Конспект уроку з математики для 5 класу на тему "Дроби і ділення"

Про матеріал
Мета уроку: • навчальна: удосконалити вміння розв’язувати задачі на застосування зв’язку між дією ділення і звичайними дробами; сформувати поняття мішаного числа, його цілої і дробової частин; сформувати вміння виділити цілу частину з неправильного дробу; • розвивальна: формувати вміння грамотно формулювати власні думки; сприяти розвитку логічного мислення, уваги учнів; • виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, почуття відповідальності, дисциплінованість. Тип уроку: удосконалення знань, умінь, навичок. Обладнання та наочність: підручник, наочний роздатковий матеріали. Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, практичне застосування набутих знань.
Перегляд файлу

Математика

Тема уроку: Дроби і ділення

Мета уроку:

  • навчальна: удосконалити вміння розв’язувати задачі на застосування зв’язку між дією ділення і звичайними дробами; сформувати поняття мішаного числа, його цілої і дробової частин; сформувати вміння виділити цілу частину з неправильного дробу;
  • розвивальна: формувати вміння грамотно формулювати власні думки; сприяти розвитку логічного мислення, уваги учнів;
  • виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, почуття відповідальності, дисциплінованість.

Тип уроку: удосконалення знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність: підручник, наочний роздатковий матеріали.

Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, практичне застосування набутих знань.

Дата проведення:  5-Б – 22.01.2015                     

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

  1. Привітання вчителя і учнів.
  2. Організація готовності учнів до уроку, налаштування їх на роботу.

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

  1. Перевірка завдання, заданого за підручником

№ 921. Запишіть у вигляді дробу:

  1. 3 : 7;        2)  15 : 5;     3) 21 : 5;     4) 1 : 4.

З отриманих дробів випишіть:

  1. правильні дроби;    б) неправильні дроби.

 

Розвязання:

  1. 3 : 7 = ;          2)  15 : 5 = ;          3) 21 : 5 = ;            4) 1 : 4 = .

а) – правильні дроби;         б) – неправильні дроби.

№ 926. Запишіть 1 у вигляді дробу з чисельником:

  1. 7;     2) 111;    3) 56;   4) 13;   5) 2369;   6)100.

Розвязання:

  1. 1 = ;      2) 1 = ;      3) 1 = ;      4) 1 = ;       5) 1 = ;      6) 1 = .

№ 928. Запишіть число 5 у вигляді дробу з знаменником:

  1. 5;            2) 10;            3) 50;             4) 25;             5) 40;           6) 100.

Розвязання:

  1. 5 = ;        2) 5 = ;        3) 5 = ;        4) 5 = ;        5) 5 = ;        6) 5 = .

№ 932. Порівняйте:

  1. 8 : 3 і ;          2) 25 : 12 і ;           3) 125 : 15 і ;          4) 124 : 17 і .

Розвязання:

  1. 8 : 3 ;         2) 25 : 12 ;         3) 125 : 15 ;          4) 124 : 17 ;

.                   .                      .                         .

  1. Відповісти на питання, що виникли у учнів під час виконання домашніх вправ.
  2. Математичний диктант
  1. Запишіть дробом ділення чисел 24 на 6, 28 на 7.
  2. Ділення яких чисел означають дроби 
  3. Запишіть частку 17:9 і 19:4 у вигляді дробу.
  4. Якому натуральному числу дорівнює дріб
  5. Запишіть числа 14 і 13 у вигляді дробу зі знаменником 2.

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  • Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему: «Дроби і ділення».
  • Метою сьогоднішнього уроку є: якомога найкраще засвоїти правила виділення цілої частини з неправильного дробу та перетворення мішаного числа у неправильний дріб, а також закріпимо ваші вміння під час розв’язування завдань, що передбачують перетворення неправильного дробу у мішане число і навпаки.

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

V. УДОСКОНАЛЕННЯ ЗНАНЬ

План вивчення теми

  1. Означення мішаного числа.
  2. Означення цілої і дробової частини числа.
  3. Правило виділення цілої частини з неправильного дробу.
  4. Приклади запису неправильного дробу у вигляді мішаного або натурального числа:

Пояснення вчителя

Ви знаєте, що одне натуральне число можна поділити націло, або з остачею. Наприклад, 30 : 6 = 5, а 30 : 7 = 4 (остача 2). Якщо частку подати у вигляді дробу, то ці рівності можна записати так: = 5 і = 4 + .

