2 клас
Тема. Додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток.
Очікувані результати: розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел: частинами, порозрядно;
застосовує в обчисленнях правила додавання числа до суми, суми до числа, у межах 100 з переходом через розряд;
коментує свої дії під час виконання обчислень;
володіє обчислювальними навичками додавання з переходом через розряд у межах 100;
перевіряє правильність виконання додавання відомими способами.
Мета. Формування предметних компотентностей: актуалізувати вміння учнів застосовувати прийоми усного додавання двоцифрових чисел у процесі розв’язування задач, обчислення виразів, творчо працювати над задачею; розвивати логічне та критичне мислення, вміння узагальнювати, математичну грамотну мову;
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників ; формулювати здатність досліджувати математичні явища, робити висновки, розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
громадської: розширити знання учнів про страви, виховувати повагу один до одного
Форма проведення: математичне кафе
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань
Обладнання. Презентація до уроку, відео-фізкультхвилинка, роздатковий матеріал: картки, серветки, сертифікати, дитячий кухонний гарнітур, головні убори повара, ревізорів.
Перебіг уроку
І. Організація класу до уроку. Слайд №1
1.Привітання з учнями та створення сприятливого психологічного комфорту.
Вчитель. Готуючись до уроку, я приготувала незвичні подарунки. Ви не зможете забрати їх додому, комусь подарувати, але на душі у вас стане тепліше. Приготуйте праву долоньку для подарунків .
Я дарую вам щиру посмішку, любов, доброту, здоров’я, мир і добро. Затисніть подаруночки у правій долоньці. А тепер приготуйте ліву. У цю долоньку я вам поставлю увагу, кмітливість, старанність, акуратність – усе те, що вам необхідне на уроці. А для того, щоб у наших гостей теж був хороший настрій - привітайтесь і поділіться своїм подарунком з правої долоньки.(«повітряний поцілунок»).
Сьогодні у нас випала незвичайна нагода відвідати «Математичне кафе». Слайд №2
Тільки у цьому кафе ми матимемо змогу скуштувати апетитні задачі, відчути неповторний смак виразів. Надіюся, що у вас уже розгорівся апетит до знань? Тому розпочинаймо.
Але спершу приготуймо стіл до вживання страв.
Запишіть сьогоднішню дату. Слайд № 3
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні у нашому кафе вечірка присвячена додаванню двоцифрових чисел з переходом через десяток. Слайд № 4
План уроку Слайд №5
Кожен заклад харчування має меню. Є воно і у нас.
- Отже, меню нашого уроку. (зачитати)
Закуски
|
Усний рахунок |
Математичний диктант «Ідеальна шарлотка» |
|
Хвилинка ерудита |
|
Основні страви |
Фірмова страва із невідомих інгредієнтів |
Танець «Якщо ти щасливий» |
|
Робота дослідників |
|
Десерт |
Гра «Зустріч з ревізором» |
Нагородження |
ІII. Контроль, корекція знань, закріплення знань.
1. Усний рахунок Слайд №6
- Отож, розпочнемо наш урок з усного рахунку. Якщо ви обчислите вирази, то дізнаєтесь режим роботи нашого кафе.
29 – 20 = 9; 14 + 6 =20; 50 – 40 = 10; 17 – 16 – 1= 0; 15 +5 – 20=0
- Отже, кафе працює з 9 години 20 хв, до 10 год 00 хв. Слайд №7
А зараз будьте уважні.
В Україну цей десерт, прийшов із Франції, став популярним. І назва шарлотки пов'язана з ім'ям королеви Шарлотти.
Будете цифрами красиво, каліграфічно записувати.
1 дес.6 од. – яєць; 3 дес. 7 од. – яблук; 8 дес. 4 од. - муки; 2 дес. 5 од. – цукрової пудри; 4 дес. – вершкового масла; 2 дес. 3 од. - сметани; 1 дес. 4 од. - крохмалю; 4 дес. 5од. – мелених сухарів; 1 дес.2 од. - кориці
( 16, 37, 84, 25, 40, 23, 14, 45, 12 )
Давайте перевіримо ці числа. Самоперевірка. Слайд №9
Каліграфічна хвилинка (Хвилинка ерудита)
-Охарактеризуйте числа:
- Напишіть каліграфічно число 12. Слайд №10
ФІРМОВА СТРАВА З НЕВІДОМИХ ІНГРЕДІЄНТІВ Слайд №11
На ваших столах є серветки. Прошу розгорнути їх і виконати завдання.
Знайти значення виразу 18+а, якщо а = 25; (43)
Знайти значення виразу 36+а, якщо а=29 (65)
Знайти значення виразу а+43, якщо а=19 (62)
Знайти значення виразу а+69, якщо а=15; (84)
Знайти значення виразу а+в, якщо а=36, в=47; (83)
Знайти значення виразу а+в, якщо а=48,в=48. (96)
Знайти значення виразу 20+30 (50)
Кожне отримане число відповідає якомусь інгредієнту, яке зображено у вас на серветці. Якщо, ви його виконали то зачитуєте вираз і записуєте вірну відповідь під інгредієнтом. (Учні зачитують вирази та підписують інгредієнти) Слайд №12
Так, справжній бограч готують у казанку на вогні. Він тоді набагато смачніший ніж той, що приготовлений на плиті.
У кожному кафе є танці і ми зараз з вами трішки відпочинемо.
Бесіда. (поділення на групи, картки із посуду, та побутової техніки)
(5 предметів зеленого, 5 предметів оранжевого кольору)
А, тепер розташуйтеся по групкам за кольорами.
4. Робота в групах (повторення правил роботи в групі, подавання сигналів
Слайд №13
(Картки із завданнями)
(42 учні)
Діти, нашому комірнику, Світлані Володимирівні потрібно на нашу шкільну їдальню закупити чашки, дівчаткам рожевого кольору, хлопчикам синього.
V. Узагальнення і систематизація отриманих знань.
Зустріч з ревізором (Оля Фреймут – Діана, Микола Тищенко Ігор) Слайд №14
З5+27=62 (так 62)
23+69=91 (ні 92)
29+29= 48 (ні 58)
17+18=35 (так)
75+17=92 (так)
35+15=50 (так)
62+19=83 (ні 81)
35+16 = 51 (так)
37+33 = 71(ні 70)
33+29 = 62 (так)
VI. Підсумок уроку. Слайд №15
На завершення нашої зустрічі хочу побажати вам хорошого апетиту до вивчення математики. Адже набуті зараз знання і вміння вам обов’язково знадобляться у житті. Дякую за співпрацю. Урок завершено.
VII. Домашнє завдання (за вибором) Слайд № 16
Виберіть блюдо яке вам більше сподобалося, а на звороті завдання, яке вам потрібно виконати дома.
1 клас |
Всього учнів 12 |
Дівчаток 5 |
Хлопчиків 7 |
2 клас |
Всього учнів 10 |
Дівчаток 4 |
Хлопчиків 6 |
3 клас |
Всього учнів 13 |
Дівчаток 10 |
Хлопчиків 3 |
4 клас |
Всього учнів 7 |
Дівчаток 3 |
Хлопчиків 4 |
Знайти значення виразу 18+а, якщо а = 25;
Знайти значення виразу 36+а, якщо а=29
Знайти значення виразу а+43, якщо а=19
Знайти значення виразу а+69, якщо а=15;
Знайти значення виразу а+в, якщо а=36, в=47;
Знайти значення виразу а+в, якщо а=48,в=48.
Знайти значення виразу 20+30