Математика
Тема уроку: Порівняння звичайних дробів.
Мета уроку:
Тип уроку:засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання та наочність: підручник, наочний та роздатковий матеріали.
Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, практичне застосування набутих знань.
Дата проведення: 5-Б – 19.01.2015
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.
№ 885. Дано дроби: . Випишіть ті, які: 1) менші від 1; 2) більші за 1; 3) дорівнюють 1.
Розв’язання:
№ 887. При яких значеннях х правильними є рівності:
Розв’язання:
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Виконання усних вправ
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
Пояснення вчителя
Дріб – це вираз виду , де a – називається чисельником, а b – знаменником дробу, риска дробу « –» – означає дію ділення.
Дріб, у якого чисельник менший від знаменника, називається правильним.
Дріб, у якого чисельник більший за знаменник або дорівнює йому, називається неправильним.
Правильний дріб завжди менший від 1, а неправильний – більший за 1 або дорівнює 1.
Правило порівняння дробів з однаковими знаменниками
Із двох дробів з однаковими знаменниками більший той дріб, у якого чисельник більший, а менший – у якого чисельник менший.
Наприклад:
.
VІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
Письмово: № 888, 889, 890, 892, 893, 895, 898.
№ 888. Порівняйте дроби:
Розв’язання:
№ 889.Порівняйте дроби: (самостійно)
Розв’язання:
№ 890. Запишіть у порядку зростання дроби: . Назвіть найбільший і найменший із них.
Розв’язання:
.
Найбільний дріб – .
Найменший дріб – .
№ 892. При яких значеннях х дріб більший за і менший від ?
Розв’язання:
, х = 4.
.
№ 893. При яких значеннях y дріб більший за і менший від ?(самостійно)
Розв’язання:
, х = 6.
.
№ 895. Накресліть координатний промінь, взявши за одиничний відрізок 9 клітинок. Позначте точки, які відповідають дробам:
1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5) ; 6) . Яка з точок лежить найдалі від початку координат, а яка найближче?
Розв’язання:
1
0
Дріб – лежить найдалі від початку координат, а дріб – найближче.
№ 898. У залі кіно палацу 160 посадкових місць. Під час перегляду мультфільму «Шрек» 5-А клас зайняв 18 місць, 5-Б – 22 місця, 5-В – 20 місць. Яку частину посадкових місць кіно палацу зайняли 5-А, 5-Б та 5-В класи разом?
Розв’язання:
5-А клас – частину місць.
5-Б клас – частину місць.
5-В клас – частину місць.
Відповідь: частину посадкових місць кіно палацу зайняли 5-А, 5-Б та 5-В класи разом.
VIІ. ПІДСУМКИ УРОКУ
1. Підсумкова бесіда
Отже, давайте ще раз повторимо правило порівняння двох дробів з однаковими знаменниками.
2. Оцінювання учнів
VIІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк. Розділ V, § 23, № 891, 896,
899. Написати казку про дроби.
1