Тема: Квадрат. Периметр квадрата.
Мета: навчити учнів розрізняти квадрат за істотними ознаками; вчити обчислювати периметр квадрата; розвивати пізнавальну активність, уміння спостерігати і порівнювати, робити висновки, висловлювати власну думку; виховувати інтерес до математики.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, ілюстративний матеріал, мультимедійна презентація.
Хід уроку
I. Організація класу.
Дзвенить дзвінок
Починається урок,
Будемо старанно працювати
Щоб математику гарно знати!
II. Перевірка домашнього завдання. (С. 2)
33+44=77
34+12=46
9+(13-7)=15
13-(16-8)=5
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Математичний диктант.
- від 30 відняти 5;
- скільки сторін має трикутник?;
- 12 збільшити на 5;
- сума чисел 7 і 23
- 57 зменшити на 36;
- різниця чисел 89 і 54.
2. Гра «Обери знак»
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
а) Гра «Ромашка»
б) Робота з таблицею
Зменшуване |
20 |
|
39 |
|
48 |
|
Від’ємник |
|
5 |
|
7 |
|
9 |
Різниця |
8 |
9 |
7 |
8 |
7 |
6 |
- А тепер оберіть прямокутник, у якого всі сторони рівні.
- Прямокутник, у якого всі сторони рівні, - квадрат.
V. Повідомлення теми та мети уроку.
- Тому, сьогодні на уроці ми будемо працювати з квадратом. Будуватимемо та знаходитимете його периметр.
VI. Вивчення нового матеріалу.
(Вчитель будує квадрат на дошці)
а) Завдання 260.
б) Завдання 261.
- Яким чином виконуються обчислення? (Кругові приклади)
(Учні розв’язують приклади на дошці та в зошиті)
в) Завдання 262.
VII. Узагальнення й систематизація знань.
(Перше і третє твердження – правильні)
17 – (b – 4), якщо b=11; 12;10.
24 – (а + 2), якщо а=2; 10; 12.
(Завдання на картках)
VІII. Підсумок уроку.
IX. Оцінювання учнів.
X. Домашнє завдання.
Ст. 45, №263,264
Картка1
Виміряй сторони фігури та визнач її периметр
а
а=
в в=
Р=
а
а=
а Р=
а
в а=
в в=
Р=
а
в а=
в=
Р=
а
а
а=
Р=