Урок математики "Назва і запис трицифрових чисел"

Про матеріал

Урок математики на тему "назві і запис трицифрових чисел" за технологією діяльнісного методу.

Перегляд файлу

Урок математики

Урок № 23

Тип уроку: ВНЗ

Тема: Назва і запис трицифрових чисел

Мета: Сформувати вміння читати і записувати трицифрові числа

             (і співвідносні одиниці довжини), виражати їх в різних одиницях

             рахунку (виміру);тренувати вміння аналізувати і розв’язувати складені

             задачі на знаходження цілого; розвивати увагу, логічне мислення;

             виховувати працьовитість, наполегливість, охайність при оформленні

             роботи.

 

Хід уроку

I.  Мотивація учбової діяльності.

   Сьогодні гостею нашого уроку буде Дюймовочка. Вона багато подорожувала і зустрічала на своєму шляху випробування. Але вона завжди залишалася доброю, хороброю. Дюймовочка врятувала ластівку від загибелі холодної зими.

  • Як ви думаєте, якими якостями повинна володіти маленька дівчинка, зробивши це?  (Добротою, мужністю, терпінням…)
  • В кінці уроку ви спробуєте сказати, в які моменти вам були необхідні ці якості. А які якості потрібні для успішної роботи на уроці?)Терпіння, наполегливість, цілеспрямованість, активність…)
  • Старайтесь розвивати в собі ці якості.
  • Подивіться ще раз на героїню уроку. Дюймовочка, як завжди, в оточенні квітів.
  • Що ми бачимо на квітах?(Назви одиниць рахунку і вимірювання довжини)
  • Як ви думаєте, яким числам буде присвячений сьогоднішній урок? (Трицифровим, так як в них є розряд сотень, десятків, одиниць).

II. Усний рахунок.

  1. Математичний диктант.
  • Запишіть число, в якому 3с., 40 дес.,70 дес., 6с. (300, 400, 700, 600,).
  • На скільки 900 більше, ніж 400? ( на 500)
  • Зменшіть 700 на 600 (100)
  • Збільшіть 200 на 700 (900)

Числа: 300, 400, 700, 600, 500, 100, 900.

  • Назвіть числа в порядку спадання:
  • 900, 700, 600, 500, 400, 300, 100.
  • Які числа пропущені? (200 і 800)
  1. Обчисліть. Що цікавого помітили? (100, 200, 300. Числа збільшуються на 100)

900 – 500 – 300 =

800 – 400 – 200 =

700 – 300 – 100 =

  • Чи є в записах закономірність?(Зменшуване зменшується на 100, а результат збільшується на 100)
  • Запишіть відповіді прикладів.
  • Продовжіть ряд на 3 числа. (400, 500, 600).
  • Назвіть число в отриманому ряді, яке складається із 20 дес., 40 дес.)
  • Назвіть число, яке складається із 5 с., 3с.
  1. Гра «День і ніч»

500 -300 + 600 – 700 + 300 + 200 + 100 - 300 = 400

III. Актуалізація знань і фіксація утруднення в пробній навчальній дії.

  • Подивіться, на квітах є одиниці рахунку і одиниці вимірювання довжини. Дюймовочці цікаво подивитись, як ви вмієте працювати з величинами.
  • Як ви думаєте, чому це її цікавить? (Назва її імені пішла від назви одиниці вимірювання довжини – дюйма, яка використовується в Англії)

1 дюйм = 2,54 см (рівно);

В 1324 році король Англії Едвард 2 з метою зробити дюйм більш точною одиницею вимірювання, встановив «законний дюйм» і прирівняв його до довжини трьох ячмінних зерняток, приставлених одне до одного своїми кінчиками.

 

 

 

 

1)Листочки із завданнями.

           3 дм = …. См

           2 дм 7 см = ….см

           8с. = … од.

           50 дес.  = … од.

           --------------------------

           2од.3с.5 дес. = …од.

  • Подивіться на завдання. В яких одиницях вимірювання довжини і рахунку потрібно виразити? (В сантиметрах і одиницях)
  • Давайте перевіримо завдання.

2) Завдання для пробної дії.

- Відігніть нижню частину листка і виразіть записане число в одиницях. А що в цьому завданні нового, вияснимо пізніше.

- Назвіть результати. (записати на дошку)

         - Що ви бачите? (Виконали завдання по різному)

  •  Підніміть руку, хто може довести, що виразив число в одиницях правильно?

           - Скільки розрядів повинно бути у записі останнього числа?(три).

           - У вас у всіх так і вийшло.

  • Що в цьому завданні було для вас новим? ((Раніше записували трицифрові круглі числа, а зараз ні.)
  • Так чому ж виникло утруднення? Нам невідомий спосіб запису трицифрових не круглих чисел.

IV. Побудова проекту виходу із утруднення.

  • Яка мета нашої роботи на уроці? (Побудувати спосіб запису не круглих трицифрових чисел)
  • А як буде називатись наш урок?(Запис трицифрових чисел)
  • Вірно, але не тільки запис, але і назва трицифрових чисел.

Вивісити еталон с., дес.,од.

  • Сьогодні на уроці, крім еталону, нам допоможуть ще й графічні моделі.

V. Реалізація побудованого проекта.

- Повернемось до останнього завдання. Прочитайте дане число. (2од.3с.5дес.)

- Подивіться на еталон і скажіть, яка хитрість була в завданні?(Порушена послідовність: спочатку сотні, потім десятки, а потім одиниці)

- Давайте зобразимо число 352 графічно.

- А тепер виразимо у сотнях і одиницях, одиницях.

- Молодці! А тепер порадуйте нашу гостю і виразіть це число в різних одиницях виміру.

(3м5дм2см = зм52см= 35дм2см = 352см

А тепер давайте ми потренуємось виконувати подібні завдання.

VI. Первинне закріплення.

Робота на листочках з коментуванням.

VII. Самостійна робота з перевіркою за еталоном. (на листочках)

VIII. Розминка Гра «Жабка»

IX. Включення в систему знань і повторення.

Ви пам’ятаєте, що кріт, за якого збиралася заміж Дюймовочка був дуже жадібним і люби рахувати свої зернятка.

Задача

Кріт рахував свої зернята 3 дні підряд. I дня він рахував 6 годин, II дня – на 2 години довше, ніж I, а на III день стільки часу, скільки I і II дня разом. Скільки всього годин Кріт рахував свої зернята у ці з дні?

1)6+2 =8 (год)

2) 8 + 6 = 14 (год)

3) 6 +8 +14=28(год)

Рівняння

Х + 400 = 600                 х – 300 = 400

X. Рефлексія.

- Якою була тема нашого уроку?

- Як читають трицифрові числа?

Що означає кожна цифра у записі трицифрового числа? (Сотні, десятки, одиниці)

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 грудня 2017
Переглядів
5023
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку