Тема: Знаходження невідомого множника. Задачі на конструювання геометричних фігур Мета: ознайомити учнів з правилом знаходження невідомого множника; закріпити знання табличних випа

Про матеріал
Тема: Знаходження невідомого множника. Задачі на конструювання геометричних фігур Мета: ознайомити учнів з правилом знаходження невідомого множника; закріпити знання табличних випадків ділення на 4; навчати застосовувати їх під час розв'язання прикладів і задач; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, довільну увагу, пам'ять, мовлення; виховувати інтерес до математики.
Перегляд файлу

Криворізький державний педагогічний університет

Психолого-педагогічний факультет

Кафедра початкової освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ З МАТЕМАТИКИ

В 2-б класі

На тему:

Знаходження невідомого множника. Задачі на конструювання геометричних фігур

 

 

 

 

 

Підготувала:

студентка-практикантка

групи ПНП-15

Желізняк Ю.В.

 

 

Методист:

Онищенко І.В.

______________________

(оцінка, підпис)

 

Учитель:

Горшкова Л.В.

______________________

(оцінка, підпис)

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг – 2019

Тема: Знаходження невідомого множника. Задачі на конструювання геометричних фігур

Мета: ознайомити учнів з правилом знаходження невідомого множника; закріпити знання табличних випадків ділення на 4; навчати застосовувати їх під час розв'язання прикладів і задач; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, довільну увагу, пам'ять, мовлення; виховувати інтерес до математики.

Обладнання: танграми, презентація.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Клас: 2.

Дата проведення: 27.02.2019

Місце проведення: КПГ №24, каб.301

 

Хід уроку

I. Організація класу

1. Привітання

Пролунав дзвінок –

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці.

 

2. Перевірка готовності до уроку

Уважно перевірте, чи є у вас на парті підручник та зошит.

 

II. Актуалізація опорних знань

 

1. Усна лічба

1.1. Гра «Не скажу!».

За завданням учителя учні лічать, наприклад, від 1 до 40, а замість чисел, які діляться на 4, говорять «Не скажу!». Ці числа учитель записує на дошці. З’являється запис: 4; 8; 12; 16; 20 і так далі. Потім з кожним із записаних чисел учні називають приклади: 16 : 4 = 4; 20 : 4 = 5 і так далі.

 

1.2. Математичний диктант( нагадати у,в, на)

Запис в зошит 27 лютого Класна робота Математичний диктант

• Частку чисел 18 і 3 збільшити на 6.

• Суму чисел 9 і 15 поділити на 3.

• Добуток чисел 6 і 2 поділити на 3.

• Добуток чисел 6 і 2 зменшити на 3.

Відповіді: 12, 8, 4, 9.

 

1.3. Відновлення рівностей.

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/2klas/2klas.files/image064.jpg

 

2. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

Запис числа, Класна робота

27 лютого

Класна робота

4 8 12 16 20 24 28 32 36.

– Запишіть лише відповіді то таблиці множення на 4.

 

III. Повідомлення теми і мети уроку

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як знайти невідомий множник.

Оголошення додаткового завдання ( 12 балів)

Картинки по запросу загадки з сірниками

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 118-119)

Завдання 709. Коментоване розв'язування прикладів

Один учень біля дошки розв’язує і пояснює, якою властивістю він скористався.(від перестановки множників добуток не змінюється)

4*5=5*4=20

4*7=7*4=28

4*9=9*4=36

 

Завдання 710

Учні з місця складають приклади за таблицею і розв’язують їх.

Висновок: щоб знайти невідомий множник, потрібно добуток поділити на відомий множник.

3*7=21

4*3=12

6*3=18

8*3=24

 

Завдання 711. Коментоване розв'язування рівнянь на дошці

Учні пригадують, як знайти невідомий множник.

Запис в зошиті Рівняння 711

 

Х*3=12                4*х=16

Х=12:3 х=16:4

Х=4 х=4

 

Х*4=16 4*х=20

Х=16:4 х=20:4

Х=4 х=5

 

Завдання 712

Запис в зошиті Задача 712

Після колективного ознайомлення зі змістом задачі учні складають план розв’язання задачі.

– Що нам відомо з задачі?(Софійка вирізала 12 кольорових прапорців, а Славко – в 4 рази менше).

– В 4 рази менше – це яка дія?

– Про що питається в задачі?

– Отже, що ми будемо шукати першою дією?

– А другою?

Запис «План»

 План

1) Скільки прапорців вирізав Славко?

2) Скільки прапорців вирізали діти?

Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв’язання у зошити.

Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.

– Щоб знайти, скільки прапорців вирізав Славко, що нам потрібно зробити?(12:4)

– А чому саме «:»?

– Щоб знайти, скільки прапорців вирізали діти що треба зробити?(3+12=15)

 

Завдання 713. Самостійна робота

 

Завдання 714. Колективне виконання завдання

Робота з екранчиками

– Подумайте, як ми  можемо отримати 2 тикутника?

– Та ще 1?

 

Завдання 715. Практична робота

– Якими способами ми можемо поділити квадрат на 4 рівні частини?(горизонтально/вертикально; по діагоналях)

– Чи можемо ми скласти з чотирьох  рівних частин 2 квадрати, якщо поріжемо таким способом (Діти доходять висновку що ні)

– А якщо ми поріжемо по діагоналях, чи можемо ми скласти 2 квадрати (так)

 

 

 

 

Завдання 716

– Набираємо в посудину 7 літрів.

– Відливаємо 2 л в іншу посудину.

– Виливаємо з посудини 2 л.

– Відливаємо з посудини(7л)(там залишилося 5) 2 літри в посудину.

– В більшій посудині залишається 2 л.

7 – 2 – 2 = 3 л.

2 л

7 л

0

7

2

5

0

5

2

3

 

2. Фізкультхвилинка

Руки в сторони

Та в гору.

На носочки піднялись,

Подивись на долоньки вгору

Та донизу поклонись.

Повертаємося вправно, гарно

Все виконуємо справно.

Вліво, вправо повернулись

Та сусіду усміхнулись.

 

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Розв'язування і порівняння задач

По ? кг 2 кор., 4 кг

По 4 кг 2 кор., ? кг

– Чим схожі задачі? Чим різняться?

(У магазин привезли 2 коробки печива загальною масою 4 кг. Скільки важить одна коробка?

У магазин привезли 2 коробки печива, по 4 кг в кожній. Яка маса всіх коробок?)

 

2. Робота з танграмами

Завдання по рядах ( 1 ряд – заєць, 2 ряд – пес, 3 ряд – кіт)

C:\Users\Julia\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.MSO\78F38C21.tmp Картинки по запросу танграми

 

Діти які впоралися із завданням переходять до розв’язання виразів (по варіантах)

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/2klas/2klas.files/image065.jpg

 

3. Розв'язування логічної задачі

У змаганнях з бігу Іванко, Павлик і Дмитрик посіли перші три місця (1-ше, 2-ге, 3-тє). Яке місце посів кожен з хлопчиків, якщо Павлик посів не друге і не третє місце, а Дмитрик – не третє?

Відповідь:

 

Іванко

Павлик

Дмитрик

1

-

+

-

2

-

-

+

3

+

-

-

 

VI. Підсумки уроку

– Як називаються числа при дії множення?

– Як знайти невідомий множник?

 

VII. Домашнє завдання

С. 119, завдання 717; 718.

docx
Додав(-ла)
Желизняк Юлия
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
3466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку