Конспект уроку з математики на тему: "Повторення додавання і віднімання двоцифрових чисел. Усні обчислення за таблицею."

Про матеріал
Конспект уроку з математики 2 клас "Повторення додавання і віднімання двоцифрових чисел. Усні обчислення за таблицею."
Перегляд файлу

Повторення додавання і віднімання двоцифрових чисел.

Усні обчислення за таблицею.

 

Мета: удосконалювати навички  додавання і віднімання  двоцифрових чисел ; закріпити  вміння  розв’язувати задачі на дві дії; виконувати усні обчислення за таблицею; розвивати математичне мислення; формувати вміння аналізувати ; виховувати  інтерес до математики.

Обладнання: таблиці, презентація до уроку, сніжинки, картки із зображенням кошиків,

Хід уроку

I.рганізація класу до уроку

- Встаньте, дітки. Підтягнулись

Один одному всміхнулись

На урок старання не забудьте взяти

Сядьте всі рівненько, починаєм працювати 

( Слайд 1)

 

II Актуалізація опорних знань

-А тепер , діти, уявіть собі, що у нас на уроці відбулося диво.

Підставте  долоньки, ніби ви збираєте сніжинки. Вони лежать на  ваших долоньках маленькі, красиві! Ось такі!

(Слайд 2)

 

- Я  зустріла цю сніжинку  сьогодні вранці. Ось що вона мені розповіла. До нас вона прийшла з далекого краю. І привела  з собою своїх подружок, які мають для нас   завдання. Тож давайте подивимося, яке завдання сховалося за першою сніжинкою.

1.Каліграфічна хвилинка

- Відкрийте зошити і запишіть  число і класна робота.

- Урок продовжим без зупинки з каліграфічної хвилинки

-Діти, ця сніжинка найбільш за всі інші цифри полюбляє одну  і що це за цифра, вона пропонує відгадати. .

(слайд3)

 

Дуже схожа на косу.

Та косить вона не може.

Хто її не хоче вчити,

Хай іде траву косити. (сім)

- Хто здогадався? Яка це  цифра?

- Молодці

Сядемо всі рівненько,

Цифру виведем гарненько.

 

2. Гра « Відповідай вправно»

Пограємо у гру. Ви повинні відповідати на  запитання. А вони  записані на сніжинках. ( учні по черзі виходять до дошки і вибирають сніжинку)

 

- Які арифметичні дії ви знаєте ?

- Як називаються компоненти при додаванні ?

- Яку виконуємо дію, щоб знайти суму ?

- Як знайти периметр ?

- Що таке прямокутник ?

- Що таке квадрат?

Молодці!

 

2. Усний рахунок .

 

 - Діти, на цьому ми не зупиняємось і отримуємо завдання від наступної сніжинки.

- Вона дуже любить святкувати Новий рік і охоче прикрашає  ялиночку.  Але цього року в неї виникла проблема.  Хтось зачарував ялинкові прикраси. І щоб їх звільнити, необхідно розв’язати приклади. Тоді вони з радістю засяють в новорічну ніч.

- Але сніжинка ця найменша серед своїх подружок і ще не вміє  розв’язувати приклади, вони просить  нас допомогти їй.

- Ну що, допоможемо?

 

 

( слайд 5)

 

- А тепер нам треба відповісти на наступні питання?

- Подивіться на числа і скажіть, що в них спільного?

- Знайдіть зайве число .

 (Слайд 5 )

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці  ми перевіримо  навички навички додавання і віднімання двоцифрових чисел. Ми будемо виконувати обчислення  за таблицею, розв’язувати задачі.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1.               Виконання завдання 387 із підручника .

-  Сніжинки мають  свій будиночок. Але подув вітер і поставив перешкоди перед входом до нього . І тепер,щоб  зайти всередину , потрібно виконати завдання, а саме перевірити чи правильно розв'язані приклади.  Якщо приклад розв'язаний правильно, то записувати його ми не будемо, а якщо ж неправильно, то нам треба виправити помилку і записати його в зошит.

23+ 41 = 54 ( 64)  

58+28 = 78 (86)

64 – 12 = 62 (52)

70-43 = 37 ( 27)

52 + 8 = 50 (60)

43+30 = 83 (73)

 

- Давайте запишемо в зошитах  Приклади 387.

2. Розминка для пальчиків.

Сніжинки сіли на долоньки -

 (Діти показують сніжинку)

 Я їх зловлю маленьких

 (Закривають долоньку)

 Раз, два, три, три, чотири, п'ять -

 (Розгинають пальці по одному, допомагаючи іншою рукою)

 Відпускаю політать.

 (Дмуть на сніжинку)

3. Розв’язування задачі.

 

 Запишіть в зошити Задача 390

 

 Вапно – 10 кг

 

Пісок – 30 кг

 

Сода -  ? , на 22 кг  менше 

 

 

 

- Що нам невідомо? А що ми знаємо про соду? Як же знайти, скільки кілограмів соди використали на  виготовлення скла?

30 – 22 = 8 (кг)

Чим цікава ця задача. Які дані в ній зайві?

 - Наступна наша подруга-сніжинка хоче нам показати  дещо цікаве. А чи знаєте ви, що не тільки пляшки виготовляють із скла?  Із скла можна зробити багато цікавих речей.

 

 

4. Фіхзвилинка.

Вийдіть всі із-за парт і виконуємо рухи за мною.

Раз, два –всі присіли

Потім вгору підлетіли!

Три, чотири- нахилились

До струмочка, гарно вмились

П'ять, шість- всі веселі крутимось, як каруселі

Сім, вісім- в поїзд сіли,

Ніжками затупотіли

Дев'ять,десять-відпочили

І за парти тихосіли.

 

5. Гра «Сніжки». Робота в парах.

 - Скажіть, а що можна зліпити із сніжинок? Правильно сніговика. А ще можна пограти в сніжки. Я пропоную вам зараз пограти  в сніжки . У нас є чарівні кошики, в які ми будемо закидати сніжки. Але ці сніжки будуть чарівними.

- На кожному кошику  написане число. Ви будете працювати  в парі. Необхідно скласти і записати приклад, щоб відповіддю до нього було число, зображене на кошику.

 

Наприклад, якщо на кошику зображено 67, то можна скласти такі приклади:

        67

30+37 = 67

40+27 = 67

22 + 45 = 67

14 + 53 = 67

6.Виконання завдання 389.

А тепер попрацюємо з таблицею . Нам допоможуть наші подруги –сніжинки.

Увага на екран .

 

 

А) Додайте попарно числа 2 і 3 стовпчиків. Чи правильно зупинились сніжинки? Одна сніжинка зупинилась не біля того стовпчика.  Біля якої цифри вона повинна була зупинитись ?

Б) Додайте попарно числа першого і четвертого рядків.

 

6.  Гра «Будь уважним»

- Назвіть фігури, зображені на малюнку.

- Протягом 30 секунд вам потрібно запам’ятати  порядок їх розміщення, а потім викласти на парті.

 

 

V .Підсумок уроку.

 

Дуже швидко час біжить.

Вже підсумки нам потрібно підбити,

Чого зуміли досягти?

- Урок навчив мене…

- Найцікавіше завдання було…

 

VІ. Домашнє завдання.

Задача 393

Приклади 394

doc
Додано
6 січня
Переглядів
307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку