Конспект уроку з математики для 5 класу на тему "Порівняння звичайних дробів"

Про матеріал
Мета уроку: • навчальна: домогтися засвоєння правила порівняння дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння виконувати вправи, які передбачають порівняння дробів з однаковими знаменниками; • розвивальна: формувати вміння самостійно працювати з текстом підручника; активізувати пізнавальну діяльність учнів; • виховна: виховувати уважність, зосередженість. Тип уроку:засвоєння нових знань і вмінь. Обладнання та наочність: підручник, наочний та роздатковий матеріали. Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, практичне застосування набутих знань.
Перегляд файлу

Математика

Тема уроку: Порівняння звичайних дробів.

Мета уроку:

  • навчальна: домогтися засвоєння правила порівняння дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння виконувати вправи, які передбачають порівняння дробів з однаковими знаменниками;
  • розвивальна: формувати вміння самостійно працювати з текстом підручника; активізувати пізнавальну діяльність учнів;
  • виховна: виховувати уважність, зосередженість.

Тип уроку:засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання та наочність: підручник, наочний та роздатковий матеріали.

Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, практичне застосування набутих знань.

Дата проведення: 5-Б – 19.01.2015                      

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

  1. Привітання вчителя і учнів.
  2. Організація готовності учнів до уроку, налаштування їх на роботу.

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

  1. Перевірка завдання, заданого за підручником

№ 885. Дано дроби: . Випишіть ті, які: 1) менші від 1;  2) більші за 1;   3) дорівнюють 1.

Розвязання:

  1. ;                   2) .                       3) .

№ 887. При яких значеннях х правильними є рівності:

  1. ;                    2) ;                           3) ;

 

  1. ;                  5) ;                           6) .

Розвязання:

  1. ;                      2) ;                           3) ;

 

  1. ;                    5) ;                            6) .

 

  1. Відповісти на питання, що виникли у учнів під час виконання домашніх вправ.

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

  • Сьогодні на уроці ми з вами розглянемо тему: «Порівняння звичайних дробів».
  • Метою сьогоднішнього уроку є: якомога найкраще засвоїти правило порівняння двох дробів з однаковими знаменниками; ми з вами навчимося порівнювати дроби з однаковими знаменниками, будемо виконувати завдання на порівняння дробів.

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Виконання усних вправ

  1. Порівняйте числа: 1) 20 і 25;   2) 307 і 317;    3) 199 і 1099.
  2. Серед дробів укажіть дроби з однаковими знаменниками.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

  1. Правило порівняння двох дробів з однаковими знаменниками.
  2. Приклади порівняння дробів з однаковими знаменниками.

Пояснення вчителя

Дріб – це вираз виду , де a – називається чисельником, а b – знаменником дробу, риска дробу « –» – означає дію ділення.

Дріб, у якого чисельник менший від знаменника, називається правильним.

Дріб, у якого чисельник більший за знаменник або дорівнює йому, називається неправильним.

Правильний дріб завжди менший від 1, а неправильний – більший за 1 або дорівнює 1.

Правило порівняння дробів з однаковими знаменниками

Із двох дробів з однаковими знаменниками більший той дріб, у якого чисельник більший, а менший – у якого чисельник менший.

Наприклад:

.

VІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

  1. Робота за підручником .

Письмово: № 888, 889, 890, 892, 893, 895, 898.

№ 888. Порівняйте дроби:

  1. ;                          2) ;                              3) ;

 

  1. ;                          5) ;                              6) .

Розвязання:

  1. ;                          2) ;                              3) ;

 

  1. ;                          5) ;                              6) .

№ 889.Порівняйте дроби: (самостійно)

  1. ;                          2) ;                              3) ;

 

  1. ;                          5) ;                              6) .

Розвязання:

  1. ;                          2) ;                              3) ;

 

  1. ;                          5) ;                              6) .

№ 890. Запишіть у порядку зростання дроби: . Назвіть найбільший і найменший із них.

Розв’язання:

.

Найбільний дріб – .

Найменший дріб – .

№ 892. При яких значеннях х дріб більший за і менший від ?

Розвязання:

, х = 4.

.

№ 893. При яких значеннях y дріб більший за і менший від ?(самостійно)

Розвязання:

, х = 6.

.

№ 895. Накресліть координатний промінь, взявши за одиничний відрізок 9 клітинок. Позначте точки, які відповідають дробам:

1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5) ; 6) . Яка з точок лежить найдалі від початку координат, а яка найближче?

Розвязання:

                                              1

0                                   

Дріб – лежить найдалі від початку координат, а дріб – найближче.

№ 898. У залі кіно палацу 160 посадкових місць. Під час перегляду мультфільму «Шрек» 5-А клас зайняв 18 місць, 5-Б – 22 місця, 5-В – 20 місць. Яку частину посадкових місць кіно палацу зайняли 5-А, 5-Б та 5-В класи разом?

Розвязання:

5-А клас – частину місць.

5-Б клас – частину місць.

5-В клас – частину місць.

  1. 18 + 22 + 20 = 60 (місць)

Відповідь: частину посадкових місць кіно палацу зайняли 5-А, 5-Б та 5-В класи разом.

VIІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

1. Підсумкова бесіда

Отже, давайте ще раз повторимо правило порівняння двох дробів з однаковими знаменниками.

  • Із двох дробів з однаковими знаменниками більший той дріб, у якого …?
  • Менший – у якого …?

2. Оцінювання учнів

VIІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Завдання за підручником: Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова,

О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк. Розділ V, § 23, № 891, 896,   

899. Написати казку про дроби.

  1. Інструктаж:
  1. № 891 подібний до № 890, що ми робили на уроці. Щоб визначити, який з даних дробів більший, а який менший, вам потрібно знати правило порівняння дробів з однаковими знаменниками.
  2. № 896 подібний до № 895, просто там  потрібно взяти за одиничний відрізок не 9 клітинок, як ми робили на уроці, а 11. Там дано дроби, вам потрібно на відрізку позначити точки, які відповідають тим дробам.
  3. № 899 – це у нас задача. Повторіть, що показує чисельник дробу, а що знаменник. Ця задача подібна до задачі № 989, що ми робили на уроці.
  4. І обов’язково перегляньте та почитайте § 23 і вивчіть основні правила.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мазур Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 лютого 2019
Переглядів
1675
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку