Конспект уроку з математики для 3 класу "Повторення за рік. Усне додавання і віднімання трицифрових чисел. Задачі на знаходження суми трьох доданків"

Про матеріал

Конспект уроку допоможе вчителю побудувати урок у формі казки. Діти допомагають Весні упорядкувати ліс до травневих свят, виконуючи різні математичні завдання. А Весна віддячить їм, відкривши чарівну скриньку.

Перегляд файлу

Математика

Тема. УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ СУМИ ТРЬОХ ДОДАНКІВ

Мета: повторити усне додавання і віднімання трицифрових чисел; удосконалювати навички усних обчислень, уміння розв'язувати задачі на знаходження суми трьох доданків; розвивати мислення; виховувати працьовитість, любов до природи.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

  •                    Щоб налаштуватися на добрий настрій, подивіться один на одного. У кожного з вас найкращий сусід.           

            Тож подаруйте йому тепло своїх долоньок:

   Тепло своїх долоньок  я друзям віддаю.

   Урок новий, цікавий я з радістю почну.

 

ІІ. Стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів.

      - А щоб урок був цікавим, ми поринемо в казку. Але спершу скажіть – хто, на вашу думку є найважливіша, найпотрібніша людина на нашому уроці?

 - Цікаво  дізнатися, хто ж із вас назвав  правильну відповідь. У нас є  чарівна скринька. Заглянувши в неї, можна все-все побачити. Але скринька зачарована і не може  відкритися. А хто нам допоможе, дізнаєтесь, коли розшифруєте слово, обчисливши вирази.

 

  0 80 9 30 399

  с е н  в   а

 

 

    в        е  с       н  а

 

- Так, це весна-чарівниця. Вона цього року запізнилася і не встигає упорядкувати   ліс до травневих свят . Тому просить вашої допомоги. А щоб швидше завершити роботу і відкрити разом з весною  чарівну скриньку, нам потрібно виконати різні математичні завдання.    

 

- Давайте хором прочитаємо девіз уроку:  «Математичні всі стежинки ми здолаєм  без зупинки!»

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

  1. Перевірка домашнього завдання.

-  Спочатку, аби все почало квітнути, розбудимо сонечко. Воно прокинеться, як тільки ми перевіримо домашнє  завдання. Покладіть перед собою зошити з домашнім завданням. Що було задано додому?

 

Вирази 19

  • Прочитайте результати обчислень першого стовпчика. Скільки в цих числах усього сотень?
  • Прочитайте результати обчислень другого стовпчика. Скільки в цих числах усього десятків?
  • Прочитайте результати обчислень третього стовпчика. Скільки в цих числах усього одиниць?

200 + 90 + 3 = 293 500 + 80 + 1 = 581 700 + 80 + 2 = 782

400 + 9 = 409 800 + 70 = 870 600 + 50 + 8 = 658

  • Як же дізнатись, скільки в числі усього сотень? десятків? одиниць?

Задача 20

  • А тепер перевіримо задачу.
  •      Проста чи складена задача?
  •      Прочитайте першу дію.
  •      Як знайшли відповідь на запитання?
  • Хто розв’язав  задачу, склавши  вираз? Прочитайте  вираз          І00 + (100 - 30) =170 (кв.)
  •      Підніміть руку, у кого всі завдання виконано правильно. У кого є одна помилки?
  •      Молодці, ваші знання допомогли прокинутися сонечку.

 

 

2. Гра «Дощик!»

- Але хмаринки закрили його.  Давайте допоможемо їх розігнати , розклавши числа на розрядні доданки.

- На які розрядні доданки можна розкласти трицифрові числа?

976 580 304 166

 

3. Гра «Заквітчай галявину!»

- Відчувши тепло,  природа починає квітнути. Давайте допоможемо весні заквітчати цю галявину, виконавши обчислення.

- Пригадайте, як знайти невідомий множник?

 

Множник

7

 

35

100

12

Множник

 

30

10

 

6

Добуток

280

120

 

800

 

 

Весна дякує вам. Ви правильно обчислили вирази і прикрасили галявину.

 

  1. Гра «Допоможи метелику»
  • Вже  прокинулися й перші метелики. Давайте допоможемо їм злетіти на квіточки, виконавши перетворення.

 

2м9см = … см 3год20хв = … хв  3ц50кг = … кг 4дм2см = … цсм

 

  • Молодці, ви добре справились із завданням і допомогли метеликам.                                                                                    
  1. Усне розв'язування задач
  • А зараз нашої допомоги потребують бджілки. Вони не можуть залетіти до вулика, бо вхід заблокований задачами. Давайте швиденько розв’яжемо їх усно.

 

1) При сонячній погоді бджола наповнює зобик нектаром за 1/3 години. Скільки часу витрачає

 бджола ? (20 хв)

2) Бджолина сім’я за сезон може зібрати 120 кг меду. Знайдіть половину цієї маси. (60 кг)

3) Бджілка пролетіла за день 8 км. Скільки кілометрів вона пролетить за 11 днів? (88 км)

4)  Цікава задача

Скільки очей у бджілок? Їх стільки, скільки і в тебе, та ще стільки, та ще півстільки, як у тебе. То скільки ж очей у бджілки? (5)

 

  • Молодці, ви правильно розв’язали задачі і допомогли бджілкам потрапити у вулик.

ІV. Хвилинка каліграфії.

- Куди ж нам іти далі.  Десь тут є зашифрована стежка. Щоб її знайти, треба обчислити математичний ланцюжок. Рахуйте в умі і будьте дуже уважні.

 60 * 10 – 500 * 2 + 600 : 100 – 1 = 7

  • Перевіримо. Так, це число 7. Що ви знаєте про число 7? (одноцифрове, непарне, натуральне, ціле).

-Щоб пройти по цій стежині, треба написати каліграфічно цифру 7.

Відкрийте зошити, запишіть дату: 28 квітня. Класна робота.

- Зверніть увагу  на дошку. Чарівний олівчик нагадає вам  як правильно писати цифру 7.

- Гарно ви попрацювали. Весна задоволена вашою роботою. Тож рушаємо далі.

 

V. МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

 

- Але тут стоїть на варті лісовичок. Він далі нас  пропустить, лише як виконаємо завдання:

 вставити такі знаки дій, щоб рівності стали істинними Ми зробимо це швидше, якщо працюватимемо в парах, а заодно позмагаємось між рядами, який з них найшвидше, найправильніше і найдружніше виконає завдання.  Впораєтесь – дорога відкрита!

Даю вам картки із завданням і чекаємо старту. Почали!

- Хто хоче бути «експертом» і перевірить, чи немає помилок на картках.

- Візьміть картки, а ми хором називаємо лише знаки дій.

- Молодці. Які знання допомогли вам виконати  завдання наших героїв? (Додавати й віднімати числа)

 

VІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

- Так, і щоб упоратися з усіма справами, які на нас чекають,   сьогодні на уроці  ми повторимо тему «Усне додавання і віднімання трицифрових чисел» та закріпимо її у виразах і задачах.

VІІ. КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ.

- А тим часом, відчувши тепло, з вирію  повертаються птахи. Вони принесли нам завдання.

- Давайте пригадаємо, як додати трицифрові числа? (Розкласти числа на розрядні доданки, потім сотні додати до сотень, десятки – до десятків, одиниці – до одиниць.  Знайдені результати додати).

- Хто може пояснити, як обчислити даний вираз?

                432 + 215 = 647

- А  як відняти трицифрові числа? (Розкласти числа на розрядні доданки, потім сотні відняти від сотень, десятки – від десятків, одиниці – від одиниць.  Знайдені результати додати).

- Хто пояснить, як відняти числа?

                879 – 267 = 612

2. Робота з підручником.

- Поки пташки шукають місце для гнізд, ми попрацюємо з підручником і запишемо вирази в зошити. Знайдіть на с.162 вирази 22. 

- Хто піде до дошки ? (на дошці і в зошитах 3 вирази).

- Решту виразів з підручника обчисліть самостійно. Хто закінчить раніше - обчисліть ще й вирази зі слайда.

 

  897 – 304 – 200 = 393

  703 + 150 – 403 = 450

   

-  А 2 учні працюватимуть біля дошки (на слайді)

 

- Перевіримо вирази. Прочитайте відповіді.

Підніміть руку, у кого всі вирази обчислено правильно. У кого одна помилка? Дві?

- Як знайти третину числа?

- Назви порядок виконання дій у виразах без дужок.

 

-Перевіримо вирази на слайді (з’являються відповіді).

- Як знайти невідомий множник?

- Як помножити число на 10?

- - Молодці!

 

 

Фізкультхвилинка

- Пташки дуже втомилися, облаштовуючи гнізда. Час відпочити. Давайте й ми відпочинемо.

-А весна просить допомогти вкрити листочками дерева й кущі. Давайте допоможемо, вставивши потрібні знаки.

708    710 – 1              20 + 400          420

872   800 + 72              300 + 50          305       

 908   918 – 10               980 – 80    900

-Молодці, ваші обчислювальні навички допомогли озеленити дерева й кущі.

 

 

  1.              Рівняння 23 .

Але в лісі є вирубані ділянки. На їх місці треба посадити молоді дерева. Щоб дізнатися, скільки треба саджанців, розв’яжемо рівняння. Запишіть у зошити: рівняння 24.

- Пригадаємо, як знайти невідомий доданок?

- Як знайти невідоме зменшуване?

- Як знайти невідомий від’ємник?

- Розв’язавши перше  рівняння, ми дізнаємося, скільки посадимо дубків. Хто хоче піти до дошки ?

 

260 + х = 220 + 50          

260 + х = 270 

х = 270 - 260            

х = 10              

-  А тепер самостійно розв’яжимо решту рівнянь. Учні першого ряду розв’яжуть друге рівняння і дізнаються, скільки треба посадити кленів, учні другого ряду розв’язавши  третє рівняння дізнаються скільки посадимо берізок, а учні третього ряду розв’яжуть  останнє рівняння і дізнаються про кількість посаджених ялинок.

      х + 420 = 580 + 20                     570 - у = 360 – 40                 z - 370 = 450 + 60                             

     х + 420 = 600                             570 - у = 320                          z - 370 = 510

х = 600 – 420                               у = 570 – 320                           z = 510 + 370

      х = 180                                  у = 250                                     z = 880

 

-Перевіримо. Чому дорівнює Х?  У? Z?

Додаткові запитання:

- Як знайти чверть числа?

- Як поділити число на 10?

- Скільки метрів в 1 кілометрі?

- Молодці, ви добре попрацювали і подбали про молоді насадження.

 

Фіззарядка для очей.

- Навіть сонечко задоволене нашою роботою. Давайте подивимось, як воно радіє.

 

VІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ. РОБОТА НАД ЗАДАЧАМИ.

А)Задача 25

-Поки сонечко світило, які трав’янисті рослини виросли на цій галявині? (ромашка, меліса, кропива). Що ви знаєте про ці рослини? (лікарські).  Давайте зберемо лікарські рослини, розв’язавши задачу.

- Хто хоче прочитати задачу? Виділіть головні слова .

-  Чи відомо, скільки ромашки лікарської зібрали школярі??

- Чи відомо, скільки меліси зібрали школярі?

- Чи відомо, скільки кропиви зібрали школярі?

- Про що запитується в задачі? Як позначити запитання ?

(Короткий запис з’являється на слайді.)  

Ромашки лікарської — 67 кг 

Меліси— ?, на-19 кг >                                                       ?

Кропиви — ?, на 27 кг <

                                                Розв'язання

- То про що запитується в задачі?

- Чи можна одразу дати відповідь на запитання задачі? Чому?

- Складіть план розв’язування задачі?

- Діти, хто вже знає, як розв’язувати задачу? Можете працювати самостійно. - Короткий запис не переписуйте.

- Хто хоче працювати біля дошки?

  1. 67 + 19 = 86 (кг) — меліси; -
  2. 86 - 27 = 59 (кг) — кропиви;
  3. 67 + 86 + 59 = 212 (кг)

Відповідь: 212 кг лікарських рослин зібрали школярі.

 

  • . Хто бажає розв’язати задачу виразом?

67 + (67 + 19) + (67 + 19 – 27) = 212 (кг)

- Давайте перевіримо.

- Підніміть руку, хто правильно розв’язав  задачу.

- Підніміть руку, хто допустив помилку.

- Хто розв’язував задачу, склавши вираз?

- Ми з вами зробили ще одну добру справу – зібрали лікарські рослини.

Б)Задача 26 (скласти і усно розв’язати)

- Разом з весною ми подолали чималу відстань. Давайте колективно складемо задачу за схемою.

- Чи можна одразу дати відповідь на запитання задачі? Якою дією?

- Хто швидше знайде результат? (118 км)

- Як змінити запитання до задачі, щоб остання дія була віднімання?

 

ІХ. Робота з геометричним матеріалом ( в групах).

- Діти, а на нашу допомогу давно чекають мурашки. Вони надумали обгородити свої  домівки по периметру. Весна подарувала їм паркани.  Але мурашки  ніяк не визначать, де чий паркан. Ваше завдання: обчислити периметри фігур і вказати – який паркан якому мурашнику підійде. А щоб швидше справитись із завданням, об’єднаємось у групи.

- Мурахи  вдячні вам за допомогу.

 

Х. Гра « Виправ помилки»

  • Поки ми визначали паркани, чорна і руда мурашка  вирішили позмагатися, хто краще засвоїв додавання трицифрових чисел. Давайте перевіримо, хто з них переміг, а заодно перевіримо і свої знання. Візьміть картки і виправте помилки, якщо вони є.
  • - Чи допустила помилки чорна мурашка?   Руда Мурашка?
  • То хто з них переміг?   Перемогла дружба.

 

 

ХІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.

- Ми дуже плідно працювали на уроці і Весна згодна відкрити чарівну скриньку. Ви готові дізнатися, хто ж та найважливіша, найпотрібніша людина на нашому уроці?   Це ви, мої любі діти.

- Ви здивовані? Без кожного з вас наш урок не відбувся б. Кожен з вас був найважливішим і найпотрібнішим на уроці?

- Яке завдання було для вас найцікавішим?

А яке – найважчим?

 

ХІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 163, № 29, 30 (1 група), скласти і розв’язати обернену задачу (2 група).

docx
Додано
24 липня 2018
Переглядів
3682
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку