Повторення додавання і віднімання двоцифрових чисел.
Усні обчислення за таблицею.
Мета: удосконалювати навички додавання і віднімання двоцифрових чисел ; закріпити вміння розв’язувати задачі на дві дії; виконувати усні обчислення за таблицею; розвивати математичне мислення; формувати вміння аналізувати ; виховувати інтерес до математики.
Обладнання: таблиці, презентація до уроку, сніжинки, картки із зображенням кошиків,
Хід уроку
I.рганізація класу до уроку
- Встаньте, дітки. Підтягнулись
Один одному всміхнулись
На урок старання не забудьте взяти
Сядьте всі рівненько, починаєм працювати
( Слайд 1)
II Актуалізація опорних знань
-А тепер , діти, уявіть собі, що у нас на уроці відбулося диво.
Підставте долоньки, ніби ви збираєте сніжинки. Вони лежать на ваших долоньках маленькі, красиві! Ось такі!
(Слайд 2)
- Я зустріла цю сніжинку сьогодні вранці. Ось що вона мені розповіла. До нас вона прийшла з далекого краю. І привела з собою своїх подружок, які мають для нас завдання. Тож давайте подивимося, яке завдання сховалося за першою сніжинкою.
1.Каліграфічна хвилинка
- Відкрийте зошити і запишіть число і класна робота.
- Урок продовжим без зупинки з каліграфічної хвилинки
-Діти, ця сніжинка найбільш за всі інші цифри полюбляє одну і що це за цифра, вона пропонує відгадати. .
(слайд3)
Дуже схожа на косу.
Та косить вона не може.
Хто її не хоче вчити,
Хай іде траву косити. (сім)
- Хто здогадався? Яка це цифра?
- Молодці
Сядемо всі рівненько,
Цифру виведем гарненько.
2. Гра « Відповідай вправно»
Пограємо у гру. Ви повинні відповідати на запитання. А вони записані на сніжинках. ( учні по черзі виходять до дошки і вибирають сніжинку)
- Які арифметичні дії ви знаєте ?
- Як називаються компоненти при додаванні ?
- Яку виконуємо дію, щоб знайти суму ?
- Як знайти периметр ?
- Що таке прямокутник ?
- Що таке квадрат?
Молодці!
2. Усний рахунок .
- Діти, на цьому ми не зупиняємось і отримуємо завдання від наступної сніжинки.
- Вона дуже любить святкувати Новий рік і охоче прикрашає ялиночку. Але цього року в неї виникла проблема. Хтось зачарував ялинкові прикраси. І щоб їх звільнити, необхідно розв’язати приклади. Тоді вони з радістю засяють в новорічну ніч.
- Але сніжинка ця найменша серед своїх подружок і ще не вміє розв’язувати приклади, вони просить нас допомогти їй.
- Ну що, допоможемо?
( слайд 5)
- А тепер нам треба відповісти на наступні питання?
- Подивіться на числа і скажіть, що в них спільного?
- Знайдіть зайве число .
(Слайд 5 )
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми перевіримо навички навички додавання і віднімання двоцифрових чисел. Ми будемо виконувати обчислення за таблицею, розв’язувати задачі.
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Сніжинки мають свій будиночок. Але подув вітер і поставив перешкоди перед входом до нього . І тепер,щоб зайти всередину , потрібно виконати завдання, а саме перевірити чи правильно розв'язані приклади. Якщо приклад розв'язаний правильно, то записувати його ми не будемо, а якщо ж неправильно, то нам треба виправити помилку і записати його в зошит.
23+ 41 = 54 ( 64)
58+28 = 78 (86)
64 – 12 = 62 (52)
70-43 = 37 ( 27)
52 + 8 = 50 (60)
43+30 = 83 (73)
- Давайте запишемо в зошитах Приклади 387.
2. Розминка для пальчиків.
Сніжинки сіли на долоньки -
(Діти показують сніжинку)
Я їх зловлю маленьких
(Закривають долоньку)
Раз, два, три, три, чотири, п'ять -
(Розгинають пальці по одному, допомагаючи іншою рукою)
Відпускаю політать.
(Дмуть на сніжинку)
3. Розв’язування задачі.
Запишіть в зошити Задача 390
Вапно – 10 кг
Пісок – 30 кг
Сода - ? , на 22 кг менше
- Що нам невідомо? А що ми знаємо про соду? Як же знайти, скільки кілограмів соди використали на виготовлення скла?
30 – 22 = 8 (кг)
Чим цікава ця задача. Які дані в ній зайві?
- Наступна наша подруга-сніжинка хоче нам показати дещо цікаве. А чи знаєте ви, що не тільки пляшки виготовляють із скла? Із скла можна зробити багато цікавих речей.
4. Фіхзвилинка.
Вийдіть всі із-за парт і виконуємо рухи за мною.
Раз, два –всі присіли
Потім вгору підлетіли!
Три, чотири- нахилились
До струмочка, гарно вмились
П'ять, шість- всі веселі крутимось, як каруселі
Сім, вісім- в поїзд сіли,
Ніжками затупотіли
Дев'ять,десять-відпочили
І за парти тихосіли.
5. Гра «Сніжки». Робота в парах.
- Скажіть, а що можна зліпити із сніжинок? Правильно сніговика. А ще можна пограти в сніжки. Я пропоную вам зараз пограти в сніжки . У нас є чарівні кошики, в які ми будемо закидати сніжки. Але ці сніжки будуть чарівними.
- На кожному кошику написане число. Ви будете працювати в парі. Необхідно скласти і записати приклад, щоб відповіддю до нього було число, зображене на кошику.
Наприклад, якщо на кошику зображено 67, то можна скласти такі приклади:
67
30+37 = 67
40+27 = 67
22 + 45 = 67
14 + 53 = 67
6.Виконання завдання 389.
А тепер попрацюємо з таблицею . Нам допоможуть наші подруги –сніжинки.
Увага на екран .
А) Додайте попарно числа 2 і 3 стовпчиків. Чи правильно зупинились сніжинки? Одна сніжинка зупинилась не біля того стовпчика. Біля якої цифри вона повинна була зупинитись ?
Б) Додайте попарно числа першого і четвертого рядків.
6. Гра «Будь уважним»
- Назвіть фігури, зображені на малюнку.
- Протягом 30 секунд вам потрібно запам’ятати порядок їх розміщення, а потім викласти на парті.
V .Підсумок уроку.
Дуже швидко час біжить.
Вже підсумки нам потрібно підбити,
Чого зуміли досягти?
- Урок навчив мене…
- Найцікавіше завдання було…
VІ. Домашнє завдання.
Задача 393
Приклади 394