Тема уроку: Таблиця множення числа 2. Переставна властивість множення. Розв’язування задач.
Мета: Формування ключових компетентностей :
вміння вчитися –організовувати своє робоче місце, планувати свої дії; доводити роботу до кінця;
загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;
соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі; здоров’язбережувальної- володіти навичками особистої гігієни і самообслуговування;
предметних компетентностей: формувати обчислювальні навички табличного множення; актуалізувати розуміння сутності арифметичної дії множення, розуміння переставного закону множення; дослідити складену таблицю множення числа 2; вчити застосовувати табличні результати під час виконання вправ на обчислення; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації під час виконання завдань; стимулювати інтерес до математики, формувати дружні взаємини у класному колективі, викликати відчуття радості пізнання.
Матеріали та обладнання: презентація, картки для роботи в парах і групах; картки для самооцінювання, цеглинки лего.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент. (Слайд )
Налаштування позитивного настрою у дітей.
- Сьогодні ми на уроці математики будемо фантазувати, уявляти, тому зараз створимо собі настрій на урок, щоб успішно вивчити новий матеріал.
- Уявіть, що ви - яскраве сонечко, лагідно посміхаєтесь людям, посилаєте їм свої теплі промені і зичите «Доброго дня».
А щоб досягти УСПІХУ на уроці, треба бути:
У – уважними
С – старанними
П – працьовитими
І – ініціативними
Х – хорошими учнями.
ІІ. Актуалізація опорних знань. (Слайд )
1) Гра «Допоможи знайти приклади, які не можна замінити дією множення».
7 + 7 + 7 + 7
2 + 2 + 5 + 2 + 2
3 + 3 + 3 + 4 + 3 + 3 + 3
6 + 5 + 7
5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5
2 + 2 + 2 + 2 + 2=
4 + 4 + 4 =
6 + 6 + 6 + 6 =
5 · 6 =
3 · 4 =
8 · 3 =
2) Скласти 3 прикладів з відповіддю 4.
4. Опитування
- Яку нову дію ми вивчили на попередніх уроках? ( Множення)
- Що таке множення? ( Додавання однакових доданків)
- Чи можна замінити дію додавання множенням і навпаки?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. (Слайд )
На минулих уроках ми познайомилися із дією множення. З назвами компонентів цієї дії та дізналися, що дію множення можна перевіряти дією додавання. Та не завжди зручно кожного разу у повсякденному житті так перевіряти свій рахунок, тому сьогодні на уроці ми складемо таблицю множення . Ці знання дуже важливі, адже саме таблиця множення допоможе нам швидко рахувати, розв’язувати задачі і приклади. Для цього таблицю слід вивчити напам’ять.
ІУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Людство пройшло довгий шлях, доки з’явилися числа. Число постійно переосмислювалось та вивчалося людиною. За допомогою чисел людина пізнає навколишній світ. Сьогодні починаємо вивчати таблиці множення. А чи знаєте, що таблиці множення були відомі ще цивілізації стародавніх греків? Таблиця множення має ім’я давньогрецького філософа Піфагора. Він жив більш як 2500 років тому і був не тільки відомим математиком, ученим, філософом, а й учителем.
Отже, сьогодні ми починаємо пізнавати секрети таблиці Піфагора з великою повагою до цієї видатної людини і до науки математики, яка була сенсом його життя. (Слайд )
V. Хвилинка каліграфії з логічним навантаженням.
2, 4, 6, 8 і тд
4. Вправи для очей. Відпочинемо. Уявимо, що в нас перед очима літає комашка сонечко. Як ми можемо водити очками за нею?
УІ. Вивчення нового матеріалу.
VІІ. Ознайомлення з переставною властивістю множення
1. Практична робота
2. Застосування переставного закону множення і утворення таблиці множення на число 2. (Слайд )
3. Самооцінювання
4. Первинне закріплення.
Завдання 553
Самооцінювання
VІІІ. Розвиток математичних знань
УІІІІ. Закріплення вивченого. Додаткове завдання
— Йшли 4 віслюки, Кожен ніс по 2 мішки Скільки всіх було мішків В чотирьох цих віслюків. (6,8) |
–Кролик вуха нашорошив- В нього дуже добрий слух. Хто ж тепер нам скаже точно: В двох кролів є скільки вух? (5,6,4) |
–В кожну миску 2 котлети Клала лиска Віолетта, Мисочок у лиски 6 А котлет? Хто відповість? (10,11,12) |
–Двоє вулицею йдуть, По 5 саджанців несуть. Скільки ямок треба,діти, Щоб ті саджанці садити? (11,12,10) |
–На столі-4 миски, В кожній з них по 2 сосиски. Скільки всіх сосисок там Знати хочеться котам.(4,6,8) |
–Дві лисички,дві сестрички, Заплели по дві косички. Скільки разом у лисичок Є заплетених косичок? (3,5,4) |
–У лісочку на горбочку- Три тополі,три дубочки, Три берізки,три кленочки. Скільки,друзі,на горбочку Всіх дерев росте в лісочку? (10,13,12) |
|
Самооцінювання
VIII. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності. (Слайд )
IX. Пояснення домашнього завдання. (Слайд )
вивчити правило, № 558, 559.