ТЕМА. Масштаб. Графічний редактор
МЕТА. Узагальнити поняття учнів про масштаб, спираючись на раніше опрацьований матеріал з математики;
формувати практичні навички користування інструментом «масштаб»;
розвивати мислення, увагу, пам’ять, пізнавальну активність, допитливість;
виховувати культуру розумової праці, колективізм, взаємодопомоги.
ОБЛАДНАННЯ. Карта квіткового міста, карта зоряного неба, фрагменти відео про Незнайка, ПК, графічний редактор
ХІД УРОКУ.
І. Організаційний момент.
Вчитель:
Діти, сьогодні наш урок буде трішки незвичним, бо якраз сьогодні ми переконаєтесь у тому, що між інформатикою і математикою є тісний зв’язок, а також без знання математики неможливо опанувати інформатику, а знання, отримані на цих уроках, допомагають людям на практиці.
Працюйте активно,
Реагуйте на все позитивно.
Ну а тепер, на екран монітора погляньте:
Хто ж це там? Відгадайте!
(Фрагмент відео. Діти впізнають Незнайка)
ІІ Актуалізація знань.
Який же він, наш герой?
(Діти перераховують риси характеру: веселий, непосидючий, балакучий, хвалько.)
А чи вмієте ви працювати в графічному редакторі?
Чи являєтесь ви такими ж хвальками?
Перевіримо разом з вами.
Запитання.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
Завдання 1.
Відстань від будинку Незнайка до його друга Гуні знайдіть.
Масштаб карти врахуйте,
Використовуючи лінійку, працюйте.
(Учні працюють із роздатковим матеріалом. Аналіз .)
Завдання 2.
(Учні працюють із роздатковим матеріалом. Аналіз.)
IV. Постановка проблеми.
Завдання 3.
Очікувана реакція учнів – це неможливо зробити, бо мілкі деталі.
V. Пояснення матеріалу.
Інструмент «масштаб» призначений для подання вибраної користувачем області малюнка у збільшеному вигляді. За допомогою цього інструмента можна, зокрема , вималювати дрібні деталі. Для цього треба вибрати інструмент, навести рамку, що з’явиться на потрібну область, а потім клацнути мишею.
У програмі графічного редактора можна переглядати та редагувати зображення в масштабах 2:1, 4:1, 6:1, 8:1. Для зображення , збільшеного у 4, 6, 8 разів на екрані можна відобразити піксельну сітку. Для цього необхідно виконати команду Меню Вигляд – Масштаб – Піксельна сітка.
Необхідно розуміти, що даний інструмент не змінює існуючі розміри малюнка, а лише тимчасово «наближає» його, щоб зменшити навантаження на зір, і покращити результати роботи.
VІ. Закріплення матеріалу.
Одного разу Незнайко вночі по полю йшов
І шматок місячного каменя знайшов.
(Фрагмент відео.)
Закінчилося це мандрівкою до Місяця.
ІV. Практична робота.
(Фрагмент відео.)
Діти, Незнайко нам повідомив, що корабель вийшов із-під контролю. Йому необхідно допомогти. А тому кожен з вас на деякий час бере керування на себе. Відкрийте карту зоряного неба.
На панелі інструментів є кнопка „Масштаб” і панель, яка дає можливість вибрати варіант зміни розміру зображення, а саме: збільшення у 2рази, і т.д. Подумайте і дайте відповідь на запитання: Чи зміниться масштаб, якщо збільшити розміри у 2 рази? (Так, зміниться. Якщо ми будемо користуватися тим самим масштабом, відстань на місцевості теж збільшиться у 2 р.) .
VІ. Рухлива хвилинка
Молодці! Поки ми знаходимося у відкритому космосі
Втому із себе зніміть,
Рученьки, ніженьки розімніть.
Трішечки пострибайте.
І зіроньку з неба дістаньте.
(Музичний супровід).
VІІІ. Підсумок.
(Фрагмент відео.)
Ми нудьгу перемогли? (Так)
Незнайці допомогли? (Так)
Знання свої на практиці приміняйте.
і друзям допомагайте
Будьте гарними, добрими, щирими,
Живіть в злагоді, щасті і мирі.
Урок закінчено. До побачення!..
КАРТА КВІТКОВОГО МІСТА
ВулицяДзвіночків
Будинок Незнайки
Вулиця Маргариток
Будинок Гунька