Математика
2 клас
Тема: Таблиця множення числа 4. Розв'язування вправ і задач на засвоєння таблиці множення числа 4
Мета: Формування ключових компетентностей : вміння вчитися –організовувати своє робоче місце,планувати свої дії ;доводити роботу до кінця; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших,продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі; громадянської– усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ; здоров’язбережувальної- володіти навичками особистої гігієни і самообслуговування;предметних компетентностей- ознайомити учнів з таблицею множення числа 4; удосконалювати вміння розв'язувати задачі; розвивати кмітливість, логічне мислення; виховувати почуття взаємодопомоги, працьовитість.
Обладнання: таблиця множення числа 4, предметні картки.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
1.Привітання
Вставайте дружно кожен раз,
Коли учитель входить в клас!
Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ти часу не гай,
Працювати починай!
Спитає вчитель, треба встать,
Дозволить сісти – тихо сядь.
Сказати хочеш – не кричи,
А тільки руку підніми.
- Сьогодні ми всі веселі, бадьорі і я сподіваюся будемо
працювати старанно, гарно, на радість усім.
- Поверніться, будь-ласка, один до одного і подаруйте
сусідові щиру посмішку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Каліграфічна хвилинка
Отже, ці дві цифри ми сьогодні і пропишемо в каліграфічну хвилинку. А скажіть мені, будь ласка, які числа можна утворити, використовуючи ці дві цифри? ( 2, 3, 22, 23, 32, 33)
Які з них двоцифрові, а які – одноцифрові?
2. Усний рахунок
2.1. Гра. Вчитель показує картку з числом, діти називають приклад на множення з такою відповіддю ( 9, 12, 8, 21, 18, 6)
- Далі відповідь ?
2.2. Обчислити ланцюжок
27 – 3 – 7 – 2 – 3 – 12 – 3 = ( 4 )
І саме таблицю множення числа 4 ми сьогодні і вивчимо.
ІV. Підготовка до сприймання нового матеріалу.
(На дошці таблиця множення числа 4 без відповідей.)
1.Погляньте і скажіть, застосовуючи перествавний закон множення, які приклади ми вже можемо розв’язати?
4 * 1 = 4
4 * 2 = 8
4 * 3 = 12
V. Вивчення нового матеріалу
5.1. Робота з підручникомс.94. Знайомство з таблицею множення числа 4.
5.2. За допомогою дітей , вчитель записує відповіді у таблицю на дошці.
Гра «Подорож до країни Уявляндії».
«Уявіть собі!»:
1 - Буратіно
2 – лебідь
3 - верблюд
4 - стілець
5 - яблуко
6 - чайник
7 - прапорець
8 - окуляри
9 - кит фонтан
0 – бублик
4*2=8 лебідь(2) плив до стільця(4), та й побачив окуляри здаля.
4*3=12 Верблюд (3) схопився за стілець(4), Буратіно(1) лебідь(2) ущипнув за кінець.
4*4=16 Стілець(4) біля стільця(4) стояв, Буратіно(1) з чайником(6) тікав.
4*5=20 Стілець(4) з яблуком(5) стояв, лебідь(2) з бубликом(0) гуляв.
4*6=24 Чайник(6) на стільці(4)стояв, лебідь(2) стільчика(4) украв.
4*7=28 На стільці(4) прапорець(7) лежав, лебідь(2) здаля окуляри(8) вдягав.
4*8=32 На тільці(4) висіли окуляри(8), верблюд(3) з лебедем(2) їх шукали.
4*9=36 Кит(9) із стільчиком(4) гуляв, верблюда(3) з чайником(6) гукав.
5.3. Робота над задачею ( колективно )
До шкільної їдальні принесли 5 глечиків з водою. У кожному по 4 л. Скільки всього літрів води принесли в їдальню.
Зверніть увагу, що нагадує розв’язок цієї задачі ( приклад із таблиці множення 4 * 5 = 20).
5.4. Робота з підручником с.94 № 612
5.5. Задача.
В магазині було 6 ящиків яблук по 4 кг у кожному. Привезли ще 4 кг. Скільки кг яблук стало в магазині? ( складаємо умову – на екран – розв’яжіть колективно- на екран)
Відповідь- 28
5.5 Задача. Давай збільшемо на екран.
На квітникові росло 4 троянди. Діти посадили ще 7 рядів по 4 троянди в кожному. Скільки троянд стало на квітникові?
( учень розв’язує біля дошки)
VІ. Узагальнення вивченого
6.1. Геометричний матеріал. Накреслити квадрат зі стороною 4 см. Обчислити його периметр.
(самостійно і перевірити відповідь)
6.2. Знайти відповіді таблиці множення числа 4.( 2, 4, 8, 16, 18, 19, 24, 26, 28, 32, 35, 36, 38, 40) Яких не вистачає? ( 12 і 20)
VІІ. Підсумок уроку
VIІI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 97, завдання 614. Розкажіть батькам небувалі історії про стільчика.