Конспект уроку з математики на тему: "Попереднє ознайомлення з поняттями «половина», «третина» і «чверть». Складання і розв'язування задачі за схемою виразу."

Про матеріал
Конспект уроку з математики 2 клас на тему: "Попереднє ознайомлення з поняттями «половина», «третина» і «чверть». Складання і розв'язування задачі за схемою виразу."
Перегляд файлу

Тема: Попереднє ознайомлення з поняттями «половина», «третина» і «чверть». Складання і розв'язування задачі за схемою виразу.

 

Мета: ознайомити учнів з діленням на рівні частини; дати уявлення про половину, третину і чверть числа; формувати вміння складати задачі за схемами виразів; розвивати математичне мовлення, обчислювальні навички, увагу, спостережливість, пам'ять, мислення; виховувати охайність.

 

Обладнання : картки для індивідуального опитування, смужки різної довжини, яблуко, ківі, малюнок шоколадної плитки, для ознайомлення з поняттям «третина»,плакати «половина», «третина» і «чверть»., комп’ютер, мультимедійна дошка

 

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 97, завдання 635; 636)

Завдання 635

   На скільки менше горіхів у дівчинки, ніж у кожного хлопчика?

Завдання 636

— Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.

2.Усний рахунок. Гра «Який знак?»

-  Зайчик розв’язував приклади на листочках. Подув вітерець, частини прикладів розлетілися. Допоможіть відновити приклади.

28__4= 7     3__9=27

22__3=19     20__4=5

2__5=10     12__2=6

18__2=9     36__4=32

10__2=5     8__4=2

6__3=9     9__3=12

(учні усно розв’язують, називають відповіді, а вчитель записує відповіді)

3.Індивідуальна робота з картками

Картка №1

                                           Прізвище, ім’я___________________________

Розв’язати задачу.

Білочка роздала по 4 горішки трьом білченятам. У неї залишилось 5 горішків. Скільки горішків було у білочки?                                         

        Розв’язання :

 

 

Розв’язати приклади.

(16+16):4=

 80-24-24=

  21:3+7=

                                                                                      Оцінка___________________

 

Картка №2

Прізвище, ім’я__________________________

Розв’язати задачу.

У Юрка було 13 олов’яних солдатиків і 11 пластмасових. Він розділив своє військо на 4 рівні загони. Скільки солдатиків у кожному загоні?

                            Розв’язання:

 

Розв’язати приклади.

(36-12):4=

40-(16-8)=

32:4-6=

                                                                Оцінка___________

4.Каліграфічна хвилинка.

- А зараз відкрийте зошити і запишіть сьогоднішнє число, класна робота. Сидіть правильно за партами, спинки рівненько. Подивіться на дошку, як треба писати число 3. А тепер запишіть рядочок цифри 3 через клітинку. Пишіть охайно, каліграфічно.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

   Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що таке половина, третина і чверть.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Пояснення  понять «половина», «третина», «четвертина».

 

-  Оленка і Максимко,як завжди, після уроків йшли додому  зі  школи. А живуть вони у великому місті Києві.

 

- Що ви знаєте про Київ? (Це столиця нашої держави)

 - Отже, по дорозі діти  зустріли бабусю, яка попросила їх перевести її через дорогу.

 

Діти з радістю допомогли. Бабуся в знак подяки пригостила їх смаколиками. Серед них були і такі. (Показую малюнки). ( Показую наживо ківі і яблуко)

 

- Що це? (Ківі, яблуко)

- А що таке ківі? Якого воно розміру?

( А ви знаєте, що ківі -  це не фрукт і не овоч,а  велика ягода. Проте вона росте на дереві. ( малюнок) Вона дуже корисна. Взимку, коли по планеті «блукає» грип, а також навесні, коли всі сили організму кинуті на боротьбу з цією недугою, ківі, з його величезними запасами цілющого вітаміну С, просто незамінний в нашому раціоні як запорука сильного імунітету.)

- А що таке яблуко ? (Це фрукт)

- Отже, Максимко і Оленка, отримавши такі подаруночки, не можуть зрозуміти, як же їм зробити так, щоб  кожен з них міг спробувати і ківі і яблуко.

 

 

  •                   Давайте їм допоможемо. Що мають зробити діти? ( Розрізати пополам)
  •                   Скільки частин отримаємо, якщо розріжемо пополам ківі? (Дві)
  •                   Отже потрібно розрізати ківі і кожен з дітей отримає половину ківі і половину яблука.

 

  •                   А що ж таке половина?

 Половина – це одна з двох рівних частин цілого.

 

 

 

- Які ці  половини між собою? (Рівні між собою)

- Послухайте ж , як провели діти свій вільний час  на вихідних

- Вони запросили своїх друзів Маринку і Данила в гості.  Але Маринка трохи запізнювалася.

 

- Данилко прийшов в гості і приніс із собою  плитку молочного шоколаду.

 

Діти вирішили з нею попити чаю. Але перед ними  постало питання : як же поділити  цю плитку шоколаду на трьох, щоб кожному дісталася рівна частинка?

- Давайте їм допоможемо. Як ви думаєте, що для цього треба зробити? ( Виміряти довжину плитки і поділити її на 3.

- Чому на три? ( Бо дітей було троє)

- У вас на партах лежить малюнок із зображенням шоколадної плитки. Виміряйте його довжину. ( 15 см)

 

- Давайте поділимо на 3. Буде 5 см. Отже,  кожна дитина отримає  одну частину шоколадки довжиною 5 см. І цю одну частину називають третиною.

 

 

 

 Це одна із трьох рівних частин цілого.

- Невдовзі прийшла і Маринка.  Вони весело гуляли  у дитячій кімнаті.

 

 Настав час обіду і мама Оленки і Максимка  вирішила пригостити дітей незвичним обідом. Вона запропонувала їм  скуштувати суші. Що це таке, хто знає?

- Це страва, яка походить із Японії. Але в нашій країні її дуже полюбляють. Для її приготування використовують рис, морські водорості, які багаті вітамінами та різна риба, яка є також корисною для нашого організму. Суші згортають рулети ком і називають його рол. 

 

 

 

  •                   Вона замовила їх в ресторані з доставкою додому. Кур’єр привіз замовлення . Діти вже  дуже хотіли спробувати страву. Але  їм  привезли цілий рол. 
  •                   Як же їм поділити його, щоб кожен отримав рівну частинку? Давайте подумаємо і скажемо, як же вирішити це питання?
  •                   Скільки було дітей ? (4) ( Потрібно виміряти довжину цілого рола і поділити її на 4 )

 

  •                   Чому поділити на чотири? ( Бо дітей було четверо)
  •                   Діти так і зробили. І кожен з них отримав одну із чотирьох рівних частин цілого, тобто четвертину рола.

 

 

- Отже, як знайти четверту частину? (Треба  число поділити на чотири)

-  З якими ж поняттями ми познайомилися ( половина, третина, четвертина)

Фізкультхвилинка

Трава низенька-низенька(всі присіли)

Дерева високі-високі( підіймають руки вгору)

Вітер дерева колише-гойдає( обертаються)

То вліво, то вправо нахиляє(нахили вліво, вправо)

То вгору, то назад(потягуються вгору, назад)

То вниз нагинає(нахил вниз)

Птахи летять відлітають(махи руками)

А учні тихенько за парти сідають.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 97-98)

Завдання 637. Колективне опрацювання матеріалу

Практична робота

Учні роздивляються, як на малюнку смужку поділено на 2 рівні частини (половини) і виконують завдання.

1) Склади прямокутний аркуш паперу навпіл. Покажи половину аркуша.

2) Поділи в такий спосіб круг на дві рівні частини.

Завдання 638

Учні пояснюють, яка довжина половини мотузки.

Завдання 639. Колективне опрацювання матеріалу

Учні роздивляються на малюнку дві смужки, завдовжки 12 см кожна.

— Першу смужку поділено на 3 рівні частини, а другу — на 4. Чому дорівнюють третя і четверта частини смужки?

Показують на малюнку третю і четверту частини круга.

Завдання 640

Учні коментують, як знайшли половину числа 12, третину числа 15 і чверть числа 8.

Завдання 643

1) Колективне складання задачі за схемою виразу.

2) Самостійне розв’язування задачі.

2. Офтальмологічна пауза

 3. Розв'язування логічних задач

1) Завдання 644*.

Накресліть прямокутник зі сторонами 3 см і 4 см. Розбийте його на квадрати зі стороною 1 см. Скільки однакових квадратів вийшло? (12)

2) Катя з дуба груші рвала і до кошика складала: дві татусю і дві матусі, три братикові і три Катюші. Скільки всього було груш?

Відповідь. На дубі груші не ростуть.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

 Продовжіть речення:

      -  Щоб знайти половину, треба ……

       - Третина – це …..

      -  Щоб знайти четверту частину, треба ……

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 99, завдання 645; 646.

 

1

 

doc
Додано
6 січня
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку