Хочу поділитися розробкою уроку з математики у 1 класі на тему "Складання таблиць додавання і віднімання числа 2". Сподіваюся, що ця розробка стане у нагоді колегам. Хотілося б знайти цікаві ідеї та матеріали для власних уроків.
Тема. Складання таблиць додавання й віднімання числа 2. Розв’язання задач, прикладів на дві дії. Додавання і віднімання за допомогою числового відрізка.
Мета: познайомити учнів з таблицею додавання й віднімання числа 2; вдосконалювати навички розв’язання задач на знаходження суми й остачі; вчити додавати. віднімати числа, користуючись числовим відрізком; вправляти у розв’язанні прикладів на дві дії; розвивати мислення учнів; виховувати інтерес до математики, старанність, любов до тварин.
Обладнання: предметні малюнки, таблиця «Віднімання та додавання числа 2», роздатковий матеріал, проектор.
Хід уроку
І. Огранізаційний момент
Станьте, діти, підтягніться ,
Одне одному всміхніться.
На урок старання не забудьте взяти.
Тож почнемо працювати.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Протягом відчинилися «двері» і вітер порозносив всі найрізноманітніші завдання по ближніх лісах. містах, селах. Деякі завдання потрапили і до нашої школи. Так як вони для 1 класу, вони потрапили до нас. Сьогодні на уроці, використовуючи ці завдання, ми пригадаємо вивчене і познайомимося з новим, ми будемо складати таблицю додавання і віднімання числа 2, розв’язувати задачі і приклади.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Ніс 5 яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось.
Скільки яблук залишилось? (5 — 1)
Мишки виступали:
Троє грали на сопілці,
Дві пісні співали.
Скільки там було талантів —
Співаків і музикантів?
(3 + 2 = 5.)
Грались на травиці.
Рижик теж до них прибіг.
Скільки кошенят усіх? (З + 1)
Залетіло 5 сорок,
Дві пізніше прибуло,
Скільки всіх птахів було? (5+2=7)
Випікали пиріжки.
Киця з тіста 5 зліпила
Котик з снігу тільки 2.
Скільки пиріжків з їдять кошенята? (5 )
Та раптом дві у воду — стриб!
Хто порахує, скільки
Ще рибок у Іванка?
(8 – 2 = 6.)
IV. Вивчення нового матеріалу
7 5 2 1 4 8 6 3
и о н с г к в і
Діти складають і записують таблицю додавання і віднімання числа 2 з допомогою наочності.
Фізкультхвилинка
Один — два — три, з нами до лісу ходи.
Один-два-три-чотири-п’ять—
будем в лісі крокувать.
Там пташок ми зустрічаєм,
Разом з ними політаєм,
Разом з зайцем пострибаєм,
А від вовка — повтікаєм.
Як лисичка до зайчат підкрадемося.
Як ведмедик клишоногий потанцюємо,
Ледве чутно тихим лісом помандруємо.
Головне правило: крок уперед — додати 1, крок назад — відняти 1.
4+2 7+2 7-2 4-2
V. Закріплення вивченого матеріалу (Завдання підготував друг пташок – їжачок Колько Колючка)
Учні обирають до якої годівнички полетить кожна пташка, розв’язуючи подані приклади.
2-+2= 4+2+2=
6-2+1= 9-2-2=
5-1-1= 5+1+2=
Фізкультхвилинка для очей
Сплять маленькі совенята
(Очі заплющені).
Раз — розкрили оченята,
Подивилися навколо
(Круговірухи очима),
Потім вгору і додолу.
(Лише очима, головою не рухати.)
Оченята — блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вправо, вліво оченята
Повертали совенята.
Совенята будуть спати,
А ми будем працювати..
На слайді зображені задачі, в розв’язках яких числа або знаки покрили сніжинки.
Біля школи росло 5 яблунь. Посадили ще 1 грушу і 2 яблуні. Скільки яблунь посадили біля школи?
VІ. Підсумок уроку