Тема уроку: Складання і обчислення виразів. Розв'язування прикладів і задач. Порівняння виразу та числа
Мета: удосконалювати обчислювальні навички, знання нумерації чисел другого та першого десятка, уміння розв’язувати задачі;
Тип уроку. Урок застосування умінь та навичок, знань
Обладнання: Підручник, ілюстрації казкових героїв, ілюстрація замку
королеви Математики , казкові герої, малюнки звірів, карта – путівник, картки із завданнями, задача, приклади з бджілками.
.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Привітання
Стали, діти, порівнялись
До гостей всі привітались
Пролунав уже дзвінок,
Розпочинаємо уроку.
Повернулись один до одного и до гостей також і подаруйте нам усім гарну усмішку. Обійміть сусіда, адже ми хто? Правильно – одна дружня сім’я.
ІІ. Основна частина
-Сьогодні ми будемо виконувати вправи щоб закріплювати ваші навики при розвязувавні прикладів розв’язування задач.
- І працюватимемо під девізом. Давайте проговоримо девіз уроку:
Треба правильно лічить
І писати гарно!
Будем швидко міркувать,
Відповідатимем - старанно!
- Сьогодні у нас незвичайний урок, урок-казка.
2. Робота над темою уроку.
Часу з вами ми не гаєм
У країну вирушаєм
Мешканці там проживають,
І вони на нас чекають.
Вони вчаться рахувати,
Вчаться приклади складати,
Цю країну, любі діти!
Нам на карті не зустріти,
Про країну мова йдеться,
Що Математикою зветься.
Математика – цариця наук. Вона присутня всюди: в музиці, в природі, вдома і в школі. І сьогодні ми помандруємо до королівства Математики. Шлях, яким ми будемо іти, непростий. Перед королівством знаходиться казковий ліс. Нам потрібно пройти через нього. Тут на нас чекає багато цікавих пригод. Ми зустрінемось із звірями казкового лісу, які принесуть нам математичні завдання або
їм буде потрібна наша допомога. Після кожного виконаного завдання ми будемо на один крок ближче до замку королеви Математики.
Ну що ж хочите потрапити до королеви математики?
А навіщо нам взагалі потрібна математика? Для чого нам вчитися рахувати та писати?
Зупинка 1 «Царівни - лягушки»
Скажуть жабки «Ква –ква –ква!
Ой, яка м’яка трава!»
Тут – п’ять жабок, а там - дві.
Скільки разом їх в траві?
Каліграфічна хвилинка (Написання цифри 7).
1. Найбільшою жабою на землі вважається жаба-Голіаф, вага деяких особин цього виду досягає більше трьох кілограм, а довжина більше 90 сантиметрів. Ці жаби здатні за один стрибок долати три метри.
2. Найменша, що мешкає на нашій планеті жаба, живе на кубі, її «зростання» дорівнює всього на всього дев’яти міліметрам.
3. Серед жаб є і по-справжньому небезпечні види, так наприклад, жаби «Коко» по праву вважаються одними з найбільш отруйними істот на нашій планеті.
4. Жаби не п’ють воду. Вони поглинають воду через свою шкіру.
Зупинка 2 «Рики тики тави» (потрапили в гости до казки ). Зустрічає нас мангуст і попередив, що скоро піде дощ і щоб він нього нам заховатися ми повинні виконати завдання, але швидко і правильно. (кульки із прикладами)
Усний рахунок
Зараз ви рахуєте и записуєте до зошиту відповідь в один рядочок, утворюючи змійку.
Назвіть сусідів числа 17, 12, 14, 19
Зупинка 3 «Віні пух та його друзі» Завдання від тітоньки сови (ст. 97 в підручнику)
Задача
Віні пух купив 7 зошитів у лінійку, а в клітинку – на 3 зошити більше. Скільки у Віні пуха зошитів у клітинку? Чи можимо ми сказати, скільки тепер в нього зошитів всього?
Фізкультхвилинка
(діти проводять )
Зупинка 4 «Лунтик» (завдання від бджілки)
Не сидять собі на місці
Наші бджілки трудівниці
На галявині літають
І медок вони збирають
– Діти, а як гудуть бджілки? (дз-дз-дз, дж-дж-дж.)
– Давайте порахуємо приклади від бджілок та відправимо у відповідний вулик.
– Бджілки несуть у відрах мед до своїх вуликів. Розв’язавши приклади ,скадіть до якого вулика повинна прилетіти бджілка.
Зупинка 5 «Заєць та їжак» (завдання від їжака)
Їжачок в лісочку –
Прийшов по грибочки
Будем йому допомагати,
Відрізки малювати.
Завдання
Накресли 3 відрізка: перший завдовжки 8 см, другий – на 4 см коротший від першого, а третій - на 2 см довший від першого. Назвіть, які отримались відрізки?
Накресліть відрізок завдовжки 1 дм 2 см.
Фізкультхвилинка для очей
Оченята роблять вправи:
Вліво, вправо, вліво, вправо.
Потім вгору, потім вниз
Оченятами дивись.
ІІІ. Заключна частина
Дуже довгий шлях пройшли, щоб потрапити до чарівної країни математики, але все ж таки в його пройшли і виконали всі завдання, які були вам дані. Всі лісові та казкові звірі вам дуже вдячні
Сьогодні на уроці мені сподобалось…
Що запам’яталося?
Що було складним?
Хочу краще навчитися…
ІV. Підсумок уроку.
– До якої країни ми з вами потрапили?
– Що ми робили для того, щоб туди потрапити?
– Що вам найбільше сподобалося?