Конспект уроку з математики у 1 класі на тему "Складання таблиць додавання і віднімання числа 2"

Про матеріал

Хочу поділитися розробкою уроку з математики у 1 класі на тему "Складання таблиць додавання і віднімання числа 2". Сподіваюся, що ця розробка стане у нагоді колегам. Хотілося б знайти цікаві ідеї та матеріали для власних уроків.

Перегляд файлу

Тема. Складання таблиць додавання й віднімання числа 2. Розв’язання задач, прикладів на дві дії. Додавання і віднімання за допомогою числового відрізка.

 

Мета:  познайомити  учнів з таблицею додавання й віднімання числа 2; вдосконалювати навички розв’язання задач на знаходження суми й остачі; вчити додавати.  віднімати числа, користуючись числовим відрізком; вправляти у розв’язанні прикладів на дві дії; розвивати мислення учнів; виховувати інтерес до математики, старанність, любов до тварин.

 

Обладнання:  предметні малюнки, таблиця «Віднімання та додавання числа 2», роздатковий матеріал,  проектор.

 

Хід уроку

 

І. Огранізаційний момент

Станьте, діти, підтягніться ,

Одне одному всміхніться.

На урок старання не забудьте взяти.

Тож почнемо працювати.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Яка пора року до нас завітала недавно?
  • Як ви думаєте. Чи не холодно вчитися зараз звірятам  у лісовій школі? (У них канікули.)
  • Нещодавно у лісі, де розташована їхня школа, панувала завірюха. 

Протягом відчинилися «двері» і вітер порозносив всі найрізноманітніші завдання по ближніх лісах. містах, селах. Деякі завдання потрапили і до нашої школи. Так як вони для 1 класу, вони потрапили до нас. Сьогодні на уроці, використовуючи ці завдання, ми пригадаємо вивчене і познайомимося з новим, ми будемо складати таблицю додавання і віднімання числа 2, розв’язувати задачі і приклади.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  •                   Усний рахунок  (Завдання від лисеняти Рудика Лисовенка)

 

 

  • По дорозі зайчик біг.

 Ніс 5 яблук на пиріг.

 Одне впало, покотилось.

 Скільки яблук залишилось? (5 — 1)

 

 

  • У коморі був концерт,

 Мишки виступали:

 Троє грали на сопілці,

 Дві пісні співали.

 Скільки там було талантів —

 Співаків і музикантів?

 (3 + 2 = 5.)

 

  • Три веселі киці

 Грались на травиці.

 Рижик теж до них прибіг.

 Скільки кошенят усіх? (З + 1)

 

  • Ось до класу на урок

Залетіло 5 сорок,

Дві пізніше прибуло,

Скільки всіх птахів було? (5+2=7)

 

  • Киця й котик залюбки

Випікали пиріжки.

Киця з тіста 5 зліпила

Котик з снігу тільки 2.

Скільки пиріжків з їдять кошенята? (5 )

 

  • Зловив Іванко вісім риб,

 Та раптом дві у воду — стриб!

 Хто порахує, скільки

 Ще рибок у Іванка?

 (8 – 2 = 6.)

 

  •                   Завдання на сніжинках на закріплення додавання і віднімання 1.

 

 

 

 

 

  • Коли додаємо 1 отримуємо наступне  число, а коли віднімаємо 1 – попереднє.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1.       Каліграфічна хвилинка( Від Вовчика Вовченка)
  • Запишіть числа в порядку зростання і ви прочитаєте зашифроване слово.

7  5  2  1  4  8  6  3

и о  н  с  г  к  в  і

  • Так, це -  сніговик. Подивіться на нього і скажіть, які геометричні фігури використані в його зображенні.
  • Сніговик пропонує вам написати   каліграфічну  хвилинку – число 2.

 

  1.                   Складання таблиць додавання і віднімання числа 2. (Разом з білочкою Вірочкою Вивірчук)

Діти складають і записують таблицю додавання і віднімання числа 2 з допомогою наочності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

Один — два — три, з нами до лісу ходи.

Один-два-три-чотири-п’ять—

будем в лісі крокувать.

Там пташок ми зустрічаєм,

Разом з ними політаєм,

Разом з зайцем пострибаєм,

А від вовка — повтікаєм.

Як лисичка до зайчат підкрадемося.

Як ведмедик клишоногий потанцюємо,

Ледве чутно тихим лісом помандруємо.

 

  1.                   Робота з числовим відрізком (Завдання від Михайлика Ведмеденка)

Головне правило: крок  уперед — додати 1, крок назад — відняти 1.


 


4+2         7+2          7-2        4-2


 


V. Закріплення вивченого матеріалу (Завдання підготував друг пташок – їжачок Колько Колючка)

 

  1.                   Читання і розв’язання прикладів. Гра «Улюблена годівничка»

C:\Users\Администратор\Desktop\Рисунок1.pngУчні обирають до якої годівнички полетить кожна пташка, розв’язуючи подані приклади.

2-+2=              4+2+2=

6-2+1=            9-2-2=

5-1-1=            5+1+2=

 

Фізкультхвилинка для очей

Сплять маленькі совенята 

(Очі заплющені).

Раз — розкрили оченята,

Подивилися навколо

(Круговірухи очима),

Потім вгору і додолу.

(Лише очима, головою не рухати.)

Оченята — блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята

Повертали совенята.

Совенята будуть спати,

А ми будем працювати..

 

  1.                   Гра «Розтопи сніжинку»

На слайді зображені задачі, в розв’язках яких числа або знаки покрили сніжинки.         

 

 

 

 

 

 

 

  1.                   Задача на кмітливість

Біля школи росло 5 яблунь. Посадили ще 1 грушу і 2 яблуні. Скільки яблунь посадили біля школи?

  • Поясніть, як ви міркували.

 

VІ. Підсумок уроку

 

  • Чого сьогодні на уроці ви навчилися?
  • Завдання якого звірятка вам найбільше сподобалися? Чому? Прикріпіть біля нього  смайлик.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Oвечко Aнтоніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Яковенко Алина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Довгань Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 січня 2018
Переглядів
11365
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку