Урок математики для 4 класу
Тема. Знаходження значень виразів. Складені задачі, які містять непряме збільшення/зменшення числа.
Мета. Математична компетентність: розвивати вміння здійснювати обчислення з багатозначними числами, порівнювати вираз і число; закріплювати навичку розв'язувати та порівнювати задачі на знаходження третього доданка; удосконалювати вміння розпізнавати многокутники, обчислювати периметр; формувати усвідомлення ролі математики у житті людини; розвивати критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію.
Навчання упродовж життя: стимулювати вироблення умінь і навичок, необхідних для подальшого навчання.
Громадянські та соціальні компетентності: удосконалювати вміння співпрацювати з іншими людьми; формувати бажання дбайливо ставитися до власного здоров'я, вести здоровий спосіб життя (наскрізна змістова лінія"Здоров'я і безпека") .
Виховувати толерантність, повагу до способів діяльності та думок інших членів спільноти, розвивати доброчесність (наскрізна змістова лінія "Громадянська відповідальність").
Очікувані результати учня з ООП
- додаватиме й відніматиме багатозначні числа за допомогою адаптованого калькулятора з озвученням;
- з допомогою асистента розв'язуватиме складені задачі;
- обчислюватиме периметр прямокутника.
Тип уроку. Урок розвитку умінь і навичок.
Обладнання. мультимедійний комплект, презентація, індивідуальні картки.
Хід уроку
Типові учні |
Учень з ООП |
І. Організація класу ІІ. Вступна частина 1. Оголошення теми та завдань уроку. Мотивація діяльності. - Чи відомо вам скільки глядачів може вмістити НСК Олімпійський у Києві? Давайте порахуємо: - Який зручний спосіб обчислення запропонуєте? Слайд 2 738 VIP + 3546 у бізнес-зоні + 150 для людей з інвалідністю + 300 місць для ЗМІ =? ( 4734 місця) 2. Актуалізація опорних знань ( Диференційовано) А) Слайд 3-7 - Усний рахунок. Знаходження компонентів арифметичних дій. Б) Робота в зоні найближчого розвитку учнів (індивідуальні картки). 3. Хвилинка каліграфії. - Запишіть число, яке складається з 1 сотні і 5 одиниць. 4. Руханка " Кулачки" ІІ. Основна частина 1. № 644. Диференційоване (за ступенем педагогічної підтримки) виконання. Фронтальна перевірка. Порівняй. Слайд 13 3300+700 4001 44000+640 44040 1852+250 2002 9000 - 800 8192 5601+389 5390 4421 5020 - 600 2. № 645. Математичне дослідження. Усно. Слайд 14 - У межах яких розрядів треба виконувати дії? 213567 +11456 345802 +34791 3. № 646. Самостійна робота. Самооцінювання. ( Перевірка робіт окремих учнів) Виконай віднімання. Перевір додаванням. Слайд 15 180506 - 32994=147512 184007-56748 = 127259 Критерії: В- самостійно, правильно, 1 охайне виправлення. Д - самостійно, правильно, 2-3 охайних виправлення. С - після додаткових роз'яснень, 1-2 помилка. П - під керівництвом учителя, або 2-3 помилки. 4. № 647. Вироблення нових навичок. Слайд 16 Коментовано біля дошки. 32486 57893 5678 135806 + 5625 + 6385 +737830 + 76093 39124589494450704 38502 88866 744002 662603 5. № 648. Робота в парі. Взаємоперевірка. Слайд 17 Розв'язання 1) 18+7=25(ос.) - у волейбольній секції; 2) 25+18+43(ос.) Вираз:(18+7)+18=43(ос.) Відповідь:43 особи займається у цих двох секціях. - Хто з вас займається в спортивних секціях? - Хто робить зарядку, регулярно гуляє на свіжому повітрі? - Чому потрібно вести здоровий спосіб життя? 6. Фізкультхвилинка. Слайд 18 7. № 649. Математичний аналіз. Колективно. Вправа 649 (1) Слайд 19 Розв'язання 1) 11240+390=11630(гл.) - у ІІ секторі; 2) 11240+11630+22870(гл.) - у І й ІІ секторі; 3) 32370-22870+9500(гл.) Відповідь: 9500 глядачів було в третьому секторі. Вправа 649 (1) Розв'язання Слайд 20 1) 960-96=864(ос.)- обслужила ІІ каса; 2) 960+864=1824(ос.) - І й ІІ каса разом; 3) 2145 - 1824 = 321(ос.) Відповідь: 321 покупця обслужила третя каса. - Що спільного в цих задачах? - Чим вони різні? - В якій задачі непряме зменшення числа? ІІІ. Заключна частина 1. № 650. Робота в групах. Слайд 21 - Назвіть всі многокутники. Назвіть многокутники, які не містять кута А. Обчисліть периметр чотирикутника. 2. Роз'яснення домашнього завдання. - Провести математичне дослідження. У яких життєвих ситуаціях використовують багатозначні числа? Високий рівень - оформити фотоколаж дослідження. 3. Підсумки. 4. Рефлексія. Вправа "Загадкові листи" Слайд 23 - Сьогодні на уроці я навчився/навчилася ... - Я запам'ятав/запам'ятала ... - Найкраще мені вдалося ... - Труднощі виникли з ... - Найбільше мені сподобалося ... - Урок завершую з настроєм ... |
Працює з класом
Слухове сприйняття, обчислення з класом.
Під керівництвом асистента виконує 2 вирази. 3300+700 4001 1852+250 2002
За допомогою дотикового унаочнення повторює під керівництвом асистента класи й розряди.
Самостійно 1 вираз. Самооцінювання.
З асистентом на калькуляторі адаптоване завдання: 5806+6093+704= 2486+391+400=
Робота в парі з частковою допомогою асистента.
Участь у бесіді.
Слухове сприйняття.
Індивідуальна робота з асистентом вчителя.
Робота в групі. За вимірюваннями товаришів обчислює периметр прямокутника.
Математичне дослідження в парі з однокласником. Усне виконання завдання.
Робота з класом. |