Конспект уроку з математики для 5 класу на тему "Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками"

Про матеріал
Мета уроку: • навчальна: домогтися засвоєння правила додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння виконувати вправи, у яких передбачено додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками; • розвивальна: розвивати пізнавальні та творчі здібності учнів; формувати вміння аналізувати інформацію; формувати вміння бачити закономірності, міркувати за аналогією; • виховна: виховувати старанність, спостережливість, уважність, свідоме ставлення до навчання, віру у власні сили. Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок. Обладнання та наочність: підручник, наочний та роздатковий матеріали. Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, засвоєння і практичне застосування нових знань.
Перегляд файлу

Математика

Тема уроку: Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками

Мета уроку:

  • навчальна: домогтися засвоєння правила додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння виконувати вправи, у яких передбачено додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками;
  • розвивальна: розвивати пізнавальні та творчі здібності учнів; формувати вміння аналізувати інформацію; формувати вміння бачити закономірності, міркувати за аналогією;
  • виховна: виховувати старанність, спостережливість, уважність, свідоме ставлення до навчання, віру у власні сили.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність: підручник, наочний та роздатковий матеріали.

Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, засвоєння і практичне застосування нових знань.

Дата проведення: 5-Б – 04.02.2015                                         

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

  1. Привітання вчителя і учнів.
  2. Організація готовностіучнів до уроку, налаштування їх на роботу.

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

  1. Перевірка завдання, заданого за підручником

№ 992.Сашко виграв у лотерею суму, яка становить суми, виграної Арсенієм. Хто виграв більше грошей і на скільки, якщо Арсеній виграв 400 грн?

Розвязання:

  1. 400 : 5 = 80 (грн.)
  2. 80 8 = 640 (грн.)
  3. 640 – 040 = 240 (грн.)

Відповідь: Сашко виграв на 240 грн. більше ніж Арсеній.

№ 996.До 1 вересня в одному ательє пошили 196 костюмів для дівчаток, що становить кількості костюмів для хлопчиків. Яких костюмів пошили менше і на скільки?

Розвязання:

  1. 196 : 14 =14 (к.)
  2. 14 9 = 126 (к.)
  3. 196 – 126 = 70 (к.)

Відповідь: для хлопчиків пошили менше на 70 костюмів.

  1. Відповісти на питання, що виникли у учнів під час виконання домашніх вправ.

ІІІ. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

  1. Відповісти на питання, що виникли у учнів під час виконання контрольної роботи.
  2. Разом з дітьми розібратися з тими завданнями під час виконання яких у них виникли проблеми.

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  • Діти сьогодні ми з вами розпочинаємо вивчати нову тему, яка називається «Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками».
  • Метою сьогоднішнього уроку є: якомога найкраще засвоїти правила додавання і віднімання двох дробів з однаковими знаменниками; ми навчимося додавати і віднімати дроби з однаковими знаменниками.

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування

  1. За допомогою якої дії знаходять суму чисел?(додавання)
  2. Знайдіть суму чисел: 1) 26 і 45(71);  2) 120 і 200(320);   3) 156 і 0(156);      4) 35, 28 і 15(78).
  3. Як називаються числа під час додавання?(перший доданок, другий доданок, сума).
  4. За допомогою якої дії знаходять різницю чисел? (віднімання).
  5. Як називають числа під час віднімання? (зменшуване, від’ємник, різниця)

VІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

  1. Приклади, що показують необхідність додавання звичайних дробів?
  2. Правило додавання звичайних дробів з однаковими знаменниками.
  3. Випадок здобуття під час додавання звичайних дробів неправильного дробу.
  4. Приклади додавання звичайних дробів з однаковими знаменниками.

Пояснення вчителя

Ви вже знаєте, як додавати і віднімати натуральні числа. Дроби з однаковими знаменниками також можна додавати і віднімати.

Так само, як і при додаванні натуральних чисел, дроби, які додають, називають доданками, а результат додавання називається сумою.

Правило додавання дробів з однаковими знаменниками

Щоб знайти суму двох дробів з однаковими знаменниками, треба:

  1. спільний знаменник записати в знаменник суми;
  2. додати чисельники і результат записати в чисельнику суми.

.

Наприклад: .

Це правило додавання зберігається для трьох і більше дробів з однаковими знаменниками. Наприклад:

.

При додаванні дробів, так само, як і при додавання натуральних чисел, виконуються закони додавання.

Задача 1. Знайдіть суму .

Розвязання:

.

 

 

Зверніть увагу:

якщо при додаванні дробів з однаковими знаменниками в результаті отримали неправильний дріб, то в ньому треба виділити цілу й дробову частини і подати відповідь мішаним числом.

Правило віднімання дробів з однаковими знаменниками

Щоб знайти різницю двох дробів з однаковими знаменниками, треба:

  1. спільний знаменник записати в знаменник різниці;
  2. від чисельника зменшуваного відняти чисельник від’ємника і результат записати в чисельнику різниці.

.

Зверніть увагу:

різницю двох дробів з однаковими знаменниками, в яких чисельники рівні, завжди дорівнює нулю.

VІІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

  1. Робота з підручником (§ 26, ст. 229)

Усно: № 1012, 1014, 1016, 1017.

Письмово: № 1020, 1024, 1028, 1031, 1038.

№ 1020.Обчисліть:

  1. ;                          2) ;                   3) ;              

 

  1.  ;                     5) ;                6) .

Розвязання:

  1. ;                                2) ;  

 

  1. ;                                4) ;  

 

  1. ;                          6) .  

 

№ 1024. Порівняйте:

  1. ;     2) ;     3) ;     4) ;    

Розвязання:

  1. ;                                             2) ;    

;                                     ;

.                                                            .

  1. ;                                             4) ;    

;                                     ;

.                                                           .

№ 1028. Знайдіть зменшуване, якщо різниця дорівнює , а від’ємник – .(самостійно)

Розв’язання:

.

№ 1031.Щоб пришити ґудзики до плаття, Оксанка витратила 15 хв, а щоб випрасувати плаття – 10 хв. Яку частину години витратила дівчинка для приведення свого плаття в порядок?

Розв’язання:

хв. – Оксана витратила частину години, щоб пришити ґудзика до плаття.

хв. – Оксана витратила частину години, щоб випрасувати плаття.

  1. (ч.)

Відповідь: частину години витратила дівчинка для приведення свого плаття в порядок.

№ 1038.  Знайдіть різницю дробів:

  1. ;     2) ;     3) ;     4).

Розвязання:

  1. ;                            2) ;    

 

  1. ;                          4) .

VІІІ. ПІДСУМКИ УРОКІВ

  1. Підсумкова бесіда

Отже, давайте повторимо основні правила:

  • Як додати два дроби з однаковими знаменниками?
  • Як відняти два дроби з однаковими знаменниками?
  1. Оцінювання учнів

ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Завдання за підручником: Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова,

О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк. Розділ VІ, § 26, № 1021, 1035.

  1. Інструктаж:
  1. № 1021 подібний до № 1020, що ми сьогодні виконували на уроці. Щоб виконати цей номер вам потрібно знати правило додавання дробів з однаковими знаменниками.
  2. № 1035 подібний до № 1038. Щоб виконати цей номер вам потрібно знати правило віднімання дробів з однаковими знаменниками.
  3. І обов’язково почитайте § 26 і вивчіть всі основні правила.

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
24 лютого
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку