Математика
2 клас
Тема. Таблиця множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різних ступенів. Розв'язування задач
Мета: Формування ключових компетентностей : вміння вчитися –організовувати своє робоче місце, планувати свої дії ;доводити роботу до кінця; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі; громадянської– усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ; здоров’язбережувальної - володіти навичками особистої гігієни і самообслуговування; предметних компетентностей - ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів, розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність.
Обладнання: картки для усного рахунку, таблиця множення на 3, картки з малюнками для методу Ейдетики.
Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок.
Хід уроку
Продзвенів дзвінок
Починаємо урок.
Один одному всміхніться
До роботи всі візьміться!
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Гра «хто швидший?»
Грають 3 команди.
2. Порівняйте
3. Усне розв'язування задач
1) На столі стояли 4 тарілки, з двома яблуками у кожній. Скільки було всього яблук?
2) По тарілочках розклали 6 цукерок, по 2 цукерки на кожну. На скільки тарілочок вистачило цих цукерок?
3) Діти для прогулянки вишикувалися парами. Вийшло 9 пар. Скільки дітей вийшли на прогулянку?
4) До танцювального ансамблю записалося 17 учнів, а до хору — 35. На скільки більше учнів записалося до хору, ніж до танцювального ансамблю?
4. Хвилинка каліграфії
— Продовжіть ряд чисел: 3, 6, 9…
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Ви вже знаєте, що для швидкого додавання однакових доданків ми вивчаємо таблиці множення чисел. Ми вже вивчили з вами таблицю числа 2 легким і швидким способом. Сьогодні на уроці ми вивчимо таблицю множення числа 3 та навчимося її застосовувати на практиці.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
- Використовуючи уже відомі нам малюнки, давайте складемо історії, які допоможуть нам швидше вивчити таблицю множення числа 3. «Уявіть собі…»
1 - Буратіно
2 – лебідь
3 - верблюд
4 - стілець
5 - яблуко
6 - чайник
7 - прапорець
8 - окуляри
9 - кит фонтан
0 – бублик
3*2=6 Верблюд (3) до лебедя(2) прийшов, випив чаю(6) та й пішов.
3*3=9 Здибався верблюд (3) з верблюдом(3) подивитись на кита(9)
3*4=12 Верблюд(3) сховався за стілець (4), Буратіно(1) лебідь(2)ущипнув за кінець.
3*5=15 Верблюд(3) яблуко(5) приніс, Буратіно(1) всунув в нього(5) ніс.
3*6=18 Верблюд(3) ніс чайник(6) на горбі, Буратіно(1) окуляри(8) вдягнув собі.
3*7=21 Верблюд(3) прапорець(7) забув, лебідь(2) Буратіно(1) ущипнув.
3*8=24 Верблюд(3) окуляри(8) одягнув, лебедя(2) на стільці(4) забув.
3*9=27 Верблюд(3) до кита(9) пішов, лебедя(2) з прапорцем(7) знайшов.
- Розкажіть один одному, що ви запам’ятали.
2. Робота за підручником (с. 81-82)
Завдання 516. Колективне опрацювання матеріалу
— Прочитай рівність 3 ∙ 5 = 15. Що показує другий множник? Як перевірити, що 3 ∙ 5 = 15?
Завдання 517. Колективне опрацювання матеріалу
Учні пояснюють, як склали таблицю множення числа 3.
— Що цікавого ви помітили?
— Як можна одержати наступний добуток з попереднього?
— Вивчіть таблицю напам'ять.
Завдання 518
Учні «ланцюжком» обчислюють вирази, користуючись таблицею. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.
Завдання 519
Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв'язання. Після цього учні самостійно записують розв'язання. Учитель перевіряє.
Завдання 520. Коментоване розв'язування задачі
Завдання 521. Колективне розв'язування задачі Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
Було — ?
Витратили — по 3 м 6 с.
Залишилося — 9 м.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Обчислення значень виразів
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Що нового дізналися на уроці? ( Склали і вивчили таблицю множення числа 3).
-Для чого ми це робили? (Щоб швидко рахувати і раціонально використовувати час на уроці.)
-Що допомогло вам швидко запам'ятати таблицю?
-Який настрій у вас після уроку?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 82, завдання 522; 523. Розкажіть батькам небувалі історії верблюда.