З першого прикладу слідує, що будь-яке натуральне число можна подати у вигляді дробу: 5 = .

Суму 4 + коротко записується 4 і читають «чотири цілі дві сьомі».

Число 4 – це число нового виду. Його називають мішаним числом. У його запису натуральне число 4 називається цілою частиною, а дріб  дробовою частиною.

Зверніть увагу: мішане число дорівнює сумі його цілої і дробової частин; дробова частина мішаного числа завжди є правильним дробом.

Дія за допомогою якої неправильний дріб перетворюють у мішане число (або натуральне число), називається виділенням цілої частини з неправильного дробу.

 

Правило виділення цілої частини з неправильного дробу.

Щоб виділити цілу частину з неправильного дробу, треба:

  1. чисельник даного дробу поділити на знаменник;
  2. частку записати, як цілу частину шуканого мішаного числа;
  3. у знаменник дробової частини записати знаменник даного дробу;
  4. у чисельник дробової частини записати остачу від ділення.

Наприклад, .

Правило перетворення мішаного числа у неправильний дріб.

Щоб перетворити мішане число у неправильний дріб, треба:

  1. у знаменник шуканого дробу записати знаменник дробової частини;
  2. цілу частину помножити на знаменник дробової частини;
  3. до отриманого добутку додати чисельник дробової частини;
  4. отриману суму записати в чисельник шуканого дробу.

Наприклад, .

V. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК

1. Робота за підручником (§ 24) Ст. 206.

Усно: № 918, № 919.

№ 918. Прочитайте числа:

  1. ;    2)  4;     3) 12 ;     4)   7.

Назвіть: а) цілу частину мішаного числа; б) дробову частину мішаного числа.

Відповідь:

а) 6, 4, 12, 7;                   б);; ;.

№ 919. Чи може дробова частина мішаного числа дорівнювати:

  1. ;     2)  ;    3)  ;     4) .

Відповідь:

  1. так;       2) ні;        3) так;          4) ні.

Письмово: № 922, 933, 943, 945, 947.

 

№ 922. Запишіть у вигляді мішаного числа:

  1. 5+ ;      2) 7+ ;      3) 12+ ;     4) 111+ .

Розвязання:

  1. 5+ = ;          2) 7+ = ;         3) 12+ = ;     4) 111+ = .

№ 933. Виділіть цілу частину з неправильного дробу:

  1. ;    2) ;   3) ;   4) ;   5) ;   6) .

Розвязання:

  1. ;         2) ;            3) ;

4) ;                  5);                6).

№ 943. Виділіть цілу частину з неправильних дробів: Запишіть отримані числа в порядку зростання. Який із цих дробів найбільший?

Розвязання:

1, 3, 5, 9.

Найбільший дріб – .

№ 945. Накресліть координатний промінь і позначте на ньому точки, що відповідають числам:

  1. ;    2) ;   3) ;  4) . Яке з чисел розміщується найближче до початку координат?

Відповідь:                                                                                               х

                 0                           

– розміщається найближче до початку координат.

 

 

№ 947. Порівняйте:

  1. 3 і ;      2) 7 і ;    3) 15 і ;    4) 124 і .

Розвязання:

  1. 3;                                                        3) 15

  1. 7;                                                       4) 124

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

  1. Підсумкова бесіда

Отже, давайте повторимо основні правила, які ми вивчили сьогодні на уроці:

  • Як перетворити мішане число у неправильний дріб?
  • Що таке мішане число? Наведіть приклад.
  • Яким дробом є дробова частина мішаного числа?
  • Як перетворити неправильний дріб у мішане число?
  1. Оцінювання учнів. Мотивація оцінок

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Завдання за підручником: Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова,            О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк. Розділ V, § 24, № 923, 934, 944, 948.
  2. Інструктаж:
  1. № 923 подібний до № 922, що ми щойно виконували на уроці.
  2. № 934 подібний до № 933.
  3. № 944. Подібний до № 943. Щоб виконати ці номери вам потрібно знати правило виділення цілої частини з неправильного дробу.
  4. № 948 подібний до № 947. Щоб виконати цю вправу без проблем, вам необхідно повторити правило перетворення мішаного числа у неправильний дріб.
  5. І обов’язково почитайте § 24, і вивчіть всі основні правила. Підготуйтеся до Самостійної роботи.

1

 

docx
Додано
24 лютого 2019
Переглядів
2794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку