Математика
Тема уроку: Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками
Мета уроку:
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність: підручник, наочний та роздатковий матеріали.
Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, засвоєння і практичне застосування нових знань.
Дата проведення: 5-Б – 04.02.2015
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
№ 992.Сашко виграв у лотерею суму, яка становить суми, виграної Арсенієм. Хто виграв більше грошей і на скільки, якщо Арсеній виграв 400 грн?
Розв’язання:
Відповідь: Сашко виграв на 240 грн. більше ніж Арсеній.
№ 996.До 1 вересня в одному ательє пошили 196 костюмів для дівчаток, що становить кількості костюмів для хлопчиків. Яких костюмів пошили менше і на скільки?
Розв’язання:
Відповідь: для хлопчиків пошили менше на 70 костюмів.
ІІІ. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування
VІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
Пояснення вчителя
Ви вже знаєте, як додавати і віднімати натуральні числа. Дроби з однаковими знаменниками також можна додавати і віднімати.
Так само, як і при додаванні натуральних чисел, дроби, які додають, називають доданками, а результат додавання називається сумою.
Правило додавання дробів з однаковими знаменниками
Щоб знайти суму двох дробів з однаковими знаменниками, треба:
.
Наприклад: .
Це правило додавання зберігається для трьох і більше дробів з однаковими знаменниками. Наприклад:
.
При додаванні дробів, так само, як і при додавання натуральних чисел, виконуються закони додавання.
Задача 1. Знайдіть суму .
Розв’язання:
.
Зверніть увагу:
якщо при додаванні дробів з однаковими знаменниками в результаті отримали неправильний дріб, то в ньому треба виділити цілу й дробову частини і подати відповідь мішаним числом.
Правило віднімання дробів з однаковими знаменниками
Щоб знайти різницю двох дробів з однаковими знаменниками, треба:
.
Зверніть увагу:
різницю двох дробів з однаковими знаменниками, в яких чисельники рівні, завжди дорівнює нулю.
VІІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Усно: № 1012, 1014, 1016, 1017.
Письмово: № 1020, 1024, 1028, 1031, 1038.
№ 1020.Обчисліть:
Розв’язання:
№ 1024. Порівняйте:
Розв’язання:
; ;
. .
; ;
. .
№ 1028. Знайдіть зменшуване, якщо різниця дорівнює , а від’ємник – .(самостійно)
Розв’язання:
.
№ 1031.Щоб пришити ґудзики до плаття, Оксанка витратила 15 хв, а щоб випрасувати плаття – 10 хв. Яку частину години витратила дівчинка для приведення свого плаття в порядок?
Розв’язання:
хв. – Оксана витратила частину години, щоб пришити ґудзика до плаття.
хв. – Оксана витратила частину години, щоб випрасувати плаття.
Відповідь: частину години витратила дівчинка для приведення свого плаття в порядок.
№ 1038. Знайдіть різницю дробів:
Розв’язання:
VІІІ. ПІДСУМКИ УРОКІВ
Отже, давайте повторимо основні правила:
ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк. Розділ VІ, § 26, № 1021, 1035.
1