Мета уроку повторити матеріал «Квадратична функція», формувати вміння та навички розв'язувати нерівності другого степеня з однією змінною, примінення даної теми в нестандартних ситуаціях, удосконалювати навички самостійної діяльності учнів; розвивати пізнавальні здібності, уважність; формувати в учнів науковий погляд на матеріальний світ; виховувати інтерес до навчання та культуру виконання рисунка
НЕРІВНОСТІ ДРУГОГО СТЕПЕНЯ З ОДНІЄЮ ЗМІННОЮ
Мета: повторити матеріал «Квадратична функція», формувати вміння та навички розв’язувати нерівності другого степеня з однією змінною, примінення даної теми в нестандартних ситуаціях, удосконалювати навички самостійної діяльності учнів; розвивати пізнавальні здібності, уважність; формувати в учнів науковий погляд на матеріальний світ; виховувати інтерес до навчання та культуру виконання рисунка.
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний етап
II. Актуалізація опорних знань й мотивація навчальної діяльності
1). Виконання домашнього завдання
2). Розминка «Математична мозаїка». В конвертах містяться набори букв, з яких потрібно скласти поняття з теми «Квадратична функція».
1 група. ь,н,е,т,р,с,і,в, і,н,к,а,в,н,а,д,а,р,т (квадратна нерівність)
2 група. ф,я,у,і,н,ц,к,к,а,в,н,а,ч,д,и,р,т,а (квадратична функція)
3 група. п,и,а,л,р,о,б,а,в,и,і,к,т (вітки параболи)
4 група. ф,ї,у,і,ц,н,к,н,і,у,л (нулі функції)
3). Картка контролю теоретичних знань (з самоперевіркою)
4). Археологічні розкопки (міжпредметні зв’язки ).
Видатний російський письменник О. І. Герцен надавав великого значення впровадженню математичних методів у різних галузях знань.
На уроках фізики в 10 класі при вивченні теми: «Рух тіла, кинутого під кутом до горизонту» розглядається парабола. Струмина, як і траєкторія руху будь-якого тіла, кинутого під кутом α до горизонту, має форму параболи.
Під час вивчення теми: «Штучні супутники Землі. Перша космічна швидкість». Якщо супутник Землі має швидкість 7,9 км/с (першу космічну швидкість), то він рухається по коловій орбіті; за швидкості 7,9 км/с <v< 11 км/с він рухається по еліптичній орбіті. Розвинувши швидкість 11,2 км/с (друга космічна швидкість) супутник Землі подолає її притягання та стане супутником Сонця.
5). Підготовка до ДПА.
А). На рисунку зображено графік функції у=-х2+4х-3. Розв’яжіть нерівність –х2+4х-3 ≤0.
А) [-1; 3];
Б) (-∞; 1)(3;+∞)
В) (-∞; 1][3;+∞);
Г) [0;1].
Б). Розв’яжіть нерівність 9х2- 6х+1>0.
А) (-∞; +∞); Б) (-∞;- ) (- ;+∞); В) (-∞; ) ( ;+∞); Г) .
В). На рисунку зображено графік функції у=х2- 4х. Укажіть найбільше ціле число, яке є розв’язком нерівності х2- 4х< 0.
А) 4;
Б) -4;
В) 3;
Г) такого числа не існує.
Г). На рисунку зображено графік функції у=х2 + 2х. Знайдіть множину розв’язків нерівності х2 + 2х ≤ 0.
А) (-2;0);
Б) [-2;0];
В)[-1;0];
Г) (-∞;-2] [0;+∞).
III. Узагальнення та систематизація знань учнів. Завдання ДПА ( підготовка до ДПА).
1 група. Розв’язати нерівність 3х(х-2)+1≤(х+1)2 .
Відповідь. х∈[0;4].
2 група. Знайдіть усі цілі розв’язки нерівності 2х2+х-6 ≤ 0.
Відповідь. -2;-1;0;1.
3 група. Знайдіть усі цілі розв’язки нерівності -2х2+5х-2 ≥0.
Відповідь. 1;2.
4 група. Знайдіть найбільше ціле число, що є розв’язкам нерівності 12+4х-х2>0.
Відповідь. 5.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV. Домашнє завдання. _________________________________________________
V. Підведення підсумку.
1). Гра «Добре - погано»
Добре те, що сьогодні ми…
Погано те, що сьогодні я…
1