Тема: Запис трицифрових чисел, порівняння. Складання і розв'язування задач з кратним або різницевим порівнянням чисел.
Мета: Закріплювати знання усної та письмової нумерації трицифрових чисел. Формувати вміння порівнювати трицифрові числа, записувати їх сумою розрядних доданків. Продовжити роботу над формуванням умінь складати і розв’язувати задачі, творчо працювати над задачами вивчених типів. Вдосконалювати обчислювальні навички, вміння працювати з таблицями. Розвивати логічне мислення, увагу. Розвивати основи підприємницької та фінансової грамотності, навички самооцінювання, бережливе ставлення до природи.
Тип уроку: комбінований.
Формувати предметні компетенції:
Формувати ключові компетентності:
Методично-дидактичне забезпечення уроку: мультимедійна презентація до уроку, роздатковий матеріал для самооцінювання (риби), індивідуальні таблиці цін, ноутбук, підручник Г. Лишенко Математика. 3 клас – К.: "Генеза", 2020.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку. (слайд 2)
- Холодно в полі, в саду, на городі.
Осінь мандрує по нашій господі.
Тепло та затишно вдома у нас,
Доброго дня, я вітаю всіх вас.
(слайд 3)
- Хоч за вікном і пізня осінь, але треба використовувати кожен гарний день, щоб насолодитися природою. Сьогодні урок буде незвичайний, ми йдемо на рибалку. (слайд 4, 5)
- А хто з вас коли-небудь рибалив? Чим рибалили? Виловлювати рибу фізичним особам, тобто нам з вами дозволяється лише на вудку чи спінінг. Ми законослухняні люди, тому ловитимемо поштучно.
(слайд 5, 6)
- Але рибалка буде не звичайна, а математична, під час якої будемо записувати та порвнювати трицифрові числа, порозрядно додавати та віднімати, а також складати та розв'язувати задачі, рівняння, будувати геометричні фігури. А ще будемо вчитися заробляти кошти своєю власною працею.
(слайд 7)
- На уроці дизайну і технологій ми в техніці орігімі робили рибок, ви на сьогодні їх приготували, вони допоможуть нам підраховувати гроші, а також оцінити свою роботу на уроці. (слайд 8)
Умови математичної риболовлі такі: за кожне правильно виконане завдання чи відповідь ви в відерце кидатимете рибку. В кінці уроку підрахуємо, кому скільки вдалося спіймати. Згода? (слайд 9)
- Але, як не крути, без постійного приладдя не обійтися на уроці: підручник відкритий на с. 82, зошит, лінійка, олівець, ручка.
- Готові? (слайд 10)
- Подивіться, яка гарна сонячна погода, покажіть, який настрій?
- Молодці.
- Я приготувала вам назви риб та ціни, але, нажаль пазли розсипалися. Для того, щоб дізнатися, яку рибу будемо ловити, і яка ціна кожної рибинки, нам треба скласти їх. (слайд 12 – 22)
36 : 4: 3 = 3
7 • 6 – 36 = 6
94 – 67 + 11 = 38
Встав потрібні числа:
300, 400, … 1000
199, 198, … 193
В числі 456 ..сот., … дес.,… од.
703 .. сот., … дес. … од.
Знайди пазл, який загубився:
300 + 80 + 5
700 – 200 +30
(слайд 23, 24)
- Пазли склалися, можемо прочитати.
- Тепер будемо розкладатися та закидати вудки.
Актуалізація знань
(слайд 25)
Каліграфічна хвилинка
- Запишіть у зошиті число, класна робота. Прочитайте числа в каліграфічній хвилинці (4, 44, 444). В каліграфічній хвилинці ми прописуємо цифру 4.
(слайд 26)
Пояснення написання цифри 4
Цифра 4 складається із 3 елементів: короткої похилої лінії, короткої горизонтальної лінії та довгої прямої похилої лінії. Ставимо ручку посередині верхньої сторони клітинки. Ведемо вниз ліворуч коротку похилу лінію нижче середини клітинки, не відриваючи руки ведемо вправо горизонтальну коротку лінію, не доводячи до сторони клітинки. Відриваємо руку. З правого верхнього кутка клітинки ведемо вниз довгу пряму похилу лінію, торкаємося другого елемента і опускаємося вниз до середини нижньої сторони клітинки.
Пишемо рядок. 4 44 444 4444 44444.
(слайд 27, 28)
Давайте кинемо принадку нашій рибці і пригадаємо.
- На першому місці в трицифрових числах стоять….
- На другому…
- На третьому…
- До якого розряду належать сотні? Десятки? Одиниці?
(слайд 29)
- Зараз ми ловитимемо карасиків. Ось вони.
(слайд 30)
Математичний диктант
- Для вилову карасів нам необхідно написати математичний диктант. За його результатами будемо з'ясовувати, хто скільки спіймав.
- Кому буде важко, можна подивитися на кита, там є підказки.
Сотні |
Десятки |
Одиниці |
*** |
** |
|
* |
* |
**** |
**** |
|
** |
(слайд 31)
7 од. ІІ розряду, 4 од. І розряду – 74.
4 од. ІІІ розряду та 1 од. І розряду – 401.
1 од. ІІ розряду та 4 од. І розряду – 14.
4 од. ІІ розряду та 1 од. І розряду – 41.
(слайд 32)
320, 114, 402, 74, 401, 14, 41.
- В кого все правильно – 2 рибки спіймали, в кого 1-2 помилки – 1 рибку, в кого більше помилок – жодної.
(слайд 33)
- В табличку внесіть кількість рибок та підрахуйте, скільки можна заробити, продавши карасиків.
Робота по темі
(слайд 34)
- А ми продовжуємо. Ловити будемо коропів, але спочатку принада.
(слайд 35, 36)
Працюємо з підручником. №480. Робота з таблицею. Порівнюємо трицифрові числа.
- У якому числі найбільше всього одиниць? 790
- найбільше одиниць ІІ розряду? 790
- ІІІ розряду? 790
- Яке число найменше? Чому?
(слайд 37)
- Правильно. Більшим буде число, в якому цифра сотень більша.
Якщо цифра сотень однакова, то тоді порівнюємо десятки, а якщо цифра десятків також однакова, то дивимось на цифру одиниць.
(слайд 38)
(слайд 39)
В кого записано правильно, чисто, охайно, кидає 1 рибку. Хто прокоментував правильно, кидає собі ще рибку. (слайд 40)
(слайд 41)
(слайд 42 - 45)
№ 483. Слід виконати додавання і віднімання.
Але знову змінюємо наживку. Перший стовпчик пояснюємо, всі інші виконуємо самостійно.
(слайд 46, 47)
Фізкультхвилинка (слайд 48)
3.Робота над задачею.
(слайд 49)
Але знову підготовка. (слайд 50)
(слайд 50, 51, 52, 53, 54)
(слайд 55, 56)
4.Складання і розв'язування рівнянь.
(слайд 57)
Існує така думка, що риболовля – суто чоловіче заняття, і дівчата можуть гірше впоратися з ним. Зараз або доведемо, або спростуємо цю думку.
Хлопці ловлять судака, а дівчата щуку. № 489. Розв'яжи задачі, склавши рівняння. 1) – хлопці, 2)- дівчата. (Робота з умовою задач).
(слайд 57, 58, 59, 60)
(слайд 61, 62)
(слайд 63, 64, 65)
- Подивіться, якої риби ще сьогодні не ловили? (Окуня). Він відповідальний за геометричну задачу.
- Слухаємо умову вилову. Читаю задачу.
- Обведіть на малюнку квадрат. Чому ви так вирішили?
- Обведіть шестикутник. Чому так?
- Можемо відразу накреслити квадрат? Чому?
- Коли ми зможемо дізнатися?
- Що відомо про периметр?
- Периметр шестикутника можемо знайти? Як? (2*6).
- Чому дорівнює периметр квадрата?
- Тепер можемо знайти сторону ? Як? (12:4)
- Креслимо квадрат. Дві клітинки вниз.
(слайд 66, 67)
- Хто впорався з завданням в зошиті – 1 рибка, хто ще й усно відповідав – 2 рибки.
Підведення підсумків.
(слайд 68, 69)
(слайд 70)
Домашнє завдання
№490 - розв'язати задачу про оселедців.
№491 – обчислити.