Конспект уроку з математики у 2 класі "Квадрат. Периметр квадрата"

Про матеріал
Тема: Квадрат. Периметр квадрата. Мета: навчити учнів розрізняти квадрат за істотними ознаками; вчити обчислювати периметр квадрата; розвивати пізнавальну активність, уміння спостерігати і порівнювати, робити висновки, висловлювати власну думку; виховувати інтерес до математики. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, ілюстративний матеріал, мультимедійна презентація. Хід уроку I. Організація класу. Дзвенить дзвінок Починається урок, Будемо старанно працювати Щоб математику гарно знати! II. Перевірка домашнього завдання. (С. 2) 1. Приклади № 257 с. 45. 33+44=77 34+12=46 9+(13-7)=15 13-(16-8)=5 2. Задача №258  Про що розповідається в задачі? (Про тканину, яку витрачали на пошиття підковдр і наволочок.)  На скільки дій була задача? (2)  Що ви дізнались в першій дії? (Скільки метрів тканини витратили на пошиття підковдр і наволочок)  Якою дією? (Додавання 15+5=20)  Що ми шукали в 2 дії? (Скільки метрів тканини залишилося)  Якою дією ми дізнались? (Дією віднімання 70-20= 50метрів)  Отже, відповідь до задачі 50 метрів.  А чи можна цю задачу записати одним виразом? (Так. 70-15-5=50) ІІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Математичний диктант. - від 30 відняти 5; - скільки сторін має трикутник?; - 12 збільшити на 5; - сума чисел 7 і 23 - 57 зменшити на 36; - різниця чисел 89 і 54. 2. Гра «Обери знак» ІV. Мотивація навчальної діяльності. 1. Усна лічба. а) Гра «Ромашка» б) Робота з таблицею Зменшуване 20 39 48 Від’ємник 5 7 9 Різниця 8 9 7 8 7 6 2. Робота з фігурами - Оберіть прямокутники. - А тепер оберіть прямокутник, у якого всі сторони рівні. - Прямокутник, у якого всі сторони рівні, - квадрат. V. Повідомлення теми та мети уроку. - Тому, сьогодні на уроці ми будемо працювати з квадратом. Будуватимемо та знаходитимете його периметр. VI. Вивчення нового матеріалу. 1. Бесіда. - Що ж таке квадрат? ( Квадрат – прямокутник, у якого всі сторони рівні.) (Вчитель будує квадрат на дошці) - Скільки вершин у квадрата? (Чотири) - Скільки кутів і сторін? (По чотири) - Отже, всього по чотири. - І ще важливо, вершини однакові, сторони і кути однакові. 2. Робота з підручником. а) Завдання 260. - Нам потрібно побудувати у зошиті квадрат зі стороною 3см та знайти його периметр. - Якщо одна сторона квадрата 3 см, то скільки сантиметрів інші сторони? (Теж по 3 см) - Побудували? (Учитель перевіряє правильність виконання завдання) - Як обчислити периметр фігури? (Всі сторони додати) - Правильно! А як обчислити периметр квадрата? (Учитель звертає увагу, що периметр квадрата обчислюється так: Р=а+а+а+а) - Яку відповідь отримали? (12 см2) б) Завдання 261. - Яким чином виконуються обчислення? (Кругові приклади) (Учні розв’язують приклади на дошці та в зошиті) в) Завдання 262. - Що ви бачите на малюнку? (Сливи у кошику, відрі і ящику) - Що запитується у задачі? (Скільки всього кілограмів слив?) - Скільки кілограмів слив у кошику? (5 кг) - Скільки кілограмів слив у відрі? (8 кг.) - Скільки кілограмів слив у ящику? (Стільки, скільки в кошику й відрі разом) - Знаючи ці дані, ми можемо знайти скільки кілограмів слив у ящику? (Так) - Якою дією? (Додавання: 5+8=13кг) - Знаючи скільки кілограмів слив у кошику, у відрі і ящику, ми можемо дати відповідь на питання задачі? (Так) - Якою дією? (Додавання: 5+7+13=26) 3. Фізкультхвилинка. VII. Узагальнення й систематизація знань. 1. Гра «Істине-хибне». - Які твердження правильні? - Будь-який квадрат – це прямокутник. - Будь-який прямокутник – це квадрат. - Будь-який чотирикутник – це багатокутник. (Перше і третє твердження – правильні) 2. Знаходження значень виразів зі змінною. - Знайдіть значення виразу: 17 – (b – 4), якщо b=11; 12;10. 24 – (а + 2), якщо а=2; 10; 12. 3. Офтальмологічна пауза. 4. Гра «Додай слово» - Фігура, яка має чотири сторони називається … (чотирикутником) - Чотирикутник, у якого всі кути прямі називається … (прямокутником) - Прямокутник, у якого всі сторони рівні називається … (квадратом) - Протилежні сторони прямокутника …. (рівні) - Щоб знайти периметр прямокутника, потрібно всі … ( сторони додати) 5. Робота з фігурами. - Виміряти сторони фігур і обчислити їх периметр. (Завдання на картках) VІII. Підсумок уроку. - Що ми сьогодні вивчали на уроці? Що робили? - Що ж таке квадрат? - Яка різниця між квадратом і прямокутником? - Як обчислюємо периметр квадрата? IX. Оцінювання учнів. X. Домашнє завдання. Ст. 45, №263,264
Перегляд файлу

Тема: Квадрат. Периметр квадрата.
Мета: навчити учнів розрізняти квадрат за істотними ознаками; вчити обчислювати периметр квадрата; розвивати пізнавальну активність, уміння спостерігати і порівнювати, робити висновки, висловлювати власну думку; виховувати інтерес до математики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, ілюстративний матеріал, мультимедійна презентація.

Хід уроку

I. Організація класу.

Дзвенить дзвінок

Починається урок,

Будемо старанно працювати

Щоб математику гарно знати!

II. Перевірка домашнього завдання. (С. 2)

  1. Приклади № 257 с. 45.

33+44=77

34+12=46

9+(13-7)=15

13-(16-8)=5

  1. Задача №258
  • Про що розповідається в задачі? (Про тканину, яку витрачали на пошиття підковдр і наволочок.)
  • На скільки дій була задача? (2)
  • Що ви дізнались в першій дії? (Скільки метрів тканини витратили на пошиття підковдр і наволочок)
  • Якою дією? (Додавання 15+5=20)
  • Що ми шукали в 2 дії? (Скільки метрів тканини залишилося)
  • Якою дією ми дізнались? (Дією віднімання 70-20= 50метрів)
  • Отже, відповідь до задачі 50 метрів.
  • А чи можна цю задачу записати одним виразом? (Так. 70-15-5=50)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Математичний диктант.

- від 30 відняти 5;

- скільки сторін має трикутник?;

- 12 збільшити на 5;

- сума чисел 7 і 23

- 57 зменшити на 36;

- різниця чисел 89 і 54.

2. Гра «Обери знак»

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Усна лічба.

C:\Users\Кохана\Desktop\5-lepestkov-1 (1) - копия2.pngа) Гра «Ромашка»

C:\Users\Кохана\Desktop\5-lepestkov-1 (1) - копия20.pngC:\Users\Кохана\Desktop\5-lepestkov-1 (1) - копия.png 

 

 

 

 

 

 

 

б) Робота з таблицею

Зменшуване

20

 

39

 

48

 

Від’ємник

 

5

 

7

 

9

Різниця

8

9

7

8

7

6

 

  1. Робота з фігурами
  • Оберіть прямокутники.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- А тепер оберіть прямокутник, у якого всі сторони рівні.

- Прямокутник, у якого всі сторони рівні, - квадрат.

V. Повідомлення теми та мети уроку.

- Тому, сьогодні на уроці ми будемо працювати з квадратом. Будуватимемо та знаходитимете його периметр.

VI. Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда.
  • Що ж таке квадрат? ( Квадрат – прямокутник, у якого всі сторони рівні.)

(Вчитель будує квадрат на дошці)

  • Скільки вершин у квадрата? (Чотири)
  • Скільки кутів і сторін? (По чотири)
  • Отже, всього по чотири.
  • І ще важливо, вершини однакові, сторони і кути однакові.
  1. Робота з підручником.

а) Завдання 260.

  • Нам потрібно побудувати у зошиті квадрат зі стороною 3см та знайти його периметр.
  • Якщо одна сторона квадрата 3 см, то скільки сантиметрів інші сторони? (Теж по 3 см)
  • Побудували? (Учитель перевіряє правильність виконання завдання)
  • Як обчислити периметр фігури? (Всі сторони додати)
  • Правильно! А як обчислити периметр квадрата? (Учитель звертає увагу, що периметр квадрата обчислюється  так: Р=а+а+а+а)
  • Яку відповідь отримали? (12 см2)

б) Завдання 261.

- Яким чином виконуються обчислення? (Кругові приклади)

(Учні розв’язують приклади на дошці та в зошиті)

в) Завдання 262.

  • Що ви бачите на малюнку? (Сливи у кошику, відрі і ящику)
  • Що запитується у задачі? (Скільки всього кілограмів слив?)
  • Скільки кілограмів слив у кошику? (5 кг)
  • Скільки кілограмів слив у відрі? (8 кг.)
  • Скільки кілограмів слив у ящику? (Стільки, скільки в кошику й відрі разом)
  • Знаючи ці дані, ми можемо знайти скільки кілограмів слив у ящику? (Так)
  • Якою дією? (Додавання: 5+8=13кг)
  • Знаючи скільки кілограмів слив у кошику, у відрі і ящику, ми можемо дати відповідь на питання задачі? (Так)
  • Якою дією? (Додавання: 5+7+13=26)
  1. Фізкультхвилинка.

VII. Узагальнення й систематизація знань.

  1. Гра «Істине-хибне».
  • Які твердження правильні?
  • Будь-який квадрат – це прямокутник.
  • Будь-який прямокутник – це квадрат.
  • Будь-який чотирикутник – це багатокутник.

(Перше і третє твердження – правильні)

  1. Знаходження значень виразів зі змінною.
  • Знайдіть значення виразу:

17 – (b – 4), якщо b=11; 12;10.

24 – (а + 2), якщо а=2; 10; 12.

  1. Офтальмологічна пауза.
  2. Гра «Додай слово»
  • Фігура, яка має чотири сторони називається … (чотирикутником)
  • Чотирикутник, у якого всі кути прямі називається … (прямокутником)
  • Прямокутник, у якого всі сторони рівні називається … (квадратом)
  • Протилежні сторони прямокутника …. (рівні)
  • Щоб знайти периметр прямокутника, потрібно всі … ( сторони додати)
  1. Робота з фігурами.
  • Виміряти сторони фігур і обчислити їх периметр.

(Завдання на картках)

VІII. Підсумок уроку.

  • Що ми сьогодні вивчали на уроці? Що робили?
  • Що ж таке квадрат?
  • Яка різниця між квадратом і прямокутником?
  • Як обчислюємо периметр квадрата?

IX. Оцінювання учнів.

X. Домашнє завдання.

Ст. 45, №263,264

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Картка1

Виміряй сторони фігури та визнач її периметр

                 а

 

   а=

                                       в                         в=

Р=

 

 

            а

 

а=

                             а                                  Р=

 

 

 

 

        а

                                    в                            а=

в                                                                в=

                                                                  Р=

 

                               а

 

 

                                                               в              а=

                             в=

                             Р=

 

 

 

 

 

 

                      а

 

 

 

                                               а

а=

Р=

 

 

 


 

docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
5304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку