22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Конспект уроку з математики для 5 класу на тему "Порівняння звичайних дробів"

Про матеріал
Мета уроку: • навчальна: домогтися засвоєння правила порівняння дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння виконувати вправи, які передбачають порівняння дробів з однаковими знаменниками; • розвивальна: формувати вміння самостійно працювати з текстом підручника; активізувати пізнавальну діяльність учнів; • виховна: виховувати уважність, зосередженість. Тип уроку:засвоєння нових знань і вмінь. Обладнання та наочність: підручник, наочний та роздатковий матеріали. Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, практичне застосування набутих знань.
Перегляд файлу

Математика

Тема уроку: Порівняння звичайних дробів.

Мета уроку:

  • навчальна: домогтися засвоєння правила порівняння дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння виконувати вправи, які передбачають порівняння дробів з однаковими знаменниками;
  • розвивальна: формувати вміння самостійно працювати з текстом підручника; активізувати пізнавальну діяльність учнів;
  • виховна: виховувати уважність, зосередженість.

Тип уроку:засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання та наочність: підручник, наочний та роздатковий матеріали.

Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, практичне застосування набутих знань.

Дата проведення: 5-Б – 19.01.2015                      

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

  1. Привітання вчителя і учнів.
  2. Організація готовності учнів до уроку, налаштування їх на роботу.

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

  1. Перевірка завдання, заданого за підручником

№ 885. Дано дроби: . Випишіть ті, які: 1) менші від 1;  2) більші за 1;   3) дорівнюють 1.

Розвязання:

  1. ;                   2) .                       3) .

№ 887. При яких значеннях х правильними є рівності:

  1. ;                    2) ;                           3) ;

 

  1. ;                  5) ;                           6) .

Розвязання:

  1. ;                      2) ;                           3) ;

 

  1. ;                    5) ;                            6) .

 

  1. Відповісти на питання, що виникли у учнів під час виконання домашніх вправ.

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

  • Сьогодні на уроці ми з вами розглянемо тему: «Порівняння звичайних дробів».
  • Метою сьогоднішнього уроку є: якомога найкраще засвоїти правило порівняння двох дробів з однаковими знаменниками; ми з вами навчимося порівнювати дроби з однаковими знаменниками, будемо виконувати завдання на порівняння дробів.

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Виконання усних вправ

  1. Порівняйте числа: 1) 20 і 25;   2) 307 і 317;    3) 199 і 1099.
  2. Серед дробів укажіть дроби з однаковими знаменниками.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

  1. Правило порівняння двох дробів з однаковими знаменниками.
  2. Приклади порівняння дробів з однаковими знаменниками.

Пояснення вчителя

Дріб – це вираз виду , де a – називається чисельником, а b – знаменником дробу, риска дробу « –» – означає дію ділення.

Дріб, у якого чисельник менший від знаменника, називається правильним.

Дріб, у якого чисельник більший за знаменник або дорівнює йому, називається неправильним.

Правильний дріб завжди менший від 1, а неправильний – більший за 1 або дорівнює 1.

Правило порівняння дробів з однаковими знаменниками

Із двох дробів з однаковими знаменниками більший той дріб, у якого чисельник більший, а менший – у якого чисельник менший.

Наприклад:

.

VІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

  1. Робота за підручником .

Письмово: № 888, 889, 890, 892, 893, 895, 898.

№ 888. Порівняйте дроби:

  1. ;                          2) ;                              3) ;

 

  1. ;                          5) ;                              6) .

Розвязання:

  1. ;                          2) ;                              3) ;

 

  1. ;                          5) ;                              6) .

№ 889.Порівняйте дроби: (самостійно)

  1. ;                          2) ;                              3) ;

 

  1. ;                          5) ;                              6) .

Розвязання:

  1. ;                          2) ;                              3) ;

 

  1. ;                          5) ;                              6) .

№ 890. Запишіть у порядку зростання дроби: . Назвіть найбільший і найменший із них.

Розв’язання:

.

Найбільний дріб – .

Найменший дріб – .

№ 892. При яких значеннях х дріб більший за і менший від ?

Розвязання:

, х = 4.

.

№ 893. При яких значеннях y дріб більший за і менший від ?(самостійно)

Розвязання:

, х = 6.

.

№ 895. Накресліть координатний промінь, взявши за одиничний відрізок 9 клітинок. Позначте точки, які відповідають дробам:

1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5) ; 6) . Яка з точок лежить найдалі від початку координат, а яка найближче?

Розвязання:

                                              1

0                                   

Дріб – лежить найдалі від початку координат, а дріб – найближче.

№ 898. У залі кіно палацу 160 посадкових місць. Під час перегляду мультфільму «Шрек» 5-А клас зайняв 18 місць, 5-Б – 22 місця, 5-В – 20 місць. Яку частину посадкових місць кіно палацу зайняли 5-А, 5-Б та 5-В класи разом?

Розвязання:

5-А клас – частину місць.

5-Б клас – частину місць.

5-В клас – частину місць.

  1. 18 + 22 + 20 = 60 (місць)

Відповідь: частину посадкових місць кіно палацу зайняли 5-А, 5-Б та 5-В класи разом.

VIІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

1. Підсумкова бесіда

Отже, давайте ще раз повторимо правило порівняння двох дробів з однаковими знаменниками.

  • Із двох дробів з однаковими знаменниками більший той дріб, у якого …?
  • Менший – у якого …?

2. Оцінювання учнів

VIІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Завдання за підручником: Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова,

О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк. Розділ V, § 23, № 891, 896,   

899. Написати казку про дроби.

  1. Інструктаж:
  1. № 891 подібний до № 890, що ми робили на уроці. Щоб визначити, який з даних дробів більший, а який менший, вам потрібно знати правило порівняння дробів з однаковими знаменниками.
  2. № 896 подібний до № 895, просто там  потрібно взяти за одиничний відрізок не 9 клітинок, як ми робили на уроці, а 11. Там дано дроби, вам потрібно на відрізку позначити точки, які відповідають тим дробам.
  3. № 899 – це у нас задача. Повторіть, що показує чисельник дробу, а що знаменник. Ця задача подібна до задачі № 989, що ми робили на уроці.
  4. І обов’язково перегляньте та почитайте § 23 і вивчіть основні правила.

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
24 лютого
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку