотерапію, танцетерапію,ігротерапію: ігри "Чарівний годинник ", "Дешифрувальник", "Ключики - замочки", інтерактивну вправу "Мікрофон", арт - терапевтичну фізкультхвилинку "Святковий пиріг". Під час вивчення нового матеріалу діти заспівали правило, яке швидко засвоїли та запам'ятали. Протягом уроку за роботою дітей спостерігала "добра Фея"- чарівниця, яка дарувала дітям за гарну роботу чарівні льодяники, Які в кінці уроку перетворилися на "чарівні сердечка". Підсумком уроку було те, що чарівний годинник переніс дітей у майбутнє і показав, ким будуть хлопчики класу, коли виростуть, діти заспівали прощальну частівку, складену вчителем.
В конспекті також вказані слайди від презентації, яка використовувалась на уроці.
Міністерство освіти та науки України
Відділ освіти Бердянської державної адміністрації
План -конспект
відкритого уроку з математики,
проведеного у 1 класі
Андрівської загальноосвітньої школи
І – ІІІ ступенів
Підготувала:
вчитель початкових класів
В. Г. Рунчева
Домашня адреса:
вул. Радянська, 68
с. Андрівка
Бердянського району
Запорізької області
71150
2015 – 2016 н. р.
Тема. Переставна властивість додавання. Задачі на засвоєння таблиць
додавання та віднімання.
Мета. Познайомити учнів з переставною властивістю додавання, вчити свідомо використовувати її під час розв’язання виразів та задач, удосконалювати навички розв’язувати задачі, продовжити роботу над засвоєнням вивчених таблиць додавання та віднімання, повторити склад числа 7, вдосконалювати навички свідомого її використання у розв’язанні виразів та задач. Розвивати математичну мову та логічне мислення. Виховувати почуття колективізму та поваги до слабкої статі.
Обладнання: годинник для усного рахунку, мікрофон, «чарівна» скринька,
« чарівні» льодяники, таблиця «Ключики – замочки» для
усного рахунку, таблиця «Геометричні» приклади,
магнітні дошки, індивідуальний роздавальний матеріал,
мультимедійний пульт, комп’ютер, слайди, таблиці
складу чисел, геометричні фігури, подушки з
йодованою сіллю.
Література:
О. Корчевська, Н. Кордуба - Математика - конспекти уроків – Тернопіль, «Мої посібники». 2002
Г.О.Анісімова,Л. І. Ольхова – Уроки математики – «Ліпс», Запопріжжя, 2008
« Методична робота вчителя початкових класів» - Харків, вид група «Основа», 2010
В. Химинець «Інновації у початковій школі» - Р – л 4.4. «Арт – терапія як засіб навчання і виховання» - Харків: Вид. «Основа», 2010.
І Організація дітей до уроку.
1. Музична хвилинка.
( Діти співають куплети, складені вчителем, що висвітлюють головні правила поведінки на уроці. )
Ось і дзвоник продзвенів,
Учням в клас уже пора.
Буде добре поводитись
наша чемна дітвора.
На уроці всім мовчать,
Гарно руку піднімать,
А коли дозволить вчитель,
Будем ми відповідать.
У портфель не заглядать,
І сусідів не штовхать,
А лише, коли перерва,
Будем речі готувать.
ІІ Актуалізація опорних знань.
1. Розгляд слайду.
- До нас на урок завітала добра чарівниця. Вона приготувала для Вас чарівні льодяники. На того, хто отримає найбільше таких льодяників, чекає сюрприз в кінці уроку.
Слайд № 1
2. Розгадування загадки
- Розгадайте чарівну загадку:
Тік – так, тік – так,
А з місця ніяк. (Годинник.)
- Годинник – символ плину часу.
- Це зачарований годинник. Тому він не йде, а стоїть на місці. Можливо в кінці уроку станеться диво і наш годинник знову стане показувати правильний час. Чаклунка, яка зачарувала наш годинник, поставила умову, що годинник покаже правильний час, якщо ви на уроці отримаєте багато чарівних льодяників.
Для цього нам треба добре попрацювати.
- Вставте в годинник пропущені числа.
- Чому число 7 виділено червоним кольором?
( Це чарівне число, саме його виділила чаклунка.)
-Яке сьогодні число?
-Сьогодні 7 лютого.
- Що ви зможете сказати про число 7?
3. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
- 7 – це непарне число;
- Щоб отримати число 7, треба до 6 + 1;
- Числа 6 та 8 – це сусіди числа 7;
- Число 6 менше від числа 7, тому що в натуральному ряді чисел воно стоїть ближе до початку натурального ряду чисел, ніж число 7.
-Число 8 більше від числа 7, тому що в натуральному ряді чисел воно стоїть далі від початку натурального ряду чисел.
- Всі числа, що в натуральному ряді чисел заходяться зліва від числа 7, менші за це число,
-Всі числа, що в натуральному ряді чисел знаходяться справа від числа 7, більші, ніж це число.
- Число 7 складається:
Слайд № 2
__7__
6 1
5 2
4 3
4 3
3 4
2 5
1 6
4. Складання виразів на порівняння. Робота з магнітними дошками.
- Складіть вирази на порівняння чисел, використовуючи число 7.
( запишіть на магнітні дошки)
4. Хвилинка каліграфії – каліграфічне написання числа 7 та його сусідів.
( У дітей схема написання числа 7)
- Приготуйтеся писати.
( Діти готують подушки з йодованою сіллю).
-Запишіть ці числа в прямому та зворотньому порядку.
( 6, 7, 8 – 8, 7. 6)
- До нашого числа 7 ми ще повернемось.
5.Фізкультхвилинка - гімнастика для очей.
6. Усна лічба.
- Наш годинник часу зможе перенести нас у майбутне. Якщо ми будемо дуже уважні, розв’яжемо вирази, то можемо дізнатися, ким будуть в майбутньому наші товариші – хлопчики.
( Гра « Замочки – ключики».)
Бармашов Максим |
Бонжуков Марк |
Котляр Микита |
Калєв Максим |
Петров Роман |
Заєць Володимир |
Воронюк Руслан |
7 - 4 |
10 - 6 |
10 - 1 |
3 + 3 |
1 + 6 |
4 + 4 |
8 - 6 |
2 + 2 |
9 - 3 |
3 + 6 |
2 +1 |
10 - 3 |
2 + 0 |
10 - 2 |
пожежник |
космонавт |
водій |
президент |
депутат |
міліціонер |
фермер |
ІІІ Вивчення нового матеріалу
1. Оголошення теми та мети уроку.
- Пригадайте, як називаються числа при додаванні?
- Сьогодні на уроці ми познайомимося з переставною властивістю додавання.
Дізнаємося, що відбудеться, якщо доданки переставити місцями.
2. Пояснення нового матеріалу.
-Чи знаєте ви скільки дітей в нашому класі? (10)
- А давайте зараз перевіримо.
- Вийдіть до дошки дівчатка.
- Скільки дівчаток в класі?
(Дитина прикріплює число 3);
- Вийдіть до дошки хлопчики.
-Скільки хлопчиків в класі?
( дитина прикріплює до дошки 7)
- Давайте складемо вираз, який допоможе нам переконатися, що дітей в класі 10.
3+7 =10
- А давайте перевіримо, чи зміниться кількість дітей, якщо першими вийдуть до дошки хлопчики.
- Вийдіть до дошки хлопчики.
- Скільки хлопчиків в класі?
( Дитина прикріплює число 7)
- Вийдіть дівчатка.
- Скільки дівчаток в класі?
(Дитина прикріплює число3)
- Складемо вираз.
7+3=10
- Подивіться на ці 2 вирази і скажіть, чому вони мають однакові відповіді ?
3. Ознайомлення з правилом. Гра – спів «Ехо».
Дадавати числа можна в будь – якому порядку.
Числа як не додавай,
Як їх місцем не міняй.
Результат один і той же
Дуже твердо ти це знай.
- Як зручніше додавати:
3 + 7 чи 7 + 3
- Для чого нам це правило?
4. Фізкультхвилинка «Святковий пиріг»
Слайд № 3
ІV Закріплення нового матеріалу.
1. Розв’язування задач. Творча робота над задачею.
- Це зараз у нас 7 хлопчиків. А раніше скільки було?
- 6
- А дівчаток?
- 3
- Давайте сладемо задачу, в якій треба дізнатися, скільки дітей було у нас в класі.
-Спочатку запишіть у зошитах : Задача
Слайд № 4
Дівчаток– 3 } ?
Хлопчиків – 6
- Можливо хтось пам’ятає, що це за задача?
( На знаходження суми двох доданків)
- Повторимо задачу.
- В класі 3 дівчинки і 6 хлопчиків.
- Як називається ця частина задачі?
- Скільки всього дітей в класі?
- Як називається ця частина задачі?
- Якщо….
- Продовжіть мою думку.
- Роз’вяжіть задачу.
( 3 + 6 = 9 ( д. )
- Як називається ця частина задачі?
- Що ми повинні тепер зробити?
( Дати відповідь на запитання задачі. )
- Щоб дати відповідь на запитання задачі, треба пригадати запитання.
-Що запитувалось в задачі?
- Пригадайте, що ми знаходили під час розв’язання?
(Суму двох доданків)
- А яке правило ми сьогодні вивчили?
- А давайте, використовуючи наше правило, запишемо розвязання цієї задачі по – іншому.
( 6 + 3 = 9 ( д. )
- Пригадайте ще раз, як називаються числа при додаванні.
- А давайте зараз змінимо цю задачу так, щоб треба було знайти один з доданків.
Слайд №5
Дівчаток - 3} - 9
Хлопчиків - ?
( 9 – 3 = 6 (хл.) )
Слайд № 6
Дівчаток - ?} - 9
Хлопчиків – 6
( 9 – 6 = 3 (д.) )
Слайд № 7
Дівчаток – 3
Хлопчиків- ? на 3 більше
( 3 + 3 = 6 (хл.) )
Слайд № 8
Хлопчиків - 6
Дівчаток - ? на 3 менше
( 6 – 3 = 3 (д.) )
- Давайте змінемо задачу так, щоб треба було порівняти кількість хлопчиків і дівчаток в класі.
Слайд №9
Дівчаток – 3
Хлопчиків – 6 На ? більше
Щоб ці числа порівняти,
То від більшого числа
Треба менше віднімати.
( 6 – 3 = 3 (хл.) )
2. Фізкультхвилинка
Слайд № 10
Подув вітер, пішов сніг,
піднялась завірюха,
сховалось сонечко.
Затих вітер,
припинилась завірюха,
визирнуло сонечко,
посміхнулось.
3.Самостійна робота. Гра «Дешифровщик».
-----?
( Діти виконують завдання під музику)
1. Що тут написано?
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Т |
А |
Р |
Г |
И |
М |
9 + 1 – 4 =
9 – 3 - 4 =
8 – 6 + 1 =
6 – 5 + 3 =
6 + 1 – 5 =
6 – 3 + 0 =
3 + 1 + 1 =
8 – 6 – 1 =
3 + 7 – 8 =
Слайд № 11
Маргарита
2. Що тут написано?
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Л |
А |
І |
Н |
Т |
В |
С |
6 + 3 – 2 =
5 + 3 – 2 =
7 – 5 + 1 =
9 – 2 – 2 =
5 – 3 – 1 =
6 + 4 – 8 =
8 – 6 + 2 =
1 + 1 – 0 =
Слайд № 12
Світлана
3. Що тут написано?
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Я |
Т |
А |
С |
Н |
2 + 3 + 0 =
7 – 2 – 2 =
6 + 2 – 4 =
2 + 4 – 4 =
8 – 2 – 5 =
Слайд № 13
Настя
Що тут написано?
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Т |
А |
Р |
Г |
И |
М |
9 + 1 – 4 = 6 М
9 – 3 - 4 = 2 А
8 – 6 + 1 = 3 Р
6 – 5 + 3 = 4 Г
6 + 1 – 5 = 2 А
6 – 3 + 0 = 3 Р
3 + 1 + 1 = 5 И
8 – 6 – 1 = 1 Т
3 + 7 – 8 = 2 А
Що тут написано?
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Л |
А |
І |
Н |
Т |
В |
С |
6 + 3 – 2 = 7 С
2 + 3 + 1 = 6 В
7 – 5 + 1 = 3 І
9 – 2 – 2 = 5 Т
5 – 3 – 1 = 1 Л
6 + 4 – 8 = 2 А
8 – 6 + 2 = 4 Н
1 + 1 – 0 = 2 А
Що тут написано?
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Я |
Т |
А |
С |
Н |
2 + 3 + 0 = 5 Н
7 – 2 – 2 = 3 А
6 + 2 – 4 = 4 С
2 + 4 – 4 = 2 Т
8 – 2 – 5 = 1 Я
- Які слова ви прочитали?
- Як ці слова назвати одним словом?
- До речі, як пишуться імена людей?
- Знайдіть приклад, в якому є лише дія додавання.
- Доведіть, що числа можна додавати в будь – якому порядку.
- А якщо доданків буде 10? Їх можна переставляти місцями?
- Скільки б доданків не було у числовому виразі, їх можна додавати в будь – якому порядку.
4. Робота з геометричним матеріалом. « Геометричні» вирази.
__9___ - 5 = _4_
8 + 1 = __9__
7 - _4_ = _3
Скільки дівчаток в класі? |
- Як називаються кольорові фігури?
- Назвіть їх, поясніть, чому вони так називаються.
- Як одним словом можна їх назвати?
- Яка фігура зайва? ( круг)
- Назвіть вираз, в якому виконували дію додавання.
- Змініть його так, щоб можна було проспівати вивчене на уроці правило.
- Прочитаєм, яке записано запитання.
- Як треба ставитись до дівчаток?
V Підсумок уроку
Слайд № 14
7
___
6 1
5 2
4 3
1. Робота з таблицею складу числа 7
- Повертаємося до нашого числа 7.
Користуючись таблицею складу числа 7, складіть 2 вирази, використовуючи вивчене правило.
( Використайте магнітні дошки).
2. Розмова по телефону.
- Ало, онучку! Ти зараз на перерві?
- Та ні! Я на уроці математики?
-А що нового ти дізнався на цьому уроці?
- Сьогодні я дізнався…
- Ось послухай! Числа можна додавати в будь – якому порядку.
- Молодець, приходь до мене на обід, пригощу смачненьким.
2. Підрахунок камінців.
- Підрахуйте кількість камінців.
- Покажіть їх кількість за допомогою сигнальних карток.
( Обмін маленьких камінців на подарунок від фії. )
Слайд № 15
3. Визначення часу на чарівному годиннику.
Наш чарівний годинник показує правильний час.
Добра Фея дарує дітям «чарівні сердечка
- Діти! Тепер ви зрозуміли, чому я завжди вам кажу, що не має значення, хто прийде до їдальні перший.
Слайд № 17
- Діти, а чому?
- Тому, що незалежно від того, хто стоятиме перший, кількість дітей у нашому класі не зміниться.
Хоч до 3 додати 7,
до 7 додати 3
все одно нас в класі 10,
хоч ти як і не крути.
- І тому ми пропускаємо першими кого?
- Дівчаток, бо всі хлопчики нашого класу дуже чемні.